Παρά το γεγονός ότι η Gen Z θεωρείται συχνά ως η πιο ευαισθητοποιημένη γενιά σε θέματα κλιματικής αλλαγής, φαίνεται ότι η τρέχουσα κρίση ακρίβειας καθιστά πιο δύσκολο για αυτούς να ανταποκριθούν στις προσδοκίες της βιώσιμης μόδας. Σύμφωνα με νέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία έρευνας πελατών, Untold Insights, η πλειονότητα των Generation Z και Millennials δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν βιώσιμες αγορές ως αποτέλεσμα του αυξανόμενου κόστους ζωής.

Βιώσιμη μόδα ναι…αλλά όχι οικονομική

Η εταιρεία πληροφοριών εξέτασε περίπου 1.000 άτομα ηλικίας μεταξύ 16 με 40 ετών, που ζουν στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σύμφωνα με την WWD, το 96% όσων απάντησαν ανέφεραν ότι δεν ήταν σε θέση να λάβουν οικολογικές αποφάσεις όσον αφορά της αγορές τους, λόγω του υψηλού κόστους ζωής. Επιπλέον, το 53% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα έδινε προτεραιότητα στην αγορά προσιτών ειδών έναντι βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων, λόγω του γεγονότος ότι τα τελευταία είναι συχνά εκτός του προϋπολογισμού τους.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη The Seam (@the.seam.uk)

Επιπλέον, η έρευνα υποδηλώνει ότι οι Millennials είναι ελαφρώς πιο πιθανό να λάβουν υπόψην την κλιματική αλλαγή και την προστασία του περιβάλλοντος στο πλαίσιο των αγοραστικών τους συνηθειών, πιθανότατα λόγω του γεγονότος ότι διαθέτουν περισσότερα χρήματα από τα άτομα μικρότερης ηλικίας ή αλλιώς έχουν υψηλότερη δυνατότητα δαπανών. Ως αποτέλεσμα, το 52% των συμμετεχόντων που ανήκουν στην ηλικιακή κατηγορία των Millennials (άτομα που γεννήθηκαν πριν το 1996), δήλωσαν ότι θα ήταν λιγότερο πιθανό να αγοράσουν από μια μάρκα που είναι γνωστή για περιστατικά greenwashing, ενώ μόνο το 45% των ερωτηθέντων της γενιάς των Gen Z απάντησε το ίδιο. Ωστόσο, το 34% των Gen Z συμμετεχόντων δήλωσαν ότι βλέπουν θετικά τις εταιρείες fast fashion (γρήγορης μόδας), σε σύγκριση με το 47% των Millennials.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Depop (@depop)

Η έρευνα της Untold Insights ανατέθηκε από την οικολογική κοινότητα «Earthtopia» στο Tiktok. Μιλώντας στο WWD για τα ευρήματά τους, ο επικεφαλής του ομίλου Rob Greenfield επιβεβαίωσε ότι το «συνήθως υψηλότερο αρχικό κόστος» των βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων μπορεί να «καταστήσει δύσκολες τις αγορές για πολλούς νέους ανθρώπους, που προσπαθούν να ζήσουν βιώσιμα». Εν ολίγοις, ενώ οι νεότερες γενιές μπορεί να είναι συνειδητοποιημένες σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και υπερκατανάλωσης, συχνά απλά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να στραφούν σε πιο βιώσιμες λύσεις.

«Είναι ζωτικής σημασίας, επομένως, όπως υποδεικνύει αυτή η έρευνα, οι κυβερνήσεις να λάβουν περισσότερα μέτρα, προκειμένου να ισοπεδώσουν αυτούς τους όρους ανταγωνισμού επιβάλλοντας φόρους σε εκείνες τις εταιρείες που παράγουν προϊόντα χαμηλής ποιότητας, βαριά πλαστικά και υψηλής έντασης ενέργεια και, με τη σειρά τους, να τις παρακινήσουν να παράγουν πιο προσιτές, βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις», πρόσθεσε ο Greenfield.