Το Threads της Meta έγινε διαθέσιμο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, πέντε μήνες μετά την κυκλοφορία του σε άλλα μέρη του κόσμου. Αρχικά, έκανε το ντεμπούτο του με αναφορές ως «αντίπαλος του X [πρώην Twitter] του Elon Musk». Όμως μέχρι στιγμής δεν είχε διατεθεί στην ΕΕ, η οποία έχει αυστηρούς κανόνες σχετικά με τα δεδομένα που διαχειρίζονται οι Big Tech εταρείες.

Η Meta ελπίζει ότι θα αυξήσει το ενδιαφέρον του κόσμου για την πλατφόρμα, η οποία απέκτησε περισσότερους από 100 εκατομμύρια χρήστες την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας της, προτού οι αριθμοί αυτοί μειωθούν σταδιακά.

Η ανάρτηση του Mark Zuckerberg

Ο Mark Zuckerberg ανακοίνωσε την είδηση με μια ανάρτηση στο Threads, καλωσορίζοντας νέους χρήστες από όλη την Ευρώπη. Εκπρόσωπος της Meta δήλωσε ότι η πλατφόρμα έχει υποστεί «σημαντικές βελτιώσεις» από την έναρξη λειτουργίας της σε άλλες χώρες τον Ιούλιο.

Η έλλειψη βασικών χαρακτηριστικών, όπως το επίσημο website της εφαρμογής και η λειτουργία αναζήτησης, είχε συμβάλει στο να εξασθενίσει το αρχικό ενδιαφέρον των χρηστών. Ωστόσο, εκπρόσωπος της Meta δήλωσε ότι η πλατφόρμα είχε κάνει «σημαντικές βελτιώσεις» από τότε, συμπεριλαμβανομένης της διαλειτουργικότητας με το Instagram, το οποίο ανήκει επίσης στη Meta.

«Από σήμερα, οι άνθρωποι στην ΕΕ μπορούν να επιλέξουν να δημιουργήσουν ένα προφίλ στο Threads που συνδέεται με τον λογαριασμό τους στο Instagram -πράγμα που σημαίνει ότι έχουν την ίδια εμπειρία με όλους τους άλλους σε όλο τον κόσμο- ή να χρησιμοποιήσουν το Threads χωρίς προφίλ», δήλωσαν.

Μόλις τρεις εβδομάδες μετά την έναρξή του, ο Zuckerberg δήλωσε ότι το Threads είχε χάσει τους μισούς χρήστες του. Η προσθήκη νέων χαρακτηριστικών στην εφαρμογή το βοήθησε να ανακτήσει τους περισσότερους από αυτούς, αλλά το Threads παραμένει λιγότερο δημοφιλές από το X και έχει πολύ λιγότερους χρήστες από το TikTok ή άλλες υπηρεσίες της Meta όπως το Instagram και το Facebook.

Η Meta δεν έχει αποκαλύψει επίσημα τους λόγους για τους οποίους καθυστέρησε την κυκλοφορία του Threads στην ΕΕ, αλλά πιστεύεται ότι οφείλεται στους αυστηρούς κανονισμούς του ευρωπαϊκού μπλοκ. Ένας εκπρόσωπος της Meta δήλωσε στο The Verge τον Ιούλιο ότι αυτό οφείλεται στην «επερχόμενη ρυθμιστική αβεβαιότητα».

Φωτ.: Nik / Unsplash

Η Πράξη Ψηφιακών Υπηρεσιών της ΕΕ (DSA), οι νόμοι δηλαδή που επιβάλλουν νέες ευθύνες στις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, τέθηκε σε ισχύ τον Αύγουστο. Έχουν σχεδιαστεί για την προστασία των χρηστών στις μεγάλες κοινωνικές πλατφόρμες και περιλαμβάνουν κανόνες για τη διαφήμιση σε παιδιά και την απαίτηση από τις εταιρείες να είναι πιο διαφανείς σχετικά με τους αλγορίθμους τους με τις ρυθμιστικές αρχές.

To Threads ζητάει την άδεια πρόσβασης σε πολλά δεδομένα της συσκευής μας, συμπεριλαμβανομένων των δεδομένων τοποθεσίας, των αγορών και του ιστορικού περιήγησης. Προς το παρόν δεν είναι γνωστό αν η εφαρμογή έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές για να συμμορφωθεί με τους νόμους της ΕΕ.

Ωστόσο, τον Οκτώβριο η Meta ανακοίνωσε ότι θα φέρει στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης συνδρομητικές υπηρεσίες που θα αφαιρούν τις διαφημίσεις από όλες τις πλατφόρμες της, κάτι που, όπως είπε, θα αντιμετωπίσει τις ανησυχίες της ΕΕ.

Αυτό συνέβη αφού η Meta τιμωρήθηκε με πρόστιμο ύψους 390 εκατ. ευρώ (335 εκατ. λίρες) τον Ιανουάριο για παραβίαση των κανόνων της ΕΕ για τα δεδομένα γύρω από τις διαφημίσεις. Το συνδρομητικό μοντέλο αφορά αποκλειστικά άτομα στην ΕΕ, τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο και την Ελβετία ενώ δεν είναι διαθέσιμο στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Πηγή: BBC