«We strive to charm and to be charmed / but despite our best efforts, things don’t always go as planned».
Αυτή την ατάκα-σχόλιο της ίδιας της Σtella σχετικά με το νέο της άλμπουμ σκέφτομαι την ώρα που ετοιμάζομαι να κλείσω το «παράθυρο» του υπολογιστή που παίζει τα νέα της τραγούδια. Και ας πέρασαν κιόλας δέκα και βάλε χρόνια από τότε που την πρωτακούσαμε μαζί με τους Fever Kids και εκείνο το εκπληκτικό «Holding Grass» που είχαν κυκλοφορήσει το καλοκαίρι του ‘11.
Ο καιρός πέρασε και η (στον ελεύθερό της χρόνο, ζωγράφος και) πολυ-οργανίστρια Στέλλα Χρονοπούλου έκανε όντως την «καλύτερη δυνατή προσπάθεια» που μπορούσε. Τελικά, μετά από πολλές συνεργασίες και συμμετοχές με εγχώρια σχήματα όπως οι My Wet Calvin, Sillyboy, Coti K., Expert Medicine, Nteibint, Sad Disco) και δύο side projects (Fever Kids, Chest) ήρθε και η ώρα για το ντεμπούτο album της με τίτλο το όνομά της, το οποίο κυκλοφόρησε τον Φλεβάρη του 2015.
Και μετά μαντέψτε τι έγινε: things went as planned για την Σtella, η οποία στις αρχές της τρέχουσας χρονιάς υπέγραψε δισκογραφικό συμβόλαιο με την φημισμένη αμερικανική εταιρεία Sub Pop, που σημαίνει «Υπό την Ποπ (Μουσική)» και ιδρύθηκε το 1986 από τους Bruce Pavitt και Jonathan Poneman, με στόχο την δισκογραφική υποστήριξη κάποιων proto-grunge ιστορικών και σημαντικών μπαντών όπως οι Nirvana, οι Soundgarden, και οι Mudhoney. Είναι αυτό κάτι που την αγχώνει;
«Δεν θα έλεγα πως νιώθω κάποια πίεση. Το αντίθετο ίσως, νιώθω μια ανακούφιση. Και σίγουρα χαίρομαι όταν βλέπω πως αυτό που έχω φτιάξει κάνει και άλλους να νιώθουν καλά», μου λέει, σίγουρη για την δισκογραφική της συνεισφορά.
Και είναι όντως μια εξαιρετική στιχουργός η Σtella –δεν έχω ακόμη αποφασίσει αν είναι καλύτερη στιχουργός από συνθέτρια, αλλά σίγουρα μπορεί να σε κάνει κοινωνό και συμμέτοχο στις ιστορίες που διηγείται.
Πάρτε για παράδειγμα το επίσημο βίντεο για το τραγούδι (και τρίτο single της από το άλμπουμ Up and Away), «The Truth Is» που σκηνοθετήθηκε από τον Γρηγόρη Ρέντη: είναι τόσο αριστοτεχνικά σκηνοθετημένο και τόσο άρτια δοσμένο στον θεατή, ώστε για μια στιγμή εκείνος ξεχνάει ότι βλέπει την οπτικοποίηση ενός τραγουδιού και θεωρεί ότι παρακολουθεί ένα συναρπαστικό δικαστικό δράμα ανάμεσα σε ένα ζευγάρι που παίρνει διαζύγιο, με την ίδια την Σtella να κάνει ένα cameo από αυτό, υποδυόμενη την στενογράφο του δικαστηρίου.
«Αυτό που με κινητοποιεί καθημερινά είναι η χαρά που παίρνω όταν ολοκληρώνω κάτι. Είτε αυτό είναι ένα τραγούδι, είτε ένα βίντεο, ή ένα εικαστικό. Η χαρά της δημιουργίας και του να μοιράζομαι αυτό κάνω είναι πολύ μεγάλη -και έχει μεγάλη δύναμη», μου επισημαίνει.
Και η μουσική δημιουργία της Σtella διαθέτει ένα ακόμη συστατικό που την καθιστά αυτοστιγμεί ελεγειακή: είναι, την ίδια στιγμή, διεθνής μέσα στην ελληνικότητά της και ελληνική μέσα στην διεθνιστικότητά της.
Δια του λόγου το αληθές, ο Χρήστος Σκόνδρας παίζει μπουζούκι όχι σε ένα, ούτε σε δυο, αλλά σε συνολικά πέντε τραγούδια από το νέο της άλμπουμ -πρέπει να είναι η μοναδική ή έστω μια από τις ελάχιστες φορές που ακούγεται το συγκεκριμένο όργανο σε μια κυκλοφορία της «βαριάς κιθαριστικής» Sub Pop.
«Η πανδημία ήταν μια μεγάλη παύση για όλους. Εντύπωσή μου είναι, πως – σε έναν βαθμό – οι περισσότεροι την είχαν ανάγκη. Για εμένα προσωπικά, το να γράφω μουσική είναι κάτι που δεν χρειάζεται οργάνωση ή πειθαρχεία, απλά συμβαίνει, αρκετά άναρχα», συλλογίζεται η Σtella, παραδεχόμενη ότι όντως ανυπομονεί για την υποδοχή που θα της επιφυλάξουν τα μουσικά ΜΜΕ, αμέσως μετά την κυκλοφορία του άλμπουμ της. Ξεκαθαρίζοντας, ωστόσο, από την πλευρά της ότι «δεν εισπράττω κάτι ως αποτυχία στην ασχολία μου με την μουσική. Όλα είναι μέρος μιας δημιουργικής διαδικασίας, έχουν έναν λόγο που συμβαίνουν και από όλα μαθαίνεις».
Και προσθέτοντας εμφατικά πως «η κυκλοφορία του άλμπουμ/τραγουδιού είναι η μισή επιτυχία. Η άλλη μισή είναι η αρχή του επόμενου».
*Το άλμπουμ «Up and Away» θα κυκλοφορήσει στις 17 Ιουνίου 2022 παγκοσμίως από τη Sub Pop.
Socials: