“Δημόσιος Κίνδυνος”, του Tόνι Σκοτ • 00:00 ALPHΑ
Ένας ευϋπόληπτος δικηγόρος, ο Ρόμπερτ Κλέιτον Ντιν, γίνεται άθελά του στόχος μυστικών πρακτόρων, που εισβάλλουν ανεξήγητα στην προσωπική και επαγγελματική του ζωή. Σύντομα διαπιστώνει ότι ο λόγος αυτής της εισβολής είναι επειδή κατέχει ενοχοποιητικό υλικό για ένα μεγαλοστέλεχος της υπηρεσίας εθνικής ασφάλειας. Καθώς αυτό βρέθηκε περασμένο στον υπολογιστή του, χωρίς ο ίδιος να το γνωρίζει, καλείται τώρα να πάρει θέση για την πολιτική σκευωρία της οποίας είναι μάρτυρας, αλλά πάνω απ’ όλα να προστατέψει τη ζωή του… Σκηνοθεσία: Τόνι Σκοτ. Σενάριο: Ντέιβιντ Μαρκόνι Ηθοποιοί: Γουίλ Σμιθ, Τζιν Χάκμαν, Γιον Βόιτ, Λίζα Μπονέ, Σκοτ Κάαν, Ρεγγίνα Κινγκ.

“Επιχείρηση ARGO”, του Μπεν Άφλεκ • 00:00 STAR
Στις 4 Νοεμβρίου του 1979, καθώς η επανάσταση στο Ιράν φτάνει στην κορύφωσή της, μια ομάδα Ιρανών στρατιωτών εισβάλει στην αμερικανική πρεσβεία στην Τεχεράνη και κρατά όμηρους 52 αμερικανούς. Μέσα στον πανικό, έξι αμερικανοί καταφέρνουν να διαφύγουν και να βρουν καταφύγιο στην κατοικία του Καναδού πρέσβη. Γνωρίζοντας ότι είναι θέμα χρόνου να εντοπιστούν και να θανατωθούν, ο ειδικός πράκτορας της CIA, Τόνι Μέντεζ, καταστρώνει ένα επικίνδυνο, σχέδιο προκειμένου να τους φυγαδεύσει με ασφάλεια από τη χώρα. Το σχέδιο είναι τόσο παράτολμο, που ξεπερνά τη φαντασία των πιο εμπνευσμένων σεναριογράφων. Ο Μέντεζ σχεδιάζει να δημιουργήσει μια ιστορία κάλυψης για να βγάλει από τη χώρα τους 6 αμερικανούς, στην οποία Καναδοί κινηματογραφιστές, ψάχνουν “εξωτικές” τοποθεσίες στο Ιράν για τα γυρίσματα μιας ταινίας επιστημονικής φαντασίας.

Η ταινία είναι βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα και αποτελεί το χρονολόγιο μιας επικίνδυνης αποστολής διάσωσης έξι Αμερικανών, που διαδραματίζεται στα παρασκήνια της κρίσης του Ιράν – μια αλήθεια, που επί σειρά δεκαετιών δεν έφτανε στην κοινή γνώμη. Στη σημερινή εποχή, όπου η πληροφόρηση για τα πάντα είναι άμεση, φαίνεται αδιανόητο ότι η επιχείρηση παρέμεινε άκρως απόρρητη μέχρι να δει το φως της δημοσιότητας από τον Πρόεδρο Κλίντον το 1997. Παραδόξως, ακόμα και μετά την έκδοση του βιβλίου του Τόνι Μέντεζ με τίτλο “Master of Disguise” το 2000 και τη δημοσίευση άρθρου με τίτλο “The Great Escape” του Τζόσουα Μπίρμαν στο περιοδικό «Wired», ο κόσμος δεν είχε ακουστά την ιστορία. Όταν ο σεναριογράφος Κρις Τέριο ανέλαβε να γράψει το σενάριο, αποφάσισε να απευθυνθεί στην πηγή. Όπως λέει ο ίδιος, «όταν διάβασα το άρθρο στο περιοδικό «Wired», μου δημιουργήθηκε πολύ έντονη περιέργεια για το τι είδους άνθρωπος μπορούσε να είναι ο Τόνι Μέντεζ. Ποιος ήταν αυτός, που μπόρεσε να σκεφτεί τόσο εκτός πλαισίου, για να καταλήξει να συλλάβει αυτό το σχέδιο και να το φέρει εις πέρας; Ακουγόταν εντελώς παράλογο και αδύνατο. Εκείνος όμως κατάφερε να πείσει την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών, επιχειρώντας κάτι, που θα φάνταζε τρελό ακόμα και για κινηματογραφικό σενάριο του Χόλιγουντ.» Ο 2 φορές βραβευμένος με Όσκαρ Μπεν Άφλεκ σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στην ταινία, ενώ στην παραγωγή συνεργάζεται με τον επίσης βραβευμένο με Όσκαρ Τζορτζ Κλούνεϊ και τον υποψήφιο για Όσκαρ, Γκραντ Χέσλοφ (Good Night, and Good Luck). Η ταινία βραβεύτηκε με 3 Όσκαρ σκηνοθεσίας, σεναρίου, μοντάζ ενώ θριάμβευσε και στα βρετανικά κινηματογραφικά βραβεία BAFTA και κέρδισε στις κατηγορίες Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία και Μοντάζ. Πρωταγωνιστούν: Μπεν Άφλεκ, Άλαν Άρκιν, Μπράιαν Κράνστον, Τζον Γκούντμαν, Τέιλορ Σίλινγκ, Κάιλ Τσάντλερ, Βίκτορ Γκάρμπερ, Μάικλ Κάσιντι, Τέιτ Ντόνοβαν.

“Ο Φύλακας”, του Νιμά Τζαβιντί • ΕRTflix
Mεταφερόμαστε στο μακρινό 1960 στην επαρχία του Ιράν, μακριά από την πρωτεύουσα. Μία φυλακή αδειάζει, καθώς έχει αποφασιστεί το κτιριακό συγκρότημα να κατεδαφιστεί. Ο διοικητής ενημερώνεται, πως μετά την επιτυχή μεταφορά των κρατουμένων παίρνει προαγωγή, κερδίζει το “διαβατήριο” ανέλιξης και επιτέλους θα βρεθεί στην Τεχεράνη σε μία επιτελική θέση. Όταν όμως οι άνθρωποι κάνουν σχέδια και πανηγυρίζουν, ο Θεός γελάει. Το μυστήριο-μυστικό του σωφρονιστικού ιδρύματος στοιχειώνει το προσωπικό. Μεγάλος πρωταγωνιστής όπως και στην “Περίπτωση Συνείδησης, αλλά και στο “Just 6.5”, o Navid Mohammadzadeh στον ρόλο του Γιαχέντ. Περνάει στην αντίπερα όχθη αυτή τη φορά, στην πλευρά των καλών της ιστορίας. Πλάι του η εκθαμβωτική Parinaz Ιzadyar στον ρόλο της κοινωνικής λειτουργού. Δεν μπορείς να καταλάβεις ποιανού το μέρος έχει πάρει. Το σίγουρο είναι πως μέσα της έχει αποφασίσει πως κάνει το σωστό και θα φτάσει μέχρι τέλους. Είναι όμως ένοχη ή αθώα, λίγο ή πολύ;

“H Mπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς”, του Γιάννη Οικονομίδη • Cinobο
Μία σύγχρονη “Ωραία Ελένη”, η Όλγα αφήνει τον σύζυγό της Ηρακλή Σκυλογιάννη για να ζήσει τον έρωτά της με τον πρώην λαϊκό τραγουδιστή Μάνο Ζαφειρόπουλο, που σήμερα έχει το τοπικό νυχτερινό club Κροκόδειλος. Το γεγονός από μόνο του πυροδοτεί αλυσιδωτές εξελίξεις. Στην κοινωνία της νύχτας κυριαρχούν τοκογλύφοι, εκβιασμοί, μαύρα χρήματα και σιωπηλοί εκτελεστές. Μπουκάλια ουίσκι αδειάζουν, τσιγάρα και πούρα ανάβουν ασταμάτητα… Πίσω απ’ αυτούς οι μανάδες τους, έτοιμες να πυροδοτήσουν την έκρηξη. Άπαντες σε θέσεις μάχης, την ώρα που καταφθάνουν ενισχύσεις από την πρωτεύουσα. Οι απειλές πηγαίνουν κι έρχονται με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης στο πνεύμα της εποχής. Νότες χιούμορ διακόπτουν το αγωνιώδες θρίλερ πριν το τελικό ξεκαθάρισμα. Οι άντρες προσπαθούν να σκοτώσουν με τα βλέμματα, μέσα τους όμως φοβούνται βαθιά. Η εμπιστοσύνη αγνοείται ακόμα κι ανάμεσα σε συγγενείς. Φάκελοι συνεχώς αλλάζουν χέρια. “Ι like that”. H εικόνα των νεκροταφείων προοικονομεί σε μεγάλο βαθμό το κοενικό φινάλε. “Έρχεται μεγάλη μπόρα”. Στόχος το “τζόκερ” που κρύβεται σε μία βαλίτσα κι είναι ικανό να αλλάξει μία ή περισσότερες ζωές. Τα πάντα για τον κινητήριο μοχλό, το χρήμα. Έχει χαθεί προ πολλού κάθε έννοια ηθικής κι αξιών. Οι ερμηνείες Στάθη Σταμουλακάτου, Γιάννη Τσορτέκη και Βασίλη Μπισμπίκη αγγίζουν την τελειότητα. Η Βίκυ Παπαδόπουλου κερδίζει και πάλι τις εντυπώσεις. Μοιάζει έτοιμη να κάνει το βήμα παραπάνω. Τα guest των Βαγγέλη Μουρίκη και Γιώργου Γιαννόπουλου δημιουργούν την απαραίτητη γέφυρα με το “Μικρό Ψάρι” κι εκστασιάζουν/συγκινούν τον θεατή. Kι εκεί που ο τελευταίος τραγουδάει την “Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς”, έρχεται το “We Belong To The Dead” ως ο “χορός” που προηγείται της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας…

“The Figo Affair: Τhe Transfer that Changed Football”, των  Ben Nicholas και David Tryhorn • NETFLIX
Τα γεγονότα εκτυλίσσονται με μεγάλη ταχύτητα. Ένας από τους κορυφαίους ποδοσφαιριστές της εποχής νιώθει ένα κενό στο επίπεδο της εκτίμησης. Αυτό αφήνει το περιθώριο στον Φλορεντίνο Πέρεθ (τότε υποψήφιο πρόεδρο των Μαδριλένων να κάνει την πρότασή του). Από εκείνο το σημείο και μετά οι εμπλεκόμενες πλευρές εισέρχονται σε μία σε μία άνευ προηγουμένου διαπραγμάτευση. Τα οικονομικά νούμερα ζαλίζουν και προκαλούν ίλιγγο. Ο σπουδαίος επιχειρηματίας με έδρα την ACS είναι αποφασισμένος να χτίσει την περιβόητη ομάδα των Galacticos. Ο Φίγκο, που λατρεύεται σαν Θεός στην Καταλονία, αποτελεί το μεγάλο του στόχο. Ακολούθησαν ο Ζιντάν, ο Ρονάλντο, ο Μπέκαμ. Από τη στιγμή που είχε ενστερνιστεί τις θέσεις του συλλόγου και δήλωσε ανοιχτά πως θα πέθαινε γι΄αυτές βρέθηκε εκτεθειμένος. Αυτό όμως είναι το επαγγελματικό ποδόσφαιρο. Πάλεψε μέσα του, δέχθηκε τρομερές πιέσεις, καθώς το διακύβευμα ήταν τεράστιο. Μέχρι τη στιγμή της υπογραφής δεν ήταν σίγουρος. Η μεγάλη μέρα ήταν η 24η του Ιουλίου. Τότε πια δεν υπήρχε επιστροφή. Ο ρόλος των συμφερόντων, των επιχειρηματιών, των ατζέντηδων, των δημοσιογράφων κι από την άλλη η οπτική των αγνών οπαδών. Η λατρεία τους, η αγάπη τους, μετατράπηκε σε μίσος μέσα σε λίγες ώρες. Πουλημένε, Προδότη, Ιούδα. To “Figo Traidor” δε σβήστηκε ποτέ στα στενά της Βαρκελώνης. Η προδοσία δεν είχε προηγούμενο.

 

 

➸ Ακολουθήστε το OLAFAQ στο FacebookX/Twitter και Instagram.