Το να είσαι γονέας είναι δύσκολη υπόθεση ειδικά όταν ο απόγονός σου είναι ένα ψυχρόαιμα τέρας που σκοτώνει χωρίς ενοχές και τύψεις. Το διαβολικό παιδί, ή το παιδί δολοφόνος είναι ένα από τα πιο ανατριχιαστικά και τρομακτικά θέματα βιβλίων και ταινιών τρόμου.

Εκμεταλλευόμενοι την έμφυτη αγνότητα ενός παιδιού, οι σεναριογράφοι ταινιών θρίλερ παίζουν με το δίπολο κακό – καλό και υιοθετώντας την αρχή της διεφθαρμένης αθωότητας μετατρέπουν τα παιδικά μάτια σε πηγή φρίκης και τρόμου.

Κάποια θρίλερ με αυτή τη θεματική βασίζονται στη φαντασία και έχουν έντονα τα υπερφυσικά στοιχεία, ενώ άλλα είναι πιο ριζωμένα στην πραγματικότητα, ενεργώντας ως αντανάκλαση ορισμένων σοβαρών ζητημάτων του πραγματικού κόσμου.

Τα παιδιά “από την κόλαση” κάνουν κάθε σκηνικό ταινιών τρόμου ακόμα πιο ανατριχιαστικό και ικανό να στοιχειώνει τον ύπνο μας για καιρό.  Και η δράση τους εξερευνάται από διάφορες οπτικές γωνίες σε αυτή τη συλλογή με τις μεγαλύτερες επιτυχίες θρίλερ διαβολικών παιδιών.

Ο Κακός Σπόρος (The Bad Seed ) 1956

Πρόκειται είναι μια αμερικανική ταινία ψυχολογικού θρίλερ σε σκηνοθεσία Mervyn LeRoy. Σε αυτήν την κλασική ταινία τρόμου που δημιούργησε την τάση των Διαβολικών μικρών κοριτσιών στον κινηματογράφο, η 11χρονη Patty McCormack πρωταγωνιστεί ως η οκτάχρονη Rhoda Penmark, μια κορυφαία μαθήτρια με ξανθά κοτσιδάκια που φαίνεται να είναι ένα παιδί που ακολουθεί την κανονικότητα.

Μέχρι τη μέρα που ένα αγόρι που την χτύπησε σε έναν διαγωνισμό καλλιτεχνίας πνίγεται σε μια λίμνη. Καθώς το ένα φρικτό γεγονός διαδέχεται το άλλο και όλα αφορούν με κάποιο τρόπο τη μικρή Rhoda, η μητέρα της μαθαίνει ότι η μητέρα και η γιαγιά της ήταν επίσης δολοφόνοι – και ότι η κακή συμπεριφορά της Rhoda μπορεί να είναι γενετικής φύσης.

Ο εξορκιστής (The Exorcist) 1973

Δεν χρειάζονται συστάσεις για την απόλυτη ταινία δαιμονικής κατοχής. Την ταινία που έδωσε τις βάσεις για το είδος, που έσπασε κάθε στεγανό και ξεπέρασε τα όρια σκηνοθέτη και ηθοποιών. Ο εξορκιστής ακολουθεί τη δαιμονική κατοχή μιας νεαρής κοπέλας και την προσπάθεια της μητέρας της να τη σώσει μέσω ενός εξορκισμού από δύο καθολικούς ιερείς.

Η αυτοσυγκράτηση και η ευφυΐα της απόλυτης ταινίας του William Friedkin έρχονται σε αντίθεση με την σύγχρονη τάση για jumpscares. Η τρομακτικά συγκρατημένη επίθεση του σκηνοθέτη στις αισθήσεις και στην πίστη του θεατή αφήνει το κοινό να υπόκειται σε ένα αργό διαβολικό, κλειστοφοβικό μαρτύριο.

Ο Εξορκιστής δημιουργεί μία απόκοσμη ατμόσφαιρα με αξιοσημείωτα ειδικά εφέ, και δικαίως συγκαταλέγεται σαν μία μια από τις πιο τρομακτικές ταινίες όλων των εποχών.

Μεγάλη σφαγή στο καταραμένο νησί (Who Can Kill a Child) 1976

Κυκλοφόρησε αρχικά στα ισπανικά ως ¿Quién puede matar a un niño? και επίσης στα αγγλικά ως Island of the Damned, αυτή η ισπανική ταινία τρόμου παρουσιάζει ένα ζευγάρι Άγγλων που κάνει διακοπές σε νησί πριν από τη γέννηση του τρίτου παιδιού τους – μόνο και μόνο για να συνειδητοποιήσουν ότι το νησί κατοικείται αποκλειστικά από παιδιά χωρίς συναισθήματα, δολοφονικά.

Το ζευγάρι αντιμετωπίζει το ηθικό δίλημμα για το αν θα έπρεπε να αρχίσουν να σκοτώνουν παιδιά για να επιβιώσουν. Ακόμη πιο τρομακτικό, τα παιδιά του νησιού μπορούν να μετατρέψουν οποιοδήποτε άλλο παιδί σε δολοφονικό ζόμπι απλά με οπτική επαφή μαζί τους—και η τελευταία σκηνή δείχνει μερικά από τα παιδιά να κατευθύνονται σε μια βάρκα προς την Ισπανία, με στόχο να μεταδώσουν την ασθένειά τους σε όλα τα παιδιά του κόσμου .

Η προφητεία (The Omen) 1976

«Από την Αιώνια Θάλασσα υψώνεται δημιουργώντας στρατούς εκατέρωθεν Στρέφοντας τον άνθρωπο εναντίον του αδελφού του. Μέχρι να μην υπάρχει πια άνθρωπος» Πολλοί πιστεύουν ότι η προφητεία από το Βιβλίο της Αποκάλυψης παρέχει έναν χάρτη για ένα τρομακτικό μέλλον. Το απόσπασμα δείχνει συγκεκριμένα την άφιξη του Αντίχριστου, ο οποίος χαρακτηρίζεται με την αριθμητική ακολουθία «666»: το σημάδι του Θηρίου

Ο Robert Thorn, δεν γνωρίζει τέτοιες σκοτεινές προφητείες. Είναι ένας ανώτερος Αμερικανός διπλωμάτης, έχει άλλα πράγματα στο μυαλό του. Η σύζυγός του, Katherine, έχει μόλις περάσει έναν δύσκολο τοκετό και δεν γνωρίζει ακόμη ότι το νεογέννητο παιδί τους πέθανε. Συντετριμμένοι από την απώλεια, η ανησυχία του Thorn στρέφεται στη σύζυγό του, η οποία είχε δύο προηγούμενες αποβολές. Ο ιερέας του νοσοκομείου, ο πατέρας Spiletto, δίνει στον Thorn ένα άλλο παιδί που γεννήθηκε εκείνη τη νύχτα, του οποίου η μητέρα πέθανε στη γέννα. Η Katherine δεν θα μάθει ποτέ την αλήθεια και ο γιος τους, τον οποίο ονομάζουν Damien, θα μεγαλώσει ως σάρκα και αίμα τους.

Ο Damian είναι ίσως το πιο διαβόητο παράδειγμα ενός διαβολικού παιδιού. Ενός πλάσματος από την κόλαση. Μια σειρά από μυστηριώδη γεγονότα και βίαιους θανάτους συμβαίνουν γύρω από την οικογένεια καθώς ο Damien μπαίνει στην παιδική ηλικία. Τα ανησυχητικά περιστατικά πολλαπλασιάζονται, υποδεικνύοντας κάτι λάθος – τρομερά λάθος – με τον Damien.

Αλλά μόνο αργότερα ο Thorn καταλαβαίνει την αλήθεια: ο Damien δεν είναι συνηθισμένο παιδί. είναι ο από καιρό προφητευόμενος Αντίχριστος. Τώρα, ο Thorn πρέπει να κάνει την απόλυτη θυσία για να αποτρέψει τον ανείπωτο τρόμο που περιμένει τον κόσμο.

Είναι ενδιαφέρον ότι τη στιγμή της κυκλοφορίας της ταινίας, οι κριτικές ήταν ανάμεικτες έως κακές, αλλά αναδρομικά η ταινία θεωρείται ευρέως κορυφαία του συγκεκριμένου είδους.

Η Νύχτα με τις Μάσκες (Halloween ) 1978

Ένα από τα πιο επιτυχημένα δείγματα κινηματογραφικών ταινιών είδους σλάσερ, το οποίο γινόταν ολοένα και πιο δημοφιλές εκείνη την εποχή. Η Νύχτα με τις Μάσκες δημιούργησε ένα franchise ταινιών που αποτελείται από έντεκα ταινίες, που βοήθησαν στο να σχηματιστεί μια εκτενής ιστορία για τον ανταγωνιστή Michael Myers.

Η ταινία μας δίνει την ιστορία καταγωγής του Michael Myers: Ο 6χρονος τότε Myers σκότωσε τη μεγαλύτερη αδερφή και στάλθηκε σε ένα ψυχιατρείο υπό τη φροντίδα του Dr. Samuel Loomis. Δεκαπέντε χρόνια αργότερα, δραπετεύει από το άσυλο και επιστρέφει στην πόλη του για να αρχίσει να καταδιώκει και να σκοτώνει μια μπέιμπι σίτερ και τους φίλους της.

Ο δολοφόνος με το δρεπάνι (Children of the Corn) 1984

Μια από τις πολλές επιδρομές του άρχοντα του τρόμου Stephen King στον κόσμο του υπερφυσικού, το Children of the Corn αφηγείται την ιστορία μιας κακόβουλης οντότητας που δελεάζει τα παιδιά της πόλης να δολοφονήσουν τελετουργικά όλους τους ενήλικες της πόλης για να εξασφαλίσουν μια επιτυχημένη συγκομιδή καλαμποκιού.

Μια περίεργη αλλά απλή ιδέα που αφήνει το θεατή έρμαιο μίας ολόκληρης ομάδας ανατριχιαστικών παιδιών που διαπράττουν κάθε είδους φρικαλεότητες σε στυλ slasher. Παρά τις ανάμεικτες κριτικές, η ταινία έχει γίνει καλτ κλασική και δημιούργησε μια σειρά από συνέχειες με τα χρόνια.

Εξουσία πυρός (Firestarter) 1984

Πρόκειται για μια αμερικανική ταινία τρόμου-θρίλερ επιστημονικής φαντασίας βασισμένη επίσης  στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Stephen King του 1980. Ως νέοι, ο Andy McGee (David Keith) και η μελλοντική σύζυγός του, Vicky (Heather Locklear), συμμετείχαν σε μυστικά πειράματα, επιτρέποντας στους εαυτούς τους να πάρουν περίεργα σκευάσματα και να υποβληθούν σε μυστηριώδεις ιατρικές εξετάσεις.

Χρόνια αργότερα, η κόρη του ζευγαριού, η Charlie (Drew Barrymore), αρχίζει να δείχνει την ικανότητα να βάζει φωτιές αποκλειστικά με το μυαλό της. Αυτό το ασταθές ταλέντο κάνει τη νεαρή εξαιρετικά επικίνδυνη και σύντομα γίνεται στόχος της μυστικής κυβερνητικής υπηρεσίας γνωστή ως «The Shop» που προσπαθεί να την ελέγξει.

Ο καλό γιος (The good son) 1993

Πρόκειται για μια αμερικανική ταινία ψυχολογικού θρίλερ σε σκηνοθεσία Joseph Ruben και διανομή της 20th Century Fox. Γράφτηκε από τον Άγγλο μυθιστοριογράφο Ian McEwan. Η ιστορία του ακολουθεί ένα νεαρό αγόρι με το όνομα Mark που, μετά το θάνατο της μητέρας του, στέλνεται να μείνει με τη θεία και τον θείο του, ενώ ο πατέρας του λείπει για δουλειές.

Γίνεται φίλος με τον ξάδερφό του, ένα αγόρι της ίδιας ηλικίας που δείχνει αυξανόμενα σημάδια βίαιης και ψυχοπαθητικής συμπεριφοράς.
Εάν τα σημάδια της δυνατότητας του Macaulay Culkin να παίξει έναν ψυχοπαθή άρχισαν να εμφανίζονται στο Home Alone, αυτό έγινε πλήρως αντιληπτό στο The Good Son.

Δίπλα στον αθώο νεαρό με λαμπερά μάτια Elijah Wood, η συμπεριφορά του Macaulay Culkin που ενσαρκώνει τον μικρό ξάδερφο Henry Evans φαίνεται ακόμη πιο ενοχλητική, ειδικά όταν όλη η ευθύνη πηγαίνει στον Mark. Κυκλοφόρησε στο απόγειο του σταρ του Culkin, η ταινία συνέχισε να έχει επιτυχία στο box office παρά τις ανάμεικτες κριτικές.

Το ορφανό (The Orhan) 2009

Πρόκειται για μια ψυχολογική ταινία τρόμου του 2009 σε σκηνοθεσία Jaume Collet-Serra και σενάριο David Leslie Johnson από μια ιστορία του Alex Mace.Η υπόθεση επικεντρώνεται σε ένα ζευγάρι που, μετά τον θάνατο του αγέννητου παιδιού του, υιοθετεί ένα γλυκό εννιάχρονο κορίτσι από ένα ορφανοτροφείο. Αλλά η Esther δεν είναι τόσο γλυκιά όσο υποδηλώνουν οι πρώτες εντυπώσεις και σχεδόν αμέσως μετά την υποδοχή του μικρού παιδιού στο σπίτι τους, η Kate και ο John υποψιάζονται ότι κάτι δεν πάει καλά με την θετή κόρη τους.

Η ταινία είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα θρίλερ τρόμου “παιδί από την κόλαση”. Η σκοτεινή ατμόσφαιρα είναι μόνιμα παρούσα, δημιουργώντας ένα τρομακτικό σκηνικό που κορυφώνεται ολοένα και περισσότερο με τις ζοφερές πράξεις του ορφανού. Το φινάλε είναι εκρηκτικό, το plot twist εξαιρετικά πετυχημένο και σίγουρα θα σας κάνει να συζητάτε την ευρηματική σκηνοθεσία που ντύνει αυτό το άρρωστο σενάριο.

Παγιδευμένη ψυχή (Insidious) 2010

Ο σκηνοθέτης James Wan αποδεικνύεται πολύ έμπειρος στο να δημιουργεί δραματική ένταση και δημιουργεί άγχος και τρόμο για πράγματα που συμβαίνουν γύρω μας αλλά με το ζόρι γίνονται αντιληπτά από την περιφερειακή σας όραση.
Η ταινία μιλά για μια οικογένεια που αναζητά βοήθεια για τον γιο της, Ντάλτον, ο οποίος έπεσε σε κώμα μετά από ένα μυστηριώδες περιστατικό στη σοφίτα.

Δεν γνωρίζουν ότι σε αυτόν τον ατελείωτο ύπνο υπάρχουν πολλά περισσότερα από όσα φαίνονται στο μάτι καθώς εξερευνούν το παραφυσικό και ανακαλύπτουν ξανά το παρελθόν προκειμένου να πάρουν πίσω τον γιο τους.
Με ένα συγκλονιστικό soundtrack, ανατριχιαστικές εικόνες και μια αναζωογονητική έλλειψη αίματος, το Insidious χτίζει την κατάλληλη ατμόσφαιρα που θα σας στοιχειώνει για καιρό όταν σβήνουν τα φώτα.