Οι πωλήσεις εισιτηρίων για την επερχόμενη περιοδεία της Taylor Swift δεν πήγαν “all too well“.
Τα ανάμεικτα μηνύματα της πλατφόρμας, οι μεγάλοι χρόνοι αναμονής και οι προσωρινές βλάβες στην ιστοσελίδα της Ticketmaster άφησαν πλήθος θαυμαστών απογοητευμένους και με άδεια χέρια. Η περιοδεία “Eras Tour” διάρκειας 52 ημερών, είναι προγραμματισμένη για το επόμενο έτος και είναι η πρώτη της Swift από το 2018.
[διαβάστε το άρθρο μας για τον στιχουργικό κόσμο της Taylor Swift]
Η Ticketmaster επαναπρογραμμάτισε τον επόμενο γύρο πώλησης λόγω της «ιστορικά πρωτοφανούς ζήτησης», όπως την αποκάλεσε, λέγοντας ότι «εκατομμύρια είχαν προσπαθήσει να αγοράσουν εισιτήρια προπώλησης και εκατοντάδες χιλιάδες το είχαν κάνει με επιτυχία».
Το απόγευμα της Πέμπτης, μία ημέρα πριν από την έναρξη της διάθεσης των εισιτηρίων για το κοινό, ανακοίνωσε ότι η πώληση ακυρώθηκε εντελώς λόγω «εξαιρετικά υψηλών απαιτήσεων στα συστήματα έκδοσης εισιτηρίων και ανεπαρκούς αποθέματος εισιτηρίων για την ικανοποίηση αυτής της ζήτησης».
Η Swift έσπασε τη σιωπή της την Παρασκευή με δήλωσή της στο Instagram, στην οποία ανέφερε ότι είναι «βασανιστικό για μένα να βλέπω να συμβαίνουν λάθη χωρίς καμία προσφυγή». Είπε ότι υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι δυσκολεύτηκαν να βρουν εισιτήρια και προσπαθεί να βρει τρόπο να βελτιώσει την κατάσταση στο μέλλον.
Η «κατάρευση» του συστήματος της Ticketmaster αποκάλυψε την έρευνα που διεξάγει εδώ και καιρό το Υπουργείο Δικαιοσύνης των Η.Π.Α. για την εν λόγω εταιρεία, την οποία οι επικριτές κατηγορούν εδώ και καιρό για «κατάχρηση εξουσίας» στην αγορά εις βάρος των καταναλωτών. Ο κόσμος που εμπιστεύεται την Ticketmaster έχει διαμαρτυρηθεί έντονα για πρόσφατα περιστατικά με σχεδόν ακαριαία sold-out και την εκτίναξη των τιμών στα ύψη, ενώ καλλιτέχνες όπως οι Pearl Jam και ο Bruce Springsteen έχουν έχουν έρθει σε αντιπαράθεση μαζί της τα τελευταία χρόνια.
Ένα κοινό παράπονο των καταναλωτών, είναι ότι δεν φαίνεται να υπάρχει μια εναλλακτική λύση ή ανταγωνιστής της Ticketmaster, ειδικά μετά τη συγχώνευσή της με την εταιρείας διοργάνωσης συναυλών Live Nation το 2010 (μια αμφιλεγόμενη κίνηση που απαιτούσε έγκριση υπό όρους από το Υπουργείο Δικαιοσύνης των Η.Π.Α).
Το 2019, την τελευταία χρονιά της δραστηριότητάς της που δεν επηρεάστηκε από την πανδημία Covid-19, η Live Nation διοργάνωσε 40.000 εκδηλώσεις σε όλο τον κόσμο και πούλησε 485 εκατομμύρια εισιτήρια μέσω της Ticketmaster, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της εταιρείας. Η Live Nation είναι μία από τις μεγαλύτερες δυνάμεις της μουσικής βιομηχανίας στον τομέα της διαχείρισης καλλιτεχνών, δηλαδή των εκπροσώπων που διαπραγματεύονται επιχειρηματικές συμφωνίες για λογαριασμό των καλλιτεχνών. Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη ετήσια έκθεσή της, η Live Nation είχε 100 μάνατζερ που εργάζονταν με περισσότερους από 450 καλλιτέχνες, αλλά δεν διαχειρίζεται την Swift.
Όταν Υπουργείο Δικαιοσύνης ενέκρινε τη συγχώνευση – παρά τις σημαντικές αντιδράσεις της μουσικής βιομηχανίας – απαίτησε από την εταιρεία να πουλήσει ορισμένα τμήματα της επιχείρησής της. Κατέληξε επίσης σε νομικό διακανονισμό με την εταιρεία που απαγόρευε στη Live Nation να απειλεί τους συναυλιακούς χώρους, εάν οι χώροι αυτοί αποφάσιζαν να συνεργαστούν με παρόχους εισιτηρίων εκτός της Ticketmaster. Οι όροι αυτοί είχαν οριστεί να διαρκέσουν για 10 χρόνια, μέχρι το 2020. Στα τέλη του 2019, μετά από έρευνα, το Υπουργείο Δικαιοσύνης διαπίστωσε ότι η Live Nation είχε παραβιάσει επανειλημμένα αυτή τη διάταξη της συμφωνίας και παρέτεινε τους όρους του διακανονισμού έως το 2025.
Τώρα, ο γενικός εισαγγελέας του Τενεσί, ξεκινά έρευνα για την προστασία των καταναλωτών σχετικά με το περιστατικό. Ο γενικός εισαγγελέας της Βόρειας Καρολίνας ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι το γραφείο του διεξάγει έρευνα κατά της Ticketmaster για φερόμενη παραβίαση των δικαιωμάτων των καταναλωτών και των αντιμονοπωλιακών νόμων. Επίσης, πολλοί νομοθέτες θέτουν ερωτήματα σχετικά με την κυριαρχία της εταιρείας.
Σε σχετικό αίτημα του NPR προς την Ticketmaster για κάποιο σχόλιο, η εταιρεία δεν απάντησε.
«Η δύναμη της Ticketmaster στην αγορά εισιτηρίων, την απομονώνει από ανταγωνιστικές πιέσεις που συνήθως ωθούν τις εταιρείες να καινοτομούν και να βελτιώνουν τις υπηρεσίες τους», έγραψε η Amy Klobuchar, πρόεδρος της Πολιτικής Ανταγωνισμού, Αντιμονοπωλιακής Πολιτικής και Δικαιωμάτων των Καταναλωτών. «Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τις αποτυχημένες υπηρεσίες που είδαμε αυτή την εβδομάδα [με την περιοδεία της Swift], όπου οι καταναλωτές είναι αυτοί που πληρώνουν το τίμημα».
Στην ανακοίνωσή της την Πέμπτη, η Ticketmaster, εξήγησε πώς προετοιμάστηκε για την περίοδο της προπώλησης, σημειώνοντας ότι 3,5 εκατομμύρια άνθρωποι (fans της Taylor Swift) προεγγράφηκαν στο πρόγραμμα “Verified Fan”, ο μεγαλύτερος αριθμός στην ιστορία της πλατφόρμας.
«Ο υψηλός αριθμός bot επιθέσεων καθώς και fans που είχαν ξεχάσει τον κωδικό τους, οδήγησαν σε πρωτοφανές traffic στην σελίδα μας, με αποτέλεσμα να έχουμε 3,5 δισεκατομμύρια συνολικές αιτήσεις στο σύστημα – 4 φορές υψηλότερη τιμή από την προηγούμενη μέγιστή μας», ανέφερε, προσθέτοντας ότι επιβράδυνε ορισμένες πωλήσεις και ανέβαλε άλλες για να σταθεροποιήσει τα συστήματά της, με αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγαλύτεροι χρόνοι αναμονής για κάποιους χρήστες.
Η Ticketmaster εκτιμά ότι περίπου το 15% των επισκεπτών αντιμετώπισαν πρόβλημα, το οποίο όπως σχολίασε, «είναι υψηλό». Είπε επίσης ότι αυτοί που κατάφεραν να αγοράσουν εισιτήρια δημιούργησαν ρεκόρ πωλήσεων – κάτι περισσότερο από 2 εκατομμύρια εισιτήρια για την περιοδεία “Eras Tour”, τα περισσότερα που έχουν πωληθεί ποτέ για έναν καλλιτέχνη σε μία μόνο ημέρα.
Με πληροφορίες από: NPR, NY Times