Η 96η τελετή της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου δεν αναμένεται να έχει θρίλερ και μεγάλες εκπλήξεις, καθώς τα σωματεία σκηνοθετών, παραγωγών, ηθοποιών έχουν στρώσει τον δρόμο για την απόλυτη επικράτηση του “Οπενχάιμερ” του Κρίστοφερ Νόλαν. Όλα δείχνουν πως ο αγώνας ζωής του δημιουργού θα δικαιωθεί και θα έχει μία νύχτα που θα γράψει ιστορία. Από εκεί και πέρα οι Γιώργος Λάνθιμος και Μάρτιν Σκορσέζε διεκδικούν με αξιώσεις διάκριση σε συγκεκριμένες κατηγορίες και μένει να φανεί που θα κάτσει τελικά η μπίλια και ποιοι θα φύγουν χαμογελώντας.
Οι βασικές κατηγορίες
Αδιαφιλονίκητο φαβορί είναι το “Οppenheimer” στις ενότητες Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Α΄ και Β΄ανδρικού ρόλου, Φωτογραφίας, Soundtrack, Ήχου και Μοντάζ. Μεγάλη μάχη δίνεται μεταξύ Έμμα Στόουν (το είχε καταφέρει με την ερμηνεία της στο “La La Land” κι ο Λάνθιμος με την Ολίβια Κόλμαν για το “Favourite”) και Γκλάνστοουν για το Α΄γυναικείο. Η πρωταγωνίστρια των “Δολοφόνων” εκτιμώ πως είναι πιο κοντά στην επικράτηση και για πολιτικούς λόγους. Εκπροσωπεί έμμεσα τους αυτόχθονες κατοίκους και βρισκόμαστε σε χρονιά εκλογών με τους Δημοκρατικούς να προσπαθούν να συσπειρώσουν δυνάμεις, προκειμένου να αποτρέψουν την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο. Η Τέχνη και ο Πολιτισμός έχουν πάντα μία πολιτική χροιά και στις ΗΠΑ ακόμα περισσότερο.
Το “Poor Things” και “Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού”
Το “Poor Things” που λατρεύεται και παράλληλα μισήθηκε από μία άλλη μερίδα θεατών μοιάζει να είναι κοντά στα Χρυσά Αγαλματίδια του Διασκευασμένου Σεναρίου (με φαβορί πάντως το American Fiction), των Κουστουμιών, Μακιγιάζ-Κομμώσεων και του Σχεδιασμού Παραγωγής. Ευχόμαστε ολόψυχα να κάνει την μεγάλη ανατροπή στο νήμα και να καταφέρει να κερδίσει σε κάποια από τις πλέον προβεβλημένες κατηγορίες. Αντίθετα οι “Δολοφόνοι” του Σκορσέζε εκτός από τη Γκλάνστοουν, δε φαίνεται να διεκδικούν με αξιώσεις βράβευση σε κάποια άλλη ειδική κατηγορία με τον Ντι Κάπριο να έχει μείνει εκτός τελικής πεντάδας.
Η Διεθνής Ταινία, η “Ανατομία μίας Πτώσης” και ο Αλεξάντερ Πέιν
Αφιερώσαμε ένα ολόκληρο θέμα στο μεγάλο λάθος των Γάλλων που επέλεξαν το “Στη Φωτιά” αντί για την “Ανατομία μίας Πτώσης” στην κατηγορία της Διεθνούς Ταινίας. Ουσιαστικά έχασαν ένα Όσκαρ μέσα από την αγκαλιά τους. Αυτό νομίζω πως τελικά θα καταλήξει στη “Ζώνη Ενδιαφέροντος” του Τζόναθαν Γκλέιζερ. Η “Ανατομία” ωστόσο διεκδικεί το Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο και η Sandra Huller μπήκε στην τελική πεντάδα για το Α΄γυναικείου, αφήνοντας εκτός τη Μάργκοτ Ρόμπι για την ερμηνεία της στην Barbie. Εκτός στη σκηνοθεσία έμεινε και η Γκρέτα Γκέργουικ, αλλά κι ο ελληνικής καταγωγής Αλεξάντερ Πέιν.
Το “Holdovers” του Πέιν θα πανηγυρίσει εκτός συγκλονιστικού απροόπτου για τον Β΄ Γυναικείο ρόλο με την Αφροαμερικανίδα, Da΄Vine Joy Randolph που με την ερμηνεία της δημιουργεί μία γέφυρα παρελθόντος-παρόντος μέσα από γεγονότα που έχουν στιγματίζει την αμερικανική κοινωνία. Παράλληλα ο Πωλ Τζιαμάτι είναι ο μοναδικός που απειλεί τον Κίλιαν Μέρφι για το Α΄ Ανδρικού. Ο Πέιν κατάφερε να δημιουργήσει μία σπουδαία ταινία με άρωμα “Νebraska” που κέρδισε κοινό και κριτικούς σε παγκόσμια κλίμακα. Στο ντοκιμαντέρ αναμένεται να τιμηθεί ο αγώνας της Ουκρανίας με το “20 days in Mariupol”.
Aυτός είναι ο χάρτης που διαμορφώνεται με φόντο τη λαμπερή τελετή της Κυριακής. Μία κινηματογραφική σεζόν με αρκετές αξιόλογες επιλογές που δείχνει πως η έβδομη Τέχνη έχει αφήσει για τα καλά πίσω της την πανδημία, ενώ στην Αμερική είχαμε και την ιστορική απεργία. Σε μία χρονιά εκλογών όπως σημειώσαμε και πιο πάνω η Ακαδημία εκτιμώ πως θα προσπαθήσει να “ευχαριστήσει” όσο το δυνατόν περισσότερους, επομένως μοιάζει απίθανο να έχουμε μεγάλες ανατροπές στο φινάλε και πιθανότατα θα πορευτούμε με άξονα όσα αναλύθηκαν διεξοδικά.
Με την ευχή να κερδίσουν οι καλύτεροι και πάνω απ΄όλα το σινεμά…