Σχεδόν έξι μήνες αφότου «βαϊράλιασε» παντού το ΑΙ-generated τραγούδι «Heart On My Sleeve», πυροδοτεί ξανά εξελίξεις ως προς την ηθική σκοπιά κάποιων πραγμάτων εντός της μουσικής βιομηχανίας.

Κοινώς, τα τραγούδια που δημιουργήθηκαν από ΑΙ είναι σωστό ή όχι να «κατεβαίνουν» σε διαγωνισμούς, όπως τα βραβεία Γκράμι;

Τον περασμένο Απρίλιο το «Heart On My Sleeve» «ανέβηκε» από τις πλατφόρμες και ξεπέρασε τις 600.000 προβολές στο Spotify και τις 275.000 στο YouTube.

Το συγκεκριμένο τραγούδι το έφτιαξε ο ανώνυμος παραγωγός Ghostwriter με την βοήθεια Τεχνητής Νοημοσύνης, προκειμένου τα φωνητικά του μέρη να μιμούνται τις φωνές των Drake και του The Weeknd.

Λίγες ημέρες μετά, η Universal Music Group κατηγόρησε το κομμάτι για «παραβάσεις περιεχομένου», ενημέρωσε τις πλατφόρμες και τελικα το κομμάτι «κατέβηκε».

Παρ’ όλα αυτά, ο Ghostwriter υποστήριξε σθεναρά είναι η αλήθεια την «νομιμότητα» της μουσικής του.

Στις αρχές του Σεπτέμβρη επιβεβαιώθηκε ότι το τραγούδι θα είναι υποψήφιο για βραβείο Grammy τόσο για το «Καλύτερο Ραπ Τραγούδι» όσο και για το «Τραγούδι της Χρονιάς», τα οποία είναι βραβεία που παραδοσιακά απονέμονται σε αυτόν που έχει γράψει το τραγούδι και όχι στον ερμηνευτή του.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αμερικανικής Ακαδημίας Ηχογραφήσεων, Harvey Mason Jr. ανέφερε τότε χαρακτηριστικά ότι το «Heart on My Sleeve» είναι κατάλληλο για Grammy επειδή «οι στίχοι του γράφτηκαν από άνθρωπο».

Με την σειρά του, το περιοδικό Variety ανέφερε ότι το κομμάτι που δημιουργήθηκε από την τεχνητή νοημοσύνη πληροί τις προϋποθέσεις για Grammy, καθώς ο Διευθύνοντας Σύμβουλος της Recording Academy, Harvey Mason Jr., ανέφερε στους The New York Times, ότι το τραγούδι είναι «απολύτως κατάλληλο επειδή γράφτηκε από άνθρωπο».

Ωστόσο, στο άρθρο του, το Variety σημειώνει ότι οι κανόνες των Grammy, απαιτούν «την ευρεία κυκλοφορία μιας ηχογράφησης, που διατίθεται σε εθνικό επίπεδο μέσω καταστημάτων, third-party online λιανοπωλητών και/ή streaming υπηρεσίες».

Και ακριβώς αυτό το γεγονός – το ότι το τραγούδι ανέβηκε μόνο και αποκλειστικά σε πλατφόρμες και όχι στο εμπόριο – σημαίνει ότι ενδεχομένως να μην πληροί τις προδιαγραφές για να «κατέβει» ως υποψήφιο.

Προ μερικών ωρών είχαμε μια νέα εξέλιξη, καθώς φαίνεται ότι ο Mason αποσύρει τα αρχικά του σχόλια. Σε μια ανάρτηση στο Instagram, ο ίδιος αναφέρει τώρα ότι το συγκεκριμένο τραγούδι «δεν είναι επιλέξιμο και κατάλληλο για τα Grammy».

Στην ανάρτησή του, επισημαίνει το νομικό κώλυμα του τραγουδιού, καθώς και την έλλειψη της εμπορικής του διαθεσιμότητας ως λόγους για τον αποκλεισμό του.

«Επιτρέψτε μου να είμαι ιδιαίτερα σαφής: Παρόλο που γράφτηκε από άνθρωπο δημιουργό, τα φωνητικά δεν αποκτήθηκαν νόμιμα, τα φωνητικά του μέρη δεν εκκαθαρίστηκαν από την εταιρεία ή τους καλλιτέχνες και το τραγούδι δεν είναι διαθέσιμο στο εμπόριο. Αυτοί είναι και οι λόγοι που δεν πληροί τις προϋποθέσεις», αναφέρει ως προς τα βραβεία Grammy 2024, τα οποία έχουν προγραμματιστεί για τις 4 Φεβρουαρίου 2024 και θα μεταδοθούν ζωντανά στο CBS και το Paramount+.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Harvey Mason jr. (@harveymasonjr)

Παρόλα αυτά, τον περασμένο Ιούνιο, ο Mason ανέφερε στο AP ότι «Η AI ή η μουσική που περιέχει στοιχεία που έχουν δημιουργηθεί από AI, είναι απολύτως επιλέξιμη για συμμετοχή και για υποψηφιότητα για Grammy», όπερ και σημαίνει ότι η μουσική βιομηχανία δεν είναι a priori αντίθετη ως προς την πιθανή υποψηφιότητα Α.Ι.-generated τραγουδιών.

Οπότε είναι σχεδόν νομοτελειακά σίγουρο ότι στο μέλλον, αν παρακαμφθούν τα όποια νομικά κωλύματα, θα δούμε ένα τραγούδι φτιαγμένο με την βοήθεια Τεχνητής Νοημοσύνης να είναι υποψήφιο σε κάποιον διαγωνισμό – είτε αυτό αρέσει σε κάποιους, είτε όχι.

Την ίδια στιγμή, ο Ghostwriter ετοιμάζει ένα ακόμη ΑΙ κομμάτι και συγκεκριμένα ένα τραγούδι με την ΑΙ συμμετοχή του Travis Scott και του 21 Savage με τίτλο «Whiplash». Το τραγούδι γράφτηκε από τον παραγωγό, αλλά οι φωνές που ακούγονται μιμούνται, με την βοήθεια Τεχνητής Νοημοσύνης, τους δύο διάσημους ράπερ.