H τελευταία ποινή που δέχθηκε η Meta του Mark Zuckerberg ανέρχεται στα 275 εκατομμύρια δολάρια και αφορά την παραβίαση προσωπικών δεδομένων.

Την Δευτέρα, η Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας επέβαλλε το συγκεκριμένο πρόστιμο, καθώς πέρσι διέρρευσαν προσωπικές πληροφορίες περισσότερων από 500 εκατομμυρίων χρηστών του Facebook. Η τωρινή χρηματική ποινή ανεβάζει το σύνολο των προστίμων που έχει δεχθεί η Big Tech εταιρεία στα 900 εκατομμύρια δολάρια.

Τον Σεπτέμβριο, η ίδια ρυθμιστική αρχή επέβαλε στη Meta πρόστιμο ύψους 400 εκατομμυρίων δολαρίων για την κακή μεταχείριση προσωπικών δεδομένων χρηστών νεαρής ηλικίας (παιδιά). Τον Οκτώβριο του 2021, οι ιρλανδικές αρχές επέβαλαν ακόμα ένα πρόστιμο στην εταιρεία, ύψους περίπου 235 εκατομμυρίων δολαρίων, για παραβιάσεις που αφορούσαν την υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων WhatsApp.

Αυτές οι ποινές αποτελούν σημάδι της προσπάθειας που κάνει η Ευρωπαϊκή Ένωση να επιβάλλει τους δικούς της όρους στο «παιχνίδι» των Big Tech εταιρειών, όπως είναι η Meta, το Twitter, η Apple και η Amazon. Η Ιρλανδία δέχεται πιέσεις λόγω του βασικού ρόλου που διαδραματίζει στην επιβολή των κανόνων προστασίας δεδομένων της Ε.Ε., καθώς η χώρα έχει την εποπτεία συμμόρφωσης αυτών των εταιρειών – τα ευρωπαϊκά κεντρικά γραφεία τους, όπως και του TikTok, βρίσκονται στην Ιρλανδία.

[διαβάστε εδώ για τη μάχη του ίντερνετ μεταξύ Ε.Ε. και Η.Π.Α.]

Η Meta ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι «Η μη εξουσιοδοτημένη επεξεργασία δεδομένων είναι απαράδεκτη και αντιβαίνει στους κανόνες μας».  Επίσης, η εταιρεία δήλωσε ότι άλλαξε τις πολιτικές της για να αποτρέψει τέτοιες πρακτικές. Η Meta δεν δήλωσε αν θα ασκήσει έφεση κατά της απόφασης, όπως έκανε για τις κυρώσεις του Instagram και του WhatsApp.

Η Meta δεν είναι ο μόνος τεχνολογικός γίγαντας που αντιμετωπίζει τέτοιους ελέγχους. Πέρυσι, οι ρυθμιστικές αρχές του Λουξεμβούργου, όπου έχει την ευρωπαϊκή της έδρα, επέβαλαν στην Amazon πρόστιμο ύψους σχεδόν 750 εκατομμυρίων ευρώ για τις διαδικτυακές διαφημιστικές πρακτικές της. Τον Ιανουάριο, η Google τιμωρήθηκε με πρόστιμο ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ από τις γαλλικές ρυθμιστικές αρχές επειδή δεν δόθηκε στους χρήστες επαρκής τρόπος να απορρίψουν τα λεγόμενα cookie trackers που χρησιμοποιούνται από τους διαδικτυακούς διαφημιστές για να εντοπίσουν το ιστορικό περιήγησης ενός ατόμου στο ίντερνετ.

Πηγή: New York Times