“Dalida”, της Λίζα Αζουέλος • 01:00 ΣΚΑΙ
Γεννήθηκε στο Κάιρο το 1933. Έδωσε την πρώτη της συναυλία στο Olympia το 1956 και στη συνέχεια έχτισε μια μεγαλειώδη καριέρα τριών δεκαετιών, αφήνοντας το στίγμα της τόσο στον ευρωπαϊκό όσο και στον αμερικάνικο χώρο. Πρόκειται για την τραγουδίστρια Δαλιδά, μια γυναίκα-σύμβολο για την εποχή της, δυναμική και αντισυμβατική σε μια αρκετά συντηρητική εποχή. Σκηνοθεσία: Λίζα Αζουέλος. Σενάριο: Λίζα Αζουέλος. Πρωταγωνιστούν: Σβέβα Αλβίτι, Ρικάρντο Σκαμάρτσιο, Ζαν-Πολ Ρουβ, Νικολά Ντιβοσέλ.
“Πολύ Aργά για να Πεθάνουν Νέοι”, της Ντομίνγκα Σοτομαγιόρ Καστίγιο • 00:00 ΒΟΥΛΗ
Σε μια απομονωμένη κοινότητα στις Άνδεις, όπου οι κάτοικοι έχουν αποκηρύξει το σύγχρονο τρόπο ζωής, μία παρέα εφήβων συνειδητοποιεί πως προστατεύεται από τις απειλές της πόλης, όχι όμως και από τα ανθρώπινα πάθη. Παραγωγή: Χιλή 2018. Σκηνοθεσία: Ντομίνγκα Σοτομαγιόρ Καστίγιο. Παίζουν: Ντεμιάν Ερνάντεζ, Αντάρ Μασάντο, Μαγκνταλένα Τοτόρο
“Στο Σκοτάδι”, του Ντούσαν Μίλιτς • 23:00 EΡΤ3
Δραματική ταινία παραγωγής Σερβίας/Δανίας/ Βουλγαρίας/Ελλάδας/Ιταλία που διαδραματίζεται στο Κόσοβο. Μια οικογένεια Σέρβων που αποτελείται από τη μικρή Μίλισα, τον παππούς της και τη μητέρα της, ζει απομονωμένη στο δάσος προσπαθώντας να συνεχίσουν τη ζωή τους παρά τα αμέτρητα προβλήματα. Ο πατέρας της οικογένειας θεωρείται «αγνοούμενος», η μικρή κόρη καλείται να πάει στο σχολείο της με ένα … άρμα, και το σπίτι τους δέχεται τυφλές επιθέσεις από αγνώστους. To “Darkling” εμπνέεται από το γράμμα ενός κοριτσιού που έφτασε να διαβαστεί μέχρι τον ΟΗΕ, αποτυπώνοντας με ιδιαίτερο τρόπο τις σκληρές συνέπειες του πολέμου που, όπως συνήθως, υφίστανται οι αθώοι πολίτες. Σκηνοθεσία: Ντούσαν Μίλιτς. Πρωταγωνιστούν: Ντάνικα Τσούρτσιτς, Ντάρεν Πέτι, Φλάβιο Παρέντι, Σλάβκο Στίματς.
“Μαγνητικά Πεδία”, του Γιώργου Γούση • Cinobο
H Έλενα ψάχνει διαφυγή εσωτερική και εξωτερική από τα αδιέξοδά της. Την πρώτη τη βρίσκει στο τραγούδι, τη δεύτερη με μία απόδραση από το άστυ προς άγνωστο προορισμό. Ο δρόμος της θα τη φέρει στο ferry boat για την Κεφαλονιά κι εκεί τυχαία θα συναντήσει τον Αντώνη που κάνει την αντίστοιχη διαδρομή για να εκπληρώσει ένα ιερό οικογενειακό χρέος. Στην πρώτη επαφή … αμηχανία. Οι δύο πρωταγωνιστές χαμένοι στην μοναξιά τους περιπλανιούνται κι αναζητούν την πολυπόθητη έλξη δίχως να το γνωρίζουν καλά καλά ούτε οι ίδιοι. Χειμωνιάτικο το σκηνικό. Σκοτεινό τοπίο, εκκωφαντική ησυχία. Η ελληνική επαρχία και πάλι στο προσκήνιο. Τίποτα δε θυμίζει το τουριστικό θέρετρο που προσελκύει πλήθος κόσμου τα καλοκαίρια. Ερείπια, κατολισθήσεις, γραφειοκρατικά εμπόδια, διαφωνίες, υπαινιγμοί συνθέτουν ένα παζλ που τα κομμάτια του καλούνται να κολλήσουν βήμα βήμα οι περιπλανώμενοι. Η απόσταση μικραίνει, το χάσμα αμβλύνεται, πλησιάζουν ολοένα και περισσότερο. Αναζητούν στήριγμα ο ένας στον άλλον. Μία νέα αρχή που θα τους δώσει ελπίδα.
“Μank” του Nτέιβιντ Φίντσερ • NETFLIX
Με μελαγχολικό τόνο να συμφωνεί απόλυτα με μία εποχή που η ανθρωπότητα μαστίζεται από μία ανεπανάληπτη υγειονομική κρίση. Πόσο μπορεί να διαφέρει η νίκη από την ήττα, η συντριβή από τον θρίαμβο; “Κανείς δε θέλει να θυμάται τις αποτυχίες του”. Η αφήγηση είναι πάντα μία μεγάλη διαδρομή κι ειδικά στην περίπτωσή μας δεν ακολουθεί γραμμική πορεία κι είναι ικανή να μπερδέψει. Η δράση ακολουθείται από αντίδραση. Η ζωή υποκλίνεται αργά ή γρήγορα στους νόμους της φυσικής. Οι αφανείς ήρωες του παρασκηνίου δίνουν την αφορμή να δούμε πίσω από το σύστημα. Να συγκρίνουμε και να κατανοήσουμε πως βαθιά μέσα του ελάχιστα έχουν αλλάξει προς όφελος των πολλών. Το λόμπυ επιχειρηματιών έκρινε τότε τις τύχες του συνόλου, ακόμα περισσότερο αυτό συμβαίνει σήμερα. Οι σχέσεις τους άρρηκτα συνδεδεμένες με την εξουσία. “Στο τέλος όλοι παίρνουμε ψίχουλα”. Η επίκληση στο συναίσθημα αποτελούσε ανέκαθεν ένα μέσο πειθούς και αναίμακτης επίτευξης στόχων. Έδινε μάλιστα στον ομιλητή έχει τεχνητό ηθικό πλεονέκτημα. Η μάζα ήταν πρόθυμη να παρασυρθεί και να διαμορφώσει ανάλογα το μοντέλο ζωής της στα πλαίσια της μόδας. Απέναντι σε αυτό το κύμα ο Κινηματογράφος μπορούσε κάποτε να υψώσει τα δικά του τείχη και να διαμορφώσει άποψη-ασπίδα για τα τεκταινόμενα. Έρχεται η στιγμή να ακούσεις έναν γελωτοποιό, που ο ίδιος έχει αποφασίσει να “εξευτελίσει” τη ζωή του. “Πες την ιστορία που ξέρεις”. Αυτόν τον ρόλο υποδύεται ο τεράστιος Γκάρυ Όλντμαν.