Η παγκόσμια οργάνωση Remake ανέφερε ότι η μάρκα ρούχων Savage x Fenty της Rihanna σημείωσε χειρότερη βαθμολογία από τη Shein όσον αφορά τις ηθικές πρακτικές.

Η Rihanna, η οποία είναι πλέον επίσημα δισεκατομμυριούχος, έχει επαινεθεί όχι μόνο για τη μουσική της καριέρα, αλλά και για τη Savage X Fenty που δείχνει στους ανταγωνιστές της βιομηχανίας πώς πρέπει να μοιάζει η συμμετοχικότητα και η ποικιλομορφία.

Όμως, η Έκθεση Λογοδοσίας για τη Μόδα της Remake βαθμολόγησε τη Savage X Fenty μόνο με 4 από τους 150 δυνατούς βαθμούς, με τη Shein να ξεπερνάει ακόμη και τη μάρκα της Rihanna. Με τον οργανισμό να καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η μάρκα της σούπερ σταρ:

«Aγνοεί κατάφωρα τα πρότυπα της βιομηχανίας όσον αφορά τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές γνωστοποιήσεις, σημειώνοντας απλώς στον ιστότοπό της ότι τα προϊόντα είναι “εισαγόμενα”».

Τα περισσότερα από τα προϊόντα της χρησιμοποιούν συνθετικά υλικά με βάση το πετρέλαιο και η μάρκα δεν έχει θέσει στόχους μείωσης για αυτό ή για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Επίσης, δεν διαθέτει Κώδικα Δεοντολογίας Προμηθευτών για τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης των εργοστασίων με τα διεθνή εργασιακά πρότυπα.

Στη Savage X Fenty (SXF) επιβλήθηκε επίσης πρόστιμο ύψους 1 εκατομμυρίου λιρών από την κομητεία Santa Clara και τέσσερις άλλες τοπικές κυβερνήσεις της Καλιφόρνιας για φερόμενη εξαπάτηση των καταναλωτών. Παρά το γεγονός ότι τα ευρήματα αναφέρθηκαν τον Φεβρουάριο, τώρα είδαν το φως της δημοσιότητας σοκάροντας τους θαυμαστές της Rihanna.

Πολλοί βρήκαν επίσης απίστευτο το γεγονός ότι το διάσημο brand σημείωσε χειρότερη βαθμολογία από τη Shein, αλλά χρέωσε πολύ περισσότερα για τα προϊόντα της.

«Αυτή η αντίθεση είναι εντυπωσιακή. Βλέπουμε μια μάρκα να επωφελείται από τη χρήση του φεμινισμού και της συμμετοχικότητας ως βασικών στοιχείων των στρατηγικών μάρκετινγκ και επωνυμίας της, ενώ την ίδια στιγμή αμελεί να θέσει σε εφαρμογή βασικές εγγυήσεις για την προστασία των εργαζομένων στην αλυσίδα εφοδιασμού της, το 80% των οποίων είναι γυναίκες» σημειώνει η Remake.

Η Savage X Fenty κέρδισε κάποιους πόντους όσον αφορά την ποικιλομορφία και ήταν μία από τις έξι μόνο εταιρείες που αξιολογήθηκαν και οι οποίες απέδειξαν ότι έχουν κάπως συμπεριληπτικά διοικητικά συμβούλια που αντικατοπτρίζουν τους τομείς στους οποίους δραστηριοποιούνται. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η SXF αυτοσυστήνεται ως μια εταιρεία που γιορτάζει την «ατρόμητη συμπεριφορά, την αυτοπεποίθηση και τη συμμετοχικότητα», αυτό θα έπρεπε να είναι δεδομένο.

Ακόμα μια αντίθεση είναι ο φιλανθρωπικός αγώνας της Rihanna, με το ίδρυμα Clara and Lionel, που θέτει ως προτεραιότητα την κλιματική δικαιοσύνη ως έναν από τους τομείς εστίασής του, υποσχόμενο να χρηματοδοτήσει με 15 εκατομμύρια δολάρια 18 οργανώσεις που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της κλιματικής δικαιοσύνης, με στόχο τη στήριξη των κοινοτήτων που επωμίζονται το μεγαλύτερο βάρος της κλιματικής αλλαγής. Μάλιστα, σε συνέντευξή της στο Allure τον Φεβρουάριο του 2022, η Rihanna κατέστησε σαφές ότι η βιωσιμότητα είναι στο μυαλό της, όταν αναλογίστηκε πώς η εγκυμοσύνη την έκανε να «κοιτάξει να είναι πιο βιώσιμη – με τα πάντα, παντού».

 

View this post on Instagram

 

A post shared by NowThis (@nowthisnews)

Βέβαια, έχουν γίνει θετικά, αν και αρκετά μικρά, βήματα για την προώθηση της βιωσιμότητας σε άλλα τμήματα της επιχείρησής της. Η Fenty Skin ισχυρίζεται ότι είναι «ευαισθητοποιημένη ως προς τη γη» μέσω της χρήσης επαναγεμιζόμενων προϊόντων, ανακυκλωμένων υλικών και της μείωσης των περιττών συσκευασιών. Αν και χωρίς συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με το πώς σχεδιάζει να μειώσει τις εκπομπές, τα χημικά ή τα απόβλητά της, ούτε καμία αναφορά σε στόχους μείωσης, αυτό μπορεί αναμφισβήτητα να θεωρηθεί ως greenwashing.

Με πληροφορίες από: Now This News, Remake, Indy 100