Είναι η πιο χαρακτηριστική μέθοδος – και οδός – επιτυχίας για μια μπάντα στην τοπιογραφία της σύγχρονης μουσικής: αρχικά, ένα συγκρότημα γίνεται viral στο Διαδίκτυο με κάποιο από τα τραγούδια του. Το συγκρότημα κατόπιν υπογράφει συμβόλαιο με μια δισκογραφική εταιρεία.

Μετά, το συγκρότημα βγαίνει στο μουσικό mainstream. Και, ασφαλώς, κατόπιν εξαργυρώνει την επιτυχία αυτή με πωλήσεις χιλιάδων άλμπουμ και με μια ατέλειωτη παγκόσμια περιοδεία.

Με την διαφορά ότι το μουσικό ταξίδι που έχουν διανύσει μέχρι στιγμής οι Måneskin αρκετά από το συνηθισμένο –και την παραπάνω «μέθοδο» ή οδό. Οι Måneskin τα έκαναν σχεδόν όλα… ανάποδα.

Όπως, λόγου χάρη, το ότι το συγκρότημα χρησιμοποιεί το μουσικό mainstream ως όχημα και εργαλείο ταυτόχρονα προκειμένου να ταΐσει τις «εναλλακτικές» ροκ «ρίζες» των μουσικών του επιρροών. Αλλά δικαιώθηκαν, όπως και να έχει.

Πάντως, η Victoria De Angelis στο μπάσο, ο Ethan Torchio στα τύμπανα, ο Thomas Raggi στην κιθάρα και ο τραγουδιστής Damiano David κρατάνε γερά και τα δυο τους πόδια στο έδαφος, ακόμη και αν έχουν κάθε λόγο αυτά να είναι στον αέρα και να πετάνε από την απότομη και μετεωρική τους άνοδο.

Ας τα πάρουμε, ωστόσο, από την αρχή.

Οι Måneskin – προφέρονται «μόνεσκιν» που σημαίνει «σεληνόφως» στα δανέζικα – σχηματίστηκαν στη Ρώμη το 2016.

Την ιδέα για το όνομά τους την είχε η, μισή Ιταλίδα, μισή Δανή, De Angelis. Ψάχνανε, βλέπετε, για πιθανά ονόματα και οι τρεις (βέροι) Ιταλοί ζήτησαν από την μπασίστρια να τους πει, τυχαία, μερικές λέξεις στα δανέζικα, να δουν πώς θα ακούγονταν. Ποιος ξέρει, σκέφτηκαν, ίσως πετύχουν το τζάκποτ της ονοματοδοσίας.

Και όντως το πέτυχαν με την τρίτη: μετά από δυο λέξεις, ακολούθησε το «σεληνόφως». «Μόνεσκιν, μόνεσκιν, μόνεσκιν». Το είπαν μέσα τους και κατόπιν φωναχτά μερικές φορές. Η λέξη τούς κόλλησε σαν τσίχλα στο μυαλό. Μετά από μερικές ώρες και συνειδητοποιώντας και οι τέσσερίς τους ότι δεν την είχαν ξεχάσει, το όνομα κατοχυρώθηκε.

Από εκείνη την στιγμή και έπειτα θα άκουγαν στο όνομα Måneskin – διέθετε, άλλωστε, αυτό το μυστηριακό με την έννοια του σεληνόφωτος, όπως το αντίστοιχο των Νορβηγών «Madrugada», που σημαίνει «λυκαυγές, χαραυγή» στα ισπανικά.

Οι υπεύθυνοι της δισκογραφικής εταιρείας Sony Music ανακάλυψαν τους Måneskin πριν από οκτώ χρόνια, το 2016, όταν ήταν απλώς τέσσερις έφηβοι που κυκλοφορούσαν στους δρόμους της Ρώμης. Τρία από τα τέσσερα μέλη, ο David, η De Angelis και ο Raggi, συναντήθηκαν στο σχολείο, στο λύκειο Monteverde. Βρήκαν τον Torchio χρησιμοποιώντας μια ομάδα στο Facebook με την ονομασία «Musicians Wanted», όπου νεαροί μουσικοί έβαζαν αγγελίες αναζητώντας μπάντες πρόθυμες να τους δοκιμάσουν.

Ελλείψει προτάσεων για να εμφανιστούν σε μικρές σκηνές ή κλαμπάκια, οι Måneskin πείσμωσαν. Δεν τα παράτησαν στιγμή όμως. Άρχισαν να παίζουν ως μουσικοί στους δρόμους της συνοικίας Κόλι Πορτουένσι [Colli Portuensi] της Ρώμης, καθώς και στο ιστορικό κέντρο της Ρώμης, συμπεριλαμβανομένης της Via del Corso [σ.σ: το αντίστοιχο της δικής μας Ερμού στο κέντρο της Αθήνας, μια τεράστια οδός γεμάτη μαγαζιά και καταστήματα και πολύ πολύ κόσμο κάθε ώρα της ημέρας].

Μια από τις πρώτες ζωντανές συναυλίες τους έξω από την πατρίδα τους πραγματοποιήθηκε στη Φαέντσα, στη συνάντηση ανεξάρτητων δισκογραφικών εταιρειών του 2016. Εκεί ήταν που τους πρόσεξαν για πρώτη φορά οι ιθύνοντες της ιταλικής Sony Music. Τους πρόσεξαν μεν, αλλά τους προσπέρασαν.

Σε ένα περιβάλλον λοιπόν που δεν είναι καθόλου ευνοϊκό για ένα ανερχόμενο ροκ συγκρότημα, ήταν σχεδόν λογικό που οι τέσσερις τους στράφηκαν, το 2017, στην ιταλική έκδοση του τηλεοπτικού σώου «The X Factor» – και παρά το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος τηλε-διαγωνισμός δεν είχε προηγουμένως αναδείξει κανέναν πραγματικά ροκ καλλιτέχνη. Όλοι οι κατά καιρούς νικητές του διαγωνισμού ήταν αμιγώς κινούμενοι εντός ενός ποπ μουσικού ρεπερτορίου.

Οι Måneskin, με το που βγήκαν στη σκηνή, ακτινοβολούσαν από ταλέντο και πηγαία ευγνωμοσύνη μόνο και μόνο για την συμμετοχή τους εκεί, ειδικά μετά από όλα όσα είχαν ακούσει από διαφόρους καλοθελητές ότι «δεν θα τα καταφέρουν ποτέ».

Και τελικά κέρδισαν την πρώτη τους μάχη: βγήκαν δεύτεροι στο διαγωνισμό του «The X Factor» χάνοντας την πρωτιά από τον Σικελό τενόρο Lorenzo Licitra. Ήταν η πρώτη αμιγώς ροκ μπάντα που κατάφερε κάτι τέτοιο στην Ιταλία.

Κάπως έτσι, υπέγραψαν επιτέλους το πολυπόθητο συμβόλαιο με την Sony Music, κυκλοφορώντας στα τέλη του 2017 το EP «Chosen». Το ομώνυμο single κυκλοφόρησε στις 24 Νοεμβρίου του 2017 από τη Sony Music και καρφώθηκε στο νούμερο 2 του ιταλικού FIMI Singles Chart, ενώ το ίδιο το EP πούλησε χιλιάδες αντίτυπα και ανακηρύχτηκε πλατινένιο από την Ομοσπονδία της Ιταλικής Μουσικής Βιομηχανίας.

Λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία του ΕΡ, στις 23 Μαρτίου του 2018, το συγκρότημα κυκλοφόρησε το πρώτο τους single στην ιταλική γλώσσα, το «Morirò da re» [Θα Πεθάνω Σαν Βασιλιάς], το οποίο τους έβαλε σε εκατομμύρια ιταλικά σπίτια.

Και μετά κλείστηκαν στο στούντιο ηχογραφώντας το ντεμπούτο άλμπουμ τους, με τίτλο «Il ballo della vita» [Ο Χορός της Ζωής], που περιείχε το «Morirò da re» και τη μπαλάντα «Torna a casa» [Γύρνα στο σπίτι], και κυκλοφόρησε στις 26 Οκτωβρίου του 2018.

H διασκευή (και το μέσο κοινωνικής δικτύωσης) που καθιέρωσε τους Måneskin

Ωστόσο, μια διασκευή θα ήταν αυτή που θα αποδεικνυόταν ο (πραγματικός) Παράγων Χ, ο X-Factor της επιτυχίας τους: αυτή που επεφύλαξαν στο «Beggin», το σπουδαίο τραγούδι των Four Seasons από το μακρινό 1967. Η κυκλοφορία του συνέπεσε με την ταυτόχρονη άνοδο του TikTok ως μέσου κοινωνικής δικτύωσης, κυρίως της απανταχού νεολαίας –των ατόμων από 15 έως 25-30 ετών.

Το κοινό αυτό «έπιασε» εξαρχής το «Beggin» και το απογείωσε σε δημοφιλία σε όλη την υφήλιο. Διαμέσου των χρηστών των κοινωνικών δικτύων, ασφαλώς. Το ίδιο συνέβη μετά και στο Spotify – το εν λόγω τραγούδι έχει ξεπεράσει προ πολλού το ένα δισ. streams μόνο στην συγκεκριμένη πλατφόρμα.

Μετά, το «Beggin» έγινε viral στο TikTok και έχει χρησιμοποιηθεί σε περισσότερα από 9 εκατομμύρια βίντεο. Το όνομά τους έχει επίσης χρησιμοποιηθεί σε hashtag που έχουν παρακολουθηθεί σχεδόν 4 δισεκατομμύρια φορές. Μιλάμε για αδιανόητα νούμερα.

Η συνέχεια ήταν εξίσου απαιτητική, αλλά και συναρπαστική: το 2019 και το 2020 η μπάντα πέρασε το ήμισυ του χρόνου της κάνοντας πρόβες, πρόβες, πρόβες. Συνέχεια. Μέχρι να δεθούν πραγματικά μεταξύ τους ως συγκρότημα. Και κατόπιν επιδόθηκαν σε ηχογραφήσεις νέων τραγουδιών, ηχητικούς πειραματισμούς.

«Έπαιξαν» με διάφορα μουσικά είδη, από το hard rock μέχρι το glam rock, μέχρι να καταλήξουν στον ήχο που γουστάρουν και οι τέσσερίς τους. Σε κάποιο σημείο κατέληξαν.

Και κατόπιν άρχισαν να περνάνε το υπόλοιπο ήμισυ του χρόνου τους δίνοντας συναυλίες, live, να είναι πάνω στη σκηνή και το γκρουπ να δένεται ακόμη περισσότερο, όλο και περισσότερο. Τον Οκτώβριο του 2020 κυκλοφόρησαν το έβδομο single τους, με τίτλο «Vent’ anni» [Είκοσι Χρόνια].

Και μετά μπαίνει το 2021. Το «έτος μηδέν» της μπάντας. Και το σημείο εκτόξευσής της, το οποίο μάλιστα βασίστηκε σε ένα εσωτερικό αστείο που κατέληξε να είναι… μια αυτοεκπληρούμενη προφητεία.

Maneskin

Τον Φεβρουάριο του ’21, το συγκρότημα ετοιμάζεται να εμφανιστεί όντως στο μουσικό φεστιβάλ Sanremo με το τραγούδι «Zitti e Βuoni» [Σκάσε και συμμορφώσου]. Παραδοσιακά, ο νικητής του φεστιβάλ εκπροσωπεί αυτομάτως την Ιταλία στην Εurovision, γι’ αυτό και πολλοί μουσικοί ή μπάντες επιδιώκουν την συμμετοχή τους στο Sanremo, καθώς αν κερδίσουν, χτυπάνε… με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια.

Το 71ο Φεστιβάλ Ιταλικού Τραγουδιού του Sanremo διεξήχθη τον Μάρτιο του 2021. Το τραγούδι «Zitti e Βuoni» ανακηρύχτηκε το νικητήριο και οι Måneskin κέρδισαν ταυτόχρονα το δικαίωμα να εκπροσωπήσουν την Ιταλία με το ίδιο τραγούδι στον 65ο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision, το 2021. Παράλληλα με την επικράτησή τους στο Sanremo, το συγκρότημα κυκλοφορεί τις ίδιες εκείνες ημέρες και το νέο του άλμπουμ με τίτλο «Teatro d’ira» [Θέατρο της Οργής], με το Vol. 1 να κυκλοφορεί στις 19 Μαρτίου του 2021.

Όταν ανέβηκε στη σκηνή της Eurovision, ο Damiano «κέρδισε» τα βλέμματα όλων. Λίγο η εκκεντρική του περσόνα, λίγο η δυναμική παρουσία του συγκροτήματος, οι κάμερες ήταν στραμμένες συνέχεια πάνω στους Måneskin, ακόμη και στο «green room», τον χώρο δηλαδή όπου οι καλλιτέχνες και οι μουσικοί χαλαρώνουν.

Το «cocaine-gate» των Måneskin

Και εκεί ήταν που ξεκίνησε το «cocaine-gate» που κόντεψε να στιγματίσει, άδικα και δίχως σοβαρή αφορμή, το συγκρότημα. Τι συνέβη λοιπόν;

Σε κάποια στιγμή, ο καμεραμάν της διοργάνωσης κατέγραψε τον τραγουδιστή να σκύβει κάθετα το κεφάλι του προς το τραπέζι, μία κίνηση που κάποιοι μετέφρασαν ότι έκανε στα πεταχτά και στα κρυφά χρήση κοκαΐνης.

Ωστόσο, όσοι γνωρίζουν τα εσωτερικά της διοργάνωσης, ξέρουν πως κάτι τέτοιο είναι πραγματικά αδύνατο να συμβεί γιατί πάντα κατά την είσοδο των καλλιτεχνών στο χώρο, γίνεται εκτεταμένος σωματικός έλεγχος σε όλους τους μουσικούς και καλλιτέχνες, παρόμοιος με εκείνον που διεξάγεται στα αεροδρόμια.

Επίσης, ακόμη και αν θεωρήσουμε ότι ο David πέρασε κρυφά ναρκωτικά από τον έλεγχο, είναι αρκετά έξυπνος που δεν θα επέλεγε να δοκιμάσει να κάνει χρήση ναρκωτικών και ασφαλώς να εκτεθεί και να εκθέσει εαυτόν μέσα σε ένα χώρο που βιντεοσκοπούταν διαρκώς. Θα μπορούσε να πάει στην τουαλέτα και να κάνει εκεί ό,τι ήθελε.

Ο ίδιος ο David εμφανίστηκε οριακά προσβεβλημένος όταν ρωτήθηκε στη συνέντευξη Τύπου μετά τη νίκη τους, για το συγκεκριμένο περιστατικό που φυσικά είχε προλάβει και είχε ήδη γίνει viral. Ο ίδιος εξήγησε δημοσίως ότι δεν έκανε ποτέ κανείς τους χρήση ναρκωτικών, όπως επίσης ότι ο Raggi είχε σπάσει ένα ποτήρι και ο ίδιος, όταν το συνειδητοποίησε, έσκυψε προκειμένου να μαζέψει τα γυαλιά για να μην κοπεί κανένας.

Η ίδια η διοργανώτρια αρχή, η EBU, έσπευσε να απαντήσει στο σάλο επιβεβαιώνοντας τα λεγόμενα του Damiano και δημοσιεύοντας μία φωτογραφία του τραπεζιού με τα σπασμένα γυαλιά. Επίσης διευκρίνισε ότι ο ίδιος ο τραγουδιστής ζήτησε να υποβληθεί εθελοντικά σε τοξικολογικές εξετάσεις προκειμένου το όποιο περιστατικό και η όποια παρεξήγηση ή η «φωτιά» που άναψε, να λήξει σύντομα και δίχως ανεπιθύμητους «κραδασμούς». Όπως και έγινε, άλλωστε.

Πέραν της όποιας παραφιλολογίας, το «Zitti e Buoni» κερδίζει την Eurovision του ’21 και μάλιστα κόντρα σε όλα τα προγνωστικά.

Αμέσως μετά, οι προτάσεις για εμφανίσεις τους σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της υφηλίου έπεφταν βροχή.

Και λίγες εβδομάδες μετά την νίκη τους στην Eurovision, το συγκρότημα ανακοίνωσε ότι τον φθινόπωρο του 2021 επρόκειτο να μεταβεί στις ΗΠΑ για μια σειρά εμφανίσεων και συναυλιών.

365 ημέρες εξαντλητικής περιοδείας

Το ημερολόγιο γράφει 13 Μαΐου του 2022 και οι Måneskin παίζουν πλέον… εντός έδρας, καθώς, μετά την νίκη τους, το 2021, ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision φιλοξενείται στο Τορίνο.

Το συγκρότημα φτάνει στον συναυλιακό χώρο όπου θα διεξαχθεί ο διαγωνισμός, προκειμένου να δώσει μια εκτενή συνέντευξη στο βρετανικό δίκτυο BBC.

Η μπάντα, ωστόσο, καθυστερεί μια ώρα, αφού κατά λάθος εγκλωβίστηκε μέσα στον ανελκυστήρα. «Προσπαθούσαμε να ανοίξουμε τις πόρτες για περίπου τριάντα λεπτά», εξηγεί κατόπιν ο ελαφρώς τρομαγμένος David, ο οποίος, όπως αποκαλύπτουν οι τρεις φίλοι του, πάσχει από μια ήπια μορφή κλειστοφοβίας.

Συν το ότι ο Damiano είχε ήδη ένα πολύ κακό πρωινό ξύπνημα, εκείνη την συγκεκριμένη ημέρα. Βλέπετε, μπήκε στον χώρο όπου θα διεξαχθεί η συνέντευξη ακουμπώντας πάνω σε μια πατερίτσα, καθώς τραυμάτισε τον αστράγαλό του στο γύρισμα ενός βίντεο, την προηγούμενη ημέρα.

Ως αποτέλεσμα αυτού του τραυματισμού, το συγκρότημα δεν μπόρεσε να κάνει πρόβα για την προγραμματισμένη του εμφάνιση δυο ημέρες μετά, δηλαδή το Σάββατο στον τελικό της Eurovision, όπου θα έκαναν το ντεμπούτο του νέου τους single, με τίτλο «Supermodel», πάνω στην επέτειο του ενός έτους από τη νίκη τους στον διαγωνισμό.

«Δεν ξέρω αν θα μπορέσω να τα καταφέρω», λέει ο Damiano, αλλά, όπως είδαμε κατόπιν, μια χαρά τα κατάφερε, παρόλο που φοβόταν ότι η εμφάνισή τους πιθανώς και να ακυρωνόταν.

Τελικά, πραγματοποιήθηκε κανονικά, ακόμη και αν ο τραγουδιστής αναγκάστηκε να αποφύγει τα γνωστά του ακροβατικά επί σκηνής και να παραμείνει σταθερός σε μια θέση για τρία λεπτά, μετά τις ρητές οδηγίες και εντολές που έλαβε από τον γιατρό και φυσικοθεραπευτή του.

Το συγκρότημα ερωτάται αναφορικά με την περιοδεία τους σε πάνω από 30 χώρες ανά την υφήλιο και παίρνει σχεδόν «πληρωμένη» απάντηση από την De Angelis: «Πόσα βράδια κοιμηθήκαμε συνολικά στα δικά μας κρεβάτια στο σπίτι μας; Νομίζω, το πολύ 10 νύχτες», τους λέει, ανατρέχοντας με το μυαλό της σε ένα φρενήρες έτος γεμάτο πτήσεις, αλλαγές αεροπλάνων, check in σε ξενοδοχεία, συναυλίες, λίγες ώρες ύπνο, check out από τα ίδια ξενοδοχεία και την επόμενη ημέρα τα ίδια και απαράλλακτα, σαν την «Ημέρα της Μαρμότας».

Ενδιάμεσα, τον Αύγουστο του 2021 το συγκρότημα ηχογράφησε μια νέα βερσιόν του «I Wanna Be Your Slave» μαζί με τον Iggy Pop, ο οποίος τους άκουσε, τους «ερωτεύτηκε» και ζήτησε ο ίδιος να μπει στο στούντιο μαζί τους – ενδεχομένως να βοήθησε και το γεγονός ότι ο τίτλος του τραγουδιού που θα ηχογραφούσαν από κοινού έμοιαζε με τον αντίστοιχο μιας εκ των μεγαλύτερων επιτυχιών του Pop, όταν ήταν μαζί με τους Stooges, το νιχιλιστικό «I Wanna Be Your Dog».

«Ο Iggy είναι ένας θρύλος της ροκ μουσικής, οπότε όλο αυτό που ζήσαμε ήταν τρελό», λέει η Victoria, συμπληρώνοντας ότι «Θυμάμαι ακόμα όταν μας τηλεφώνησε ο ίδιος και είπε ότι ήταν πολύ χαρούμενος που υπήρχε μια μπάντα νέων που έπαιζε αυτό το είδος μουσικής και ότι του άρεσε αυτό το τραγούδι και ήθελε να το τραγουδήσουμε μαζί».

Στο πλευρό της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας

Οι Måneskin έχουν πάρει εδώ και καιρό μια επίσης ξεκάθαρη θέση απέναντι σε ζητήματα που αφορούν στην αποδοχή των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων από την κοινωνία. Έτσι, κατά την διάρκεια των MTV European Music Awards 2021, οι Måneskin έκαναν το δικό τους statement αναφορικά με το θέμα αυτό, ειδικά αφού η αμερικανίδα ηθοποιός Drew Barrymore ανέβηκε στη σκηνή των βραβείων και βράβευσε πέντε ακτιβιστές με το «Βραβείο Αλλαγής», το κοινωνικό βραβείο των MTV EMA.

Κατόπιν, οι Måneskin σχολίασαν σχετικά: «Τασσόμαστε πάντα υπέρ αυτής της πλευράς, τόσο στη σκηνή, όσο και στην ιδιωτική ζωή», είπε ο Damiano, προσθέτοντας με νόημα ότι «ιδιαίτερα φέτος, πρέπει να είμαστε περήφανοι για τη χώρα μας για τα αποτελέσματα που έχουμε πετύχει, όχι μόνο εμείς αλλά πολλοί αθλητές και πολιτιστικές προσωπικότητες. Κρίμα για τα κοινωνικά δικαιώματα, στα οποία συνεχίζουμε να μένουμε πίσω, ενώ για εμάς αυτή θα ήταν η πιο σημαντική νίκη».

Ο Damiano ήξερε καλά που αναφερόταν και απέναντι σε ποιους εξαπέλυσε τα λεκτικά βέλη του: στην καταψήφιση του νόμου κατά της ομοφοβίας και του μισογυνισμού από την ιταλική Γερουσία. Τότε που τρία ακροδεξιά κόμματα – η «Λέγκα» του Ματέο Σαλβίνι, τα «Αδέλφια της Ιταλίας» της Τζόρτζια Μελόνι και το «Φόρτσα Ιταλία» του μακαρίτη Σίλβιο Μπερλουσκόνι – ψήφισαν υπέρ της παρεμπόδισης της κοινοβουλευτικής διαδικασίας για το λεγόμενο «Ddl Zan», το οποίο πήρε το όνομα του βουλευτή που το κατέθεσε.

Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που είχε στόχο την επέκταση της ισχύουσας νομοθεσίας κατά των διακρίσεων για την προστασία γυναικών, ατόμων με αναπηρία και μελών της LGBTQ+ κοινότητας.

Συνολικά 154 γερουσιαστές ψήφισαν κατά της μετατροπής σε νόμο έναντι 131 υπέρ, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι η Ιταλία γίνεται πλέον μία από τις λίγες χώρες της ΕΕ χωρίς συγκεκριμένη νομοθεσία για την προστασία των πολιτών της από μισογυνιστικές, ομοφοβικές, τρανσφοβικές και εναντίον ατόμων με αναπηρία διακρίσεις. Σύμφωνα με τα ακροδεξιά κόμματα ο νόμος θα περιόριζε την ελευθερία της έκφρασης και «θα προωθούσε την ομοφυλοφιλική προπαγάνδα» στα σχολεία.

Η θέση του David λοιπόν ήταν ξεκάθαρη: «η καταψήφιση ενός τέτοιου νομοσχεδίου αποτελούσε ντροπή για την χώρα». Και αυτή δεν ήταν καν η πρώτη φορά που οι Måneskin στηρίζουν δημόσια την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα.

Κάτι αντίστοιχο συνέβη το καλοκαίρι του 2020, στην Πολωνία, κατά την διάρκεια μιας συναυλίας τους, όταν ο Damiano και ο Thomas φιλήθηκαν στο στόμα στο τέλος του τραγουδιού «I wanna be your slave».

«Θέλουμε ίσα δικαιώματα για την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα. Πιστεύουμε πως όλοι πρέπει να μπορούν να κάνουν ότι κάναμε εμείς, χωρίς φόβο. Πιστεύουμε πως όλοι θα πρέπει να είναι ελεύθεροι να μπορούν να είναι οτιδήποτε θέλουν να είναι. Η αγάπη δεν είναι ποτέ λάθος», φώναξε από τη σκηνή ο Damiano μετά την πράξη τους αυτή, σε μια κίνηση που ήταν ταυτόχρονα τολμηρή αλλά και ιδιαίτερα σημαντική, καθώς η Πολωνία έχει μια από τις πιο καταπιεστικές νομοθεσίες, όσον αφορά στα δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας.

*Τέλος, και όσον αφορά στο ερώτημα του τίτλου του άρθρου, για το αν αξίζει να δούμε τους Måneskin στο φετινό Ejekt Festival, η απάντηση είναι ασφαλώς καταφατική.

 

*Το Ejekt Festival ανακοίνωσε τους Måneskin για μια συναυλία στις 23 Ιουλίου 2024 στον περιβάλλοντα χώρο του ΟΑΚΑ.

Τα εισιτήρια κυκλοφορούν την Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου 2024 από την more.com.

Εισιτήρια:

Zone A (Front Of Stage) – 100 ευρώ (early bird), 120 ευρώ

Zone B (Arena G/A) – 70 ευρώ (early bird), 75 ευρώ, 80 ευρώ

VIP – 170 ευρώ (early bird), 200 ευρώ, 230 ευρώ

Τα εισιτήρια VIP αφορούν υπερυψωμένο σημείο, με ξεχωριστή είσοδο, bar και τουαλέτες.

Για τα ΑμεΑ έχει προβλεφθεί ειδικά διαμορφωμένος χώρος.

Για πληροφορίες και κρατήσεις εισιτηρίων για ΑμεΑ, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με email στο [email protected] ή να τηλεφωνικά στο 210 9636489, Δε-Πα 10:00 – 17:00.

Εισιτήρια για παιδιά

Δεν απαιτείται εισιτήριο για τα παιδιά έως και 7 ετών.
Δεν επιτρέπονται παιδιά έως και 9 ετών στην Ζώνη Α (Front Of Stage).

Η προπώληση των εισιτηρίων γίνεται αποκλειστικά από το www.more.com, τα Public και το υπόλοιπο δίκτυο της More.

*Για περισσότερες πληροφορίες ως προς τους Måneskin, μπορείτε να απευθυνθείτε στην ελληνική βιογραφία του συγκροτήματος από τον υπογράφοντα, η οποία κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Brainfood.