Το φθινόπωρο μας αποχαιρετά κι ο χειμώνας με το τσουχτερό κρύο μας σπρώχνει στην πλησιέστερη σκοτεινή αίθουσα. Εκεί θα συναντήσουμε σπουδαίες παραγωγές μέχρι να μας αποχαιρετήσει το 2023. Αρχής γενομένης από την προσεχή Πέμπτη και το δίδυμο “Φόνισσα” της Εύας Νάθενα και τα “Πεσμένα Φύλλα” του Άκι Καουρισμάκι. Ακολουθούν η νέα ταινία του Κεν Λόουτς, το “Maestro” του Μπράντλεϊ Κούπερ, “Aquaman and the Lost Kingdom” του Τζέιμς Γουάν και οι “Παραβατικοί” του Ροντρίγκο Μορένο, η υποψηφιότητα της Αργεντινής για το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης.

Φόνισσα

Το έργο της Εύας Νάθενα με πρωταγωνίστρια την αειθαλή Καρυοφυλλιά Καραμπέτη πηγαίνει το ελληνικό σινεμά ένα βήμα πιο πέρα με κινητήρια δύναμη την αισθητική της. Τα Βραβεία στη Θεσσαλονίκη το μαρτυρούν με εμφατικό τρόπο. Η δημιουργός έχει εσωτερικεύσει το σπουδαίο έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και έχει τη δυνατότητα φέρνοντας νέο κόσμο στους κινηματογράφους να ξορκίσει τη “Φόνισσα” ως ένα απλό κείμενο της ύλης του Λυκείου. Μία γυναίκα σκηνοθετεί τον “γολγοθά” μίας άλλης γυναίκας που παίρνει υπαρξιακές διαστάσεις και ταυτόχρονα περιγράφει μία εποχή που φαντάζει πολύ μακρινή με βάση τα πρότυπα του Δυτικού Κόσμου, ωστόσο είναι μία πραγματικότητα που βίωσαν πρόγονοί μας.

Πεσμένα Φύλλα

Βραβείο της Επιτροπής στις Κάννες. Ο Φιλανδός ανατρεπτικός σκηνοθέτης δημιουργεί μία ταινία με κέντρο των άνθρωπο και τις αδυναμίες της φύσης του. Για την ακρίβεια για τους ανθρώπους και την μεταξύ τους επικοινωνία που φαντάζει στο παρόν δύσκολη υπόθεση. Φυσικά κατακρίνει τα κακώς κείμενα της εποχής με τον τρόπο του, αλλά εστιάζει στη σχέση δύο φαινομενικά απόκληρων που όμως μέσα από τη διαδρομή τους οφείλουν να αντιληφθούν το μεγαλείο της ίδιας της ζωής και του «μαζί» σε μία εποχή διαδοχικών και ποικιλότροπων χωρισμών.

Ο Μαέστρος

Από τη Βενετία στην πατρίδα μας. Ο Κούπερ έχει τη δυνατότητα με έναν μοναδικό τρόπο να ενώνει και να εμφανίζει τη δύναμη των Τεχνών στο έργο του. Εξιστορείται η παράφορη σχέση του θρυλικού μαέστρου Λέοναρντ Μπερνστάιν με την Κοσταρικανή ηθοποιό Φελίσια Μοντεαλέγκρε που κράτησε για μία ζωή. Κρύβει μέσα του έναν λυρισμό, έναν ρομαντισμό που έχει ως αποτέλεσμα να μιλάει στη ψυχή του θεατή.

Η Τελευταία Παμπ

Με πανανθρώπινο πρόσημο η τελευταία ταινία του Κεν Λόουτς. Συνδυάζει την πολυεπίπεδη κρίση με το προσφυγικό και εξηγεί τι σημαίνει να παραμένει κανείς άνθρωπος το 2023. Ο σπουδαίος δημιουργός έχει αρκετές σπουδαίες στιγμές σε αυτό του το έργο, ωστόσο το τέλος αποτελεί πραγματικά τον σκοπό. Η σκηνή αυτή ευαισθητοποιεί, συγκινεί κι ανοίγει έναν δρόμο συζήτησης προς τη σωστή κατεύθυνση.

Aquaman and the Lost Kingdom

Μία πολυαναμενόμενη παραγωγή με τον Jason Mamoa για τελευταία φορά στον ρόλο του Aquaman. Μυστηριώδης χαρακτήρας, πλοκή που ξετυλίγεται γρήγορα, δράση. Μία ταινία τρόμου που για τους φανατικούς του είδους θα αποτελέσει σημείο αναφοράς και αντικείμενο συζήτησης το επόμενο διάστημα. To πρώτο Aquaman έγινε η πιο επικερδής ταινία της DC και οι παραγωγοί ευελπιστούν να τρυπήσουν το ταβάνι τους με το σίκουελ. Θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον η υποδοχή του από τον κόσμο.

Οι Παραβατικοί

Ένας τραπεζικός υπάλληλος αντιλαμβανόμενος το μέλλον του αποφασίζει να τολμήσει κάτι εντελώς τρελό. Θέλοντας και μη κάνει συνεργό στο “έγκλημά” του έναν συνάδελφό του. Τους ενώνει ένα κοινό μυστικό και κάτι ακόμα. Αυτό θα αποκαλυφθεί λίγο πριν το φινάλε και θα περιπλέξει εξαιρετικά την κατάσταση. Ένας αστάθμητος παράγοντας μέσα από ένα παιχνίδι της μοίρας. Με έντονο κοινωνικοπολιτικό σχόλιο ο σκηνοθέτης επιλέγει να ψέξει τα κακώς κείμενα μέσα από μία περιπέτεια που έχει στοιχεία από την ιστορία της Λατινικής Αμερικής. Από τις Κάννες στη Θεσσαλονίκη και σύντομα στις αίθουσες.