Oι Εσκιμόοι έχουν 50 διαφορετικές λέξεις για να περιγράψουν το χιόνι. Αποτελεί τόσο σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητάς τους, που ο πολιτισμός τους θεώρησε απαραίτητο να κατασκευάσει πολλές λεξεις που θα ορίζει κάτι τόσο σταθερό και συνηθισμένο γι ‘αυτούς ώστε να μπορούν να διακρίνουν την έντασή του, την κατάστασή του και γενικά τις προδιαγραφές του.

Οι άνθρωποι ανέπτυξαν τη γλώσσα για να μπορούν να επικοινωνούν και να μαθαίνουν από τους μεγαλύτερους μέσω των ιστοριών τους. Κάθε τόπος, κάθε κοινότητα, είχε διαφορετικές ανάγκες, ανάλογα τη γεωγραφία και τον τρόπο με τον οποίο εξελίχθηκαν κοινωνικά.

Επινόησαν εργαλεία για τη γεωργία, για την κατασκευή κατοικιών και για τη δημιουργία όπλων για κυνήγι και προστασία. Με την αύξηση του πληθυσμού αναπτύσσεται περισσότερη τεχνολογία. Η τεχνολογία όχι μόνο αύξησε τη διάρκεια ζωής των ανθρώπων αλλά και τον τρόπο με τον οποίο ζούμε.  Κάθε έθνος και κοινότητά του έχει τη δική του συνοχή, πολιτισμό, παράδοση και κοινωνικά πρότυπα και αξίες.

Η κουλτούρα μιας κοινωνίας αντανακλάται σε αξίες, κανόνες και πρακτικές. Ο πολιτισμός παρατηρεί τον εαυτό του μέσω των ατόμων για να αντικατοπτρίζει την αντίληψη, τις πρακτικές και τις αξίες. Ομοίως, επηρεάζει και τον τρόπο με τον οποίο προχωρά η τεχνολογική ανάπτυξη στη μία ή την άλλη χώρα, πέρα από τις διαφορές στο ΑΕΠ ή στο κατά κεφαλήν εισόδημα: οι κοινωνίες χρησιμοποιούν την καινοτομία για να λύσουν προβλήματα

Η τεχνολογία έχει κρίσιμο αντίκτυπο σε θεμελιώδεις πτυχές όλων των πολιτισμών μας, συμπεριλαμβανομένης της γλώσσας, της τέχνης, της κινητικότητας, της εκπαίδευσης και της θρησκείας. Η κουλτούρα μιας κοινωνίας λειτουργεί ως πρότυπο για την αντίληψη, την κρίση και την αξιολόγηση της τεχνολογίας.

Για να καταλάβει την ευρύτερη πολιτιστική διάσταση, η τεχνολογία θα πρέπει να είναι σε αρμονία με τις κοινωνικές και πολιτιστικές συνθήκες της κοινότητας, διαφορετικά υπάρχει μια τριβή μεταξύ της τεχνολογικής ανάπτυξης και της διατήρησης των πολιτιστικών αξιών.

Θα μάντευε κανείς πριν από δέκα χρόνια ότι η Κένυα επρόκειτο να γίνει ένας από τους παγκόσμιους ηγέτες στις πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου; Η Παγκόσμια Τράπεζα εξηγεί και συνθέτει αυτό το φαινόμενο: σε μια χώρα με περιορισμένη πρόσβαση σε χρεωστικές κάρτες, ακόμη και σε τραπεζικούς λογαριασμούς, οι πληρωμές μέσω SMS για τιμολόγια, συναλλαγές μεταξύ ιδιωτών κ.λπ., είχαν ιδιαίτερο ρόλο. Στη Νιγηρία συνέβη κάτι παρόμοιο.

Πολλές πολυεθνικές έχουν προτείνει τα μοντέλα τους για πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου, με εξαιρετικά αποτελέσματα σε πολλές περιπτώσεις, όπως η έκθεση Bruce Rogers για τις εκθέσεις του Forbes, αλλά χωρίς ποτέ να επιτύχουν παγκόσμια ή εθνική αποδοχή τόσο αποτελεσματική όσο στην περίπτωση του Κενύα.

Η γεωργία στην Γκάνα αναπτύσσεται και ευδοκιμεί χάρη στο κινητό τηλέφωνο. Μία τοπική εταιρεία Esoko, σε συνεργασία με την οντότητα IFPRI και ως μέρος του προγράμματος Food Africa έχουν δημιουργήσει ένα σύστημα όπου οι αγρότες της Γκάνας λαμβάνουν ένα μήνυμα κειμένου δύο φορές την εβδομάδα με προσωποποιημένες πληροφορίες με την τιμή αγοράς των καλλιεργειών, των σπόρων, των λιπασμάτων τους κ.λπ.

Το αποτέλεσμα: Μια πιο ανταγωνιστική αγορά και πρόληψη πιθανής απάτης που σχετίζεται με τις τιμές δεδομένων των περιορισμένων πληροφοριών. Καθώς το SMS χάνει έδαφος σε όλο και περισσότερες χώρες στον κόσμο, σε άλλες αντιπροσωπεύει μια εξαιρετική ευκαιρία.

Ένα άλλο παράδειγμα: γιατί αναπτύσσονται όλο και περισσότερες νεοφυείς επιχειρήσεις στη Silicon Valley με στόχο την «αντικατάσταση των μαμάδων»; Ο τελευταίος όρος, που μπορεί να είναι λίγο-πολύ ακριβής, γεννήθηκε σε ένα άρθρο  που δημοσιεύτηκε τον Μάιο του 2015 στο Business Insider, στο οποίο η Caron Biz σκέφτηκε τον αυξανόμενο αριθμό νεοσύστατων επιχειρήσεων που επικεντρώνονταν στη φροντίδα των οικιακών δουλειών και όλα αυτά μέσω εφαρμογών στο κινητό.

Ο λόγος θα μπορούσε να συνοψιστεί στο γεγονός ότι η Silicon Valley κατοικείται ολοένα και περισσότερο από άτομα που μοιράζονται ένα συγκεκριμένο προφίλ: νέοι, ασυνήθιστοι στις δουλειές του σπιτιού, το πλύσιμο, το σιδέρωμα, την προετοιμασία του φαγητού τους ή το καθάρισμα του σπιτιού, με λίγο χρόνο για αυτό, με χρήματα για να πληρώσουν άλλο άτομο να το κάνει και μία αδιάκοπη τάση να αναζητούν λύσεις με τα κινητά τηλέφωνα. Έτσι μία τεχνολογική καινοτομία αναπτύχθηκε ως απάντηση στις τοπικές ανάγκες.

Το Uber, ένα άλλο παράδειγμα, της Silicon Valley όπου όλα γίνονται με ένα smartphone (μπορείς να εντοπίσεις ένα όχημα, να κανονίσεις την πορεία σου, να πληρώσεις ηλεκτρονικά γι΄αυτό ακόμα και να ρυθμίσεις τη μουσική που θα παίζουν τα ηχεία της κούρσας σου στο δρόμο) έπρεπε να προσαρμοστεί όταν έφτασε στην Ινδία : για πρώτη φορά άρχισε να δέχεται μετρητά. Τι άλλη επιλογή είχε σε μια χώρα όπου ούτε οι χρεωστικές κάρτες είναι κοινές ούτε οι τραπεζικοί λογαριασμοί είναι τόσο απαραίτητοι όσο αλλού;

Στο Ισραήλ έχει δημιουργηθεί ένα οικοσύστημα νεοφυών επιχειρήσεων που πολλά άλλα έθνη που βρίσκονται σε καλύτερη θέση για να δημιουργήσουν δεν μπόρεσαν να αναπαράγουν. Ενώ άλλες χώρες διαθέτουν τοπικές ή περιφερειακές εκδόσεις των Airbnb, Uber, Foursquare και άλλων αναδυόμενων εταιρειών, το Ισραήλ έχει δεσμευτεί στην πρωτοτυπία.

Γιατί το Ισραήλ όμως έχει αναπτύξει μία τέτοια πολιτική; Η γεωπολιτική του θέση του δίνει ένα πλεονέκτημα: ακριβώς στο κέντρο μεταξύ της ανάπτυξης και των υπηρεσιών των ευρωπαϊκών χωρών, της εκβιομηχάνισης και του τεχνολογικού επιπέδου χωρών της Ανατολής, όπως η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα ή η Ταϊβάν, και οι υπερπληθυσμένες αναδυόμενες οικονομίες όπως η Ινδία και η Κίνα.

Όλα αυτά συνοψίζονται καλά σε μια μελέτη για τον πολιτισμό και την τεχνολογία που δημοσιεύτηκε από τον Andrew O. Urevbu, καθηγητή εκπαιδευτικής ψυχολογίας και ανάλυσης προγράμματος σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Μπενίν (Νιγηρία), που περιλαμβάνεται στον ιστότοπο της UNESCO:

«Ποιά είναι η σχέση πολιτισμού και τεχνολογίας; Η κουλτούρα μιας κοινωνίας καθορίζει τη φύση (μορφή και περιεχόμενο) της τεχνολογικής ανάπτυξης και την εξέλιξη της τεχνολογικής κουλτούρας. Ως εκ τούτου, η τεχνολογία είναι μια πολιτιστική επιχείρηση που υπάρχει σε διάφορους βαθμούς σε όλες τις κοινωνίες».

Η τεχνολογία είναι «η συστηματική εφαρμογή διαφόρων κλάδων γνώσης σε πρακτικά προβλήματα, τα οποία ποικίλλουν από τη μια περιοχή στην άλλη, ανάλογα με το κλίμα ή τη γεωγραφία ή άλλους παράγοντες που διέπουν το περιβάλλον στο οποίο ζούμε».