Οι εργαζόμενοι αποχώρησαν για πρώτη φορά τη Δευτέρα σε μια διαμάχη σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης του πύργου. Η διαχειρίστρια εταιρία, Société d’Exploitation de la Tour Eiffel (SETE), δήλωσε ότι επιτεύχθηκε συμφωνία με τα συνδικάτα το Σάββατο.

Είναι το δεύτερο τέτοιο χτύπημα στο εμβληματικό ορόσημο τους τελευταίους τρεις μήνες, καθώς το Παρίσι προσβλέπει στη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024 αυτό το καλοκαίρι.

Η SETE ζήτησε συγγνώμη από τους κατόχους εισιτηρίων και είπε ότι θα αποζημιωθούν για κρατήσεις που επηρεάστηκαν από την ενέργεια, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια περίπου 100.000 εισιτηρίων.

Το πανίσχυρο συνδικάτο Confédération Générale du Travail (CGT) είπε ότι το προσωπικό αποφάσισε να απεργήσει για το επιχειρηματικό μοντέλο της SETE, το οποίο ισχυρίστηκε ότι βασίστηκε σε διογκωμένη εκτίμηση του αριθμού των μελλοντικών επισκεπτών και σε υποεκτίμηση του κόστους συντήρησης και ανακαίνισης.

Ο Stéphane Dieu, μιλώντας εκ μέρους του σωματείου, κατηγόρησε τη SETE ότι επιδιώκει βραχυπρόθεσμη κερδοφορία.

Οι απεργοί εξέφρασαν επίσης ανησυχία για την κατάσταση του μνημείου, το οποίο η Le Monde ανέφερε. Σύμφωνα με την εφημερίδα το ιστορικό μνημείο δεν έχει βαφτεί για 14 χρόνια, ενώ θα έπρεπε να βάφεται κάθε 7. Επιπλέον, υπάρχουν και άλλες εργασίες επισκευής που καθυστερούν το χρονοδιάγραμμα.

Η απεργία αυτής της εβδομάδας είχε αρχικά προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί για πέντε ημέρες, αλλά η CGT ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι το προσωπικό είχε ψηφίσει υπέρ της παράτασης της απεργίας μέχρι το Σάββατο, αφού απέρριψε την αρχική πρόταση της SETE.

Το Σάββατο, η SETE είπε ότι κατέληξε σε συμφωνία με τα συνδικάτα «βάσει της οποίας οι πλευρές θα παρακολουθούν τακτικά το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρίας, τις επενδύσεις στα έργα και τα έσοδα μέσω ενός οργάνου που θα συνεδριάζει κάθε έξι μήνες».

Με στόχο να εξισορροπήσει τα βιβλία της μέχρι το 2025, πρόσθεσε ότι και οι δύο πλευρές συμφώνησαν επίσης να δουν μια επένδυση περίπου 380 εκατομμυρίων ευρώ έως το 2031 για έργα και συντήρηση του ορόσημου.

Την Πέμπτη, η Γαλλίδα υπουργός Πολιτισμού Rachida Dati πρότεινε να χαρακτηριστεί ο Πύργος του Άιφελ ως “ιστορικό μνημείο” για να επιτραπεί στο κράτος να βοηθήσει στη χρηματοδότηση έργων εάν χρειαστεί.

Ο Πύργος του Άιφελ έκλεισε για τελευταία φορά στις 27 Δεκεμβρίου, καθώς οι εργαζόμενοι ξεκίνησαν μια διαμαρτυρία – και πάλι για τη διαχείρισή του – για να τιμήσουν τα εκατό χρόνια από τον θάνατο του δημιουργού του πύργου, Γκουστάβ Άιφελ.

Ο Άιφελ, πολιτικός μηχανικός, έγινε γνωστός κατασκευάζοντας γέφυρες και οδογέφυρες για το γαλλικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Ωστόσο, η δημοφιλία του εκτοξεύτηκε με την κατασκευή του πύργου, ο οποίος σχεδιάστηκε για να επιδείξει τη σύγχρονη βιομηχανική ικανότητα της Γαλλίας σε μια παγκόσμια σκηνή, ως το επίκεντρο της Έκθεσης του Παρισιού του 1889, ή της παγκόσμιας έκθεσης.

Χτισμένο σε λίγο περισσότερο από δύο χρόνια, ήταν εκείνη την εποχή το ψηλότερο κτίριο στον κόσμο και σύντομα έγινε μια καθοριστική εικόνα της γαλλικής πρωτεύουσας.

Πηγή: BBC