Τα πρώτα αυτόνομα ταξί εμφανίστηκαν αυτή την εβδομάδα στους δρόμους του Πεκίνου και οι κινέζοι συγκοινωνιολόγοι είναι πεπεισμένοι ότι βρήκαν… την πανάκεια για το κυκλοφοριακό πρόβλημα που μαστίζει εδώ και δεκαετίες τους δρόμους της κινεζικής πρωτεύουσας.

Εξίσου ενθουσιασμένοι είναι και οι ίδιοι οι πολίτες οι οποίοι εδώ και μερικά 24ωρα μπορούν να καλέσουν και να μπουν σε ένα αυτόνομο ταξί, δίχως οδηγό, αν και για λόγους ασφαλείας αρχικά θα υπάρχει ένα ακόμη άτομο στη θέση του συνοδηγού ώστε να αναλάβει το όχημα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Η υπηρεσία των αυτόνομων ταξί – που αναπτύχθηκε από την εταιρεία Baidu και την startup Pony.ai – ξεκίνησε από προχθές και οι υποψήφιοι επιβάτες μπορούν να καλέσουν ένα τέτοιο ταξί χρησιμοποιώντας τις αντίστοιχες εφαρμογές για τα κινητά τηλέφωνα που έχει δημιουργήσει η εταιρεία.

Ακόμη πιο ενθουσιασμένοι είναι όλοι για το γεγονός ότι, μέχρι νεωτέρας, η μετακίνηση μέσα σε αυτά τα «ρομποταξί» είναι δωρεάν για όλους τους επιβάτες.

Η Κίνα, μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, κάνει διαρκώς βήματα προς τα μπροστά ως προς το θέμα αυτό, συναγωνιζόμενη πλέον ανοικτά τους ευρωπαίους και αμερικανούς ανταγωνιστές της.

Πέρσι το καλοκαίρι, στο πλαίσιο της IAA Mobility του Μονάχου, η ισραηλινή εταιρεία Mobileye παρουσίασε ένα ηλεκτρικό, πλήρως αυτόνομο robotaxi, θέτοντας έτσι τις βάσεις για τον πρώτο στόλο αυτόνομων ταξί που θα κυκλοφορήσει οσονούπω στην Ευρώπη και το Ισραήλ.

«Το αυτόνομο ταξί έξι επιβατών θα μπορούσε να εμφανιστεί στους δρόμους του Τελ Αβίβ και του Μονάχου εντός ενός έτους, αν καταφέρουμε να πάρουμε την σχετική άδεια εντός του 2022», δήλωσε στην Jerusalem Post ο Johann Jungwirth, αντιπρόεδρος της Mobileye, η οποία τώρα έχει και έναν επιπλέον αντίπαλο: το ισχυρό λόμπι των ισραηλινών οδηγών ταξί, το οποίο προ ετών κατόρθωσε να εμποδίσει την είσοδο της Uber στην αγορά της χώρας.

«Μόλις η τεχνολογία εγκριθεί στο Ισραήλ, η υπηρεσία θα ξεκινήσει πρώτα στο Τελ Αβίβ και στη συνέχεια θα επεκταθεί σε άλλες πόλεις», δήλωσε ο Jungwirth, προσθέτοντας ότι η εφαρμογή μέσω της οποίας ο πελάτης θα μπορεί να κλείσει το robotaxi θα είναι η Moovit, η οποία χρησιμοποιείται από περισσότερους από 600 εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο.

Αντίστοιχα, στις ΗΠΑ, εδώ και πάνω από έναν χρόνο, οι κάτοικοι της πόλης Φοίνιξ έγιναν οι πρώτοι που μπορούσαν να καλέσουν ένα ταξί χωρίς οδηγό καθώς τα προηγμένης τεχνολογίας οχήματα χωρίς άνθρωπο πίσω από το τιμόνι του οδηγού της Waymo πέρασαν με επιτυχία τις δοκιμές και δόθηκαν στην υπηρεσία του κοινού και μάλιστα δύο χρόνια νωρίτερα από το αρχικό πλάνο της Google. Αρχικά, τα ταξί μπορούσαν να κινηθούν μόνο σε μια ακτίνα 130 τετραγωνικών χιλιομέτρων γύρω από το Φοίνιξ και τα προάστια Τσάντλερ, Τέμπε και Μέσα, αλλά πλέον καλύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις.

Η εταιρεία σκοπεύει να εξαπλωθεί σε άλλες αμερικανικές πόλεις, ενώ ήδη πραγματοποιούνται διερευνητικές δοκιμές σε 25 περιοχές στις ΗΠΑ, προκειμένου να επεκταθεί το ταξί χωρίς οδηγό.