Στη λήξη των καταλήψεων των σπουδαστικών ιδρυμάτων προχώρησαν με κοινή ανακοίνωσή τους οι Σύλλογοι Σπουδαστών/τριών των Δραματικών Σχολών του Εθνικού Θεάτρου, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και της Κρατικής Σχολής Ορχηστρικής Τέχνης.

Στην ανακοίνωσή τους αυτή ενημερώνουν πως μετασχηματίζουν τον αγώνα τους για την απόσυρση του Προεδρικού Διατάγματος 85/2022 δηλώνοντας πως «παλεύουμε με τις Σχολές μας ανοιχτές».

Λήγει, λοιπόν, επισήμως την Πέμπτη 23 Μαρτίου η κατάληψη του κτιρίου Τσίλερ του Εθνικού Θεάτρου από τους σπουδαστές των δραματικών σχολών. Ακολουθώντας τη γραμμή των σπουδαστών της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου, το συντονιστικό της κατάληψης Τσίλερ παραδίδει τα κλειδιά στη διοίκηση του Εθνικού το πρωί της προσεχούς Πέμπτης. Νωρίτερα, το βράδυ της Τετάρτης στις 19.00 το σώμα των σπουδαστών της κατάληψης διοργανώνει συνέντευξη Τύπου προκειμένου να ενημερώσουν το κοινό για τη συνέχιση των δράσεων τους.

Η κατάληψη του Ρεξ, ωστόσο – που έχει πάρει άλλη μορφή τις τελευταίες εβδομάδες – είναι άγνωστο αν θα ακολουθήσει το παράδειγμα του συντονιστικού του Τσίλερ ή αν το κτίριο θα παραμείνει κλειστό. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Στέλλας Χαραμή, σε περίπτωση που το κτίριο Ρεξ επιστρέψει και αυτό στην κανονική του λειτουργία, η παράσταση του Νίκου Καραθάνου (σε κείμενα Λένας Κιτσοπούλου και Γιάννη Αστερή) «Μια νύχτα στην Επίδαυρο» θα κάνει πρεμιέρα στις 6 Απριλίου. Νωρίτερα, την Τετάρτη 29 Μαρτίου θα ανέβει στην Πειραματική Σκηνή η παράσταση του Μάριο Μπανούσι «Goodbye Lindita». Όμως, αν το Ρεξ εξακολουθήσει σε κατάληψη, η παραγωγή της Πειραματικής θα φιλοξενηθεί σε χώρο της Πειραιώς 260.

Με δεδομένη την απελευθέρωση του κτιρίου του Εθνικού την Πέμπτη, η διοίκηση πρέπει να οργανωθεί σε σχέση με τις παραγωγές. Υπολογίζεται πως τα έσοδα που έχουν χαθεί από τις 5 Φεβρουαρίου, οπότε και ξεκίνησαν οι καταλήψεις, ξεπερνούν τις 400.000 ευρώ. Έτσι, οι «Βρυκόλακες» του΄Ιψεν σε σκηνοθεσία του Σταμάτη Φασουλή ανεβαίνουν ξανά στη σκηνή την Πέμπτη 23 Μαρτίου ενώ η καινούργια παραγωγή της Νέας Σκηνής «Νίκος Κούρκουλος» «Ένα σπίτι φωτεινό σαν μέρα» του Τόνι Κούσνερ σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού, Γιάννη Μόσχου θα κάνει πρεμιέρα την επόμενη Πέμπτη 30 Μαρτίου.

Επίσης, η νέα παραγωγή της Κεντρικής Σκηνής του κτιρίου Τσίλερ «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά δρομολογείται να ξεκινήσει στις 20 Απριλίου. Πληροφορίες αναφέρουν πως, προκειμένου να επανέλθει για δύο παραστάσεις η «Σπασμένη Στάμνα» του Κλάϊστ σε σκηνοθεσία των Ακύλλα Καραζήση και Νίκου Χατζόπουλου το Εθνικό, έχοντας προηγουμένως εξασφαλίσει τη συναίνεση όλων των συντελεστών, ζήτησε από το ΣΕΗ την, κατ’ εξαίρεση, ανανέωση των συμβάσεων των ηθοποιών για πέντε ημέρες.

Φαίνεται, όμως, πως το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών αρνήθηκε να συμφωνήσει στην πρόταση αυτή, με αποτέλεσμα η «Στάμνα» να αρκεστεί στην ξαφνική διακοπή της, εξαιτίας της κατάληψης.