Η ελληνική κρίση αποκαθήλωσε την μυθοπλασία από την τηλεόραση. Οι παραγωγές ελληνικών σειρών συρρικνώθηκαν από το 2010 και η τηλεόραση άρχισε να καταλαμβάνεται από φθηνές, σχετικά, πλην δημοφιλείς στο κοινό τουρκικές εντυπωσιακές σαπουνόπερες, ενώ παράλληλα το νόμιμο ή το παράνομο streaming ξένων σειρών και ταινιών άρχισε να εδραιώνεται.

Το 2010 κανένας νέος δεν έλεγε ότι βλέπει σειρές τηλεόραση ή ότι ανυπομονεί για το «επόμενο επεισόδιο»-άλλωστε, τα ”σήριαλ” παίζονταν στα πάνελ και τα talk shows με πολιτικούς εν εξάλλω να φθάνουν μέχρι και στη χρήση βίας. Όταν στο σήμερα συζητάμε για ελληνικές σειρές, το μυαλό μας πάει στις σειρές των 90s και early 00s, με το Mega και τον Ant1 να κρατούν τα πρωτεία. Κωμωδίες, σειρές Κοκκινόπουλου και Παπακαλιάτη, αστυνομικές, σαπουνόπερες κτλ αποτελούσαν βασική πηγή διασκέδασης στο μέσο ελληνικό νοικοκυριό, κάποιες μάλιστα έγιναν και ποπ, διαμορφώνοντας το χιούμορ μας, ακόμη και τα πρότυπά μας για το θα πει μοιραία γυναίκα, για το πώς είναι ένας παθιασμένος έρωτας, για το τι σημαίνει φιλία. Οι επαναλήψεις διαχρονικά πολλών σειρών από αυτές (Κωνσταντίνου και Ελένης, Απαράδεκτοι, Ντόλτσε Βίτα, Δυο Ξένοι, Σταύλοι της Εριέττας Ζαϊμη, Καφέ της Χαράς) πιστοποιούν το σουξέ που σημείωσαν, ανεξαρτήτως ποιότητας. Ο κόσμος δεν έψαχνε ποιότητα στην τηλεόραση, αναζητούσε διαφυγή, η πολιτική ορθότητα δεν είχε επελάσει, τα χρόνια της νομιζόμενης οικονομικής ανεμελιάς έδιναν το τέμπο μακιγιαρισμένων γυναικείων προσώπων, ακριβών σπιτιών, ανάδειξη της καθημερινότητας με πιο ανέμελους και unapologetic τρόπους, όπως έκαναν οι S1ngles ή τα υπέροχα Πλάσματα.

Μες στο τηλεοπτικό χάος, λοιπόν, που άρχισε να επικρατεί από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης, ελάχιστα επένδυαν τα κανάλια σε μυθοπλασία. Άρχισαν να σηκώνουν κεφάλι τα θεωρούμενα ως trash ριάλιτι, όπως το Survivor, ας πούμε, που, λόγω της ωμότητάς τους και της αλήθειας τους, τελικά, κέρδισαν μεγάλο μέρος του τηλεοπτικού κοινού, δίνοντας ζουμί και στα πρωινάδικα, τις βραδινές εκπομπές, ακόμα και την ζώνη των ειδήσεων. Και κάποτε, ήρθε η πανδημία. Από το 2020 και μετά, παγιώθηκε η τάση του κοινού για home entertainment με καλές σειρές, ποιοτικό περιεχόμενο, θεματολογία που ξεφεύγει από το «ένας αγάπησε μία» ή «ας γελάσουμε με τη χοντρή αστεία κολλητή της παρέας». Το Netflix γίνεται καθεστώς και μπαίνουν στο παιχνίδι των ελληνικών σπιτιών και άλλες συνδρομητικές πλατφόρμες, όπως η HBO, η Amazon, η Apple TV, η Cosmote TV και άλλες. Το υλικό των ξένων πλατφορμών ταράζει τα νερά. Αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε γιατί δεν έχουμε εφάμιλλης ποιότητας και δυναμικής σειρές, γιατί το υλικό μας μοιάζει τετριμμένο, φτωχό και συντηρητικό.

Η ελληνική τηλεόραση, στο μεταξύ, είχε ήδη αρχίσει να μπαίνει στο παιχνίδι της μυθοπλασίας, σαν αρκούδα που ξυπνά μουδιασμένη, από μια μακριά, χειμερία νάρκη. Το «Έτερος Εγώ» του Τσαφούλια, ως ταινία, είχε τραβήξει πολλά μάτια επάνω του και όταν έγινε σειρά η επιτυχία κορυφώθηκε. Οι Άγριες Μέλισσες ξαναέφεραν σοβαρό αριθμό αρθμό ανθρώπων μπροστά στην TV. Κι όπως όταν ένα μαγαζί στον πεζόδρομο κάνει χαμό, ανοίγουν άλλα δυο τρία από κοντά να επωφεληθούν από το hype, έτσι και η τηλεόραση ξαναρχίζει να επενδύει σοβαρά στην μυθοπλασία-όχι για λόγοςυ πολιτιστικής συνεισφοράς ή κάτι τέτοιο. Για χρήμα, φυσικά.

Υπενθυμίζουμε ότι από το 2017 έχει ψηφιστεί ο νόμος του Cash Rebate όπου προέβλεπε την επιδότηση παραγωγών που θα γυρίζονταν στην Ελλάδα (σειρές, ντοκιμαντέρ ταινίες κ.λπ.). Το 2018 το ποσοστό της επιδότησης αυξήθηκε στο 35% και το 2020 στο 40%, μαζί κιόλας με μία φοροαπαλλαγή 30% από το κόστος της παραγωγής. Τ Οι προϋποθέσεις όσον αφορά τις τηλεοπτικές σειρές που μπορούν να συμμετέχουν στις επιδοτήσεις απαιτούν κατώτατο όριο δαπανών τα €15.000 έως €25.000 ανά επεισόδιο, ενώ το ανώτατο όριο για ένα επενδυτικό σχέδιο σε επιδότηση είναι τα 12.000.000 εκατομμύρια ευρώ. Μία σεζόν των Άγριων Μελισσών, για παράδειγμα, κόστιζε κάτι περισσότερο από 3.000.000 ευρώ-η επιτυχία δεν έρχεται μόνο από το ταλέντο και την καλλιτεχνική επάρκεια.

Όσο ψηλώνει δε το μπάτζετ, τόσο προσελκύονται καταρτισμένοι, ονομαστοί επαγγελματίες σε όλα τα πόστα (από οπερατέρ μέχρι σκηνογράφους και από ηχολήπτες μέχρι μουσικούς), ώστε να ανέβει το αισθητικό επίπεδο μιας τηλεοπτικής παραγωγής. Η προσέλκυση καλών θεατρικών ηθοποιών που δεν θα μπορούσε να τους αφορά μια μέτρια οικονομικά και αισθητικά τηλεόραση επιτυγχάνεται. Όπως παλιά, λοιπόν, οι παραγωγοί ταινιών (βλ. Φίνος) ”τσίμπαγαν” ηθοποιούς από το σανίδι, έτσι και τώρα όλο το καλό ελληνικό θέατρο έχει διοχετευθεί στην τηλεόραση. Από την άλλη, κάποιοι πολύ νέοι ηθοποιοί πετυχαίνουν να κάνουν αυτό που αρκετοί 30ρηδες και 40ρηδες συνάδελφοί τους δεν θα μπορούσαν ούτε να ονειρευτούν: ξεκινούν καριέρα από τον φακό, την μικρή οθόνη, πράγμα που τους εξασφαλίζει δημοτικότητα και, αν είναι καλοί, απορροφώνται αντίστροφα από σημαντικές, θεατρικές παραγωγές. Πόσες φάτσες γνώριμες από τηλεοπτικές σειρές δεν είδαμε σε καλές παραστάσεις, ακόμα και αρχαίων δραμάτων. Η ταλαντύχα και εργατική Μαρία Πετεβή είναι απλώς μία από τις δεκάδες νεότερων ηθοποιών που το πέτυχε αυτό.

Φέτος, η ελληνική τηλεόραση (μοιάζει να) είναι στα καλύτερά της

Ποιος θα μας έλεγε πριν 4 χρόνια, και θα τον πιστεύαμε, ότι ο Βασίλης Κεκάτος, βραβευμένος στο Φεστιβάλ Καννών για την καλύτερη μικρού μήκους ταινία το 2019, θα υπέγραφε τηλεοπτικό-σήριαλ-στο-Mega; Κανείς. Η τηλεόραση παύει να θεωρείται b-class και άνευ ποιότητας, γίνεται ξανά στόχος δημιουργών και ηθοποιών, μπαίνει ξανά στην κουβέντα περί τέχνης.Δεν είναι τυχαίο ότι φέτος πρόκειται να δούμε την ακριβότερη ελληνική σειρά που έχει γίνει ποτέ για την ελληνική τηλεόραση. Ο λόγος για την ”Μεγάλη Χίμαιρα” στην ΕΡΤ, με κόστος που αγγίζει τα 4,5 εκατομμύρια.

Ο Βασίλης Βαμβακάς θεωρεί ότι «η σύγκλιση τηλεοπτικής και κινηματογραφικής αφήγησης, η δραματουργική αποκαθήλωση της υστερίας, οι αντιφατικοί χαρακτήρες, η σεναριακή δομή με μια συνεκτική, εξελισσόμενη πλοκή» περιγράφουν ικανά τον νέο τρόπο δημιουργίας και υπόστασης της μυθοπλασίας. Και η αλήθεια είναι ότι, παρά το γεγονός πως δεν εφηύρε κανείς τον τροχό, είδαμε ωραία πράγματα-όχι κατ’ ανάγκην φρέσκα, αλλά αξιόλογα. Η σειρά «Μην Αρχίζεις την Μουρμούρα» κοντεύει να κλείσει δεκαετία στην ελληνική τηλεόραση, από τις ελάχιστες κωμικές σειρές που σημειώνουν επιτυχία. «Τα Καλύτερά μας Χρόνια» συγκέντρωσαν ένα dream team καταξιωμένων και νεότερων ηθοποιών, συγκινώντας το πανελλήνιο. Η φωνή του αφηγητή-Βασίλη Χαραλαμπόπουλου μάς στιγμάτισε και, ως σειρά, έφερε τον νέο αέρα που χρειαζόταν η ΕΡΤ για να βάλει μπρος κι άλλες παραγωγές, κι άλλες καλές δουλειές. Από κάποιες σειρές όπως το «Αυτή η Νύχτα Μένει» περιμέναμε περισσότερα, μιας που δεν τόλμησε να τολμήσει. Κι αυτό είναι ένα θέμα άξιο να θιγεί σε άλλο κείμενο, ενδεχομένως: είναι πουριτανική η ελληνική μυθοπλασία; Ρητορικό το ερώτημα. Φυσικά και είναι. Είναι πολύ αισιόδοξο ότι αρχίζουν να υπάρχουν γκέι χαρακτήρες που απέχουν πια από την καρικατούρα ή μια ματιά στις επαφές των νέων με τα ναρκωτικά και τον έρωτα, αλλά η απόδοση ιστοριών ή σχέσεων είναι ελλιπής, εμφανώς συγκρατημένη από χίλιες μπάντες, τελικά μυρίζει ψέμα. Για να μπορέσουν να δείξουν οι σεναριογράφοι έναν βίαιο άντρα τον τοποθετούν στο πλαίσιο μιας περασμένης εποχής ή τον κάνουν αποκλειστικά κακό, για να μπορέσουν να δείξουν πάθος βάζουν το σεξ κάτω από τα σεντόνια, για να μπορέσουν να δείξουν κοριτσοπαρέα βάζουν τα κορίτσια να πίνουν καφέ ή να βάφουν ρίζα και να μιλούν για «ζητήματα καρδιάς». Ο συνδυασμός του φόβου που έχει επιφέρει στους καλλιτέχνες η πολιτική ορθότητα συνδυαστικά με την περιορισμένη διάθεση των μεγάλων σε ηλικία παραγόντων της τηλεόρασης να πουν «ναι» σε κάτι που πραγματικά θα ξεφεύγει από τα τετριμμένα, δημιουργεί αναμασήματα και, συχνά, συμπαθείς μετριότητες.

Όχι, Breaking Bad μην περιμένετε να δείτε στην ελληνική τηλεόραση. Όχι τώρα-ούτε σε δέκα χρόνια. Χμ, καλά, σε δέκα μπορεί.

Η έκρηξη νέων σειρών και η τεράστια επένδυση στην ελληνική μυθοπλασία δεν εγγυάται κορυφαία καλλιτεχνικά αποτελέσματα. Και φυσικά, καλοί θεατρικοί ηθοποιοί όπως η Δροσάκη, ο Σαράντης, ο Παπασπηλιόπουλος, η Μάσχα, ο Περλέγκας και πόσοι άλλοι δεν είναι δυνατό να αποδώσουν τα μέγιστα σε σειρές με συγκεκριμένο ταβάνι, χρόνους και λοιπούς περιορισμούς. Βρίσκω άκρως θετικό το ότι ένα αξιοσημείωτο μέρος του κοινού πάει Στέγη να δει Μπισμπίκη επειδή τον έμαθε ως Στρατή. Γιατί ένα μέρος του μέρους, θα παραμείνει στο θέατρο, θα βάλει μπρος να δει και άλλες παραστάσεις. Ποιος να το περίμενε ότι η τηλεόραση θα έστενε κόσμο στα black boxes; Το λες και ευχάριστη έκπληξη.

Πολλές σειρές είναι βασισμένες σε ελληνικά μυθιστορήματα, παλιά και καινούργια και όπως θα δείτε από την λίστα που ακολουθεί, οι σειρές εποχής μοιάζει να είναι η συνταγή της επιτυχίας. Το μεγαλύτερο κομμάτι των τηλεθεατών είναι μέσης και βάλε ηλικίας και οι συντελεστές των σήριαλ παίζουν με τη νοσταλγία τους, διαχρονικό προϊόν επιτυχίας στο ελληνικό στερέωμα που παραμένει, σε διάφορε επίπεδα καλλιτεχνικά, πολιτικά και κοινωνικά, παρελθοντολάγνο και ολίγον τι μίζερο. Με στενοχωρεί να βλέπω, επίσης, ηθοποιούς να παίζουν σε δύο και τρεις διαφορετικές σειρές ανά σεζόν-τόσοι ταλαντούχοι ηθοποιοί παραμένουν εκτός μικρής οθόνης και θα ήθελαν με όλη τους την ψυχή να δουλέψουν εκεί.

Γιατί, τα είπαμε και πιο πάνω, αν κάποτε οι απόφοιτοι Εθνικού, Κουν και άλλων καλών θεατρικών σχολών, σνόμπαραν την τηλεόραση και δεν διανοούνταν να παίξουν σε σήριαλ του Φώσκολου, ας πούμε, ή κάποια κωμωδία των γνωστών διδύμων, τώρα, η τηλεόραση πάει και βρίσκει τους νέους της πρωταγωνιστές από τις σχολές. Αυτό δεν έκανε ο δαιμόνιος Χριστόφορος Παπακαλιάτης με την Κλέλια Ανδριολάτου για το Maestro (να μια πολύ καλή ελληνική σειρά της οποίας η επιτυχία όφειλε να συμβεί), πηγαίνοντας στην σχολή της από τη ν οποία κόντευε να αποφοιτήσει; Απόν την άλλη, το ότι σε μέτριες, νερουλές σειρές παίζουν σπουδαίοι λίθοι της υποκριτικής, αυτό δεν σημαίνει ότι οι σειρές αξίζουν την προσοχή μας. Ο Ήμελλος και ο Μάινας, κακά τα ψέματα, δεν μπορούν να κάνουν τον Σασμό κάτι περισσότερο από αυτό που είναι: ένα τηλεοπτικό άρλεκιν με σίγουρα συστατικά, όπως την Κρήτη, την λεβεντιά, έναν κρυφό έρωτα, μια έρμη μάνα, έναν πατέρα-σπαθί, μερικά όμορφα κορίτσια, την αγάπη για την πατρίδα, την αποστασία από τον οικογενειακό ζυγό. Συστατικά που, αν το καλοσκεφτείτε, έχουν σχεδόν όλες αυτού του τύπου οι σειρές, όχι μόνο οι καινούργιες. Σκεφτείτε το «Της αγαπής μαχαιριά» και το «Μη μου λες αντίο» και βάλτε στο καζάνι και την «Γη της Ελιάς» και τον «Σασμό» και τόσες άλλες, λιγότερο ενδεχομένως σουξεδιάρικες.

 

Αν θέλετε να δώσετε μια ευκαιρία στην φετινή τηλεοπτική σεζόν, έχετε υπόψη ότι θα παίζουν τα εξής:

ALPHA

Σασμός
Ο τρίτος κύκλος επεισοδίων έρχεται, για να ενώσει τις δύο οικογένειες… ή για να τις χωρίσει για πάντα.

Πρωταγωνιστούν: Δημήτρης Λάλος, Μαρία Τζομπανάκη, Ορφέας Αυγουστίδης, Μιχάλης Αεράκης, Αλίνα Κωτσοβούλου, Ευγενία Σαμαρά, Δημήτρης Ήμελλος, Μαρία Πρωτόπαππα, Χριστίνα Χειλά Φαμέλη, Μαριλίτα Λαμπροπούλου κ.α.

Το Προξενιό της Ιουλίας
Μία ακόμη σειρά εποχής, βασισμένη στο βιβλίο του Γιώργου Πολίτη, βρίσκεται ανάμεσα στις νέες ελληνικές σειρές που θα δούμε τη σεζόν 2023 – 2024. Το Προξενιό της Ιουλίας  περιστρέφεται γύρω από την Ιουλία Βένιου και το προξενιό της με τον μεγαλοκτηματία Γιωργίκη Προβιό, μια είδηση που έκανε αίσθηση σε όλη την Λάρισα.

Πρωταγωνιστούν: Μελέτης Ηλίας, Άννα Μάσχα, Ελισάβετ Μουτάφη, Γιάννος Περλέγκας κ.α

Ο Παράδεισος των Κυριών
Ο Παράδεισος των Κυριών αναμένεται να αναστηθεί, μέσα από τις στάχτες. Το πολυκατάστημα θα ανοίξει ξανά τις πόρτες του, από τη νέα σεζόν. Η ανατρεπτική αυτή ιστορία, έρχεται για να καθηλώσει για ακόμη μια χρονιά τους τηλεθεατές.

Πρωταγωνιστούν: Αργύρης Πανταζάρας, Ευαγγελία Συριοπούλου, Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Θεοδώρα Τζήμου, Νατάσα Εξηνταβελώνη, Νίκος Λεκάκης, Χρήστος Πλαΐνης, Γωγώ Μπρέμπου, κ.α

Μην Αρχίζεις τη Μουρμούρα
Η ενδέκατη σεζόν, φέρνει ανατροπές κι απώλειες. Νέα ζευγάρια μπαίνουν στη σειρά, ενώ άλλα μας αποχαιρετούν οριστικά. Το σενάριο υπογράφουν οι: Έλενα Σολωμού, Μαίρη Μουγιακάκου, Σάρα Γανωτή, Γιάννης Διακάκης, Φώφη Κώττη.
Σκηνοθετεί ο Διονύσης Φερεντίνος.

Πρωταγωνιστούν: Αντώνης Αντωνίου, Βλαδίμηρος Κυριακίδης, Άννα Κουτσαφτίκη, Σπύρος Τσεκούρας, Κωνσταντίνα Λιναρδάτου, Άννη Θεοχάρη, Τόλης Παπαδημητρίου κ.α

Φόνοι στο Καμπαναριό
Μία ακόμη ξεκαρδιστική κωμωδία αναμένεται να δούμε στον ALPHA, ως μίνι σειρά. Ο Αντώνης Αγγελόπουλος, θα αναλάβει τη σκηνοθεσίας μιας νέας κωμικής σειράς με φόντο… ένα μοναστήρι. Λέγεται πως οι πρωταγωνίστριες Ρένια Λουιζίδου και  Ελισάβετ Κωνσταντινίδου θα ντυθούν μοναχές!

Ο Γιατρός
Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης ντύνεται “Γιατρός”, σε μία συγκλονιστική σειρά που θα καθηλώσει. Το ψυχολογικό θρίλερ βασίζεται στο ιταλικό “Nelle tue Mani”, που σημαίνει “Στα Χέρια Σου”, και θα αποτελείται από 16 επεισόδια, τα οποία είναι εμπνευσμένα από την αληθινή ιστορία του γιατρού Pierdante Piccioni. Σκηνοθέτης ο Γιώργος Παπαπβασιλείου.

 

MEGA 

Η Γη της Ελιάς
Η σειρά της Βάνας Δημητρίου, σε σκηνοθεσία του Ανδρέα Γεωργίου, συνεχίζει δυναμικά και τη νέα σεζόν! Κάποιοι από τους πρωταγωνιστές φεύγουν, ενώ νέα δυνατά πρόσωπα έρχονται για να εκτοξεύσουν την αγωνία των τηλεθεατών, στα ύψη.

Στον τρίτο κύκλο, θα συνεχίσουμε να βλέπουμε τους: Νίκο Γαλανό, Άντζελα Γκερέκου, Μάξιμο Μουμούρη, Τάσο Ιορδανίδη, Πασχάλη Τσαρούχα, Λυδία Κονιόρδου, Μάρω Κοντού, Γιώργο Παρτσαλάκη, Αντιγόνη Κουλουκάκου, Γιάννη Κρητικό, Δώρα Χρυσικού, Στέλλα Φυρογένη, Ιφιγένεια Τζόλα, Διονύση Παπανδρέου, Κούλη Νικολάου, Βάσια Παναγοπούλου, Αλέξανδρο Μαρτίδη κ.ά.

Famagusta
Μία ανατριχιαστική ιστορία έρχεται στην μικρή οθόνη, για να ανατριχιάσει. Ο Ανδρέας Γεωργίου και η Βάνα Δημητρίου φέρνουν τη μίνι σειρά “Famagusta” με άρωμα Κύπρου και μια υπόθεση, καθηλωτική.

Πρωταγωνιστούν: Γιάννης Μπέζος, Κοραλία Καράντη, Χρήστος Λούλης, Αντρέας Γεωργίου, στον ρόλο του Παππού ο Γιώργος Ζένιος, Νεοκλής Νεοκλέους, Βασιλική Τρουφάκου, Στέφανος Μιχαήλ, Αστέρω Κυπριανού, Δάφνη Κιουρκτσόγλου, Βαγγέλης Κακουριώτης, Χριστίνα Παπαδοπούλου, Δημήτρης Αντωνίου, Γρηγόρης Γεωργίου, Λουκία Μουσουλιώτη, Τζώρτζια Κουβαράκη, Ανδρέας Χρυσάνθου.

Το Ναυάγιο
Ο Σπύρος Πετρουλάκης έρχεται στο MEGA με νέα σειρά. Μετά την επιτυχία που σημείωσε ο Σασμός, το βιβλίο “Το Ναυάγιο” ζωντανεύει στην μικρή οθόνη, για να καθηλώσει το κοινό που αγάπησε τη γραφή του.

Το «Ναυάγιο» που αφηγείται την ιστορία του πολύνεκρου ναυτικού δυστυχήματος που σημειώθηκε τον Δεκέμβριο του 1966 στην θαλάσσια περιοχή της Φαλκονέρας, σε μικρή απόσταση από τις ακτές της Κρήτης, με 217 επιβεβαιωμένους νεκρούς. Πρωταγωνιστούν ο Γιάννης Στάνκογλου και η Αναστασία Παντούση.

Άγιος Παΐσιος
Η ανατριχιαστική αυτή ιστορία πήρε το πράσινο φως για τη νέα τηλεοπτική σεζόν. Ο δεύτερος κύκλος θα εστιάσει στη μοναχική πορεία του Αγίου κι αναμένεται να προβληθεί τον Φλεβάρη του 2024. Θα δούμε τη ζωή του, μέχρι τη στιγμή που θα κλείσει τα μάτια του, αποχαιρετώντας τον κόσμο. Θα δούμε τους ανθρώπους που γνώρισε, την αγάπη που έδειξε, τις δυσκολίες που πέρασε. Ο σκηνοθέτης της σειράς παραμένει ο Στάμος Τσάμης.

Milky Way
Τον Οκτώβριο αναμένεται να έρθει και η πολυαναμενόμενη σειρά του MEGA «Milky Way» με την υπογραφή του διεθνώς αναγνωρισμένου σκηνοθέτη και σεναριογράφου Βασίλη Κεκάτου.

Πρωταγωνιστούν: Κορίννα Ντουλλάαρτ, Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Νικολάκης Ζεγκίνογλου, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Γιούλικα Σκαφιδά, Θέμις Μπαζάκα, Αργύρης Μπακιρτζής, Μαρία Καλλιμάνη, Σοφία Κόκκαλη, Προμηθέας Αλειφερόπουλος, Τόνια Σωτηροπούλου, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Στυλιάνα Ιωάννου, Ναταλία Σουίφτ, Αφροδίτη Καποκάκη, Ευαγγελία Καμάρα, Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης, Ξένια Ντάνια, Σταύρος Τσουμάνης, Βίκυ Μαϊδάνογλου, Τζέο Πακίτσας, Κασσιόπη Κλέπκου, Αλέξανδρος Βούλγαρης.

ANT1

Η Μάγισσα
Η Μάγισσα, σε σκηνοθεσία του Λευτέρη Χαρίτου, ζωντανεύει στην μικρή μας οθόνη και μας ταξιδεύει πίσω στο χρόνο, μέσα από μια ανατριχιαστική υπόθεση που κόβει την ανάσα. Η Μελίνα Τσαμπάνη και ο Πέτρος Καλκόβαλης, θα μας καθηλώσουν για ακόμη μια φορά, μετά τις Μέλισσες.Πρωταγωνιστούν: Έλλη Τρίγγου, Αναστάσιος Ροϊλός, Νίκος Ψαρράς, Τάσος Νούσιας, Κατερίνα Λέχου, Γιώργος Γάλλος, Μάρκος Παπαδοκωνσταντάκης, Θέμις Μπαζάκα κ.α.

Παγιδευμένοι
Το πράσινο φως για τη νέα σεζόν πήραν οι Παγιδευμένοι, στον ANT1. Η αστυνομική αυτή σειρά που αγαπήθηκε πολύ από τους τηλεθεατές, συνεχίζεται δυναμικά, με νέες ανατρεπτικές υποθέσεις που θα κόψουν την ανάσα.

Πρωταγωνιστούν: Μιχάλης Λεβεντογιάννης, Μάρθα Λαμπίρη-Φεντόρουφ, Κίμωνας Κουρής, Πέτρος Λαγούτης, Παύλος Ορκόπουλος, Στέφανος Κυριακίδης, Ντίνα Μιχαηλίδου, Σοφία Φαραζή, Ταμίλλα Κουλίεβα κ.α.

Ένας από Εμάς
Μία κοινωνική σειρά του ANT1, που θα αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε την καθημερινότητα. Η υπόθεση της περιστρέφεται γύρω από μια παρέα φίλων κοντά στα 40… Η ζωή όλων ανατρέπεται όταν ένας εξ αυτών διαπιστώνεται ότι πάσχει από μια ανίατη ασθένεια, νέο το οποίο σοκάρει τους υπόλοιπους. Αναπόφευκτα οι σχέσεις όλων μπαίνουν σε νέα βάση και οι καταστάσεις ανατρέπονται…

Στο τιμόνι της σκηνοθεσίας θα βρίσκεται ο Πιέρρος Ανδρακάκος. Πρωταγωνιστούν: Γιάννης Τσιμιτσέλης, Σπύρος Χατζηαγγελάκης, Μάριος Αθανασίου, κ.α.

Γυναίκες της Φωτιάς
Δεν αποκλείεται αυτή τη σεζόν (2023 – 2024) να δούμε ανάμεσα στις ελληνικές σειρές και την ανατρεπτική ιστορία “Γυναίκες της Φωτιάς”. Ο ANT1 έχει πάρει α δικαιώματα της συγκεκριμένης σειράς, που σημειώνει επιτυχία στο εξωτερικό.

Η ιστορία ξεκινά από μια φωτιά που ξεσπά σε εκδήλωση, στην οποία μεταξύ άλλων βρίσκονται και τρεις γυναίκες. Αν και εν τέλει σώζονται, το σκηνικό αυτό τις κάνει να αναθεωρήσουν κάποια πράγματα για τις ζωές τους. Η ώρα για να τιμωρήσουν όσους τις κακοποίησαν έφτασε…

STAR

IQ 160
Η αστυνομική κωμωδία με το φοβερό ντουέτο (Νίκος Κουρής, Σμαράγδα Καρύδη), συνεχίζεται δυναμικά και τη νέα σεζόν, στο STAR. Δράση, αγωνία, αστυνομικό μυστήριο αλλά και γέλιο, σε μια σειρά, που επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις, με εξαιρετικούς και αγαπημένους πρωταγωνιστές:

Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Ηλίας Μουλάς, Ελίζα Σκολίδη, Σωτήρης Δούβρης, Αριστοτέλης Μπολοβίνος, Χάρης Παπαδόπουλος κ.α.

OPEN

Έρωτας Φυγάς
Ο Έρωτας Φυγάς θα μας κρατήσει συντροφιά και τον χειμώνα της νέας σεζόν. Ο Ιάσονας και η Αλεξάνδρα θα περάσουν από σαράντα κύματα, για να καταλήξουν μαζί. Ο πρώτος κύκλος τελειώνει με ένα συγκλονιστικό επεισόδιο, αφήνοντάς μας με την απορία για το τι έπεται εν συνεχεία…

Πρωταγωνιστούν: Ντάνη Γιαννακοπούλου, Πέμη Ζούνη, Σταύρος Σβήγκος, Αντώνης Καρυστινός, Σταύρος Ζαλμάς, Αρετή Πασχάλη, Μαριάννα Πολυχρονίδη, Γεράσιμος Γεννατάς κ.α.

ΣΚΑΙ

Οι Πανθέοι
Σχεδόν μισό αιώνα μετά η εμβληματικοί σειρά «Οι Πανθέοι» επιστρέφει μέσα από τη συχνότητα του ΣΚΑΙ, με ένα all star καστ ηθοποιών στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Θυμίζουμε ότι η σειρά, η οποία είχε προβληθεί για πρώτη φορά από την ΕΡΤ το 1977, έχει στο επίκεντρο μια μεγαλοαστική οικογένεια των Αθηνών.

Πρωταγωνιστούν: Κάτια Δανδουλάκη, Αιμίλιος Χειλάκης, Μιχαήλ Ταμπακάκης, Θανάσης Κουρλαμπάς, Κόρα Καρβούνη, Χριστίνα Αλεξανιάν, Ελένη Καρακάση κ.α.

Ορκιστείτε Παρακαλώ
Ο Μάρκος Σεφερής, εκτός από την εκπομπή “Η Μαμά μου Μαγειρεύει καλύτερα από τη δική σου”, έρχεται και με μια αγαπημένη σειρά, με τίτλο “Ορκιστείτε Παρακαλώ”. Αξίζει να σημειωθεί πως το Ορκιστείτε Παρακαλώ προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1982, στην ΕΡΤ2. Η σειρά έχει ως κεντρικό θέμα τις υποθέσεις που εκδικάζονται επί καθημερινής βάσεως στα Δικαστήρια της οδού Ευελπίδων.

Να σημειωθεί πως ο ΣΚΑΙ θα εντάξει κι άλλη σειρά στο πρόγραμμά του, η οποία δεν έχει γίνει γνωστή, ως τώρα.

ΕΡΤ
Κάνε ότι Κοιμάσαι
Το Κάνε ότι Κοιμάσαι θα συνεχιστεί κανονικά τη νέα σεζόν, με μια νέα ιστορία που θα συναρπάσει. Αυτή, θα αφορά πλουσιόπαιδα…

Συνεχίζουν: ο Σπύρος Παπαδόπουλος, η Φωτεινή Μπαξεβάνη, ο Γιώργος Δεπάστας, η Βίκυ Μαϊδάνογλου, ο Βασίλης Ευταξόπουλος, η Γεωργία Μεσαρίτη, η Νικολέτα Κοτσαηλίδου και ο Δημήτρης Καπετανάκος.

Η Παραλία
Το περιμέναμε πέρσι, όμως το κανάλι αποφάσισε να μας ταξιδέψει τη νέα σεζόν, στην εποχή των “χίπις”. Η Παραλία βασίζεται στο μυθιστόρημα της Πηνελόπης Κουρτζή με τίτλο “Το Κορίτσι με το σαλιγκάρι”.

Η πρωταγωνίστρια μας, Δανάη Μιχαλάκη, θα ζήσει τη δική της περιπέτεια. Όλα αλλάζουν ριζικά στη ζωή της, από την μια στιγμή στην άλλη. Πλάι της θα δούμε τον Δημήτρη Μοθωναίο, τον Γιώργο Μιχαλάκη, τον Κώστα Νικούλι, τον Μάκη Παπαδημητρίου και πολλούς ακόμη αξιόλογους ηθοποιούς.

Στα Σύρματα
Μια απολαυστική κωμωδία με σπαρταριστές καταστάσεις, ξεκαρδιστικές ατάκες και φρέσκια ματιά, που διαδραματίζεται μέσα και έξω από τις φυλακές, έρχεται τη νέα τηλεοπτική σεζόν στην ΕΡΤ, για να μας ανεβάσει «Στα σύρματα».

Σε σενάριο Χάρη Μαζαράκη και Νίκου Δημάκη και σκηνοθεσία Χάρη Μαζαράκη, με πλειάδα εξαιρετικών ηθοποιών και συντελεστών, η ανατρεπτική ιστορία ακολουθεί το ταξίδι του Σπύρου Καταραχιά (Θανάσης Τσαλταμπάσης), ο οποίος –ύστερα από μια οικονομική απάτη– καταδικάζεται σε πέντε χρόνια φυλάκισης και οδηγείται σε σωφρονιστικό ίδρυμα..

Έρημη Χώρα
Μετά την επιτυχία της σειράς ‘Το Βραχιόλι της Φωτιάς’, η ΕΡΤ φέρνει την “Έρημη Χώρα”, μια νέα ανατριχιαστική ιστορία, που θα πλαισιωθεί από ένα υπέροχο καστ ηθοποιών. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιώργος Γκικαπέππας.

Πρωταγωνιστούν: Γιώργος Καραμίχος, Ελισάβετ Μουτάφη, Δανάη Σκιάδη, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Νίκος Αρβανίτης, Γιώργος Κέντρος, Δημήτρης Αριανούτσος

Η Μεγάλη Χίμαιρα
Το εμβληματικό μυθιστόρημα του Μ. Καραγάτση «Η Μεγάλη Χίμαιρα» γίνεται για πρώτη φορά τηλεοπτική σειρά σε σκηνοθεσία του Ντένη Ηλιάδη και συμπαραγωγό την ΕΡΤ. Γυρίσματα έχουν πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το τηλεοπτικό κοινό στην χώρα μας θα έχει την ευκαιρία να την απολαύσει σε πρώτη μετάδοση αποκλειστικά από την ΕΡΤ, η οποία και έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα για την Ελλάδα και την ψηφιακή πλατφόρμα ERTFLIX με την πρεμιέρα να προσδιορίζεται για τις αρχές του 2024.

Ηλέκτρα
Μια ακόμα σειρά βασισμένη σε μυθιστόρημα με τίτλο ‘Ηλέκτρα’ έρχεται τη νέα σεζόν (2023 – 2024) με δύο αγαπημένα πρόσωπα, από ελληνικές σειρές που έχουμε αγαπήσει. Η επερχόμενη σειρά εποχής ‘πατάει’ πάνω στο ομώνυμο, υπό έκδοση, μυθιστόρημα της Ελένης Καπλάνη η οποία υπογράφει και το ‘Μαύρο Ρόδο’, τη δημοφιλή σειρά του MEGA. Πρωταγωνιστούν η Αφροδίτη Λιάντου, η Έμιλυ Κολιανδρή  και ο Μιχαήλ Ταμπακάκης.