“22 Ιουλίου”, του Έρικ Πόουπ • 21:00 ΕΡΤ2
Μία μέρα που ποτέ δεν θα ξεχάσουμε. Μία μέρα που ποτέ δεν θα καταλάβουμε: Στις 22 Ιουλίου του 2011, πάνω από 500 παιδιά δέχτηκαν επίθεση στην κατασκήνωση του σοσιαλδημοκρατικού κόμματος, σε ένα νησί έξω από το Όσλο από έναν ακροδεξιό, οπλισμένο με καραμπίνα τρομοκράτη. Νωρίτερα την ίδια μέρα, είχε βομβαρδίσει ένα κυβερνητικό κτίριο. Στη συνέχεια, πήρε τον δρόμο για το νησί Utoya. Η δεκαοχτάχρονη Kaja και οι φίλοι της βρίσκονται στην κατασκήνωση και προσπαθούν να αφομοιώσουν την είδηση της βομβιστικής επίθεσης στο Όσλο. Ξαφνικά, ακούγονται πυροβολισμοί στο νησί. Η Kaja προσπαθεί να επιβιώσει. Λεπτό προς λεπτό.

Ο Νορβηγός Έρικ Πόουπ (The King’s Choice) σκηνοθετεί την αιματηρή τρομοκρατική επίθεση του Anders Behring Breivik το 2011, στο νησί Ουτόγια της Νορβηγίας, σε μία συνταρακτική ταινία που εξιστορεί την ασύλληπτα τρομακτική εμπειρία εκείνης της τραγικής ημέρας. Με ένα αγωνιώδες μονοπλάνο 72 λεπτών, ο θεατής ζει λεπτό προς λεπτό τον πανικό, την απελπισία των θυμάτων και την εφιαλτική ατμόσφαιρα της ανελέητης επίθεσης. Ο Πόουπ στρέφει το βλέμμα στον αγώνα επιβίωσης και την αλληλεγγύη των νεαρών παιδιών και σεβόμενος το πένθος τους αλλάζει τα ονόματα, αλλά βασίζει την αφήγησή του σε εκτενή έρευνα και μαρτυρίες. Η ταινία έλαβε μέρος στο Επίσημο Διαγωνιστικό του 68ου Φεστιβάλ Βερολίνου.

“Κόντρα σε Όλα”, του Τζέιμς Μάνγκολντ • 00:00 ΣΚΑΪ
Ο Αμερικανός σχεδιαστής αυτοκινήτων Κάρολ Σέλμπι κι ο οδηγός ταχύτητας Κεν Μάιλς τα βάζουν με πανίσχυρα μονοπώλια αλλά και με τους νόμους της φυσικής, για να σχεδιάσουν ένα επαναστατικό αγωνιστικό αυτοκίνητο. Αυτή είναι η μόνη τους ελπίδα για να νικήσει η Φορντ τη Φεράρι στις 24 ώρες του Le Mans τo 1966. Σκηνοθεσία: Τζέιμς Μάνγκολντ. Σενάριο: Τζεζ Μπάτεργουορθ. Πρωταγωνιστούν: Ματ Ντέιμον, Κρίστιαν Μπέιλ, Τζον Μπέρνταλ, Κατρίνα Μπαλφ, Τρέισι Λετς, Τζος Λούκας, Νόα Τζουπ, Ρέμο Τζιρόνε, Ρέι ΜακΚίνον.

“Οι Διώκτες του Εγκλήματος”, του Ρούμπεν Φλέισερ • 00:45 ΟPEN
Λος Άντζελες, 1949. Ο αδίστακτος μαφιόζος Μίκι Κοέν έχει πάρει τον έλεγχο της πόλης, αποκτώντας περιουσία από κάθε εγκληματική δράση στην περιοχή, απολαμβάνοντας την προστασία όχι μόνο από τα πρωτοπαλίκαρά του, αλλά και της αστυνομίας όσο και των πολιτικών που κρατάει στο χέρι του. Με τόση δύναμη, είναι εύκολο να τρομοκρατήσει ακόμα και τους πιο γενναίους αστυνομικούς της χώρας… εκτός ίσως, από μια μικρή μυστική ομάδα της Αστυνομίας του Λος Άντζελες, με επικεφαλής τον Τζον Ο΄Μάρα και τον Τζέρι Γούτερς, που θα ενώσουν τις δυνάμεις τους για να διαλύσουν τον κόσμο του Κοέν. Πρωταγωνιστούν: Ράιαν Γκόσλινγκ, Σον Πεν, Τζος Μπρόλιν, Έμα Στόουν, Νικ Νόλτε, Τζιοβάνι Ρίμπιζι, Άντονι Μακί.

“Burning”, του Λι Τσανγκ-Ντονγκ • Cinobo
Γιονγκσού και Χάεμι κοινή αφετηρία, από την πόλη Πατζού των προαστίων της Νότιας Κορέας κοντά στα σύνορα με τη Βόρεια. Μετά από χρόνια συναντιούνται ξανά. Έχουν αλλάξει. Βρίσκουν σημείο επαφής κι επικοινωνίας και γρήγορα μία έλξη τους φέρνει κοντά, τους ενώνει. Ένα ταξίδι θα διακόψει την όμορφη καθημερινότητα και μετά την επιστροφή τίποτα δε θα είναι όπως πριν. Αινιγματικά όλα αυτά μέχρι εδώ. Ξαφνικά στην παρέα προστίθεται ο Μπεν. Αναπτύσσεται γρήγορα μία ιδιότυπη σχέση ανάμεσα τους. “Ο κόσμος είναι ένα μυστήριο”. Από τις προβληματικές σχέσεις, που συνεχώς εγκλωβίζεται, από το τηλέφωνο που χτυπάει και κανείς δεν απαντάει, από τη ξαφνική εξαφάνιση του έρωτα της ζωής του. Το σαγηνευτικό αυτό γράμμα είναι βασισμένο στο διήγημα του Χαρούκι Μουρακάμι, ο ” Φλεγόμενος Αχυρώνας” (1992) κρύβει μικρά και μεγάλα μηνύματα για το νόημα της ζωής.

“Dogman”, του Ματέο Γκαρόνε • Ertflix
Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας για τον Μαρσέλο Φόντε στις Κάννες το 2018. Mεταφορά του σκηνικού στη Νάπολη. Μία αληθινή ιστορία που συγκλόνισε την Ιταλία την δεκαετία του 1980 αποτελεί τη βάση στην οποία χτίζεται ένα ψυχολογικό δράμα. Αυτή δεν είναι άλλη από αυτή των Πιέτρο Ντε Νέγκρι και Τζιανκάρλο Ρίτσι. Ο Μαρσέλο αγαπάει τα σκυλιά που φροντίζει, όσο την μονάκριβή του κόρη. Συχνά τα προσφωνεί, “amore”. Μία καλή ψυχή που καλείται να επιβιώσει με κάθε κόστος σε μία άρρωστη κοινωνία. Ζεις φτωχός ή πεθαίνεις. Παίρνει το πτυχίο από το “κολλέγιο”. Ένα μεγάλο κεφάλαιο κλείνει. Το αίμα του καίει. Οι αποφάσεις έχουν παρθεί συνειδητά. Είναι θέμα χρόνου. Ό,τι δε λύνεται, κόβεται. Ήρθε η ώρα για τον δικό του προσωπικό γόρδιο δεσμό. Ο θεατής δικαιώνει τον Μαρσέλο. Η ώρα της λύτρωσης πλησιάζει. Ο Δαβίδ απέναντι στον Γολιάθ.

 

➸ Ακολουθήστε το OLAFAQ στο FacebookTwitter και Instagram.