Την οργή καταναλωτών οι οποίοι καλούν σε μποϊκοτάζ προκαλεί η νέα διαφημιστική καμπάνια του ισπανικού γίγαντα της μόδας Zara στην οποία προβάλλονται εικόνες που παραπέμπουν στη σφαγή που συντελείται στη Γάζα από τις ισραηλινές δυνάμεις με χιλιάδες θύματα άμαχο πληθυσμό, κυρίως γυναίκες και παιδιά.

Η εταιρεία πυροδότησε έντονες αντιδράσεις μετά το λανσάρισμα της νέας της συλλογής που φαίνεται να εμπνέεται από την ανελέητη αιματοχυσία.

Οικειοποιούνται σύμβολα φρίκης για να βγάλουν χρήματα

Εικόνες από την προωθητική καμπάνια της συλλογής, «The Jacket», δείχνουν μανεκέν τυλιγμένα με λευκό ύφασμα και πλαστικό.

Τόσο Παλαιστίνιοι όσο και άλλοι ακτιβιστές καταγγέλλουν ότι οι εικόνες παραπέμπουν στις φωτογραφίες πτωμάτων τυλιγμένων με την παραδοσιακή ολόλευκη ενδυμασία ταφής στη Γάζα, καταδικάζοντας την οικειοποίηση τέτοιων συμβόλων και σκηνών καταστροφής για κερδοσκοπικούς σκοπούς.

«Η χρήση του θανάτου και της καταστροφής ως φόντο για τη μόδα είναι κάτι παραπάνω από απαίσια, η συνενοχή της […] θα πρέπει να μας εξοργίζει ως καταναλωτές. Μποϊκοτάζ Zara», έγραψε στο Instagram του ο παλαιστίνιος καλλιτέχνης Hazem Harb.

Πολλοί άλλοι έχουν εκφράσει την απογοήτευση και τον θυμό τους, κάνοντας έκκληση για μποϊκοτάζ του brand για ασέβεια που εκδηλώνεται εν μέσω της ανθρωπιστικής κρίσης.

«Το βάσανό μας δεν είναι η αισθητική σας. Τα παιδιά μας που πεθαίνουν δεν είναι η πηγή έμπνευσής σας. Να ντρέπεστε. Λίγη ανθρωπιά», έγραψε χρήστης μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Άλλοι μοιράστηκαν φωτογραφίες Παλαιστινίων που κρατούν τα πτώματα των αγαπημένων τους τυλιγμένα με λευκά ρούχα και τα συνέκριναν με την καμπάνια.

«Ζώντας με τους πιο αποκρουστικούς ανθρώπους», έγραψε κάποιος άλλος, χρησιμοποιώντας το hashtag #boycott-Zara.

«Ανακοίνωσαν τη νέα τους συλλογή χρησιμοποιώντας τη γενοκτονία στη Γάζα. Και επίσης χρησιμοποιούν κυριολεκτικά τους Ουιγούρους μουσουλμάνους για καταναγκαστική εργασία στην παραγωγή των εμπορευμάτων τους», είπε ένας χρήστης στο X (πρώην Twitter).

Η απάντηση της εταιρείας

Η εταιρεία Zara εκφράζει την λύπη της για την παρανόηση που δημιούργησε η διαφημιστική εκστρατεία με τις ακρωτηριασμένες κούκλες και τα αγάλματα τυλιγμένα στα λευκά που προκάλεσαν κάλεσμα για μποϊκοτάζ από ορισμένους φιλοπαλαιστίνιους ακτιβιστές.

«Δυστυχώς, ορισμένοι πελάτες αισθάνθηκαν προσβεβλημένοι από τις εικόνες αυτές, που τώρα απομακρύνθηκαν, και είδαν σε αυτές κάτι που δεν έχει σχέση με τις προθέσεις της δημιουργίας τους», αναφέρεται σε μήνυμα που αναρτήθηκε στον λογαριασμό της Zara στο Instagram.

Χιλιάδες σχόλια αναρτήθηκαν στον λογαριασμό αυτόν σχετικά με τις φωτογραφίες της διαφημιστικής εκστρατείας, πολλά συνοδεύονταν από παλαιστινιακές σημαίες, ενώ το #BoycottZara έγινε viral στο Twitter (Χ).

Οι διαμαρτυρόμενοι είδαν στις φωτογραφίες της καμπάνιας εικόνες που παρέπεμπαν στην Γάζα.

Οι αναρτήσεις της εταιρείας στο Instagram που παρουσίαζαν την εκστρατεία αφαιρέθηκαν.

«Η Zara λυπάται για την παρανόηση, εκφράζουμε και πάλι τον βαθύ σεβασμό μας προς όλους», αναφέρεται στο μήνυμα της εταιρείας που διευκρινίζει ότι η καμπάνια άντλησε έμπνευση από την ανδρική ραπτική των περασμένων αιώνων. Οι φωτογραφίες δείχνουν ένα ατελιέ με σκάλες, υλικά συσκευασίας, κιβώτια και γερανούς και εργάτες με στολές εργασίας.