Σε αποκλειστικό βίντεο, παραγωγής του Dezeen, η Kathryn Johnson, επιμελήτρια της έκθεσης «Objects of Desire: Surrealisn and Design 1924-Today» εξηγεί την ιστορία πίσω από το Τηλέφωνο-Αστακός του Νταλί. «…είναι σαν επίτιμος καλεσμένος σε αυτή την έκθεση» λέει.

Ένα από τα κύρια θέματα της έκθεσης στο Design Museum του Λονδίνου -έως τις 19 Φεβρουαρίου- είναι η επιθυμία, την οποία ο Αντρέ Μπρετόν, ιδρυτής του κινήματος των Σουρεαλιστών, περιέγραψε κάποτε ως τη μοναδική κινητήρια δύναμη στον κόσμο. Περιγράφοντας το πώς προέκυψε το έργο, η Johnson εξήγησε ότι για τον Νταλί «και οι αστακοί και τα τηλέφωνα ήταν πολύ σέξι αντικείμενα».

«Ξεκίνησε ως ένα σκιτσάκι ενός αντικειμένου που αποκαλούσε αφροδισιακό τηλέφωνο· μπορείτε να φανταστείτε ότι αν μιλάτε στο τηλέφωνο-αστακό μοιάζει σαν κατά έναν τρόπο να φιλάτε τον αστακό. Πολλά σουρεαλιστικά ντιζάιν σάς προσκαλούν να είστε περφόρμερ, ηθοποιοί· να συμπληρώνετε το έργο, χρησιμοποιώντας το» προσέθεσε η επιμελήτρια.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dezeen (@dezeen)

Η Johnson επέλεξε να εκθέσει το Τηλέφωνο-Αστακός δίπλα σε ένα άλλο έργο του Σουρεαλισμού, τον Καναπέ-Χείλη της Mae West, άλλο ένα πολύ γνωστό έργο του Ισπανού καλλιτέχνη. «Τα δείξαμε μαζί γιατί συχνά αυτά τα έργα παρουσιάζονται μόνα τους, ως γλυπτά· αυτό όμως που θέλουμε να αναδείξουμε είναι ότι στην πραγματικότητα ήταν παραγγελίες ντιζάιν εσωτερικών χώρων, ότι ήταν λειτουργικά, τα χρησιμοποιούσαν» υπογράμμισε.