Κάθε εβδομάδα το αγαπημένο σας FAQ Team γράφει ποια πράγματα τους ανεβάζουν (ή τους κατεβάζουν) συναισθηματικά, ψυχολογικά και εγκεφαλικά!
Δήμητρα Αθανασοπούλου
👍 «H Ανθρώπινη Φωνή» του Ζαν Κοκτώ, σε σκηνοθεσία του Νικορέστη Χανιωτάκη, μας θυμίζει τη γενναιότητα του να δείχνουμε ότι αισθανόμαστε, να μην κρατάμε τίποτα για εμάς, ακόμα και όταν ο άλλος είναι πια μόνο μια φωνή στην άλλη άκρη μιας γραμμής που σε λίγο θα «κοπεί» οριστικά. Η Λουκία Μιχαλοπούλου για ακόμα μια φορά συνεπέστατα συγκλονιστική.
👎 Η φράση «παραίτηση εκ του ασφαλούς» που χρησιμοποίησαν κάποια mainstream μίντια για να υποβαθμίσουν και να σπιλώσουν την πράξη αλληλεγγύης και ενσυναίσθησης των διδασκόντων του Εθνικού Θεάτρου. Λυπηρό για την ελληνική δημοσιογραφία ακόμα και στην περίπτωση που οι «συνάδελφοι» δεν συμφωνούν με τις καταλήψεις και τις απεργιακές κινητοποιήσεις. Υπάρχουν σίγουρα πιο ευφυείς και «τίμιοι» τρόποι για να στοιχειοθετήσουμε την αντίθεση μας, ως «κλάδος».
Γεωργία Δρακάκη
👍 Το κλίμα της Κατάληψης στο Εθνικό. Ομοψυχία, πολυφωνία, σεβασμός, νιάτα, αποφασιστικότητα. Μια σημαντική στιγμή για το φοιτητικό κίνημα συλλήβδην. Αλλά και για τον πολιτισμό. Συνάδελφοι δημοσιογράφοι, θεωρώ ότι αξίζει να είμαστε στο πλευρό των καλλιτεχνών εμπράκτως-μέσω της δουλειάς, αλλά και της παρουσίας μας.
👎 Που η δημοσιογράφος του Οlafaq Σίντυ Χατζή λέγεται Σίντυ και όχι Σάντυ. Ωραίο και το Σίντυ, αλλά το Σάντυ της πάει πιο πολύ και μπερδεύομαι. Σάντυ, ρε. Κυριακή. Όπως λένε τη μάνα μου! (Σίντυ, συγγνώμη).
Ειρήνη Δρίβα
👍 Η συναυλία που διοργάνωσε το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών το βράδυ της Παρασκευής, 10 Φεβρουαρίου, συγκέντρωσε πάνω από 10.000 ανθρώπους. Το πάθος και η ορμή, αυτή η κάβλα από όνειρα και θέλω δεν μπορεί να συγκρατηθεί. Η Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου μετά από πολύ καιρό ήταν sold out. Στα τόσα χρόνια που κάνω πολιτιστικό ρεπορτάζ και βρίσκομαι στους δρόμους άλλα ούσα και η ίδια ηθοποιός είναι η πρώτη φορά που είδα τέτοια συσπείρωση. Φώναξαν και κράτησαν πανό καλλιτέχνες που πάντα ανήκαν σε μια ελίτ που ουδέποτε ενδιαφέρθηκε για τα προβλήματα του κλάδου. Στη σχολή του Θεάτρου Τέχνης μας έλεγαν πως μόνο όποιος δεν προσπάθησε έχασε. Αυτά τα παιδιά που κοιμούνται σε υπνόσακους και μετρούν τα κρουασάν για να βγάλουν μια ημέρα ακόμη έχουν ήδη κερδίσει.
👎 Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση, η Ελλάδα βρίσκεται στην 108η θέση παγκοσμίως στην Ελευθερία του Τύπου σε σύνολο 180 χωρών. Τα στοιχεία που δημοσιεύουν ετησίως οι «Δημοσιογράφοι Χωρίς Σύνορα» (RSF) θέλουν την Μποτσουάνα και τη Μογγολία να κατέχουν υψηλότερη θέση από τη χώρα μας. Ακόμα και η Κολομβία με τα ναρκοκαρτέλ είναι πιο ψηλά στην κατάταξη. Την Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου και την Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου παραιτήθηκαν οι καθηγητές του Εθνικού Θεάτρου και του ΚΘΒΕ ως ένδειξη διαμαρτυρίας απέναντι στο Π.Δ.85/2022. Ελάχιστα μέσα ασχολήθηκαν και μερικά που το έκαναν επιχείρησαν να αποδημήσουν την πράξη των καθηγητών κάνοντας λόγο για παραίτηση εκ του ασφαλούς. Οι περισσότεροι συνάδελφοι δημοσιογράφοι δεν μιλούν. Κρατούν αποστάσεις μην τυχόν και χάσουν τα κόκαλα που τους πετούν τα Φεστιβάλ και οι Οργανισμοί. Στην Ελλάδα του 2023 που η δολοφονία του δημοσιογράφου Γιώργου Καραϊβάζ μένει ανεξιχνίαστη και το μόνο που απασχολεί τα κανάλια είναι τι φοράει η υπέρκομψη Μαρέβα Γραμπόφσκι, η δημοσιογραφία ψυχορραγεί πάνω στις λίστες Πέτσα πνίγοντας ακόμη και τον επιθανάτιο ρόγχο της.
Γιάννης Καρδάσης
👍 Μ’ άρεσε η συναυλία των Στέρεο Νόβα στην Ελευσίνα. Το θέμα βέβαια δεν ήταν η ίδια η συναυλία. Ούτε τα κομμάτια, ούτε οι πολυ ευρηματικές νέες ενορχηστρώσεις, ούτε οι τσιμεντόλιθοι στα κεφάλια τους. Ήταν η άισθηση του “some are here and some are missing”. Σε όλες (πλέον) τις συναυλίες που παω αυτή είναι η σκέψη μου. Τι θα έλεγε ο Κ. αν ήταν εδώ; Τι θα σκεφτόταν η Γ. που με τραβολόγαγε να πάμε (τότε) στο Καφέ Παράσταση; Μεγάλο πράγμα. Πολυ σοβαρό και πολύ σημαντικό το γεγονός της συναυλίας, πέρα απο τη μουσική. Μια εποχή με εμάς τυχερούς παρόντες. Δεν είναι λίγο. Ουτε αυτονόητο. Χαλάλι η βροχή. Χαλάλι το κρύο. Χαλάλι όλα. “Μ’ αυτά που έμαθα όμως είμαι τόσο δεμένος. (Κι αυτό που θέλω αληθινά τώρα… εδώ και τώρα…)”.
👎 Δεν μ’ αρέσει η απαξίωση στους ανθρώπους της Τέχνης. Ανάμεσα στις δύο καραντίνες πολλοί ήταν εκείνοι που παραδέχτηκαν πως αυτό που μας βοήθησε (όλους) τότε ήταν το διάβασμα, η μουσική και όλων των ειδών τα θεάματα, (σίριαλ, ταινίες κλπ). Και τώρα με ένα σούπερ εγωιστικό “έτσι θέλω” η απαξίωση στην ίδια την Τέχνη έρχεται νομίμως και δημοσίως με τις ευλογίες της κυβέρνησης. Απογοήτευση. Μεγάλη.
Σοφία Μανδηλαρά
👍 Μια καρδούλα και μια μεγάλη αγκαλίτσα σε όλους και όλες εσάς που μαζεύετε είδη πρώτης ανάγκης και τα προσφέρετε για τους συνανθρώπους μας στην Τουρκία και τη Συρία ή κάνετε μια δωρεά σε οργανισμούς που εμπιστεύεστε ότι τα χρήματα θα χρησιμοποιηθούν με σωστό τρόπο. Αποδεικνύετε ότι η αγάπη θα νικήσει και γι αυτό σας ευχαριστώ. Όμως…
👎 Θυμωμένο προσωπάκι και σμπρώξιμο σε όσους επί τη ευκαιρία του σεισμού ξεφορτώνονται ρούχα που έχουν να φορέσουν από τις απόκριες του 91 (δυστυχώς συχνό φαινόμενο) ή στους οργανισμούς που έχει συμβεί στο παρελθόν να μην χρησιμοποιήσουν τις δωρεές με σωστό τρόπο. Κάντε μια αναζήτηση πριν επιλέξετε τον φορέα στον οποίο θα προσφέρετε.
Γιάννης Παπαϊωάννου
👍 Σε έναν τόπο με κατεστραμμένα νοσοκομεία, μια σειρά επιτόπιων κλινικών έχουν δημιουργηθεί στην Τουρκία, με γιατρούς και νοσηλευτές από όλο τον κόσμο. Βέβαια, καθώς αυξάνεται ο αριθμός των νεκρών από έναν από τους φονικότερους σεισμούς των τελευταίων δεκαετιών, η παγκόσμια προσπάθεια ανθρωπιστικής βοήθειας αντιμετωπίζει όλο και μεγαλύτερες προκλήσεις.
👎 Αμέσως μετά τον σεισμό, το μοναδικό εγκεκριμένο από τον ΟΗΕ πέρασμα για τη μεταφορά διεθνούς βοήθειας στη βορειοδυτική Συρία δεν λειτουργούσε για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω των αμέτρητων ζημιών στην περιοχή. Μεγάλο μέρος της διεθνούς βοήθειας προς τη Συρία εισέρχεται μέσω της Δαμασκού, επιτρέποντας στην κυβέρνηση του προέδρου Μπασάρ αλ Άσαντ να περιορίσει το τι πηγαίνει στις περιοχές που ελέγχονται από την αντιπολίτευση. Τα κονβόι του ΟΗΕ πρέπει να πάρουν άδεια για να παραδώσουν μέρος της βοήθειας πέρα από τις γραμμές του μετώπου, σε περιοχές της αντιπολίτευσης, και τα αιτήματα τους συχνά απορρίπτονται.
Λίνα Ρόκου
👍 Η συλλογική κινητοποίηση των σπουδαστών και εργαζομένων ηθοποιών είναι παράδειγμα για όλους μας.
👎 Η φρίκη των χιλιάδων νεκρών από τον σεισμό σε Τουρκία – Συρία και η ανθρωπιστική κρίση προ των πυλών.
Χριστιάνα Στυλιανού
👍 Οι συνεχόμενες κινητοποιήσεις του κόσμου του θεάτρου ενάντια στο κατάφορα άδικο και παράλογο προεδρικό διάταγμα που δεν αναγνωρίζει τους τίτλους τους.
👎 Προφανώς ο σεισμός στην Τουρκία και τη Συρία και το γεγονός ότι η Συρία λόγω γεωπολιτικών συνθηκών έχει λάβει ελάχιστη βοήθεια.