Η OpenAI και η News Corp, ιδιοκτήτρια των The Wall Street Journal, MarketWatch, The Sun και περισσότερων από δώδεκα άλλων εκδοτικών brand, έχουν συνάψει πολυετή συμφωνία για εισχώρηση ειδήσεων από αυτούς τους οργανισμούς στο ChatGPT, ανακοίνωσε η News Corp την Τετάρτη. Αυτό σημαίνει ότι η OpenAI θα μπορεί να έχει πρόσβαση τόσο στο τρέχον όσο και στο αρχειοθετημένο περιεχόμενο από τις εκδόσεις της News Corp και να χρησιμοποιεί τα δεδομένα για την περαιτέρω εκπαίδευση των μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) της.

Καμία από τις δύο εταιρείες δεν αποκάλυψε τους όρους της συμφωνίας, αλλά σε δημοσίευμα της Wall Street Journal εκτιμάται ότι η News Corp θα λάβει 250 εκατ. δολάρια σε διάστημα πέντε ετών. «Το σύμφωνο αναγνωρίζει ότι υπάρχει ένα premium αντίτιμο για την premium δημοσιογραφία», φέρεται να δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της News Corp, Robert Thomson σε σημείωμα προς τους εργαζόμενους την Τετάρτη. «Η ψηφιακή εποχή έχει χαρακτηριστεί από την κυριαρχία των διανομέων [περιεχομένου], συχνά εις βάρος των δημιουργών, και πολλές εταιρείες μέσων ενημέρωσης έχουν παρασυρθεί από μια ανελέητη τεχνολογική παλίρροια. Το βάρος πέφτει τώρα σε εμάς να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτή την προνοητική ευκαιρία».

Η Δημιουργική Τεχνητή Νοημοσύνη (Generative AI) έχει εκτοξευθεί σε δημοτικότητα από τότε που το OpenAI κυκλοφόρησε το ChatGPT στα τέλη του 2022. Ωστόσο, η ποιότητα των απαντήσεων που παρέχονται από τα chatbots με τεχνητή νοημοσύνη είναι τόσο καλή όσο και τα δεδομένα που χρησιμοποιούνται για την εκπαίδευση των μοντέλων που τα τροφοδοτούν. Μέχρι στιγμής, οι εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης εκπαιδεύουν τα μοντέλα τους με την απόσπαση δημοσίως διαθέσιμων δεδομένων από το διαδίκτυο, συχνά χωρίς τη συγκατάθεση των δημιουργών. Όμως, τον τελευταίο καιρό, συνάπτουν οικονομικές συμφωνίες με τη βιομηχανία ειδήσεων για να διασφαλίσουν ότι τα μοντέλα ΤΝ μπορούν να εκπαιδεύονται σε τρέχουσες και έγκυρες πληροφορίες.

Χαρακτηριστικά, τους τελευταίους μήνες, η OpenAI ανακοίνωσε συνεργασίες με το Reddit, τους Financial Times, την Dotdash Meredith, το Associated Press, τον γερμανικό εκδοτικό οίκο Axel Springer, στον οποίο ανήκουν τα Politico και Business Insider στις ΗΠΑ και τα μέσα Bild και Die Welt στη Γερμανία, και την ισπανική Prisa Media. Τον περασμένο μήνα, η News Corp έκλεισε επίσης συμφωνία, σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ 5 και 6 εκατομμυρίων δολαρίων με την Google για την εκπαίδευση των μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης της, σύμφωνα με δημοσίευμα του The Information.

Η Google και η OpenAI δεν είναι οι μόνες εταιρείες που συνάπτουν αυτές τις συμφωνίες για να εκπαιδεύσουν τα μοντέλα ΤΝ τους. Λίγες ώρες πριν από την ανακοίνωση της News Corp, το Business Insider ανέφερε ότι η Meta, η οποία πρόσφατα ενσωμάτωσε το δικό της AI chatbot στο Facebook, το Messenger, το WhatsApp και το Instagram και λάνσαρε επίσης AI γυαλιά ηλίου, σκεφτόταν να συνάψει τις δικές της συμφωνίες με εκδότες ειδήσεων για να αποκτήσει πρόσβαση σε δεδομένα που θα εκπαιδεύσουν το chatbot της.

Για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης τα χρήματα από τις εταιρείες Τεχνητής Νοημοσύνης αποτελούν όλο και περισσότερο μια αυξανόμενη πηγή εσόδων, σε μια βιομηχανία που αγωνίζεται να παραμείνει ενεργή και βιώσιμη. Παρ’ όλα αυτά ορισμένοι εκδότες εξακολουθούν να είναι επιφυλακτικοί όσον αφορά την επίτευξη αυτών των συμφωνιών. Οι New York Times έχουν μηνύσει την OpenAI και τη Microsoft για τη χρήση περιεχομένου για την εκπαίδευση των AI συστημάτων τους, ενώ οι NY Times, το BBC και το The Verge έχουν εμποδίσει την OpenAI να σαρώσει τους ιστότοπούς τους για άντληση δεδομένων.

Πηγή: Engadget