Οροί, scrub, κρέμες, μάσκες και αντηλιακό. Προϊόντα σημαντικά για το δέρμα και τον καλλωπισμό μας. Πώς θα σας φαινόταν όμως, αν τα βάρη και τα squats, εκτός από ένα γυμνασμένο σώμα, θα μπορούσαν να είναι εξίσου σημαντικά για τη ρουτίνα περιποίησης της επιδερμίδας σας;

Σύμφωνα με έρευνες, ένα από τα πολλά οφέλη της άρσης βαρών – πέρα από ένα μυώδες σώμα – είναι τα κέρδη στην υγεία του δέρματος.

Πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Scientific Reports, εξέτασε μεσήλικες γυναίκες στην Ιαπωνία και διαπίστωσε ότι τόσο η αερόβια άσκηση όσο και η προπόνηση με βάρη άλλαξαν την έκφραση των γονιδίων και βελτίωσαν την υποκείμενη υγεία των κυττάρων και των ιστών του δέρματος του προσώπου.

Ωστόσο, οι ασκήσεις με βάρη παρήγαγαν οφέλη πέρα από αυτά της άσκησης αντοχής.

Η μία ομάδα έκανε ποδήλατο για 30 λεπτά δύο φορές την εβδομάδα για μια περίοδο 16 εβδομάδων ενώ η άλλη ομάδα σήκωνε βάρη για την ίδια διάρκεια και τον ίδιο αριθμό εβδομάδων.

Ενώ και οι δύο είδαν πολλές φυσικές βελτιώσεις, συμπεριλαμβανομένης της ελαστικότητας του δέρματος, μόνο η ομάδα της άρσης βαρών είδε τις δερματικές τους στοιβάδες να γίνονται πιο παχιές, πράγμα που σήμαινε ότι οι πρωτεΐνες που εμπλέκονται στην αναδόμηση του δέρματος λειτουργούσαν πιο γρήγορα για τους αρσιβαρίστες από τους ποδηλάτες.

Τα ευρήματα «προσθέτουν τα στοιχεία που υποστηρίζουν ότι η άσκηση οποιουδήποτε είδους «είναι ευεργετική για την υγεία του δέρματος», δήλωσε ο Mark Tarnopolsky, καθηγητής, γιατρός και διευθυντής της Νευρομυϊκής και Νευρομεταβολικής Κλινικής στο Πανεπιστήμιο McMaster στο Χάμιλτον του Καναδά

Ο Satoshi Fujita, ερευνητής άσκησης στο Πανεπιστήμιο Ritsumeikan του Κιότο που επέβλεψε τη μελέτη, είπε στη The Washington Post, ότι ενώ το δέρμα όλων των γυναικών στη μελέτη έγινε «πιο νεανικό σε κυτταρικό επίπεδο» μετά από τέσσερις μήνες συνεχούς προπόνησης, δεν είναι σαφές γιατί η ομάδα που έκανε βάρη βίωσε την αύξηση του δερματικού πάχους σε μεγαλύτερα επίπεδα.

Είναι ενδιαφέρον ότι οι ερευνητές δεν συζήτησαν στη μελέτη πώς φαινόταν το δέρμα των συμμετεχόντων, αν και o Fujita υποστηρίζει  ότι «θεωρητικά, αυτές οι αλλαγές μπορεί να μειώσουν τις ρυτίδες, να βελτιώσουν την εμφάνιση και να βοηθήσουν τους ανθρώπους να φαίνονται νεότεροι».

Συνολικά, ωστόσο, τα ευρήματα της μελέτης θα μπορούσαν να συμβάλουν πολύ περισσότερο στην κατανόηση της υγείας του δέρματος, επειδή, όπως σημείωσε ο Ιάπωνας ερευνητής, «υποδηλώνουν ότι το δέρμα επηρεάζεται έντονα όχι μόνο από εξωτερικούς παράγοντες όπως η υπεριώδης ακτινοβολία και η ξηρότητα, αλλά και από εσωτερικούς παράγοντες όπως η γονιδιακή έκφραση και η φλεγμονή».

Επιπλέον, η μελέτη φαίνεται να δείχνει ότι αυτοί οι εσωτερικοί παράγοντες θα μπορούσαν να αλλάξουν και με την άσκηση.

Υπάρχουν, φυσικά, σημαντικοί περιορισμοί: η έρευνα διεξήχθη στην Ιαπωνία και σε μια κοόρτη μόνο 56 γυναικών, όλες μεσήλικες και δεν είχαν ομάδα ελέγχου. Χρειάζεται μεγαλύτερη και πιο εκτεταμένη έρευνα, όπως κάθε ανακάλυψη στην επιστημονική κοινότητα.

Ωστόσο, ανοίγει μια συναρπαστική γραμμή έρευνας για τις συνδέσεις μεταξύ της άσκησης και της υγείας του δέρματος – και είναι μια ακόμη ένδειξη ότι η άρση βαρών μπορεί να είναι παράξενα καλή για εσάς.

Με πληροφορίες από: Washington Post