Είναι επίσημο. Η ημερομηνία της επόμενης τελετής των Grammys κλείδωσε και οι μεγάλες υποψηφιότητες ανακοινώθηκαν και επίσημα. Με την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων της 65ης ετήσιας τελετής των μουσικών βραβείων Grammy, η Beyoncé, η μεγάλη φετινή πρωταγωνίστρια όπως όλα δείχουν της μεγάλης βραδιάς, συμπληρώνει συνολικά 88 υποψηφιότητες στην καριέρα της και ισοβαθμεί πλέον με τον σύζυγό της, Jay Z, για τις περισσότερες υποψηφιότητες που έχει λάβει ποτέ μουσικός στην ιστορία των βραβείων. Φέτος, Beyoncé και Adele διεκδικούν το βραβείο σε μερικές από τις μεγαλύτερες κατηγορίες, όπως ακριβώς έκανα και το 2017, όταν το 25 της Adele κυριάρχησε του Lemonade στην κατηγορία για το άλμπουμ της χρονιάς. Αν και η Beyoncé έχει κερδίσει συνολικά 28 Grammy, έχει να κερδίσει μία από τις κορυφαίες κατηγορίες από το 2010.

Με εννέα υποψηφιότητες στα φετινά βραβεία, η Beyoncé προηγείται των υπόλοιπων υποψηφίων για τα επερχόμενα βραβεία που θα διεξαχθούν στις 5 Φεβρουαρίου στην Crypto.com Arena στο Λος Άντζελες. Οκτώ από τις εννιά υποψηφιότητες της Queen B αφορούν το νέο της χορευτικό άλμπουμ Renaissance – η άλλη αφορά το κομμάτι Be Alive για την ταινία King Richard. Ακολουθούν ο Kendrick Lamar με οκτώ υποψηφιότητες, η Adele και η Brandi Carlie με επτά και οι Harry Styles, Mary J.Blige, Future, DJ Khaled και The-Dream με έξι υποψηφιότητες ο καθένας.

Μια προσεκτική ματιά στις υποψηφιότητες των 91 κατηγοριών συνολικά αποκαλύπτει μερικές αναπάντεχες υποψηφιότητες και απρόσμενες απουσίες. Για παράδειγμα, αν και η περσινή υποψηφιότητα των Abba για τον δίσκο της χρονιάς, η οποία ήταν και η πρώτη του θρυλικού ποπ συγκροτήματος, ήταν συγκινητική για πολλούς και κάπως χαριτωμένη, η εκ νέου, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά υποψηφιότητα του συγκροτήματος για τον δίσκο Don’t Shut me Down είναι, σύμφωνα με το δημοσιογράφο ποπ μουσικής των Times, Joe Coscarelli, μια εξόφθαλμη προσπάθεια της διοργάνωσης να κρατήσει το κοινό χορτάτο και το σόου του CBS διασκεδαστικό.

Οι μεγάλες υποψηφιότητες στις τρεις πρώτες κατηγορίες για το Renaissance της Beyoncé, το Harry’s House του Harry Styles, το Mr. Morale & the Big Steppers του Kendrick Lamar κι ακόμη και το Bad Habit του Steve Lacy έχουν νόημα, μιας και ήταν αυτά που κυριάρχησαν φέτος. Όμως, το Motomami της Rosalía, που για πολλούς ήταν το άλμπουμ που απέσπασε τις καλύτερες κριτικές μέσα στη χρονιά που πέρασε, υποβιβάζεται στην κατηγορία για το καλύτερο Latin Rock ή εναλλακτικό άλμπουμ. Σύμφωνα με τον κριτικό ποπ μουσικής, Jon Pareles, ενδεχομένως αυτό να οφείλεται στο γεγονός πως η Rosalía, όπως και ο Bad Bunny, συνεχίζει να επιμένει στους ισπανικούς στίχους – κάτι που δυστυχώς, τονίζει ο Pareles, μοιάζει να αποτελεί μειονέκτημα στη σφαίρα των Grammys.

Ο επίσης κριτικός ποπ μουσικής Jon Caramanica εστιάζει στην υποψηφιότητα του Abcdefu της Gayle για το καλύτερο τραγούδι της χρονιάς, επισημαίνοντας πως πρόκειται για μια εξαιρετικά εντυπωσιακή υποψηφιότητα, δεδομένου ότι το κομμάτι γεννήθηκε μέσα από το TikTok όταν η Gayle ανταποκρίθηκε στην προτροπή ενός θαυμαστή να γράψει ένα τραγούδι χωρισμού χρησιμοποιώντας το αλφάβητο. Αν και το κομμάτι δεν είναι από τα καλύτερα που γράφτηκαν μέσα στην προηγούμενη χρονιά, ο Carmanica θεωρεί αρκετά ενθαρρυντικό το γεγονός ότι όλο και περισσότερη από τη μουσική που γενικά ευδοκιμεί στον κόσμο βρίσκει πλέον το δρόμο της μέσω της δημοφιλούς πλατφόρμας, φτάνοντας ενίοτε και ως τις μεγαλύτερες παγκοσμίως μουσικές διοργανώσεις, όπως είναι τα Grammy.

Ακολουθεί ο κατάλογος των βασικών υποψηφιοτήτων, οι οποίες ανακοινώθηκαν μόλις χθες. 

Δίσκος της χρονιάς

Don’t Shut Me Down, Abba
Easy on Me, Adele
Break My Soul, Beyoncé
Good Morning Gorgeous, Mary J. Blige
You and Me on the Rock, Brandi Carlile featuring Lucius
Woman, Doja Cat
Bad Habit, Steve Lacy
The Heart Part 5, Kendrick Lamar
About Damn Time, Lizzo
As It Was, Harry Styles

Άλμπουμ της χρονιάς

Voyage, Abba
30, Adele
Un Verano Sin Ti, Bad Bunny
Renaissance, Beyoncé
Good Morning Gorgeous (Deluxe), Mary J. Blige
In These Silent Days, Brandi Carlile
Music of the Spheres, Coldplay
Mr. Morale & the Big Steppers, Kendrick Lamar
Special, Lizzo
Harry’s House, Harry Styles

Τραγούδι της χρονιάς

As It Was, Tyler Johnson, Kid Harpoon and Harry Styles, songwriters (Harry Styles)

Bad Habit, Matthew Castellanos, Brittany Fousheé, Diana Gordon, John Carroll Kirby & Steve Lacy, songwriters (Steve Lacy)

Break My Soul, Beyoncé, S. Carter, Terius “The-Dream” Gesteelde-Diamant and Christopher A. Stewart, songwriters (Beyoncé)

Easy on Me, Adele Adkins and Greg Kurstin, songwriters (Adele)

God Did, Tarik Azzouz, E. Blackmon, Khaled Khaled, F. LeBlanc, Shawn Carter, John Stephens, Dwayne Carter, William Roberts and Nicholas Warwar, songwriters (DJ Khaled Featuring Rick Ross, Lil Wayne, Jay-Z, John Legend and Fridayy)

The Heart Part 5, Jake Kosich, Johnny Kosich, Kendrick Lamar and Matt Schaeffer, songwriters (Kendrick Lamar)

Just Like That, Bonnie Raitt, songwriter (Bonnie Raitt)

Καλύτερος πρωτοεμφανιζόμενος καλλιτέχνης

Anitta
Omar Apollo
Domi & JD Beck
Muni Long
Samara Joy
Latto
Maneskin
Tobe Nwigwe
Molly Tuttle
Wet Leg

Καλύτερη σόλο ποπ ερμηνεία

Easy on Me, Adele
Moscow Mule, Bad Bunny
Woman, Doja Cat
Bad Habit, Steve Lacy
About Damn Time, Lizzo
As It Was, Harry Styles

Καλύτερο ποπ άλμπουμ 

Voyage, Abba
30, Adele
Music of the Spheres, Coldplay
Special, Lizzo
Harry’s House, Harry Styles

Καλύτερο R&B άλμπουμ

Good Morning Gorgeous (Deluxe), Mary J. Blige
Breezy (Deluxe), Chris Brown
Black Radio III, Robert Glasper
Candydrip, Lucky Daye
Watch the Sun, PJ Morton

Καλύτερο rap αλμπουμ

God Did, DJ Khaled
I Never Liked You, Future
Come Home the Kids Miss You, Jack Harlow
Mr. Morale & the Big Steppers, Kendrick Lamar
It’s Almost Dry, Pusha T