Ονομάζονται στην αργκό του σινεμά «πασχαλινά αβγά», δηλαδή «easter eggs».

Είναι συνηθισμένα στις ταινίες, ειδικά του Χόλιγουντ και πρόκειται είτε για bloopers (δηλαδή για πράγματα που συνέβησαν κατά λάθος και αφέθηκαν, άγνωστο γιατί, στην τελική κόπια της ταινίας), είτε για μικρές εκπλήξεις και «κλεισίματα του ματιού» γεμάτα σινεφίλ υπονοούμενα προς τους θεατές.

Ακολουθούν δέκα από τις πλέον χαρακτηριστικές περιπτώσεις στις οποίες ο θεατής αναγκάστηκε να κάνει μπρος-πίσω την επίμαχη σκηνή προκειμένου να διαπιστώσει αν αυτό που είδε ήταν πραγματικότητα ή αποκύημα της φαντασίας του:

10. Όταν ένας Stormtrooper κουτούλησε το κεφάλι του στο «Star Wars: A New Hope» (George Lucas, 1977)

Ο σκηνοθέτης της ταινίας, George Lucas, αναγνώρισε ότι η σκηνή που ένας ηθοποιός ντυμένος Stormtrooper κουτουλάει κατά λάθος το κεφάλι του σε μια μπουκαπόρτα που δεν άνοιξε ολόκληρη, ήταν μια δική του παράλειψη, γι’ αυτό και στην νέα αποκατεστημένη έκδοση του 2002, ο Lucas ζήτησε να προσθέσουν και ένα σχετικό ηχητικό εφέ ώστε να προσδοθεί μια επιπλέον αληθοφάνεια στο blooper.

9. Ο πιασμένος όρχις στο «There’s Something About Mary» (Peter Farrelly, Bobby Farrelly, 1998)

Ο χαρακτήρας του Ben Stiller, ο Ted, βλέπει τον έναν όρχι του να έχει πιάστει εξαιρετικά επώδυνα στο φερμουάρ του παντελονιού του και οι δυο σκηνοθέτες δεν είχαν κανένα απολύτως πρόβλημα να μας δείξουν την επίμαχη σκηνή, με την χρήση ειδικών εφέ και προσθετικών μελών, ασφαλώς.

8. Οι Ε.Τ. που εμφανίζονται στο «Star Wars: The Phantom Menace» (George Lucas, 1999)

Ο Lucas και ο Spielberg είναι κολλητοί φίλοι και αντάλλασσαν συχνά διάφορα «πασχαλινά αυγά» στις ταινίες τους. Μετά την εμφάνιση ενός «Yoda» στο «Ε.Τ. ο Εξωγήινος», ο Lucas έβαλε το είδος του E.T. (και συγκεκριμένα 3-4 από αυτούς) να εμφανίζεται στο συμβούλιο… ενός γαλαξία πολύ πολύ μακριά.

7. Ο τρομακτικός εξωγήινος στο «Signs» (M. Night Shyamalan, 2002)

Πρόκειται σίγουρα για μια από τις πιο αναπάντεχες – και πιο τρομακτικές ξαφνικές σκηνές (jump scares) στην ιστορία του σινεμά: η εμφάνιση ενός εξωγήινου για πρώτη φορά στην ταινία σε μια τηλεόραση κατά την διάρκεια ενός παιδικού πάρτι.

6. Οι διάφορες τοποθεσίες της Marvel στο «Iron Man 2» (Jon Favreau, 2010)

Το «Iron Man 2» κλείνει συνομωτικά το μάτι σε όλες τις μεγάλες παραγωγές της Marvel. Ο Tony Stark μιλά με τον Nick Fury στη σκηνή μετά τους τίτλους τέλους της ταινίας, ενώ ένας χάρτης από πίσω έχει κυκλωμένες διάφορες τοποθεσίες: το Νιου Μεξικό (όπου βρίσκεται το σφυρί του Μγιόλνιρ), η Νέα Υόρκη (πατρίδα του Hulk), η Ανταρκτική (όπου ανακαλύπτουν τον παγωμένο Captain America) και τ νοτιοδυτική Αφρική (πατρίδα του Μαύρου Πάνθηρα).

5. Ο πίνακας στοιχημάτων στο «The Cabin In The Woods» (Drew Goddard, 2012)

Μια από τις καλύτερες ταινίες αγνού και ανόθευτου τρόμου των τελευταίων ετών, βρίσκει τον σκηνοθέτη Drew Goddard να εφευρίσκει και να βγάζει από την φαρέτρα του διάφορους «κακούς» από άλλα, γειτονικά κινηματογραφικά σύμπαντα και να τους τοποθετεί σε έναν πίνακα στοιχημάτων, προτού τους βάλει να εξολοθρεύσουν έναν προς έναν τους πρωταγωνιστές Chris Hemsworth, Kristen Connolly και Fran Kranz. Εκεί υπάρχει και ένας χαρακτήρας ονόματι Kevin που μερικοί ισχυρίζονται ότι είναι ευθεία αναφορά στον χαρακτήρα του Μακόλεϊ Κάλκιν από το «Μόνος στο Σπίτι».

4. Τα ξαφνικά flashes του Tyler Durden στο «Fight Club» (David Fincher, 1999)

Αν δεν έχετε δει την συγκεκριμένη ταινία, σταματήστε να διαβάζετε γιατί θα πέσετε πάνω σε spoiler. Πάντως ο David Fincher πετάει διαρκώς μέσα στην ταινία ξαφνικές εμφανίσεις-flashes του Tyler Durden (Brad Pitt), σε σκηνές όπου εμφανίζεται ο Edward Norton, κλείνοντάς μας το μάτι για την ταυτότητα του πρωταγωνιστή του.

3. Ο Δαίμονας στο «The Exorcist» (William Friedkin, 1974)

Ο σκηνοθέτης William Friedkin δεν αρκέστηκε στην εφιαλτική παρουσίαση μιας έφηβης η οποία έχει καταληφθεί από τον Σατανά. Σε μια από τις καλύτερες σκηνές της ταινίας, ο ιερέας Damien του ηθοποιού Jason Miller βλέπει ένα όνειρο με την μητέρα του, όταν ξαφνικά, από το πουθενά, πετάγεται στην οθόνη για δέκατα του δευτερολέπτου η τρομακτική φάτσα ενός Δαίμονα.

2. Το πέος του Dirk Diggler στο «Boogie Nights» (Paul Thomas Anderson, 1997)

Στην τελευταία σκηνή της σπουδαίας ταινίας του Paul Thomas Anderson, ο πρωταγωνιστικός χαρακτήρας, ο πορνοστάρ Dirk Diggler του ηθοποιού Mark Wahlberg μάς αποκαλύπτει το ευμέγεθες «εργαλείο» που τον κατάστησε τόσο διάσημο στην βιομηχανία των ερωτικών ταινιών.

1. Η σκηνή της ανάκρισης στο «Basic Instinct» (Paul Verhoeven, 1992)

Ενα άνοιγμα και ένα κλείσιμο ποδιών, μια σκηνή ανθολογίας του παγκόσμιου σινεμά και το ερώτημα να συνεχίζει να πλανάται, 30 χρόνια μετά: η Sharon Stone φορούσε από μέσα εσώρουχο ή όχι;