Η χοροθεατρική παράσταση “ΑΤΙΤΛΟΝ” θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στον Πολυχώρο Άννα και Μαρία Καλουτά στον Νέο Κόσμο, για τρεις παραστάσεις στις 16, 17 και 18 Φεβρουαρίου 2024

Ένας πολυδιάστατος κόσμος, πολυπρόσωπος που μέσα του χωράει μια ιστορία για τον έρωτα. Από την ανάταση μέχρι το τραύμα η χοροθεατρική παράσταση “ΑΤΙΤΛΟΝ” μας καλεί να δημιουργήσουμε μέσα από τι σώμα μας που πάντα θα επιστρέφει στους τόπους που γνώρισε.

Ένας πίνακας παίρνει τρισδιάστατη μορφή και απαθανατίζεται μέσα σε ένα λευκό καμβά. Καθώς ένα αόρατο χέρι ζωγραφίζει η φαντασία και τα φαντάσματα του δημιουργού παίρνουν σάρκα και οστά. Σε έναν στοιχειωμένο τόπο σύγκρουσης, παραμένει ένας απλός θεατής. Οι διαστρεβλωμένες φιγούρες που γεννιούνται αφήνουν πίσω τα ίχνη και το αποτύπωμα της διαδρομής τους τεκμηριόντας στο χώρο του καμβά μια ιστορία που οδεύει από την αρχή προς το τέλος της. Σαν ένα ακατανόητο χάος που, όπως η ίδια η φύση, δημιουργεί τάξη.

Μία παραστατική αλληγορία για την οικουμενική ανάγκη του ανθρώπου να δημιουργεί διαμέσου του σώματος, του οποίου η μνήμη, και το οποίο ως μνήμη, είναι καταδικασμένο πάντα να επιστρέφει στις πληγές που νομίζει ότι έχει ξεχάσει.

Η χορογράφος Αντωνία Οικονόμου γράφει:

Το “ΑΤΙΤΛΟΝ” ξεκίνησε το 2019 και η διαδικασία δημιουργίας του διακόπηκε λόγω lockdown. Σε αυτό το διάστημα άρχισα να πειραματίζομαι με την κινούμενη εικόνα, με κινηματογραφικά και εικαστικά μέσα. Αυτές οι διαδικασίες είχαν ως αποτέλεσμα τη νέα εκδοχή του “ΑΤΙΤΛΟΝ” επαναπροσεγγίζοντάς το μέσα από νέους φακούς πέρα από την χορογραφικό γίγνεσθαι.

Σε συνεργασία με τον Κωνσταντίνο Σκουρλή δημιουργήσαμε ένα νέο score με στόχο ο ήχος, το φως, τα κινούμενα σώματα και ο εικαστικός χώρος να είναι σε συνεχή διάλογο και να “οδεύουν” μαζί προς μία ακίνητη εικόνα, ένα ασπρόμαυρο σύμπαν. Το “ΑΤΙΤΛΟΝ” αποτελεί για μένα έναν πολυδιάστατο κόσμο που χωράει μια ιστορία για τον έρωτα, τη σύγκρουση, την μνήμη και το τραύμα.

Αντωνία Οικονόμου | Φωτ.: Klaus Shehaj

Bιογραφικό της Αντωνίας Οικονόμου:

Η Αντωνία Οικονόμου είναι χορογράφος, σκηνοθέτης και performer. Μέσα από την πρακτική της δημιουργεί ταινίες μικρού μήκους, χοροθεατρικές παραστάσεις, περφορμανς και πολυμεσικές εκθέσεις, δοκιμάζοντας διαρκώς εκφραστικά μέσα αναπαράστασης και κινούμενης εικόνας σε διαφορετικά δημιουργικά πεδία. Διερευνά θέματα όπως είναι η παρακμή, η φθορά και η ιδέα της ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης ως ένα λαβύρινθο που ακροβατεί ανάμεσα στο πραγματικό και το φανταστικό.

Η μικρού μήκους ταινία της “Απορώ, ομολογώ πως απορώ” ταξιδεύει σε διεθνή φεστιβάλ ανά τον κόσμο και έχει επιλεχθεί στο Indie Shorts Awards του Φεστιβάλ Καννών. Σπούδασε χορό και χορογραφία στο London Studio Centre και είναι απόφοιτος Ιστορίας Τέχνης (BA Hons Degree, American College of Greece).

ΑΤΙΤΛΟΝ
Φωτ.: Χρήστος Ανδριανόπουλος

INFO

Συντελεστές

Σύλληψη – Εικαστικός χώρος – Σκηνοθεσία – Χορογραφία: Αντωνία Οικονόμου
Πρωτότυπη μουσική: Constantine Skourlis
Μουσική: Vivaldi “Pieta-Sacred Works (for alto)”
Βοηθός χορογράφου: Ειρήνη Δαμιανίδου
Μούσα | Ξένια Σταθούλη
Νάρκισσος | Παύλος Λυκούδης
Χάος | Νίκος Τσόλης
Έρως | Ορέστης Αλεξιάδης
Χορός: Ξένια Ταμπούρλου, Αλεξάνδρα Δρανδάκη, Klaus Shehaj, Ειρήνη Δαμιανίδου

Σκηνογραφία: Λυδία Λαμπροπούλου
Φωτιστικός σχεδιασμός: Βαγγέλης Μούντριχας
Κοστούμια/ ειδικές κατασκευές: Κωνσταντίνος Χαλδαίος
MUA: Πέτρος Τίγκας
Κινηματογράφηση/ φιλμ: Χρήστος Αδριανόπουλος
Σχεδιασμός: Ζωή Κραββαρίτη
Halldorophone: Κωνσταντίνος Χίνης
Πιάνο: Χρήστος Σακελλαρίδης

Οργανωση παραγωγής: Λυδία Λαμπροπούλου
Υπεύθυνη επικοινωνίας: Κατερίνα Π. Τριχιά
Κινηματογράφηση: Χρήστος Αδριανόπουλος
Παραγωγη: ERGO

Διάρκεια παράστασης: 40 λεπτά
Τις ημέρες των παραστάσεων και εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα – θα υπάρχουν εισιτήρια και στο ταμείο του Πολυχώρου.