H διαδικτυακή πλατφόρμα του Ertflix έχει μπει στην καθημερινότητά μας. Αποτελεί ουσιαστικά μία ψηφιακή ταινιοθήκη της ΕΡΤ η οποία ανανεώνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα και φέρνει στις οθόνες μας αριστουργήματα με διαχρονική αξία. Πλοηγηθήκαμε για λίγο στο πρόσφατο περιεχόμενό της και προτείνουμε πέντε επιλογές που μπορούν να δώσουν ένα ιδιαίτερο χρώμα στις καυτές καλοκαιρινές ημέρες που ακολουθούν.
Στους διαδρόμους
Ένα απόλυτα αινιγματικό φιλμ του Τόμας Στούμπερ με πρωταγωνιστές τους Φραντζ Ρογκόφσκι (Τransit, η Νύμφη του Νερού, Μεγάλη Απόδραση) και Σάντρα Χίλερ (Toni Erdmann). O 30χρονος Kριστιάν παλεύει να ξεφύγει από την παλιά του ζωή κι ως μάνα εξ ουρανού έρχεται η πρόταση για εργασία σε ένα supermarket. Εκεί θα γνωρίσει δύο πρόσωπα, που θα τον σημαδέψουν. Ο μέντοράς του, Μπρούνο κι η γλυκιά κοπέλα από το τμήμα των ζαχαρωτών, Μαριόν. Το αίσθημα της μοναξιάς, η συναισθηματική κόπωση κι οι καθημερινές ανεκπλήρωτες ολοκληρώσεις, μας καλούν να ταξιδέψουμε στους διαδρόμους και ανακαλύψουν πως τα ομορφότερα στη ζωή είναι συναισθήματα κι όχι πράγματα.
Τα Φτερά του Έρωτα
Ο Βιμ Βέντερς είναι ένας από τους κορυφαίους σκηνοθέτες-δημιουργούς του σύγχρονου παγκόσμιου κινηματογράφου. Περιπλανητής στον κόσμο των ιδεών, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Τον χαρακτήριζε το πάθος του για το σινεμά και του άρεσαν οι ταινίες δρόμου, ενώ μεγάλη αξία έδινε και στη μουσική, που συνόδευε τα έργα του. Μία απ΄αυτές είναι τα “Φτερά του Έρωτα” Μεγάλο μερίδιο της επιτυχίας ανήκει στον πρωταγωνιστή Μπρούνο Γκαντς, στον διευθυντή φωτογραφίας, Ανρί Ελ Εκάν και στον σεναριογράφο, Πέτερ Χάντκε. Αλληγορικά μπορεί να πει κάποιος, αντιλαμβανόμενος το μεγαλείο του έργου, πως οι άγγελοι είμαστε εμείς οι απλοί θεατές, που συνεχώς παρακολουθούμε ταινίες, ερωτευμένοι με τον Κινηματογράφο, αλλά είναι αδύνατο να κατανοήσουμε τα πάντα.
Ένας Χωρισμός
Η ταινία που καταξίωσε τον Ασγάρ Φαραντί στο παγκόσμιο κινηματογραφικό στερέωμα ήταν το “Ένας Χωρισμός” (2011). Xρυσή Άρκτος στο Βερολίνο, Χρυσή Σφαίρα κι OSCAR Ξενόγλωσσης ταινίας. Μία αίθουσα δικαστηρίου. Μία αντιδικία που ολοκληρώνεται τυπικά, με τις υπογραφές. Ο χωρισμός είναι ένα γεγονός. Εδώ όμως ο σκηνοθέτης είναι αποφασισμένος να διεισδύσει σε βάθος και να αναζητήσει τις αιτίες, τον αντίκτυπο και τις συνέπειες μίας φαινομενικά βεβιασμένης απόφασης. Ένα συνεχές παιχνίδι μετατόπισης των ευθυνών. Απόλυτη άρνηση αποδοχής ενοχής. Μυστήριο που ξετυλίγεται μαεστρικά, ώστε να διερευνηθούν όλες οι πιθανές παράμετροι. Εξυφαίνεται ο ιστός μίας άρρωστης κοινωνίας, που το μόνο που της έχει απομείνει είναι η αγάπη, η έμπρακτη αγάπη.
Η μεγάλη επιστροφή
Ένας τίτλος αποτελεί πάντα γρίφο. Εδώ βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μία διττή επιστροφή. Ο Ζιανγκ Γιμού (Ήρωας, Ιπτάμενα, Στιλέτα), είναι ένας από τους βασικούς πρεσβευτές της Πέμπτης Γενιάς του κινεζικού Σινεμά. Μετά από χρόνια συναντά εκ νέου την Γκονκ Λι (Ju Dou, Ιστορία Κίου Τζου, Σήκωσαν τα Κόκκινα Φανάρια). Ο Μάο κυριαρχεί. Η περίοδος της Πολιτιστικής Επανάστασης, όπως ονομάστηκε, στέλνει τον Λου, έναν αντιφρονούντα καθηγητή, εξόριστο. Η σύζυγός του, μένει μόνη, με την νεογέννητη κόρη τους. Mέσα από ένα ανθρώπινο τρίγωνο, φτάνουμε από την προδοσία στη λύτρωση, που ισοδυναμεί με το μεγαλείο της συγχώρεσης. Όλα αυτά φαντάζουν τόσο μακρινά στην σημερινή Κίνα. Η μάστιγα της εποχής, ο άκρατος καταναλωτισμός έχει εξαπλωθεί κι εκεί και τα συμφέροντα συρρικνώνουν τις ανθρώπινες σχέσεις.
Ο Άγγελος
Ένα έργο του Λουίς Ορτέγκα σε παραγωγή του Πέδρο Αλμοδόβαρ. Mπουένος Άιρες 1971. Ο Κάρλος Ρομπλέδο Πουχ συλλαμβάνεται από τις αρχές. Πρόκειται για ένα παιδί μόλις 20 ετών. Τι μπορεί να έχει κάνει κι αποκαλείται από τα πρωτοσέλιδα, άγγελος του θανάτου; Αποκάλυψη αποτελεί ο Λορέντζο Φέρρο, που στο ντεμπούτο υποδύεται καταπληκτικό τον Κάρλος. Το παρουσιαστικό του κι η συνεχής αναζήτηση της ταυτότητάς του σε όλα τα επίπεδα δημιουργούν ένα μυστηριώδες πορτραίτο. Μία περίεργη έκφανση της αίσθησης της ελευθερίας. Μία γκανγκστερική κατάσταση που δεν έχει όρια. Κάθε νέα πρόκληση φαντάζει απλά ως μία νέα περιπέτεια. “Το ριζικό του κλέφτη είναι να πάει από σφαίρα”, θα επιβεβαιωθεί;