“Ένα Αστέρι Γεννιέται”, του Μπράντλεϊ Κούπερ • STAR 21:45
Μπράντλεϊ Κούπερ σε σκηνοθεσία και α΄ανδρικό ρόλο, Λέιντυ Γκάγκα στον αντίστοιχο γυναικείο. Εκρηκτικό μίγμα. Ένα Αστέρι Γεννιέται σε τρίτο remake, 32 ολόκληρα χρόνια μετά το τελευταίο και κι 81 μακριά από το πρώτο. Ο Τζάκσον Μέιν είναι ένας φτασμένος καλλιτέχης της country σκηνής. Έχει το λαϊκό έρεισμα και κάνει περιοδείες ξεσηκώνοντας τα πλήθη με την κιθάρα του, τον κατατρέχει όμως μία εσωτερική δυστυχία. Σε ένα διάλειμμα θα συναντήσει την Άλι. Στα μάτια της θα διακρίνει τη θέληση και στη φωνή της το ταλέντο. Αποφασίζει σύντομα να μοιραστεί μαζί της όλη του τη ζωή. Τα πάντα αλλάζουν. Ο ενθουσιασμός, η ικανοποίηση και το αίσθημα πληρότητας αντανακλούν από τον έναν στον άλλον και το μεγάλο ταξίδι ξεκινά. Υπό τους ήχους του “Shallow” που σε ακολουθούν για αρκετές ημέρες μετά την αποχώρησή σου από την σκοτεινή αίθουσα σκέφτεσαι πόσο εύκολο είναι να κάνεις τον άνθρωπο σου ευτυχισμένο γράφοντας του στίχους που απλά πηγάζουν από μέσα σου και συγχρόνως πόσο μάταιος είναι ο κόσμος στον οποίο ζούμε. «Αν δε ψάξεις στη ψυχή σου βαθιά, δε θα έχεις πόδια».
“Μα πως τα καταφέρνει!”, του Ντάγκλας ΜακΓκραθ • ΣΚΑΙ 14:50
Η Κέιτ αφιερώνει τις μέρες της στην απαιτητική δουλειά της σε μια εταιρεία. Το βράδυ επιστρέφει σπίτι στον σύζυγό της, τον αρχιτέκτονα Ρίτσαρντ, και στα δύο μικρά τους παιδιά. Ίδια είναι η καθημερινότητα και για την κολλητή της, την Άλισον. Όταν η Κέιτ θα αναλάβει ένα νέο πρότζεκτ το οποίο απαιτεί συχνά ταξίδια στη Νέα Υόρκη, ο χρόνος που απομένει για να βλέπει την οικογένειά της είναι πια ελάχιστος. Η κατάσταση περιπλέκεται ακόμα περισσότερο, όταν ο νέος συνεργάτης της αρχίζει να εκφράζει ενδιαφέρον γι’ αυτή. Πρωταγωνιστούν: Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, Πιρς Μπρόσναν, Γκρεγκ Κινίαρ, Κριστίνα Χέντρικς, Σεθ Μάγιερς, κ.ά.
“H Υπηρετρία”, του Παρκ Τσαν-Γουκ • Cinobo
H Χίντεκο είναι μία πανέμορφη Γιαπωνέζα, κληρονόμος, που ζει “φυλακισμένη” σε ένα ανάκτορο, μακριά από τα εγκόσμια από την παιδική ηλικία. Η μητέρα της έχει πεθάνει κι ο θείος της, ένας φετιχιστής (Κορεάτης) άντρας είναι μοναδικός συγγενής που έχει. Ξαφνικά στην εξίσωση της πλοκής μπαίνει η Σούκι, μια κορεάτισσα, που προσλαμβάνεται ως υπηρέτρια. Στην πραγματικότητα όμως είναι πιόνι ενός σχεδίου, μίας αποστολής ζωής για την ίδια. Οι ανατροπές διαδέχονται η μία την άλλη, ο θεατής συνεχώς αιφνιδιάζεται κι είναι σε μία διαρκή εγρήγορση. Θα επικρατήσει ο δόλος ή τα ιδανικά; Χωρισμένο σε τρία μέρη που ισοδυναμούν με τις αντίστοιχες οπτικές γωνίες των πρωταγωνιστών σε μπερδεύει, ξυπνάει την κριτική σου σκέψη, συμμετέχεις ενεργά κι αναζητάς το είναι που κρύβεται πίσω από το φαίνεσθαι μέσα από απροσδόκητες τροπές μέχρι την τελική λύτρωση και την νίκη της αληθινής αγάπης. Μπορεί το flashback να αφήνει μία αίσθηση κορεσμού δεν είναι όμως έτσι στην πραγματικότητα. Κάθε φορά η ιστορία είναι και λίγο διαφορετική. Η λεπτή ειρωνεία είναι το κλειδί της επιτυχίας. Το ηδονοβλεπτικό παιχνίδι ξεπερνά τα όρια της σάρκας. Η τρυφερότητα είναι ικανή να ερεθίσει, όχι μόνο τις αισθήσεις, αλλά και το μυαλό.
“Συνώνυμα”, του Νταβίντ Λαπίντ • ERTFLIX
Ένας Ισραηλινός βρίσκεται στην καρδιά του Παρισιού. Εκλιπαρεί για βοήθεια. Οι πόρτες ερμητικά κλειστές. Η Ευρώπη του φόβου. Η αποτυχία μίας Ένωσης συμφερόντων. Παντού όμως υπάρχουν εξαιρέσεις, έτσι και στην πόλη του Φωτός. Ένα νεαρό ζευγάρι θα βρει τον Γιοάβ και θα του δώσει το δικαίωμα ξανά να ονειρευτεί. Είναι αποφασισμένος. Το δικό του σενάριο δεν έχει επιστροφή. Όλες του οι αναμνήσεις από την πατρίδα δείχνουν ένα κολαστήριο, που δεν μπορεί να συμβιβαστεί με την ιδέα καμίας λογής ήττας. Η μετάβαση σε μία νέα χώρα, για την οποία πάντα θα είσαι ξένος, ακόμα κι αν η καρδιά σου έχει αποφασίσει πως ανήκει πλέον σε αυτήν. Γύρω από τον Σηκουάνα ζωγραφίζεται περίτεχνα ένα πορτρέτο του σήμερα. Η ταινία παίρνει τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος πριν την οριστική παραίτηση και την αποδοχή της μοίρας μας.
“Αthena”, του Ρομέν Γαβράς • NETFLIX
Το φυτίλι ανάβει, η φλόγα θα αργήσει να σβήσει κι όταν αυτό συμβεί θα είναι αργά για να αναζητηθούν ευθύνες και ηθικοί αυτουργοί. Στο πρώτο μέρος κυριαρχεί η δύναμη της εικόνας. Συνεχείς εναλλαγές, υψηλό τέμπο, ένταση. Μία αίσθηση διαρκούς καταδίωξης, στο δεύτερο οι δημιουργοί κεντράρουν στα πρόσωπα και δημιουργούν ένα σύμπαν κοινωνικού ρεαλισμού με απανωτά διλήμματα, αναπάντητα ερωτήματα και ελάχιστες διεξόδους διαφυγής. Πληροφορούμαστε πως αστυνομικοί έχουν εκτελέσει έναν νεαρό. Το αρμόδιο Υπουργείο σιωπά το πρώτο κρίσιμο εικοσιτετράωρο. Η έκρηξη είναι θέμα χρόνου και πιάνει τον κρατικό μηχανισμό στον ύπνο. Η βία γεννά βία. Το σκηνικό σύντομα γίνεται πολεμικό και θυμίζει τους «Άθλιους» του Λατζ Λι. Άψογος χειρισμός του μοντάζ. Τεχνικά άρτια επεξεργασία από όλες τις απόψεις. Η μουσική συνοδεία είναι επίσης ένα από σημεία που πρέπει να τονιστεί. Ο κύκλος του αίματος δε λέει να κλείσει. Η λυτρωτική απάντηση θα έρθει και θα έχει χροιά που αφορά το σήμερα και το μέλλον της Ευρώπης. Γαβράς και Λι επιλέγουν να δείξουν ποιος είναι ο βασικός παράγοντας αποσταθεροποίησης και αντίστοιχα ποιος ο μεγάλος κίνδυνος που αναπτύσσεται με μεγάλη δυναμική.