Η κινεζική BYD πούλησε έναν αριθμό ρεκόρ αυτοκινήτων το 2023, πλησιάζοντας περισσότερο στο να εκτοπίσει την Tesla από την πρώτη θέση στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Η κινεζική εταιρεία σημείωσε αύξηση 62% στις παγκόσμιες πωλήσεις της σε λίγο πάνω από τρία εκατομμύρια μονάδες πέρυσι, σε σύγκριση με το 2022, σύμφωνα με την κατάθεση στο χρηματιστήριο.

Η BYD πούλησε 1,57 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) πέρυσι, αυξημένα κατά 73%, καθώς και 1,44 εκατομμύρια υβριδικά, 52% υψηλότερα από το προηγούμενο έτος.

Η Tesla (TSLA) αναμένεται να αποκαλύψει τα στοιχεία για τις πωλήσεις της στο σύνολο του έτους ήδη από την Τρίτη. Οι αναλυτές αναμένουν ότι η αμερικανική κατασκευάστρια EV θα έχει επιτύχει περίπου τον ετήσιο στόχο της για παράδοση 1,8 εκατομμυρίων BEV. Δεν πωλεί υβριδικά οχήματα.

Το 2022, η BYD έμεινε πίσω από την Tesla στις παγκόσμιες πωλήσεις BEV κατά περίπου 400.000 μονάδες. Το χάσμα αναμένεται να έχει μειωθεί πέρυσι. Και στο πιο πρόσφατο τρίμηνο, η BYD μπορεί να έχει ήδη ξεπεράσει την εταιρεία του Elon Musk.

Κατά το τέταρτο τρίμηνο, η BYD πούλησε 526.409 BEV, σημειώνοντας αύξηση άνω του 20% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο. Η Tesla είναι πιθανό να έχει παραδώσει 473.000 μονάδες το ίδιο τρίμηνο, σύμφωνα με δημοσκόπηση 14 αναλυτών που επικαλείται το Reuters.

Η ταχεία ανάπτυξη της BYD, η οποία υποστηρίζεται από τον Γουόρεν Μπάφετ, αποτελεί σύμβολο της ανερχόμενης βιομηχανίας EV της Κίνας.

Η Κίνα προχωράει γρήγορα στη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, χάρη στην ισχυρή κυβερνητική υποστήριξη της βιομηχανίας.

Το Πεκίνο έχει θέσει ως στόχο το 20% τουλάχιστον των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται ετησίως έως το 2025 να είναι οχήματα νέας ενέργειας (NEV), στα οποία περιλαμβάνονται τα BEV, τα plug-in υβριδικά και τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Μέχρι το 2035, λέει η κυβέρνηση, τα NEV θα πρέπει να γίνουν η “κύρια τάση” των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων.

Ο πρώτος στόχος επιτεύχθηκε το 2022, περίπου τρία χρόνια νωρίτερα. Ο δεύτερος μπορεί επίσης να επιτευχθεί νωρίτερα από το αναμενόμενο.

Κατά τους πρώτους 11 μήνες του 2023, πωλήθηκαν 8,3 εκατομμύρια μονάδες οχημάτων νέας ενέργειας, που αντιστοιχούν σε περισσότερο από το 30% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε τον περασμένο μήνα η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας.

Ο Miao Wei, πρώην υπουργός του Υπουργείου Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφοριών της Κίνας, δήλωσε σε ένα φόρουμ για τα αυτοκίνητα τον Νοέμβριο ότι ο στόχος της κυβέρνησης για διείσδυση των NEV στο 50% έως το 2035 είναι πιθανό να επιτευχθεί έως το 2025 ή το αργότερο το 2026, σύμφωνα με τα κρατικά μέσα ενημέρωσης.

Ο ηγετικός ρόλος της Κίνας στην παγκόσμια βιομηχανία οφείλεται επίσης στην κλίμακα της αγοράς, το φθηνό εργατικό δυναμικό και την κυριαρχία της στην αλυσίδα εφοδιασμού, σύμφωνα με τους αναλυτές.

“Η Κίνα ηγείται πλέον στην παραγωγή και αυξάνει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, στηριζόμενη στην τεράστια εγχώρια αγορά της και στο πλεονέκτημα της πρώτης κίνησης”, έγραψαν οι αναλυτές της Natixis Asia, μιας γαλλικής επενδυτικής τράπεζας, σε έκθεσή τους στα τέλη Νοεμβρίου.

Το πλεονέκτημά της ως πρώτης κίνησης και η κυβερνητική στήριξη μέσω επενδύσεων σε υποδομές και επιδοτήσεων έχουν διευκολύνει τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων να επεκταθούν στο εσωτερικό και διεθνώς, ανέφεραν.

Ωστόσο, ο εντεινόμενος ανταγωνισμός και ένας βίαιος πόλεμος τιμών πέρυσι έχουν επηρεάσει τα περιθώρια κέρδους πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Καθώς η οικονομία της Κίνας έχανε δυναμική, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανησυχούσαν για την επιβράδυνση της ζήτησης. Τον Ιανουάριο, η Tesla μείωσε τις τιμές στην Κίνα για να προσελκύσει πελάτες και να ανακόψει την επιβράδυνση της ανάπτυξης, προκαλώντας έναν πόλεμο τιμών. Δεκάδες αυτοκινητοβιομηχανίες ακολούθησαν το παράδειγμά τους για να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

Ο πόλεμος τιμών οδήγησε σε αύξηση των πωλήσεων, αλλά απείλησε την κερδοφορία του κλάδου. Για τους πρώτους 11 μήνες του περασμένου έτους, η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας κατέγραψε περιθώριο κέρδους μόλις 5%, χαμηλότερο από το 5,7% του 2022 και το 6,1% του 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε την περασμένη εβδομάδα η Κινεζική Ένωση Επιβατηγών Αυτοκινήτων, μια ομάδα του κλάδου που υποστηρίζεται από την κυβέρνηση.

Για να αντισταθμίσουν την επιβράδυνση της εγχώριας αγοράς, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν ανάπτυξη εκτός της ηπειρωτικής χώρας, επεκτεινόμενες στην Ευρώπη, την Αυστραλία και τη Νοτιοανατολική Ασία.

Τον περασμένο μήνα, η BYD ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει ένα εργοστάσιο EV στην Ουγγαρία, το οποίο θα είναι το πρώτο της εργοστάσιο επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Διαθέτει ήδη ένα εργοστάσιο λεωφορείων στο Κομάρι της Ουγγαρίας.

Πηγή: CNN