Πάνω από 700 ποικιλίες μαριχουάνας κοσμούν τα ράφια των φαρμακείων σε όλες τις ΗΠΑ, η καθεμία από τις οποίες διεκδικεί ένα μοναδικό προφίλ επιδράσεων. Η γεύση σταφυλιού του Granddaddy Purple προσφέρει ένα αίσθημα εγκεφαλικής ευφορίας και σωματικής χαλάρωσης, ιδανικό για την καταπολέμηση της απώλειας όρεξης και της αϋπνίας. Το Green Crack, από την άλλη πλευρά, υπόσχεται ένα αναζωογονητικό «buzz» που ανακουφίζει από το άγχος και σας κρατάει σε εγρήγορση όλη την ημέρα.

Αυτή η ποικιλομορφία επιδράσεων αποδίδεται στο μοναδικό χημικό προφίλ κάθε ποικιλίας. Πολλοί καταναλωτές θεωρούν ότι τα ονόματα της κάθε ποικιλίας μαριχουάνας αντικατοπτρίζουν σταθερά ένα ανάλογο προφίλ επιδράσεων, ανεξάρτητα από το πότε ή το πού αγοράστηκε. Μια νέα μελέτη, ωστόσο, διαπίστωσε ότι τα ονόματα των στελεχών δεν ευθυγραμμίζονται σταθερά με μια χημική σύνθεση.

«Δεν υπάρχει σχεδόν κανένα πρότυπο στη βιομηχανία κάνναβης»

Οι έμποροι υποχρεούνται γενικά να γνωστοποιούν τη δοσολογία σε THC (τετραϋδροκανναβινόλης) και σε CBD (κανναβιδιόλης) στις ετικέτες της κάθε ποικιλίας. Ωστόσο, δεν είναι υποχρεωμένοι να περιλαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με άλλες ουσίες που περιέχει η κάνναβη, όπως τις τερπένες, οι οποίες, υποτίθεται, έχουν εξίσου σημαντική δράση στον τρόπο με τον οποίο επιδρά ένα προϊόν. Ως εκ τούτου, πολλοί καταναλωτές μαριχουάνας βασίζονται στα ονόματα των ποικιλιών και όχι στα προφίλ THC/CBD για να διασφαλίσουν ότι παίρνουν το προϊόν που θέλουν. Αυτό που πολλοί δεν γνωρίζουν είναι ότι οι καλλιεργητές και οι έμποροι μαριχουάνας είναι ελεύθεροι να ονομάζουν τα προϊόντα τους όπως θέλουν.

«Ένας αγρότης δεν μπορεί απλά να πάρει ένα μήλο και να αποφασίσει να το ονομάσει Golden Delicious. Ένας κατασκευαστής μπύρας δεν μπορεί να ονομάσει αυθαίρετα το προϊόν του Double IPA. Υπάρχουν πρότυπα παραγωγής. Αλλά αυτό δεν ισχύει για τη βιομηχανία κάνναβης», δήλωσε ο συγγραφέας Nick Jikomes, διευθυντής έρευνας και καινοτομίας του ηλεκτρονικού καταστήματος κάνναβης Leafly.com. αφού δοκίμασε 89.923 διαφορετικά δείγματα μαριχουάνας

Για να αποκτήσει μια αίσθηση του πόσο όμοια είναι πραγματικά τα ομώνυμα προϊόντα, ο Jikomes συνεργάστηκε με τον Brian Keegan, επίκουρο καθηγητή Πληροφορικής στο CU Boulder. Μαζί διεξήγαγαν τη μεγαλύτερη μέχρι σήμερα ανάλυση χημικού προφίλ εμπορικών προϊόντων που προέρχονται από κάνναβη, αναλύοντας 89.923 δείγματα από εργαστήρια δοκιμών σε έξι πολιτείες των ΗΠΑ.

Οι νόμοι των πολιτειών απαιτούν τα προϊόντα από κάνναβη που προορίζονται για πώληση σε χώρους λιανικής πώλησης να υποβάλλονται σε δοκιμές για τον προσδιορισμό του χημικού τους προφίλ. Οι ερευνητές πίστευαν ότι ήταν πιθανό κάποιοι έμποροι μαριχουάνας να χρησιμοποιούσαν  κάποιο όνομα για την ποικιλία τους, δίνοντας έτσι την εντύπωση πως θα έχει και σταθερά αποτελέσματα.

Κατ’ αρχήν, εάν τα εμπορικά ονόματα των διάφορων ποικιλιών υποδηλώνουν διαφορετικές ψυχοδραστικές επιδράσεις με διακριτό τρόπο, τότε όλα τα δείγματα με μια συγκεκριμένη εμπορική ονομασία θα πρέπει να μοιράζονται το ίδιο προφίλ ουσιών. Εναλλακτικά, επειδή υπάρχουν λίγοι ρυθμιστικοί περιορισμοί στην ονοματοδοσία της εμπορικής κάνναβης, είναι πιθανό οι καλλιεργητές κάνναβης να ονομάζουν τα προϊόντα τους με αυθαίρετους τρόπους.

«Ορισμένα ονόματα ποικιλιών είναι σταθερά αυθαίρετα»

Για να προσδιορίσουν αν το όνομα μιας ποικιλίας είναι ενδεικτικό ενός συγκεκριμένου χημικού προφίλ, οι ερευνητές ποσοτικοποίησαν την ομοιότητα όλων των προϊόντων που μοιράζονται ένα κοινό όνομα. Για παράδειγμα, ανέλυσαν όλα τα δείγματα με την ονομασία Blue Dream, ένα είδος με υπέροχο άρωμα βατόμουρου που περιγράφεται ότι προκαλεί ένα ισορροπημένο «άκουσμα», με επιδράσεις όπως εγκεφαλική διέγερση και χαλάρωση ολόκληρου του σώματος. Παρόλο που κανένα στέλεχος δεν είχε ένα απόλυτα συγκεκριμένο χημικό προφίλ, τα δείγματα με την ένδειξη Blue Dream – καθώς και 25 άλλα είδη- ήταν αρκετά συνεπή σε γενικές γραμμές.

«Υπήρχε στην πραγματικότητα μεγαλύτερη συνέπεια μεταξύ των δειγμάτων από ό,τι περίμενα», δήλωσε ο Jikomes. «Αυτό με κάνει να πιστεύω ότι οι καλλιεργητές, τουλάχιστον σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να μην επιβραβεύονται για τη συνέπεια τους».

Ωστόσο, 15 από τα είδη που ανέλυσαν οι ερευνητές ήταν σταθερά ασυνεπή. Για παράδειγμα, τα δείγματα με την ονομασία Pineapple Express,  ένα από τα αγαπημένα του κοινού που έγινε διάσημή ποικιλία μετά την κυκλοφορία της ομώνυμης ταινίας το 2008, παρουσίαζαν τόσο μεγάλο βαθμό διαφορετικών προφίλ που δεν μπορούσε καν να υπάρξει ένας μέσος όρος, με στάνταρ χαρακτηριστικά. Με άλλα λόγια, είναι σχεδόν σαν οι καλλιεργητές να διαλέγουν τυχαία φυτά και να τα ονομάζουν αυθαίρετα Pineapple Express.

 «Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι το επικρατούν σύστημα σήμανσης δεν είναι αποτελεσματικό ή ασφαλές. Αυτό αποτελεί πραγματική πρόκληση για έναν κλάδο που προσπαθεί να ανεβάσει τα επαγγελματικά του στάνταρ», δήλωσε ο Keegan. «Είναι σαν το κουτί των δημητριακών σας να έδειχνε μόνο θερμίδες και λιπαρά και τίποτε άλλο. Εμείς, ως καταναλωτές πρέπει να πιέσουμε για περισσότερες πληροφορίες. Αν το κάνουμε αυτό, η βιομηχανία θα ανταποκριθεί».