Στα ερωτικά θρίλερ, το σεξ και η βία συνδέονται εγγενώς. Ο κίνδυνος και η παρανομία εκτοξεύουν τη λίμπιντο και τα ερωτικά θρίλερ ξέρουν καλά να εκμεταλλεύονται αυτή τη συνθήκη.  Αποτελούν σύγχρονες φαντασιώσεις που εξετάζουν τις σχέσεις και τις ανθρώπινες αδυναμίες, αλλά ποτέ πολύ ουσιαστικά. Αγγίζουν ζητήματα επιφανειακά, και σε παρασύρουν στην ένταση, το πάθος και την αγωνία και αυτό είναι που τα κάνει τόσο δημοφιλή.

Οι συνταγές συχνά ακολουθούν συγκεκριμένες φόρμουλες. Οι γυναίκες συχνά σαγηνεύουν με την γοητεία τους και παραπλανούν τα αρσενικά στο επικίνδυνο σύμπαν τους ενώ οι άντρες είναι συχνά αφελείς, ζηλιάρηδες ή πλούσιοι που προσπαθούν να κάνουν δική τους μια γυναίκα μη – διαθέσιμη.

Μυστήριο, έρωτας, σαγήνη, παράνομα ζευγάρια και δολοφονίες δημιουργούν μία εκρηκτική ατμόσφαιρα. Το είδος κυριάρχησε στο box office καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του ’80 και του ’90 ενώ οι ρίζες του είδους προέρχονται από το φιλμ νουάρ και το σύγχρονο θρίλερ. Οι καλύτερες από αυτές τις ταινίες χρησιμοποιούν το σεξ με έναν διακριτικό αλλά έντονο τρόπο, που προκαλεί φαντασιώσεις. Μπορούν να κεντρίσουν τη σεξουαλική σας περιέργεια, να κάνουν την καρδιά σας να χτυπάει δυνατά αλλά και να σας ανεβάσουν την αδρεναλίνη.

La Piscine (1968)

Ένα κρύο ντουζ είναι σχεδόν απαραίτητο αφού παρακολουθήσετε την ταινία του Jacques Deray. Η σεξουαλική έλξη είναι δεδομένη απλά ακούγοντας το καστ: Alain Delon και Romy Schneider. Ο Μορίς Ρονέ και η Τζέιν Μπίρκιν ανταλλάσσουν αποπνικτικές δονήσεις δίπλα στην πισίνα μιας βίλας στη Ριβιέρα. Είναι όλα γεμάτα ερωτισμό, διασκέδαση και παιχνίδια μέχρι να πνιγεί κάποιος φρικτά στην πισίνα.

Δεν υπάρχει μυστήριο για τον δολοφόνο εδώ – το La Piscine δε θα σας απασχολήσει με μαντεψιές – αλλά όλα έχουν να κάνουν με τα υπόγεια ρεύματα: τον τρόπο με τον οποίο η λίμπιντο και ο εγωισμός συγκρούονται και παίρνουν φωτιά κάτω από τον ήλιο της Μεσογείου.

American Gigolo (1980)

Μερικές από τις πιο σέξι σεκάνς ενός ακριβοπληρωμένου ζιγκολό στη σκηνοθεσία του Πολ Σρέιντερ δεν έχουν να κάνουν με το πραγματικό σεξ – αν και αυτό υπάρχει σίγουρα στην ταινία. Βασίζονται σε μια ερωτική αισθητική, με τον Τζούλιαν που ενσαρκώνει ο Ρίτσαρντ Γκιρ να ζει μια ζωή με κοστούμια Armani σε ένα τέλεια χτισμένο σώμα. Αλλά αυτή η αιθέρια ύπαρξη, που χρηματοδοτείται από τις υπηρεσίες που παρέχει σε μοναχικές, ελίτ γυναίκες, επηρεάζεται από δύο γεγονότα: τη σχέση του με τη σαγηνευτική σύζυγο ενός πολιτικού που ενσαρκώνει η Λόρεν Χάτον και το ότι γίνεται ο βασικός ύποπτος σε μια υπόθεση δολοφονίας.

Ο Σρέιντερ μας προσκαλεί να παρακολουθήσουμε τη ζωή του Τζούλιαν να ξετυλίγεται, αλλά τελικά αποδεικνύεται ρομαντικός στην καρδιά και ότι τελικά ο Αμερικανός Τζιγκολό ασχολείται περισσότερο με την ψυχή παρά με το σεξ.

Fatal Attraction (1987)

Ίσως κανένα ερωτικό θρίλερ δεν έχει μεγαλύτερη διαρκή επίδραση στην ποπ κουλτούρα από την ταινία ορόσημο της δεκαετίας του ’80 του Adrian Lyne. Ο παντρεμένος Dan Gallagher (ο Μάικλ Ντάγκλας στην ακμή του) έχει μια τέλεια ζωή με τη σύζυγό του (Anne Archer), αλλά ξεκινά μια σχέση με την σαγηνευτική Alex Forrest (Glenn Close). Οι δυο τους περνούν ένα παθιασμένο σαββατοκύριακο, ενώ ο Νταν έχει πρώτα ξεκαθαρίσει στην Άλεξ ότι η σχέση τους θα λήξει την Κυριακή που θα επιστρέψει η σύζυγος και κόρη του από την εξοχή.

Όσο κυλάει όμως το σαββατοκύριακο ο Νταν αντιλαμβάνεται ότι η Άλεξ θέλει να συνεχίσουν να συναντιούνται και μετά τη λήξη του και τον εκβιάζει συναισθηματικά. Η εμμονή της Άλεξ δεν έχει όρια και όσο ο Νταν την απορρίπτει τόσο εκείνη γίνεται πιο βίαιη θέτοντας εκτός από το γάμο του και τη ζωή του σε κίνδυνο.

Presumed Innocent (1990)

Ο ακριβοπληρωμένος δημόσιος κατήγορος “Rusty” Sabich (Harrison Ford) ανατίθεται από τον εισαγγελέα να βοηθήσει τους ντετέκτιβ ανθρωποκτονιών στη διερεύνηση της φρικτής δολοφονίας μιας συναδέλφου δικηγόρου Carolyn Polhemus (Greta Sacchi), η οποία ειδικευόταν σε υποθέσεις σεξουαλικής επίθεσης. Το θέμα είναι ότι ο ίδιος είχε σχέση μαζί της και όταν αυτή αποφάσισε να χωρίσει, έγινε επιθετικός και καταδιώκοντας. Που σημαίνει – δεν είναι μόνο μέρος της έρευνας αλλά και ο κύριος ύποπτος.

Ακόμα κι αν γνωρίζετε ήδη την ανατροπή στο κέντρο του μυθιστορήματος των μπεστ σέλερ του Scott Turrow, μπορείτε ακόμα να απολαύσετε τον τρόπο με τον οποίο ο σκηνοθέτης Alan J. Pakula  και ο διευθυντής φωτογραφίας Gordon Willis (The Godfather) αλλάζουν αυτό που θα μπορούσε να ήταν ένα άχρηστο θρίλερ σε ένα δραματικό δικαστικό δράμα υψηλής αισθητικής.

Basic Instinct (1992)

Ο σκηνοθέτης Paul Verhoeven και ο συγγραφέας Joe Ezsterhas ξεκίνησαν μια χρυσή εποχή της δεκαετίας του ’90 για το είδος με αυτήν την εμβληματική ταινία. Η Σάρον Στόουν, υποδύεται την Κάθριν Τραμέλ,ι μια σαγηνευτική συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων που μπορεί να είναι ή να μην είναι κατά συρροή δολοφόνος με έναν παγοκόφτη κάτω από το κρεβάτι της. Η πλοκή της ταινίας επικεντρώνεται στον ντετέκτιβ Νικ Κάραν, ο οποίος ερευνά το βίαιο θάνατο του Τζόνι Μπόζ, ενός ροκ σταρ, ο οποίος φονεύτηκε κατά τη διάρκεια συνουσίας με όργανο δολοφονίας έναν παγοθραύστη από μία ξανθιά γυναίκα, της οποίας το πρόσωπο δεν διακρίνεται. Κατά το χρονικό διάστημα των ερευνών, ο Κάραν εμπλέκεται ερωτικά με την κύρια ύποπτο της δολοφονίας, την Κάθριν Τραμέλ. Στην πιο εμβληματική σκηνή της, ξεσταυρώνει τα πόδια της κατά τη διάρκεια μιας αστυνομικής ανάκρισης, αποκαλύπτοντας ότι δεν φοράει εσώρουχα.

Η ταινία κατέληξε να είναι μία από τις πιο επιτυχημένες εισπρακτικά στη δεκαετία του 1990, συγκεντρώνοντας πάνω από 350 εκατομμύρια δολάρια, παγκοσμίως. Στο κινηματογραφικό αυτό έργο πιστώνεται η κατοπινή ελευθερία απεικόνισης σεξουαλικών σκηνών στο Χόλιγουντ. Μελετητές αναφέρονται σε αυτήν «ως ένα neo-noir αριστούργημα, που παίζει και καταρρίπτει την κλασική αφήγηση των φιλμ νουάρ».

Crash (1996)

Τοποθετημένο σε μια δυστοπική εκδοχή της σύγχρονης κοινωνίας, το Crash του David Cronenberg, ακολουθεί μια ομάδα ατόμων που ενώνονται από το κοινό τους φετίχ για τροχαία ατυχήματα. Με επικεφαλής τον Τζέιμς Μπάλαρντ, τον οποίο υποδύεται ο Τζέιμς Σπέιντερ, η ομάδα εμπλέκεται σε μια σειρά από ολοένα και πιο επικίνδυνες και σεξουαλικά φορτισμένες συναντήσεις, που τελικά οδηγούν σε μια πορεία σύγκρουσης επιθυμίας και καταστροφής.

Ο Cronenberg φαντάζεται το αυτοκίνητο ως τη λογική προέκταση του ανθρώπινου σώματος και διεξάγει μια ψυχολογική ανάλυση των διεφθαρμένων ατόμων των οποίων οι σεξουαλικές τάσεις χαρακτηρίζονται από μια συγγένεια για αυτοακρωτηριασμό και καταστροφή.

Eyes Wide Shut (1999)

Η απόλυτη ερωτική ταινία θρίλερ, που είανι ταυτόχρονα τρομακτική, σέξι και συναρπαστικό και εξερευνά έναν κόσμο που δε θα μπορούσε με τίποτε να υπάρξει έξω από το μυαλό του Στάνλεϊ Κιούμπρικ. Αλλά ενώ διαδραματίζεται σε πολυτελή διαμερίσματα και αρχοντικά στη Νέα Υόρκη, η ταινία περιστρέφεται γύρω από έναν αρκετά προσγειωμένο τύπο: έναν γκρινιάρη ζηλιάρη σύζυγο (Ο Τομ Κρουζ σε μια από τις πιο εύθραυστες ερμηνείες του) που ταράζεται τόσο πολύ στο άκουσμα των ερωτικών φαντασιώσεων της γυναίκας του (Νικόλ Κίντμαν) που καταλήγει να περιπλανιέται στην πόλη μέσα σε μια ομίχλη διέγερσης και φθόνου.

Όπως τα καλύτερα ερωτικά θρίλερ, αυτό τραβάει μια ευθεία γραμμή μεταξύ της σεξουαλικής απογοήτευσης και του θανάσιμου κινδύνου.

Unfaithful (2002)

Όπως το «Fatal Attraction» που είδαμε προηγουμένως, έτσι και το «Unfaithful» είναι σε σκηνοθεσία Adrian Lyne. Ύστερα από 11 χρόνια γάμου, η Diane Lane που ενσαρκώνει μία 35χρονη, απατά τον άνδρα της με ένα νεαρό Γάλλο μποέμ. Ο σύζυγός της, όταν ανακαλύπτει την απιστία της, επισκέπτεται τον εραστή της και, τυφλωμένος από ζήλια, οδηγείται σε μια μοιραία πράξη.

Πρόκειται για μια οδυνηρή εξερεύνηση της επιθυμίας και των συνεπειών μιας εξωσυζυγική σχέσης, καθώς παράλληλα εμβαθύνει στις ασαφείς γραμμές μεταξύ αγάπης, πάθους και προδοσίας.

Bad Education (2004)

Η σκοτεινή σεξουαλική επιθυμία εμποτίζει κάθε καρέ της βασανισμένης ιστορίας του Pedro Almodóvar για την απώλεια της παιδικής αθωότητας, η οποία ξεκινά όταν ο σκηνοθέτης Enrique (Fele Martínez) ξανασμίγει με τον Ignacio (Gael García Bernal), τον πρώτο του έρωτα από τα καθολικά οικοτροφεία τους.

Ο Ignacio έχει γράψει μια προκλητική αυτοβιογραφική ιστορία που θα ήθελε να προσαρμόσει ο Enrique για τη μεγάλη οθόνη. Ο García Bernal δεν ήταν ποτέ πιο σαγηνευτικός και ο Almodóvar καταρρίπτει ταμπού, με το cross-dressing, τις εξωφρενικές ανατροπές, την καταδίκη της παιδεραστίας της Καθολικής Εκκλησίας, και τις υγρές σκηνές σεξ.

Double Lover (2017)

Η μεταφορά του μυθιστορήματος της Τζόις Κάρολ Όουτς από το Γάλλου σκηνοθέτη Φρανσουά Οζόν, στη μεγάλη οθόνη μας συστήνει την Κλοέ (Marine Vacth), μια καταθλιπτική φρουρό του μουσείου που έχει ξεκινήσει συναντήσεις με έναν θεραπευτή, τον Πωλ (Jérémie Renier). η Η νεαρή γυναίκα, ερωτεύεται τον ψυχαναλυτή της, Paul. Λίγους μήνες αργότερα μετακομίζει μαζί του, αλλά σύντομα ανακαλύπτει ότι ο αγαπημένος της κρύβει ένα μέρος της ταυτότητάς του.