«Μια μεγάλη ευκαιρία για ένα σπουδαίο live που πήγε χαμένη».

Με αυτά τα λόγια περιγράφουν, λίγο έως πολύ, πολλοί παλαιοί, αλλά και νέοι οπαδοί των Bauhaus την χθεσινοβραδινή εμφάνιση του σπουδαίου βρετανικού συγκροτήματος στα πλαίσια του Release Festival 2022.

Αλλοι πάλι μίλησαν για «φιάσκο» που θάμπωσε την εικόνα μιας εμβληματικής μπάντας, η οποία εμφανίστηκε μετά από πολλά χρόνια με την αυθεντική της σύνθεση, δηλαδή τους Peter Murphy, Daniel Ash, Kevin Haskins και David J.

Η μπάντα ανέβηκε στη σκηνή γύρω στις 23:20 και εξαρχής τα προβλήματα του ήχου ήταν πάρα πολλά, η φωνή του Murphy «κοβόταν» διαρκώς ή ακουγόταν ελλιπής και παραμορφωμένη, με αποτέλεσμα να εκνευριστεί πολύ τόσο το κοινό, όσο και ο ίδιος ο τραγουδιστής. Παρά τις επίμονες παρατηρήσεις του στον ηχολήπτη πως δεν ακούει καλά και πως κόβεται ο ήχος, το πρόβλημα δεν διορθώθηκε.

Έτσι, μετά από λιγότερο από μια ώρα ζωντανής εμφάνισης και ενώ η μπάντα ερμήνευε την διασκευή του «Ziggy Stardust» του David Bowie, πριν καν τελειώσει το τραγούδι, ο Murphy πέταξε επιδεικτικά το μικρόφωνο και έφυγε από τη σκηνή καληνυχτώντας στο κοινό και απευθυνόμενος στον ηχολήπτη ότι «εσύ φταίς για όλο αυτό».

Το κοινό αποχώρησε μουδιασμένο και «παγωμένο» και μια, σχεδόν τέλεια βραδιά, κατέληξε με αυτόν τον αλγεινό τρόπο, με τους μισούς θεατές, κατά την έξοδό τους από την Πλατεία Νερού να επιρρίπτουν ευθύνες στην ίδια την διοργάνωση για «κακό ήχο» και τους άλλους μισούς να κάνουν λόγο για την… γνωστή συμπεριφορά «ντίβας» του Murphy, ο οποίος, άλλωστε, έχει επαναλάβει παρόμοιες συμπεριφορές και σε άλλες συναυλίες στο παρελθόν.

Εμείς απευθυνθήκαμε σε άνθρωπο μέσα από την ίδια την διοργάνωση, με απόλυτη γνώση των επί αλλά και εκτός σκηνής τεκταινομένων, ο οποίος μας ξεκαθάρισε μερικά πράγματα ως πρός την συναυλία των Bauhaus.

«Και οι δυο ηχολήπτες που ήταν υπεύθυνοι για τον ήχο στους Bauhaus, τόσο αυτός της σκηνής, όσο και αυτός στο “front of house”, είναι δικοί τους, είναι επιλογή του ίδιου του συγκροτήματος», μου λέει

«Σε όλα τα μεγάλα φεστιβάλ, οι ίδιοι οι καλλιτέχνες ελέγχουν 100% οι ίδιοι τον ήχο και τον φωτισμό τους. Το ίδιο συνέβη και στους Bauhaus», προσθέτει, απορρίπτοντας ρητώς και κατηγορηματικώς κάθε νύξη περί ευθύνης της ίδιας της διοργάνωσης και του προσωπικού που εργάζεται για το Release Festival.

«Τι μερίδιο ευθύνης να έχουμε εμείς, όταν οι Bauhaus πήραν ό,τι μας ζήτησαν; Ο Murphy έλεγε διαρκώς στον ηχολήπτη του ότι έχει θέμα με το μικρόφωνο στο αυτί του. Και τότε γιατί συνέχισε την συναυλία και απλώς δεν δοκίμασε να το αλλάξει;», αναρωτιέται ο ίδιος αυτός άνθρωπος.

❈ To παρόν άρθρο περιέχει εκφράσεις τις οποίες δεν ενστερνίζεται η πλειοψηφία των συντακτών του Olafaq. Θα επανέλθουμε.