Η πολυαναμενόμενη παραγωγή του «Ριγολέττου» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής άνοιξε χθες βράδυ (2/6) τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου στο κατάμεστο Ηρώδειο.

Η εντυπωσιακή, σκοτεινή και αιχμηρή παραγωγή -σε μουσική διεύθυνση Λουκά Καρυτινού και σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου– η οποία είχε αναβληθεί λόγω της πανδημίας του κορονοϊού το 2020 και το 2021, ξεκίνησε το «ταξίδι» της στις 2 Ιουνίου 2022 στο Ρωμαϊκό Ωδείο στη σκιά της Ακρόπολης ενθουσιάζοντας το κοινό.

Η διακεκριμένη σκηνοθέτις και καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Κατερίνα Ευαγγελάτου μετέφερε την υπόθεση του «Ριγολέττου» στην παρακμασμένη ιταλική επαρχία της δεκαετίας του ’80, όπου η διαφθορά, τα εγκλήματα και οι βιασμοί κρύβουν την πραγματικότητα μιας κοινωνίας συντηρητικής, θρησκόληπτης και προληπτικής, η οποία υποτιμά βαθιά τις γυναίκες.

Με μια σκηνοθετική προσέγγιση στιβαρή και συνεπή στο λιμπρέτο και τη μουσική του έργου, η Ευαγγελάτου, με τη συνδρομή της δημιουργικής της ομάδας (σκηνικά Εύα Μανιδάκη, κοστούμια Άλαν Χράνιτελ, χορογραφία-κινησιολογία Πατρίσια Απέργη, φωτισμοί Ελευθερία Ντεκώ), παρουσίασε μια νέα πρόταση ανεβάσματος του κλασικού αυτού αριστουργήματος.

Ο Λουκάς Καρυτινός διεύθυνε την Ορχήστρα της ΕΛΣ φωτίζοντας τις συναισθηματικές μεταπτώσεις και αναδεικνύοντας τη δραματική ένταση της μεγαλειώδους μουσικής του Τζουζέπε Βέρντι.

Η παραγωγή σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία και αναφορικά με την υποδοχή των πρωταγωνιστών, οι οποίοι αποθεώθηκαν από το κοινό. Στον ρόλο του τίτλου ο Δημήτρης Τηλιακός έπλασε έναν τσακισμένο γελωτοποιό προσφέροντας μια σπουδαία ερμηνεία σκηνικά και φωνητικά. Η Τζίλντα της Χριστίνας Πουλίτση ήταν εύθραυστη και δραματική και ο Δούκας της Μάντοβας του Φραντσέσκο Ντεμούρο συνόψιζε με την ερμηνεία του όλη τη σήψη και την παρακμή της ανδροκρατούμενης κοινωνίας. Μαζί τους χειροκροτήθηκαν θερμά οι Πέτρος Μαγουλάς, Μαίρη-Έλεν Νέζη, Μαργαρίτα Συγγενιώτου, Δημήτρης Κασιούμης, Νίκος Κοτενίδης, Γιάννης Καλύβας, Γιώργος Ματθαιακάκης, Διαμάντη Κριτσωτάκη, Πέτρος Σαλάτας και Εβίτα Χιώτη.

Η ανδρική Χορωδία της ΕΛΣ, υπό τον Αγαθάγγελο Γεωργακάτο, έδωσε μια εξαιρετική εμφάνιση, άλλοτε μυστηριώδη και συνωμοτική όπως τα μέλη της ιταλικής μαφίας, άλλοτε με γιγάντιες μάσκες Μάρλον Μπράντο από τον «Νονό» του Κόπολα.

Η παραγωγή υλοποιείται με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής εξωστρέφειας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Επόμενες παραστάσεις 5, 8 και 11 Ιουνίου 2022 στο Ηρώδειο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ