Οι ταινίες και οι σειρές έχουν τον δικό τους τρόπο να αιχμαλωτίζουν τη φαντασία μας και να μας οδηγούν σε ταξίδια που θα μπορούσαμε μόνο να ονειρευτούμε. Πόσο συχνά έχετε δει μια ταινία και ξαφνικά σας «γεννήθηκε» η επιθυμία να γίνεται γιατρός, μυστικός πράκτορας, πριγκίπισσα ή ένας ασχημόμορφος άντρας που ερωτεύεται παράφορα το πιο όμορφο κορίτσι της διπλανής πόρτας; Συχνά οι χαρακτήρες ζουν ιδανικές ζωές τις οποίες κάπως κρυφο-ζηλεύουμε. Ωστόσο, η ζωή στις ταινίες και στην τηλεόραση έχει τους δικούς της πολύ περίεργους κανόνες. 

Και σίγουρα κάποια πράγματα που συμβαίνουν στις ταινίες αλλά και στις σειρές, δεν θα συμβούν ποτέ στην πραγματική ζωή. Συγκεκριμένα, μιλάμε για τις παρακάτω κλισέ καταστάσεις:

Συνάντηση στο αεροδρόμιο

Η σκηνή του αεροδρομίου της τελευταίας πράξης έχει χιλιοπαιχτή. Ακριβώς τη στιγμή που η πρωταγωνίστρια ετοιμάζεται να επιβιβαστεί στο αεροπλάνο, ο Έρωτας της Ζώης της™ συνειδητοποιεί ότι την αγαπά πραγματικά. Βγαίνει φουριόζος από το σπίτι, διασχίζει όλη την πόλη σε ώρα αιχμής, με την ελπίδα να τη σταματήσει πριν μπει στο αεροπλάνο. Μέσα σε όλα αυτά ποτέ δεν του περνάει από το μυαλό να την πάρει ένα τηλέφωνο. Κι εκτός αυτού, πότε πρόλαβε να βγάλει εισιτήριο και να περάσει το security check τόσο γρήγορα. Αμ το άλλο; «Η πρώην μου με παράτησε λίγο πριν τον μήνα του μέλιτος, γιατί δεν παίρνεις εσύ το εισιτήριό της;». Εννοείς το εντελώς προσωποποιημένο εισιτήριο με όλα τα στοιχεία της πρώην σου; Κι αυτό έγινε δεκτό στο check-in;

Όταν κρύβονται στο σύστημα εξαερισμού

Το κρυφτο-κυνηγητό μπορεί να γίνει ένα πολύ περίπλοκο παιχνίδι. Το σύστημα εξαερισμού κάθε κτιρίου είναι η τέλεια κρυψώνα. Κανείς δεν θα σκεφτεί ποτέ να σε ψάξει εκεί μέσα και μπορείς να μετακινηθείς μπουσουλώντας σε οποιοδήποτε άλλο σημείο του κτιρίου. Βγάζει νόημα; Μόνο στις ταινίες!

Καθόλου καλοί τρόποι στο τηλέφωνο

Παρακολουθήστε προσεκτικά και θα παρατηρήσετε ότι οι περισσότεροι ηθοποιοί δεν λένε ποτέ «γεια» πριν κλείσουν το τηλέφωνο (με μόνη εξαίρεση αν μιλούν στη μάνα τους). Ειλικρινά μηδέν τρόποι.

Ειδήσεις

Κάποιος τρέχει στο δωμάτιο και λέει: «Άνοιξε την τηλεόραση! Μιλάνε για σένα», και όταν ανοίγουν την τηλεόραση, ο παρουσιαστής των ειδήσεων μόλις ξεκινάει να λέει την ιστορία. Αφού μόλις ξεκίνησε να λέει την είδηση -η οποία φυσικά καθορίζει όλη τη συνέχεια της πλοκής- πώς ο φίλος ήξερε ότι «Μιλάνε για σένα»; Είναι κάποιος χρονοταξιδιώτης; 

Οι Χάκερς

Ένας χάκερ βαράει με μανία το πληκτρολόγιο για λίγα δευτερόλεπτα και ξαφνικά «μπήκε» στο σύστημα. Έτσι απλά καταφέρνει να παρακάμψει μια βάση δεδομένων υψηλής ασφάλειας που προστατεύεται με κωδικό πρόσβασης. Συμβαίνει σχεδόν σε κάθε ταινία με χάκερς. Η CIA πρέπει πραγματικά να σχεδιάσει μια καλύτερη διεπαφή χρήστη και να σταματήσει να χρησιμοπόιεί τον κωδικό “password123” και τις παραλλαγές του ως μυστικά PIN.

«Σταματήστε τον γάμο»

Το ζευγάρι έχει μόλις ανέβει τα σκαλιά της εκκλησίας, έχει ανταλλάξει όρκους και ο ιερές απευθύνεται στο κοινό για να ρωτήσει: «όποιος έχει αντίρρηση γι’ αυτόν τον γάμο, ας μιλήσει τώρα ή ας σωπάσει για πάντα». Αρχικά, τι εννοείς «να σωπάσει για πάντα»; Τι προσπάθεια φίμωσης είναι αυτή; Δηλαδή αν σε 3 χρόνια μάθω ότι ο άντρας της φίλης μου την απατά ή έχει φάει την προίκα της στο καζίνο, δεν έχω δικαίωμα να της το πω; Έπρεπε να το γνώριζα με κάποιον μαγικό τρόπο μέχρι την ημέρα του γάμου; Αλλά και πέραν αυτού, ξέρεις ότι όποτε λέγεται αυτή η ατάκα σε ταινία, με μαθηματική ακρίβεια, πάντα κάποιος θα μιλήσει.

Honorable mentions

– Όταν ο χαρακτήρας έχει αργήσει πολύ για το σχολείο ή τη δουλειά του και πίνει στα γρήγορα μια γουλιά καφέ, το πολύ πολύ αρπάζει και μια φράουλα και ορμάει προς την πόρτα, ενώ μπροστά του έχει τεράστιο τραπέζι με πρωινό all inclusive.

– Ταινίες περιπέτειας, όπου ένας μυστικός χάρτης ξυπνά το πνεύμα της περιέργειας. Γιατί υπάρχουν τόσοι πολλοί μυστικοί χάρτες στον κόσμο;

via GIPHY

-Μασκέ πάρτι και ο πρωταγωνιστής γνωρίζει τον Έρωτα της Ζωής του™ αλλά -να πάρει!- ξεχνάει να την ρωτήσει το όνομά της. Τώρα πώς θα ξέρει ποια κοπέλα από όλο το σχολείο ήταν. Είναι αδύνατον, αφού φορούσε μάσκα που έκρυβε 3 εκατοστά του προσώπου της!

– Όταν ο κεντρικός χαρακτήρας είναι μια γυναίκα, η οποία περνάει αρκετούς μήνες στο δάσος ή σε κάποιο ερημικό νησί ξεχασμένο από τον κόσμο και παρόλαυτά ποτέ δεν είναι αξύριστη (ίσως είχε πιάσει το λέιζερ). Επίσης, στο LOST τι κάνανε όταν αδιαθετούσαν;

– Παρομοίως, γυναικείοι χαρακτήρες που κυνηγούνται από ανακόντα, τίγρεις, αλιγάτορες, γιέτι και εξακολουθούν να δείχνουν όμορφες και χοτ από την αρχή μέχρι το τέλος της ταινίας.

-Ο ιδανικός τρόπος να βρεις το άλλο σου μισό; Να πέσεις πάνω του, ιδανικά να τον λερώσεις με καφέ και να πέσεται και οι δύο κάτω. Υποχρεωτικά πρέπει να σου ζητήσει να βγείτε για ποτό μετά από αυτό.

-Έχουμε κηδεία, ζωή σε μας. Φοράμε όλοι μαύρα, αρχίζει να βρέχει, ανοίγουμε τις ομπρέλες μας και είναι όλες μαύρες. Συγγνώμη, απλά τυχαίνει να έχουν όλοι μαύρες ομπρέλες; Ούτε ένας δεν έφερε πουά ή πράσινη; Μόνο εγώ δεν έχω καμία μαύρη ομπρέλα;

– Όταν ένας χαρακτήρας έχει κατά λάθος κανονίσει ραντεβού με 2 διαφορετικά άτομα την ίδια ώρα και μετά από πολλές ατυχίες, πάντα κάπως καταφέρνει να τα προλάβει και τα δύο.

– Όταν οι πρωταγωνιστές πχ στα Φιλαράκια ή στο Sex and the City συναντιόντουσαν πριν πάνε στη δουλειά. Ποιος ξυπνά νωρίς τις καθημερινές και επιλέγει να πάει για πρωινό με φίλους πριν πάει στη δουλειά;

– Όταν οι ηθοποιοί βρίσκουν θέση πάρκινγκ κατευθείαν! Ναι κατευθείαν, όμως!

-Είσαι πρωταγωνίστρια, είδες τον πρώην σου τυχαία σε ένα μπαρ με άλλη και έχεις φρικάρει. Τι κάνεις; Πας στην τουαλέτα να ρίξεις λίγο νερό στο πρόσωπό σου. Ναι, τέλεια ιδέα. Σίγουρα δε θα χαλάσει το μεικάπ σου, δε θα φύγει το κονσίλερ και η πούδρα σου θα χαρεί πολύ.

– Όταν ο χαρακτήρας μπαίνει σε ένα τυχαίο ταξί και φωνάζει στον οδηγό: «Ακολούθησε αυτό το αυτοκίνητο!». Συγγνώμη, ποιος ρισκάρει τη ζωή και τη δουλειά του για έναν άγνωστο για να κυνηγήσει ένα αυτοκίνητο μέσα στην κίνηση; Δε ξέρω αλλά καημό το έχω να μπω μια φορά σε ταξί και να φωνάξω κι εγώ αυτήν την ατάκα.

via GIPHY

– Οι χαρακτήρες έχουν πάντα τον τέλειο διάλογο. Πάντα ξέρουν τι λένε, δεν υπάρχει παύση ή «χμμμ». Ακόμα κι όταν λένε κάτι στα ψυθιριστά κανείς δε λέει «Εεεε;; Τι λες μωρέ. Γιατί κάτσαμε δίπλα στο ηχείο γμτσμ;!»; Ή όταν ο συνομιλητής λέει κάτι πολύ βαθυστόχαστο και ο άλλος καταλαβαίνει ακριβώς τι εννοεί. «Πολλές φορές νιώθω ότι ήρθαμε σε αυτόν τον κόσμο για να παλέψουμε με την ορμή της τυχαιότητας». Και η άλλη του λέει «Ή και την τυχαιότητα της ορμής». Εγώ θα του έλεγα «Τιιιι;».

– Μπορεί οι χαρακτήρες να δουλεύουν τουλάχιστον 8ωρο αλλά πάντα είναι φρέσκοι και γεμάτοι ενέργεια. Μετά από ένα 8ωρο στη δουλειά έχουν όλο το χρόνο και την όρεξη για νέες περιπέτειες.

Ποιες κλισέ καταστάσεις από την τηλεόραση και τον κινηματογράφο ξεχάσαμε να γράψουμε σε αυτό το άρθρο; Γράψτε μας στα σχόλια!