Οι δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) δεν περιορίζονται στα chatbot και στις νέες καινοτομίες των κατασκευαστών smartphone – απλώς αυτές είναι πιο mainstream. Στο Olafaq, παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις γύρω από την ριζοσπαστική τεχνολογία που διαμορφώνει τη σύγχρονη αντιλήψή μας σε διάφορα επίπεδα, από τη μουσική και τα εργασιακά θέματα μέχρι τους πολέμους και τα όρια της φαντασίωσης, αλλά ένας τομέας που φαίνεται ότι θα μας απασχολήσει έντονο το επόμενο διάστημα είναι η βιομηχανία του κινηματογράφου και πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη θα διαμορφώσει το τοπίο.
Το AI (Artificial Intelligence) έχει τη δυνατότητα να μεταμορφώσει διάφορα στοιχεία της κινηματογραφικής διαδικασίας, όπως το animation, τα οπτικά εφέ και το post-production. Για παράδειγμα, η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορούσε να εισαγάγει νέες τεχνικές animation, όπως προτείνεται για την επερχόμενη ταινία “Spider-Verse” σύμφωνα με το Indie Wire, όπου ενδεχομένως να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία πρωτοποριακών οπτικών εφέ που ξεπερνούν τα όρια του παραδοσιακού animation.
Η ΤΝ θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει τους animators αυτοματοποιώντας επαναλαμβανόμενες εργασίες, επιτρέποντάς τους να επικεντρωθούν σε πιο δημιουργικές πτυχές. Στα οπτικά εφέ, θα μπορούσε να ενισχύσει τον ρεαλισμό δημιουργώντας πολύπλοκες προσομοιώσεις φυσικών φαινομένων, ίσως πιο αποτελεσματικά από τις τρέχουσες μεθόδους. Για το post-production, τα εργαλεία ΤΝ μπορούν να απλοποιήσουν τη διόρθωση χρωμάτων, τον ηχητικό σχεδιασμό, ακόμη και το μοντάζ, επιταχύνοντας σημαντικά τη διαδικασία. Ωστόσο, το ποσοστό ενσωμάτωσης της ΤΝ σε αυτούς τους τομείς θα εξαρτηθεί σε έναν βαθμό από τα αποτελέσματα των περσινών απεργιών στο Χόλιγουντ και των συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων με συνδικάτα όπως η IATSE και οι Teamsters, οι οποίοι ανησυχούν για την ασφάλεια των θέσεων εργασίας στο κινηματογράφο και την τηλέοραση.
Σωματεία του Χόλιγουντ έχουν προειδοποιήσει για πιθανή απεργία αυτό το καλοκαίρι, εάν τα στούντιο δεν καταλήξουν σε συμφωνία πριν από τη λήξη των συμβάσεων των συνεργείων στις 31 Ιουλίου. Όπως αναφέρει το Variety, απευθυνόμενος σε πάνω από 2.000 μέλη του προσωπικού στο Woodley Park στο Ενσίνο, ο Sean O’Brien, πρόεδρος της Διεθνούς Αδελφότητας των Teamsters, προέτρεψε τα συνδικάτα να παρακρατήσουν την εργασία τους και να μην δώσουν παρατάσεις αν δεν επιτευχθεί συμφωνία μέχρι την καταληκτική ημερομηνία. «Δεν φοβόμαστε να απεργήσουμε», δήλωσε ο O’Brien, απευθυνόμενος σε εταιρείες όπως η Amazon, η Netflix, η Sony και η Disney.
Ο Matthew Loeb, ο διεθνής πρόεδρος της IATSE, τήρησε μια πιο μετριοπαθή στάση, τονίζοντας τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στις διαπραγματεύσεις, προτείνοντας ότι δεν πρέπει να αντικαταστήσει τους εργαζόμενους, αλλά θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση του φόρτου εργασίας. «Αυτά τα πλεονεκτήματα πρέπει να μειώσουν την πίεση από τις δουλειές μας, ώστε να μπορούμε να απολαμβάνουμε τις οικογένειές μας και να ζούμε τη ζωή μας και να μη χρειάζεται να δουλεύουμε 80 ώρες την εβδομάδα», δήλωσε ο Loeb. Επέμεινε επίσης ότι τα οφέλη της ΤΝ θα πρέπει να βελτιώνουν τις θέσεις εργασίας και να επιτρέπουν στους εργαζόμενους να αποδίδουν καλύτερα, προσθέτοντας: «Θέλουμε μερικά από τα λάφυρα της τεχνητής νοημοσύνης».
Η ενδυματολόγος Jackie Martinez, εξέφρασε ανησυχίες σχετικά με τον αντίκτυπο της ΤΝ στην εργασιακή απασχόληση. «Η τεχνητή νοημοσύνη είναι σίγουρα μια απειλή», είπε, σημειώνοντας τις προσπάθειες των παραγωγών να μειώσουν τον αριθμό των συνεργείων για να εξοικονομήσουν χρήματα. «Έτσι προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήματα: χρησιμοποιώντας λιγότερους από εμάς». Κάτι που επιβεβαιώνεται από τις τελευταίες εξελίξεις.
Από την πλευρά των κινηματογραφικών στούνιο, η Sony Pictures Entertainment είναι πρωτοπόρος στην υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης για τον εξορθολογισμό της κινηματογραφικής και τηλεοπτικής παραγωγής και τη μείωση του κόστους. Ο διευθύνων σύμβουλος Tony Vinciquerra τόνισε πρόσφατα τη δέσμευση της εταιρείας να χρησιμοποιήσει την ΤΝ για την αποτελεσματικότερη παραγωγή ταινιών και σειρών. Η νέα AI στρατηγική της Sony Pictures στοχεύει στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων της τεχνολογίας για να καταστήσει τις διαδικασίες παραγωγής πιο αποδοτικές από πλευράς κόστους, διατηρώντας παράλληλα τη δημιουργική ακεραιότητα.
Ο Vinciquerra αναγνώρισε ότι οι συμφωνίες που προέκυψαν από τις απεργίες και τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις των συνδικάτων θα επηρεάσουν σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να εφαρμοστεί η Τεχνητή Νοημοσύνη στη βιομηχανία. Ωστόσο, παρά τις προκλήσεις αυτές, η Sony Pictures είναι αφοσιωμένη στη διερεύνηση των δυνατοτήτων της ΤΝ για τον εξορθολογισμό διαφόρων πτυχών της κινηματογραφικής παραγωγής, μειώνοντας ενδεχομένως την ανάγκη για μεγάλα συνεργεία και επιταχύνοντας εργασίες που παραδοσιακά απαιτούν σημαντική ανθρώπινη εργασία.
Ως απόρροια των παραπάνω, οι ηθικές ανησυχίες και οι σχετικοί προβληματισμοί που προκύπτουν από την εισχώρηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στον κινηματογράφο δεν πρόκειται να σταματήσουν να εκφράζονται, προκαλώντας διαπραγματεύσεις για τη θέσπιση ορίων στη χρήση της ΤΝ στη βιομηχανία. Για παράδειγμα, οι σεναριογράφοι φοβούνται ότι AI εργαλεία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία σεναρίων, μειώνοντας ενδεχομένως την ανάγκη για ανθρώπινη δημιουργικότητα και πρωτοτυπία. Σύμφωνα με το Cinema Blend, ηθοποιοί φωνής έχουν υποβάλει αγωγές για μη εξουσιοδοτημένες αναπαραγωγές των ερμηνειών τους με Τεχνητή Νοημοσύνη, αναδεικνύοντας ζητήματα συναίνεσης και αποζημίωσης.
Το 2020, ο ηθοποιός Paul Skye Lehrman, γνωστός για τους ρόλους του στη σειρά “New Amsterdam” του NBC και στη σειρά “Blue Bloods” του CBS, ήρθε σε επαφή με έναν υπάλληλο της LOVO μέσω της πλατφόρμας ελεύθερων επαγγελματιών Fiverr για μία δουλειά voiceover. Ο Lehrman φέρεται να ενημερώθηκε ότι η φωνή του θα χρησιμοποιηθεί «μόνο για σκοπούς ακαδημαϊκής έρευνας» και «δε θα χρησιμοποιηθεί για οτιδήποτε άλλο», για την οποία πληρώθηκε 1.200 δολάρια. Ωστόσο, το 2022, ο Lehrman ανακάλυψε ότι η φωνή του χρησιμοποιήθηκε σε ένα βίντεο στο YouTube από το κανάλι Military News, όπου συζητούνταν ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία. Ένα χρόνο αργότερα, αναγνώρισε τη φωνή του σε ένα podcast με τίτλο “Deadline Strike Talk”, όπου ένα εργαλείο μετατροπής κειμένου σε ομιλία τη χρησιμοποίησε σε μια συζήτηση για τους κινδύνους που σχετίζονται με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στο Χόλιγουντ. Αυτό ώθησε τον Lehrman και τη σύζυγό του, Linnea Sage, επίσης καλλιτέχνιδα φωνής που αντιμετωπίζει παρόμοια ζητήματα, να επικοινωνήσουν με δικηγόρο και να καταθέσουν αγωγή κατά της LOVO. Η αγωγή, η οποία κατατέθηκε ως προτεινόμενη συλλογική αγωγή σε ομοσπονδιακό δικαστήριο της Νέας Υόρκης, κατηγορεί τη LOVO για υπεξαίρεση των φωνών τους αλλά και των φωνών διασημοτήτων, όπως η Ariana Grande, η Scarlett Johansson και ο Conan O’Brien.
Η A24 αντιμετώπισε πρόσφατα επικρίσεις για τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης στη δημιουργία αφισών για την ταινία “Civil War”, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με την αξία της ανθρώπινης δημιουργικότητας. Επίσης, η ταινία τρόμου “Late Night With The Devil” αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό από κάποιους, όπως καταγράφει το Variety, λόγω της χρήσης ΤΝ στην παραγωγή της, υπογραμμίζοντας την ευρύτερη αντίδραση κατά των AI τεχνολογιών.
Βάσει ενός ρεπορτάζ του Hollywood Reporter, ο ιδρυτής της DreamWorks, Jeffrey Katzenberg, προβλέπει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορούσε να μειώσει το κόστος των ταινιών κινουμένων σχεδίων έως και 90%, ανατρέποντας δυνητικά την παραδοσιακή διαδικασία παραγωγής που απαιτούσε μέχρι σήμερα εκατοντάδες καλλιτέχνες και αρκετά χρόνια για την ολοκλήρωση μιας κορυφαίας ταινίας κινουμένων σχεδίων. Αυτή η μείωση του κόστους «θα μπορούσε να εκδημοκρατίσει το animation», επιτρέποντας σε μικρότερα στούντιο και ανεξάρτητους κινηματογραφιστές να παράγουν περιεχόμενο υψηλής ποιότητας που προηγουμένως ήταν απρόσιτο για εκείνους και τις δυνατότητές τους.
Τα γεγονότα αυτά καταδεικνύουν τις βαθιές ανησυχίες σχετικά με τον ρόλο της ΤΝ στους δημιουργικούς τομείς και την ανάγκη για σαφείς κανονισμούς και ηθικές κατευθυντήριες γραμμές. Ωστόσο, η ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην κινηματογραφική βιομηχανία αναμένεται να εδραιωθεί τα επόμενα χρόνια επιφέροντας ουσιαστικές αλλαγές, και όχι απαραίτητα μόνο αρνητικές.
Στην “πιο 2023” τηλεοπτική σειρά εκείνης της χρονιάς, το “A Murder at the End of the World”, για την οποία σας είχαμε μιλήσει εδώ, υπάρχει μια σεκάνς στο δεύτερο επεισόδιο όπου οι πρωταγωνιστές έχουν μαζευτεί στο σαλόνι του Andy (Clive Owen) -αντίστοιχος του Elon Musk- για να παρακολουθήσουν την καινούργια ταινία του κινηματογραφιστή Martin (Jermaine Fowler), στης οποίας την ολοκλήρωση και τη συγγραφή συνέβαλε ο ψηφιακός βοηθός «Ray», και εκεί γίνεται ο παρακάτω διάλογος:
Martin: Ξέρω τι σκέφτεστε. Το καταλαβαίνω. «Ένας υπολογιστής, ένας αλγόριθμος δεν κάνει τέχνη».
Ziba: Κάνει. Αλλά δεν είναι καλή. Δεν έχει ψυχή. Δεν είναι η τέχνη που χρειαζόμαστε.
Martin: Μα ο Ρέι δεν είναι καλλιτέχνης. Είναι εργαλείο του καλλιτέχνη. Εγώ είμαι η ψυχή. Τις τρεις δεκαετίες που ζω, έχω δει χιλιάδες ταινίες. Έχω διαβάζει εκατοντάδες βιβλία. Αλλά ο Ray έχει διαβάσει τα άπαντα του Σαίξπηρ, της Τόνι Μόρισον και του Στίβεν Κινγκ. Έχει δει όλες τις ταινίες που έχουν γυριστεί. Είναι καλύτερος απ’ όσο θα γίνω εγώ ποτέ, επειδή είναι μελετημένος.
Lu Mei: Το μέλλον των πάντων είναι η συνεργασία με την Τεχνητή Νοημοσύνη.
Andy: Προτιμούμε το «Εναλλακτική Νοημοσύνη».
Αν και η διόρθωση του Andy, ότι ο ίδιος και η ομάδα του προτιμούν να χρησιμοποιούν τον όρο «Εναλλακτική Νοημοσύνη» (Alternative Intelligence/AI) αντί του «Τεχνητή Νοημοσύνη» (Artificial Intelligence/AI), λειτουργεί κάπως καθησυχαστικά στην ανθρώπινη ανησυχία ότι οι μηχανές θα κυριεύσουν τον κόσμο, το πιο ουσιαστικό ζητούμενο στην αναζήτηση σκοπού και μέλλοντος είναι μην καταλήξει ο άνθρωπος με «Εγκαταλελειμμένη Νοημοσύνη» (Abandoned Intelligence/AI). Κατά τ’ άλλα, όπως μας έχει αποδείξει η ιστορία της ανθρωπότητας, πάντα κάποιοι τομείς εργασίας εξανεμίζονται στην εμφάνιση μιας νέας τεχνολογίας και έτσι προκύπτουν οι επόμενοι. Άλλωστε, βρισκόμαστε στο μεταβατατικό στάδιο της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης (4ΒΕ).
Οι δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) δεν περιορίζονται στα chatbot και στις νέες καινοτομίες των κατασκευαστών smartphone – απλώς αυτές είναι πιο mainstream. Στο Olafaq, παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις γύρω από την ριζοσπαστική τεχνολογία που διαμορφώνει τη σύγχρονη αντιλήψή μας σε διάφορα επίπεδα, από τη μουσική και τα εργασιακά θέματα μέχρι τους πολέμους και τα όρια της φαντασίωσης, αλλά ένας τομέας που φαίνεται ότι θα μας απασχολήσει έντονο το επόμενο διάστημα είναι η βιομηχανία του κινηματογράφου και πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη θα διαμορφώσει το τοπίο.
Το AI (Artificial Intelligence) έχει τη δυνατότητα να μεταμορφώσει διάφορα στοιχεία της κινηματογραφικής διαδικασίας, όπως το animation, τα οπτικά εφέ και το post-production. Για παράδειγμα, η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορούσε να εισαγάγει νέες τεχνικές animation, όπως προτείνεται για την επερχόμενη ταινία “Spider-Verse” σύμφωνα με το Indie Wire, όπου ενδεχομένως να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία πρωτοποριακών οπτικών εφέ που ξεπερνούν τα όρια του παραδοσιακού animation.
Η ΤΝ θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει τους animators αυτοματοποιώντας επαναλαμβανόμενες εργασίες, επιτρέποντάς τους να επικεντρωθούν σε πιο δημιουργικές πτυχές. Στα οπτικά εφέ, θα μπορούσε να ενισχύσει τον ρεαλισμό δημιουργώντας πολύπλοκες προσομοιώσεις φυσικών φαινομένων, ίσως πιο αποτελεσματικά από τις τρέχουσες μεθόδους. Για το post-production, τα εργαλεία ΤΝ μπορούν να απλοποιήσουν τη διόρθωση χρωμάτων, τον ηχητικό σχεδιασμό, ακόμη και το μοντάζ, επιταχύνοντας σημαντικά τη διαδικασία. Ωστόσο, το ποσοστό ενσωμάτωσης της ΤΝ σε αυτούς τους τομείς θα εξαρτηθεί σε έναν βαθμό από τα αποτελέσματα των περσινών απεργιών στο Χόλιγουντ και των συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων με συνδικάτα όπως η IATSE και οι Teamsters, οι οποίοι ανησυχούν για την ασφάλεια των θέσεων εργασίας στο κινηματογράφο και την τηλέοραση.
Σωματεία του Χόλιγουντ έχουν προειδοποιήσει για πιθανή απεργία αυτό το καλοκαίρι, εάν τα στούντιο δεν καταλήξουν σε συμφωνία πριν από τη λήξη των συμβάσεων των συνεργείων στις 31 Ιουλίου. Όπως αναφέρει το Variety, απευθυνόμενος σε πάνω από 2.000 μέλη του προσωπικού στο Woodley Park στο Ενσίνο, ο Sean O’Brien, πρόεδρος της Διεθνούς Αδελφότητας των Teamsters, προέτρεψε τα συνδικάτα να παρακρατήσουν την εργασία τους και να μην δώσουν παρατάσεις αν δεν επιτευχθεί συμφωνία μέχρι την καταληκτική ημερομηνία. «Δεν φοβόμαστε να απεργήσουμε», δήλωσε ο O’Brien, απευθυνόμενος σε εταιρείες όπως η Amazon, η Netflix, η Sony και η Disney.
Ο Matthew Loeb, ο διεθνής πρόεδρος της IATSE, τήρησε μια πιο μετριοπαθή στάση, τονίζοντας τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στις διαπραγματεύσεις, προτείνοντας ότι δεν πρέπει να αντικαταστήσει τους εργαζόμενους, αλλά θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση του φόρτου εργασίας. «Αυτά τα πλεονεκτήματα πρέπει να μειώσουν την πίεση από τις δουλειές μας, ώστε να μπορούμε να απολαμβάνουμε τις οικογένειές μας και να ζούμε τη ζωή μας και να μη χρειάζεται να δουλεύουμε 80 ώρες την εβδομάδα», δήλωσε ο Loeb. Επέμεινε επίσης ότι τα οφέλη της ΤΝ θα πρέπει να βελτιώνουν τις θέσεις εργασίας και να επιτρέπουν στους εργαζόμενους να αποδίδουν καλύτερα, προσθέτοντας: «Θέλουμε μερικά από τα λάφυρα της τεχνητής νοημοσύνης».
Η ενδυματολόγος Jackie Martinez, εξέφρασε ανησυχίες σχετικά με τον αντίκτυπο της ΤΝ στην εργασιακή απασχόληση. «Η τεχνητή νοημοσύνη είναι σίγουρα μια απειλή», είπε, σημειώνοντας τις προσπάθειες των παραγωγών να μειώσουν τον αριθμό των συνεργείων για να εξοικονομήσουν χρήματα. «Έτσι προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήματα: χρησιμοποιώντας λιγότερους από εμάς». Κάτι που επιβεβαιώνεται από τις τελευταίες εξελίξεις.
Από την πλευρά των κινηματογραφικών στούνιο, η Sony Pictures Entertainment είναι πρωτοπόρος στην υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης για τον εξορθολογισμό της κινηματογραφικής και τηλεοπτικής παραγωγής και τη μείωση του κόστους. Ο διευθύνων σύμβουλος Tony Vinciquerra τόνισε πρόσφατα τη δέσμευση της εταιρείας να χρησιμοποιήσει την ΤΝ για την αποτελεσματικότερη παραγωγή ταινιών και σειρών. Η νέα AI στρατηγική της Sony Pictures στοχεύει στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων της τεχνολογίας για να καταστήσει τις διαδικασίες παραγωγής πιο αποδοτικές από πλευράς κόστους, διατηρώντας παράλληλα τη δημιουργική ακεραιότητα.
Ο Vinciquerra αναγνώρισε ότι οι συμφωνίες που προέκυψαν από τις απεργίες και τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις των συνδικάτων θα επηρεάσουν σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να εφαρμοστεί η Τεχνητή Νοημοσύνη στη βιομηχανία. Ωστόσο, παρά τις προκλήσεις αυτές, η Sony Pictures είναι αφοσιωμένη στη διερεύνηση των δυνατοτήτων της ΤΝ για τον εξορθολογισμό διαφόρων πτυχών της κινηματογραφικής παραγωγής, μειώνοντας ενδεχομένως την ανάγκη για μεγάλα συνεργεία και επιταχύνοντας εργασίες που παραδοσιακά απαιτούν σημαντική ανθρώπινη εργασία.
Ως απόρροια των παραπάνω, οι ηθικές ανησυχίες και οι σχετικοί προβληματισμοί που προκύπτουν από την εισχώρηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στον κινηματογράφο δεν πρόκειται να σταματήσουν να εκφράζονται, προκαλώντας διαπραγματεύσεις για τη θέσπιση ορίων στη χρήση της ΤΝ στη βιομηχανία. Για παράδειγμα, οι σεναριογράφοι φοβούνται ότι AI εργαλεία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία σεναρίων, μειώνοντας ενδεχομένως την ανάγκη για ανθρώπινη δημιουργικότητα και πρωτοτυπία. Σύμφωνα με το Cinema Blend, ηθοποιοί φωνής έχουν υποβάλει αγωγές για μη εξουσιοδοτημένες αναπαραγωγές των ερμηνειών τους με Τεχνητή Νοημοσύνη, αναδεικνύοντας ζητήματα συναίνεσης και αποζημίωσης.
Το 2020, ο ηθοποιός Paul Skye Lehrman, γνωστός για τους ρόλους του στη σειρά “New Amsterdam” του NBC και στη σειρά “Blue Bloods” του CBS, ήρθε σε επαφή με έναν υπάλληλο της LOVO μέσω της πλατφόρμας ελεύθερων επαγγελματιών Fiverr για μία δουλειά voiceover. Ο Lehrman φέρεται να ενημερώθηκε ότι η φωνή του θα χρησιμοποιηθεί «μόνο για σκοπούς ακαδημαϊκής έρευνας» και «δε θα χρησιμοποιηθεί για οτιδήποτε άλλο», για την οποία πληρώθηκε 1.200 δολάρια. Ωστόσο, το 2022, ο Lehrman ανακάλυψε ότι η φωνή του χρησιμοποιήθηκε σε ένα βίντεο στο YouTube από το κανάλι Military News, όπου συζητούνταν ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία. Ένα χρόνο αργότερα, αναγνώρισε τη φωνή του σε ένα podcast με τίτλο “Deadline Strike Talk”, όπου ένα εργαλείο μετατροπής κειμένου σε ομιλία τη χρησιμοποίησε σε μια συζήτηση για τους κινδύνους που σχετίζονται με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στο Χόλιγουντ. Αυτό ώθησε τον Lehrman και τη σύζυγό του, Linnea Sage, επίσης καλλιτέχνιδα φωνής που αντιμετωπίζει παρόμοια ζητήματα, να επικοινωνήσουν με δικηγόρο και να καταθέσουν αγωγή κατά της LOVO. Η αγωγή, η οποία κατατέθηκε ως προτεινόμενη συλλογική αγωγή σε ομοσπονδιακό δικαστήριο της Νέας Υόρκης, κατηγορεί τη LOVO για υπεξαίρεση των φωνών τους αλλά και των φωνών διασημοτήτων, όπως η Ariana Grande, η Scarlett Johansson και ο Conan O’Brien.
Η A24 αντιμετώπισε πρόσφατα επικρίσεις για τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης στη δημιουργία αφισών για την ταινία “Civil War”, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με την αξία της ανθρώπινης δημιουργικότητας. Επίσης, η ταινία τρόμου “Late Night With The Devil” αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό από κάποιους, όπως καταγράφει το Variety, λόγω της χρήσης ΤΝ στην παραγωγή της, υπογραμμίζοντας την ευρύτερη αντίδραση κατά των AI τεχνολογιών.
Βάσει ενός ρεπορτάζ του Hollywood Reporter, ο ιδρυτής της DreamWorks, Jeffrey Katzenberg, προβλέπει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορούσε να μειώσει το κόστος των ταινιών κινουμένων σχεδίων έως και 90%, ανατρέποντας δυνητικά την παραδοσιακή διαδικασία παραγωγής που απαιτούσε μέχρι σήμερα εκατοντάδες καλλιτέχνες και αρκετά χρόνια για την ολοκλήρωση μιας κορυφαίας ταινίας κινουμένων σχεδίων. Αυτή η μείωση του κόστους «θα μπορούσε να εκδημοκρατίσει το animation», επιτρέποντας σε μικρότερα στούντιο και ανεξάρτητους κινηματογραφιστές να παράγουν περιεχόμενο υψηλής ποιότητας που προηγουμένως ήταν απρόσιτο για εκείνους και τις δυνατότητές τους.
Τα γεγονότα αυτά καταδεικνύουν τις βαθιές ανησυχίες σχετικά με τον ρόλο της ΤΝ στους δημιουργικούς τομείς και την ανάγκη για σαφείς κανονισμούς και ηθικές κατευθυντήριες γραμμές. Ωστόσο, η ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην κινηματογραφική βιομηχανία αναμένεται να εδραιωθεί τα επόμενα χρόνια επιφέροντας ουσιαστικές αλλαγές, και όχι απαραίτητα μόνο αρνητικές.
Στην “πιο 2023” τηλεοπτική σειρά εκείνης της χρονιάς, το “A Murder at the End of the World”, για την οποία σας είχαμε μιλήσει εδώ, υπάρχει μια σεκάνς στο δεύτερο επεισόδιο όπου οι πρωταγωνιστές έχουν μαζευτεί στο σαλόνι του Andy (Clive Owen) -αντίστοιχος του Elon Musk- για να παρακολουθήσουν την καινούργια ταινία του κινηματογραφιστή Martin (Jermaine Fowler), στης οποίας την ολοκλήρωση και τη συγγραφή συνέβαλε ο ψηφιακός βοηθός «Ray», και εκεί γίνεται ο παρακάτω διάλογος:
Martin: Ξέρω τι σκέφτεστε. Το καταλαβαίνω. «Ένας υπολογιστής, ένας αλγόριθμος δεν κάνει τέχνη».
Ziba: Κάνει. Αλλά δεν είναι καλή. Δεν έχει ψυχή. Δεν είναι η τέχνη που χρειαζόμαστε.
Martin: Μα ο Ρέι δεν είναι καλλιτέχνης. Είναι εργαλείο του καλλιτέχνη. Εγώ είμαι η ψυχή. Τις τρεις δεκαετίες που ζω, έχω δει χιλιάδες ταινίες. Έχω διαβάζει εκατοντάδες βιβλία. Αλλά ο Ray έχει διαβάσει τα άπαντα του Σαίξπηρ, της Τόνι Μόρισον και του Στίβεν Κινγκ. Έχει δει όλες τις ταινίες που έχουν γυριστεί. Είναι καλύτερος απ’ όσο θα γίνω εγώ ποτέ, επειδή είναι μελετημένος.
Lu Mei: Το μέλλον των πάντων είναι η συνεργασία με την Τεχνητή Νοημοσύνη.
Andy: Προτιμούμε το «Εναλλακτική Νοημοσύνη».
Αν και η διόρθωση του Andy, ότι ο ίδιος και η ομάδα του προτιμούν να χρησιμοποιούν τον όρο «Εναλλακτική Νοημοσύνη» (Alternative Intelligence/AI) αντί του «Τεχνητή Νοημοσύνη» (Artificial Intelligence/AI), λειτουργεί κάπως καθησυχαστικά στην ανθρώπινη ανησυχία ότι οι μηχανές θα κυριεύσουν τον κόσμο, το πιο ουσιαστικό ζητούμενο στην αναζήτηση σκοπού και μέλλοντος είναι μην καταλήξει ο άνθρωπος με «Εγκαταλελειμμένη Νοημοσύνη» (Abandoned Intelligence/AI). Κατά τ’ άλλα, όπως μας έχει αποδείξει η ιστορία της ανθρωπότητας, πάντα κάποιοι τομείς εργασίας εξανεμίζονται στην εμφάνιση μιας νέας τεχνολογίας και έτσι προκύπτουν οι επόμενοι. Άλλωστε, βρισκόμαστε στο μεταβατατικό στάδιο της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης (4ΒΕ).