“Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών”, του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο • 00:00 ΣΚΑΙ
O χαρισματικός και φιλόδοξος Στάντον γίνεται μέλος ενός περιοδεύοντα θιάσου και κερδίζει την εύνοια του μέντιουμ Ζίνα και του συζύγου της, Πιτ. Σύντομα, ο Στάντον θα αρχίσει να χρησιμοποιεί τις νέες του γνώσεις για να κάνει κομπίνες σε βάρος της πλούσιας ελίτ της Νέας Υόρκης του 1940. Το επόμενο σχέδιο του Στάντον βάζει ως στόχο έναν μεγιστάνα. Τότε όμως εμφανίζεται μια μυστηριώδης ψυχίατρος που θα αποδειχθεί η πιο επικίνδυνη αντίπαλός του.

Σκηνοθεσία: Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο
Πρωταγωνιστούν: Μπράντλεϊ Κούπερ, Κέιτ Μπλάνσετ, Τόνι Κολέτ, Ρούνεϊ Μάρα, Γουίλεμ Νταφόε, Ρον Πέρλμαν.

“Ληστεία στην Αθήνα”, του Βαγγέλη Σερντάρη • 00:30 EΡΤ3
Τρεις νέοι έχουν αποφασίσει να ληστέψουν το χρηματοκιβώτιο του κτηματομεσίτη Θωμά Χρηστίδη, του οποίου το γραφείο βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας. Ο πρώτος, ο Ντίνος, είναι υπάλληλος του Χρηστίδη, ο μικρός αδελφός του, ο Σταύρος, δουλεύει σαν πλασιέ βιβλίων κι ο φίλος τους, ο Μιχάλης, είναι οδηγός πειρατικού ταξί. Η ληστεία πραγματοποιείται και η επιτυχία δημιουργεί ευφορία και ενθουσιασμό. Ακολούθως κάνουν σχέδια για τη μάντρα αυτοκινήτων που σκοπεύουν να αγοράσουν. Όλα πάνε καλά ως τη στιγμή που ο Σταύρος παίρνει κάποια χρήματα από τα κλεμμένα για να πάει με μια πόρνη. Η αστυνομία που τον παρακολουθεί, τον συλλαμβάνει και τον ανακρίνει, αλλά ο Σταύρος προσπαθώντας στον πανικό του να διαφύγει, πέφτει από τον όροφο και σκοτώνεται. Οι συνεργάτες του τώρα βρίσκονται σε κλοιό και επιχειρούν να διαφύγουν αλλά, στην προσπάθειά τους αυτή, ο Μιχάλης σκοτώνει έναν αστυνομικό, προτού συλληφθεί, ενώ ο Ντίνος πέφτει νεκρός από τα πυρά των αστυνομικών.

Διακρίσεις: Η ταινία απέσπασε τα Βραβεία Σκηνοθεσίας και Φωτογραφίας της Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Αθηνών 1969.

“Βad Boys II”, του Μάικλ Μπέι • 00:40 MEGA
Λίγο μετά την έξοδο του “Bad Bοys 3” στους κινηματογράφους θυμόμαστε το δεύτερο μέρος της τριλογίας. Ο Μάικ Λόουρι και ο Μάρκους Μπερνέτ, αστυνομικοί της Δίωξης Ναρκωτικών του Μαϊάμι, είναι επικεφαλής μιας ομάδας που προσπαθεί να εξιχνιάσει την υπόθεση διακίνησης χαπιών «έκσταση». Η έρευνα τους οδηγεί σε έναν άπληστο «νονό» που, επιδιώκοντας την αποκλειστικότητα του εμπορίου ναρκωτικών σε όλη την πόλη, έχει προκαλέσει εμφύλιο πόλεμο στον υπόκοσμο. Ταυτόχρονα, μια δυνατή ερωτική έλξη αναπτύσσεται ανάμεσα στον Μάικ και την Σιντ, την αδελφή του Μάρκους…. Η συνέχεια της μεγάλης επιτυχίας του 1995 φέρει και πάλι την υπογραφή του κορυφαίου παραγωγού Τζέρι Μπρουκχάιμερ, ενώ την σκηνοθεσία ανέλαβε ξανά ο Μάικλ Μπέι, ο οποίος είχε κάνει το ντεμπούτο του με την πρώτη ταινία και ακολούθησαν οι επιτυχίες (“Περλ Χάρμπορ”, “Ο Βράχος”, “Αρμαγεδδών”)! Ο Μπέι χαρίζει απίστευτες σκηνές δράσης, που ξεπερνούν κατά πολύ το δυναμισμό και την απόλαυση της πρώτης ταινίας.

Πρωταγωνιστούν: Γουίλ Σμιθ, Γκάμπριελ Γιούνιον, Μάρτιν Λόρενς.

“Το παιδί και το ποδήλατο”, των αδελφών Νταρντέν στο Cinobo
Ο Σιρίλ αναζητά επίμονα τον πατέρα του, ελπίζει σε μία ζεστή αγκαλιά και προσπαθεί να ζήσει όπως τα άλλα παιδιά της ηλικίας του. Αυτός όμως έχει ζυγίσει τα δεδομένα κι έχει πάρει τις αποφάσεις του. Στον δρόμο του τυχαία θα βρεθεί η Σαμάνθα. Το ποδήλατο γίνεται κινητήριος μοχλός της εξέλιξης της πλοκής. Η συνύπαρξή τους κάθε άλλο παρά εύκολη είναι. “Φροντίστε τον εσείς”. Μετάθεση της ευθύνης. Δεν της μένει επιλογή από το να σηκώσει το βάρος. Oι πειρασμοί για τον νεαρό μεγάλοι. Το μόνο εύκολο να χάσει τον δρόμο, να παρασυρθεί, να βρεθεί παραπλανημένος, μπλεγμένος και τελικά να χάσει το τρένο της ζωής. Αυτήν ακριβώς τη δυσκολία κοινωνικοποίησης σε συνδυασμό με την παιδική αφέλεια εκμεταλλεύονται οι επιτήδειοι. Ποντάρουν στην αμφιβολία, στη βαθιά τραυματισμένη ψυχή του. Δίνουν ψεύτικα κίνητρα και προσπαθούν να επωφεληθούν. Το φινάλε απροσδόκητο δοκιμάζει τις αντοχές μας. Μένει η αίσθηση της απόδρασης, η νεανική ορμή, η ανάγκη της συντροφικότητας.

“Σμύρνη μου Αγαπημένη” του Γρηγόρη Καραντικάκη στο Netflix
 Αφετηρία το σήμερα (“στο πρόσωπό τους βλέπω τον πατέρα μου και την μητέρα μου”). Η μεγαλύτερη αμαρτία είναι να ξεχάσουμε. Αμέσως το σκηνικό μεταφέρεται στο παρελθόν και την πολυπολιτισμική Σμύρνη στην Μικρά Ασία. Κάποτε οι άνθρωποι εκεί, Έλληνες και Τούρκοι ζούσαν μονιασμένοι κι αγαπημένοι. Δεν είχαν τίποτα να χωρίσουν. Η αποφυγή κάθε “κορώνας” απομακρύνει τον … σοβινισμό.Το σχόλιο του αειθαλούς Γιάννη Βογιατζή περί εθνικισμού περικλείει με σαφήνεια την πηγή του κακού. Στοιχεία της αρχαίας τραγωδίας ενσωματώνονται ιδανικά. Η προοικονομία (“δε φοβάσαι να έχεις Τούρκους στο σπίτι”;), ο τραγική ειρωνεία (“θα είναι η καλύτερη χρονιά”), η ύβρις και τελικά μία σκληρή τιμωρία. “Αφέντης και καλός δε γίνεται”. Οι εξελίξεις τρέχουν. Η Ελλάδα μπαίνει στον πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Περηφάνια, αξιοπρέπεια, σεβασμός. Μία μεγάλη ελληνική παραγωγή βασισμένη σε ένα ημερολόγιο “συνταγών” με κέντρο της τον άνθρωπο. Τα απομεινάρια μίας χαμένης ελπίδας για έναν καλύτερο κόσμο. Η βουτιά στο φινάλε, η σχέση των δύο αδελφών σαν τις δύο Ελλάδες.