Το “Terrifier 2”, που κυκλοφόρησε στις Η.Π.Α. στις αρχές Οκτωβρίου, είναι μια σπάνια slasher επιτυχία. Δεδομένου ότι η ταινία κόστισε μόλις 250 χιλιάδες δολάρια για να γυριστεί, δεν είχε κάποιο «σοβαρό» μάρκετινγκ και ήρθε ως συνέχεια ενός slasher που κυκλοφόρησε πριν από έξι χρόνια με μέτριες κριτικές, η παραγωγή και κυκλοφορία του sequel αποτέλεσε έκπληξη.

Η ταινία “Terrifier” του Damien Leone βγήκε το 2016, συστήνοντας στους οπαδούς των ταινιών τρόμου τον ανερχόμενο slasher κακό, Art the Clown. Ο χαρακτήρας έκανε το ντεμπούτο του στο “The 9th Circle”, μια μικρού προϋπολογισμού ταινία μικρού μήκους, που αργότερα μπήκε σε μια ανθολογία με τίτλο “All Hallows’ Eve”.

Μια άλλη μικρού μήκους ταινία σε εκείνη την ανθολογία είχε τον τίτλο “Terrifier” και ο Leone επέλεξε αυτή ως βάση για μια μεγάλου μήκους ταινία. Η ταινία του 2016 δυσκολεύτηκε αρχικά να προσεγγίσει το κοινό, κάνοντας πρεμιέρα σε κινηματογραφικά θεματικά φεστιβάλ ταινιών τρόμου πριν από τη σύντομη κινηματογραφική της προβολή. Από τότε, έχει περάσει από διαφορετικές υπηρεσίες streaming. Πριν από την πρεμιέρα της συνέχειας, “Terrifier 2”, οι περισσότεροι άνθρωποι πιθανότατα αναγνώριζαν μόνο τον τίτλο, αφού είχαν πέσει επάνω στην πρώτη ταινία κατά την διάρκεια της αέναης περιήγησης σε streaming περιεχόμενο. Ενώ όμως οι κριτικές ήταν ανάμεικτες, αναπτύχθηκε μια σκληροπυρηνική φανατική βάση, κυρίως χάρη στην ερμηνεία του David Howard Thornton ως Art the Clown. Αυτό, άνοιξε το δρόμο για την επιτυχία της συνέχειας.

Το “Terrifier 2” θεωρείται πολύ καλύτερο απ’ την πρώτη ταινία, σύμφωνα με οπαδούς και κριτικούς. Το γεγονός ότι αποτέλεσε επιτυχία σόκαρε πολλούς, αλλά δεν θα εξέπληττε τους οπαδούς του. Η ταινία χρηματοδοτήθηκε εν μέρει μέσω crowdfunding από μια μικρή στρατιά πιστών οπαδών. Παρόλο που ο Leone ζήτησε μόνο 50 χιλιάδες δολάρια, κατάφερε να συγκεντρώσει 250 χιλιάδες δολάρια μέχρι το τέλος της εκστρατείας.

Για να πετύχει μια κωμωδία, το τρέιλερ της πρέπει να πείσει το κοινό ότι θα είναι αστεία. Για να πετύχει ένα δράμα, το τρέιλερ πρέπει να πείσει το κοινό ότι η ταινία θα είναι έντονη και συγκινητική. Το μόνο που πρέπει να κάνει μια ταινία τρόμου, είναι να πείσει τον κάθε θεατή ότι θα τρομοκρατηθεί είτε μέσω trailer είτε μέσω της viral μεθόδου από τα social media. Στο “Terrifier 2” το franchise έγινε viral, καθώς στο Twitter ο κόσμος παραληρούσε για τον τρόμο που ένιωσε βλέποντας την ταινία.

Το “Terrifier 2” μπορεί να μην είναι ένα αριστούργημα, αλλά στο box office χαρακτηρίζεται κάπως έτσι.

Η επιτυχία της αιματηρής συνέχειας είναι αξιοσημείωτη. Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο και μέσω της πλατφόρμας SCREAMBOX (όπου είναι διαθέσιμη για προβολή) η ταινία εισέπραξε 1,22 εκατομμύρια δολάρια, ενώ από 1245 κινηματογραφικές αίθουσες όπου προβάλλεται απέφερε κέρδη ύψους 9,8 εκατομμυρίων δολαρίων. To “Terrifier 2” έχει ξεπεράσει ήδη τα 10 εκατομμύρια δολάρια διεθνώς. Και όλα αυτά, με έναν προϋπολογισμό 250 χιλιάδων δολαρίων.

Η εταιρεία διανομής και παραγωγής της ταινίας, η Bloody Disgusting, έχει υποβάλει το “Terrifier 2” για τα Όσκαρ, και ενώ πολύ δύσκολα μπορεί να υλοποιηθεί κάτι τέτοιο, η ταινία έχει αποσπάσει θετικές κριτικές από τον Mike Flanagan, σκηνοθέτη ταινιών τρόμου, αλλά και από τον Stephen King ο οποίος δεν περίμενε «να αηδιάσει τόσο».

Κάπως έτσι, ο Art the Clown προβλέπεται να μπει στο πάνθεον χαρακτήρων από ταινίες τρόμου, κάνοντας παρέα στον Michael Myers του “Halloween”, τον Freddy Kruegen του “A Nightmare on Elm Street” και του Jason Voorhees από το “Friday the 13th”.

Αν θέλετε (βασικά, αν είστε έτοιμοι) να παρακολουθήσετε την ταινία, μπείτε στο επίσημο site του “Terrifier 2” για να δείτε τις επιλογές σας.

[διαβάστε εδώ την λίστα μας με τα διαχρονικά ποιητικά εμβλήματα κινηματογραφικού τρόμου]