Τρέχουμε σε μια εποχή που μπορείς να πέσεις πολύ εύκολα στη μεγάλη παγίδα του να μεταφέρεις ένα μήνυμα με λανθασμένο τρόπο. Και τελικά να βάλεις αυτογκόλ.Ειδικά στο κομμάτι του γυναικείου empowerment, θέλει μία μεγάλη προσοχή στο πώς θα χειριστείς κάθε βίωμα, που θα επηρεάσει χιλιάδες γυναίκες για να τις βοηθήσει να μιλούν ανοιχτά και να εκφράζονται με απόλυτη ελευθερία, και να μην στοχεύεις μόνο στο να προκαλέσεις αντιδράσεις. Ναι, σιγά το νέο. Αλλά χρειάζεται μια υπενθύμιση όταν οι υπότιτλοι είναι ασυγχρόνιστοι.

Ξαφνικά ένα πρωί, τα timelines γέμισαν με φωτογραφίες της εγκύου Rihanna και του Asap Rocky να κρατιούνται χέρι χέρι στους δρόμους του Harlem για να ανακοινώσουν το ωραίο νέο του ερχομού του μωρού τους. Η φουσκωμένη κοιλιά της ήταν εκτεθειμένη και μαζί με το μακρύ κολιέ, είχε γύρω της και δύο αλυσίδες με τα ζώδια και των δύο. Όπως ήταν αναμενόμενο, οι δυο τους περικυκλώθηκαν από πολλά shares, likes και ενθουσιώδη σχόλια. Στην πορεία, σε όλες τις εμφανίσεις της, ό,τι και να φορούσε, πάντα το συγκεκριμένο σημείο του σώματος συνέχιζε να είναι γυμνό και μόλις εμφανίστηκε στην παρουσίαση της νέας κολεξιόν του οίκου Dior στο Παρίσι, με ένα μαύρο, διάφανο τούλι και μαύρα εσώρουχα, άνοιξαν τεράστια threads για το πόσο το έχει παρακάνει και πως έχει δημιουργήσει μια αντιαισθητική εικόνα που δεν εκφράζει τις μαμάδες.

“Αυτή τη στιγμή προωθώ μια αληθινή έννοια του τι είναι σέξι. Όταν οι γυναίκες μένουν έγκυες, η κοινωνία τείνει να νιώθει ότι κρύβεσαι. Πως κρύβεις το σέξι κομμάτι του εαυτό σου, ότι δεν είσαι σέξι αυτή τη στιγμή, αλλά θα επιστρέψεις. Αυτό είναι κάτι που δεν πιστεύω. Δοκιμάζω λοιπόν πράγματα που μπορεί να μην είχα καν την αυτοπεποίθηση να δοκιμάσω πριν μείνω έγκυος. Όσο πιο λεπτά και με όσο περισσότερα κοψίματα, τόσο το καλύτερο για μένα” θα απαντήσει εκείνη στο Refinery 29.

Το αποτέλεσμα (και) αυτών των δηλώσεων, ήταν να δημιουργηθούν δύο στρατόπεδα για το πώς κάτι ξεφεύγει από τα όρια του statement και για το τι θεωρείται τελικά σέξι και υγιές κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

 

Κι εδώ μπαίνει στο δωμάτιο η λέξη δικαίωμα. Είναι αυτονόητο πως κάθε γυναίκα έχει το δικαίωμα να εκφράζεται όπως θέλει και να μην δίνει αναφορά σε κανέναν μας. Δεν θα έπρεπε να μας ενδιαφέρει αν η εικόνα της καλύπτει τα δικά μας γούστα και αν αγαπάει το κιτς ή την υψηλή τέχνη. Ούτε να γεμίζουμε τα status με ιατρικές αναλύσεις σχετικά με την υγεία του μωρού, αν δεν έχουμε τις απαραίτητες γνώσεις. Όσον αφορά την αντιμετώπιση της συγκεκριμένης φάσης της ζωής της, η νοητή κριτική επιτροπή στην οποία ανήκουμε όλοι όσοι σχολιάζουμε την εκτεθειμένη κοιλιά της, έχει σημειώσει ένα φάουλ. Αυτό που θα ήταν καλύτερο να να βάλουμε στο επίκεντρο είναι κάτι άλλο πιο σημαντικό: στο πώς εξελίσσει όλο αυτό που έχτισε έως τώρα και κατά πόσο στηρίζει (και) αυτή την προσωπική της επανάσταση από τον πυρήνα της, ώστε να βγει κάτι ουσιαστικό στο τέλος.

To κορίτσι από τα Barbados, που έχει υπάρξει και θύμα κακοποίησης από τον Chris Brown, στηρίζει πάντα την προβολή της γυναικείας αυτοεκτίμησης και τα κορμιά όλων των κοριτσιών σε όποια “κατηγορία” κι αν ανήκουν. Το αποδεικνύει με τη σειρά εσωρούχαν της, Savage X Fenty και τα προϊόντα ομορφιάς Savage Beauty, τις δηλώσεις της («το μόνο που ξέρω είναι να είμαι ο εαυτός μου και οι άνθρωποι θριαμβεύουν όταν δεν προσπαθούν να είναι κάτι άλλο. Θέλω να κάνω ό,τι μπορώ πάντα για να ενθαρρύνω τα κορίτσια να σέβονται την μοναδικότητα τους και να μην συμβιβάζονται με ό,τι τους υποτιμά και τους στερεί την ελευθερία»), με το γεγονός ότι δεν δέχεται ποτέ ταμπέλες ούτε στη μουσική ούτε στη ζωή της.

Ακομπλεξάριστη, ανοιχτόμυαλή, αυθεντική. Πάντα την εκτιμούσα ανεξάρτητα με το αν μ ‘αρέσει η μουσική της ή όχι, γιατί έδινε την εντύπωση πως τα κάνει όλα με τον δικό της τρόπο, αλλιώς δεν τα ξεκινάει καν. Δεν κυκλοφορεί δίσκους με φρενήρεις ρυθμούς, συμμετέχει σε ταινίες, τολμάει διαφορετικά πρότζεκτ και δεν μπαίνει στη διαδικασία να αποδεικνύει συνεχώς την αξία της. Εκμεταλεύεται τη φήμη της για συγκεκριμένες καταστάσεις και δεν αναλώνεται σε περιττές κόντρες της βιομηχανίας.Είναι εκείνη που πολλές έχουμε πει κάποια στιγμή ότι θα θέλαμε για φίλη και ξέρουμε πως δεν θα δίσταζε ποτέ να «καθαρίσει» για εμάς σε κάθε δυσκολία.

“Καταρρίπτει όσα ισχύουν για το στυλ των εγκύων. Πρόκειται για ακαταμάχητη και αφοπλιστική ομορφιά. Η προσέγγιση της είναι μια ηχηρή απάντηση στο τι σημαίνει να είσαι έγκυος το 2022, εν μέσω μιας πανδημίας, ενός πολέμου και της διαφορετικής αντιμετώπισης των μαύρων και λευκών γυναικών στην εγκυμοσύνη. Το να φέρει κανείς νέα ζωή στον κόσμο κάτω από αυτές τις συνθήκες «απαιτεί μια σκληρή αισιοδοξία», είπε η στιλίστρια και σύμβουλος μόδας Solange Franklin στη Vogue. Παράλληλα, μία μαμά, η Hickman-Kirby, δήλωσε στο ίδιο αφιέρωμα πως δεν θα την απασχολούσε ποτέ αν το κλίμα ήταν ζεστό να ξεκουμπώσει τα κουμπιά για να δείξει την κοιλιά της. Επιπλέον συμπληρώνει πως ένα από τα πράγματα με τα οποία νομίζω ότι ασχολούνται πολλές μαμάδες είναι, ποιο κομμάτι του εαυτού τους μπορούν να κρατήσουν και ποιο θα χάσουν. «Αν τολμήσεις, όμως, σαν την Rihanna μπορείς να είσαι 100% ο εαυτός σου. Δεν χρειάζεται να καλύπτεσαι και να νιώθεις αμηχανία».

Όταν μιλάμε για ένα πρόσωπο που έχει επιλέξει να μάχεται για το γυναικείο φύλο όπως εκείνη, έχει και ευθύνη να μη τροφοδοτεί μόνο τη ματαιοδοξία αλλά να έχει προτεραιότητα τον παράγοντα της συλλογικότητας και την ενσυναίσθησης. Οπότε το μοναδικό ίσως λάθος που έχει κάνει η RiRi είναι πως αυτή τη φορά, δεν βγάζει αβίαστα προς τα έξω την αλήθεια της. Γιατί σε αντίθεση με τη οριοθετημένη γύμνια του κορμιού της, είναι καλυμμένη από την ανάγκη για μια επιτηδευμένη και με το ζόρι, μετονομασία της έννοιας του σέξι. Κάτι που είναι εντελώς ξένο με την αβίαστη παρορμητικότητα και την αδιαπραγμάτευτη αυθεντικότητα της
Rihanna. Είναι διαφορετικό να το κάνεις για μια συγκεκριμένη περίσταση, όπως για παράδειγμα μία φωτογράφηση ή μία καμπάνια, και άλλο να προσπαθείς να το υιοθετείς ως ένα καινούριο viral στυλ βασισμένο στην επιφάνεια. Είναι αυτή η λεπτή ισορροπία, που είναι αναγκαίο να διατηρείς όταν δίνεις απλόχερα την όποια αλήθεια σου στον κόσμο ενώ κάνεις crowd surfing, ώστε να μη σωριαστείς στο έδαφος γιατί δεν υπάρχει κανείς να σε πιάσει. Εμείς πάντως, εδώ θα είμαστε πάντα με τα χέρια να κοιτάνε προς πάνω.