Περισσότερες από έξι δεκαετίες μετά τον πρόωρο θάνατό του, ο Τζέιμς Ντιν παραμένει ένα από τα πιο αινιγματικά είδωλα του Χόλιγουντ.
Έχουν περάσει 67 χρόνια από τον τραγικό θάνατό του και ακόμα το Χόλιγουντ αναζητά «τον επόμενο Τζέιμς Ντιν». Ο νεαρός ηθοποιός γύρισε μόνο τρεις ταινίες στην καριέρα του – το “Aνατολικά της Εδέμ” (1955), όπου υποδύθηκε τον κακό αδελφό στην επανεκτέλεση του «Κάιν και Άβελ», τον χαρακτηριστικό του ρόλο ως νευρικό έφηβο στο “Επαναστάτης χωρίς αιτία” (1955) και στη ταινία “Γίγαντας” (1956), στην οποία φόρεσε τις καουμπόικες μπότες ενός αντικομφορμιστή εργάτη γης. Όλες οι ταινίες του έγιναν κλασικές ταινίες του Χόλιγουντ, αλλά ο ίδιος είδε μόνο μία να ολοκληρώνεται, κι αυτή ήταν το “Ανατολικά της Εδέμ”.
Ήταν μόλις 24 ετών μια μέρα σαν και τη σημερινή του 1955, όταν οδηγούσε στον αυτοκινητόδρομο 466 με την Porsche 550 Spyder και ένα αυτοκίνητο συγκρούστηκε με το δικό του, σκοτώνοντάς τον σχεδόν ακαριαία. Η ζωή και η καριέρα του νεαρού σταρ διακόπηκε, αλλά ο πρόωρος θάνατός του συνέβαλε στο θρύλο που θα γινόταν.
Οι ταινίες “Επαναστάτης χωρίς αιτία” και “Γίγαντας”, κυκλοφόρησαν μετά θάνατον, και ο Ντιν έγινε η προσωποποίηση του ευαίσθητου, προβληματικού επαναστάτη με τον οποίο οι θαυμαστές συνδέονται ακόμα και σήμερα. Ποιος ήταν όμως ο άνθρωπος πίσω από το μελαγχολικό σύμβολο του σεξ του Χόλιγουντ;
Ακολουθούν 7 αποκαλυπτικά στοιχεία που μπορεί να σας δώσουν μια ιδέα.
Είχε οικογενειακά προβλήματα
Ο Ντιν γεννήθηκε στο Μάριον της Ιντιάνα στις 8 Φεβρουαρίου του 1931. Ο πατέρας του Ντιν, Γουίντον, εγκατέλειψε τις γεωργικές εργασίες για να γίνει οδοντίατρος και μετέφερε την οικογένεια στη Σάντα Μόνικα της Καλιφόρνια. Όταν όμως η μητέρα του Ντιν πέθανε από καρκίνο του τραχήλου της μήτρας όταν εκείνος ήταν 9 ετών, η οικογένεια διαλύθηκε. Ο πατέρας του τον έστειλε πίσω στην Ιντιάνα για να ζήσει στη φάρμα της θείας και θείου του, και αυτή ήταν η αρχή της αποξένωσης μεταξύ πατέρα και γιου που θα τους στοίχειωνε για το υπόλοιπο της ζωής τους.
Ο Ντιν είχε κάποιες βρώμικες συνήθειες
Στη μεγάλη οθόνη ήταν το απόλυτο σύμβολο του σεξ της εποχής του, αλλά εκτός κάμερας ο 1,80 μ. και 70 κιλών σταρ είχε κάποιες ιδιόμορφες και βρώμικες (όπως λέμε άπλυτες) συνήθειες. Όπως είναι γνωστό ο Ντιν δεν ενδιαφερόταν πολύ για τη δημόσια εμφάνισή του και προτιμούσε το ατημέλητο λουκ. Σε ένα επίσημο γεύμα, εμφανίστηκε ξυπόλητος και με βρώμικο τζιν και ήταν γνωστό ότι εμφανιζόταν στις πρόβες με παντελόνια που συγκρατούνταν με παραμάνες. Ήταν επίσης γνωστός για τις αρκετά ακραίες εναλλαγές της διάθεσής του, σύμφωνα με τους φίλους του, οι οποίοι είπαν ότι είχε επίσης τη συνήθεια να τους τηλεφωνεί ή να τους επισκέπτεται αργά τη νύχτα. «Το ένα λεπτό ήταν ευδιάθετος και το επόμενο ήταν πεσμένος. Δεν βολευόταν με τίποτα», είπε ένας από αυτούς.
Θαύμαζε τον Μάρλον Μπράντο
Ο Ντιν σεβόταν έναν άλλο μελαγχολικό ηθοποιό της εποχής, τον Marlon Brando. Ενώ ο ίδιος μόλις ξεκινούσε την πορεία του στο Χόλιγουντ, ο λίγο μεγαλύτερος Μπράντο είχε μεγάλη επιτυχία ως Stanley Kowalski στο A Streetcar Named Desire (1951), τον εμβληματικό του ρόλο ως αρχηγός συμμορίας μοτοσικλετιστών στο The Wild One (1953) και κέρδισε Όσκαρ για το On the Waterfront (1954). Ο Ντιν προσπάθησε να τηλεφωνήσει στον Μπράντο και να τον συναντήσει ώστε να κάνουν παρέα, αλλά ο Μπράντο αρνήθηκε τις προτάσεις του για φιλία. «Του έδωσα το όνομα ενός ψυχαναλυτή, και πήγε. Τουλάχιστον η δουλειά του βελτιώθηκε», είπε ο Μπράντο.
Ο Ντιν ήθελε να γίνει ο Billy the Kid
Στη σύντομη καριέρα του, ο Ντιν υποδύθηκε φανταστικούς αντικομφορμιστές ήρωες που έπαιζαν με τους δικούς τους κανόνες, αλλά αν δεν τερματιζόταν απότομα η ζωή του, ίσως να προλάβαινε να αναλάβει τον ρόλο ενός πραγματικού παράνομου, όπως πάντα επιθυμούσε. Διάβαζε και ξαναδιάβαζε το βιβλίο «Η αυθεντική ζωή του Μπίλι Κιντ» και συχνά δήλωνε ότι θα ήθελε να υποδυθεί τον πιστολέρο της Άγριας Δύσης.
Με την υποκριτική του μέθοδο κατάφερε να μπερδέψει τον Ρόναλντ Ρίγκαν
Πριν τα καταφέρει στον κινηματογράφο, ο Ντιν δούλεψε στην τηλεόραση για κάποιο χρονικό διάστημα. Ως λάτρης του αυτοσχεδιασμού, σε μια εκπομπή ξέφυγε εντελώς από το σενάριο και πέταξε μερικές αυτοσχεδιαστικές ατάκες σε έναν από τους συμπρωταγωνιστές του, τον ηθοποιό και μελλοντικό πρόεδρο Ρόναλντ Ρίγκαν, ο οποίος μπερδεύτηκε εντελώς με τη μέθοδο υποκριτικής του Ντιν. Ο Ρίγκαν δεν ήταν ο μόνος που αντιπαθούσε τον αυθορμητισμό του Ντιν. «Απλά βάλτε τον να λέει τις ατάκες όπως είναι γραμμένες», είπε κάποτε ένας άλλος συνάδελφός του.
Η σεξουαλικότητά του υπήρξε θέμα συζήτησης
Παρόλο που ο Ντιν ήταν για λίγο αρραβωνιασμένος με την ηθοποιό Πιερ Αντζελί, η σεξουαλικότητά του υπήρξε θέμα συζήτησης. Ορισμένοι βιογράφοι αμφιβάλλουν αν είχε σεξουαλικές επαφές με την Αντζελί, με ορισμένους από αυτούς να πιστεύουν ότι ήταν αμφιφυλόφιλος, ενώ άλλοι τον χαρακτηρίζουν ως ομοφυλόφιλο που είχε συνάψει στο παρελθόν μια ή δύο σύντομες σχέσεις με γυναίκες. Φημολογείται ότι την πρώτη του σεξουαλική εμπειρία την είχε ως έφηβος, όταν ένας τοπικός ιερέας τον αποπλάνησε.
Στον Ντιν άρεσε να κάνει μαγικά κόλπα
Όταν δεν είχε γυρίσματα ή οδηγούσε αγωνιστικά αυτοκίνητα, στον Ντιν άρεσε να κάνει μαγικά κόλπα. Καθώς κάπνιζε ασταμάτητα και συχνά φωτογραφιζόταν με ένα τσιγάρο να κρέμεται από το στόμα του, ο Ντιν έδινε μια μαγική χροιά στη συνήθεια του καπνίσματος: έβαζε ένα τσιγάρο και ένα φλεγόμενο σπίρτο μέσα στο στόμα του, και στη συνέχεια έβγαζε ένα αναμμένο τσιγάρο. Ένας άλλος λόγος που έκανε τον Ντιν έναν πολύ «χοτ» καπνιστή.