“Αρχηγός από Κούνια”, του Τομ ΜακΓκραθ • 20:45 STAR
Από τη μέρα που κατέφτασε ο μικρός του αδερφός, ο 7χρονος Τιμ ήξερε ότι αυτό το μωρό θα ήταν μπελάς. Ο Τιμ ξεκινά μια αποστολή, να κάνει την αγάπη των γονιών του και πάλι δική του και μόνο δική του και ανακαλύπτει μια μυστική συνομωσία, που απειλεί να καταστρέψει την ισορροπία της αγάπης στον κόσμo. Και το χειρότερο; Αυτό το τολμηρό μωρό, που υποτίθεται ότι είναι αδελφός του, είναι στο κέντρο της συνομωσίας αυτής. Τώρα πρέπει να συνεργαστούν για να σταματήσουν το σατανικό αυτό σχέδιο, να σώσουν τους γονείς τους, να αποκαταστήσουν την τάξη στον κόσμο και να αποδείξουν ότι η αγάπη είναι μια άπειρη δύναμη. Στην ελληνική μεταγλωτισμένη εκδοχή της ταινίας, ο Πάνος Μουζουράκης «δανείζει» τη φωνή του στο “Boss Baby”. Στην αυθεντική εκδοχή της ταινίας ακούγονται οι φωνές των βραβευμένων με Χρυσή Σφαίρα και ΕΜΜΥ, Άλεκ Μπόλντουιν, Στιβ Μπούσεμι, Τζίμι Κίμελ, Λίζα Κούντροου,Τόμπι Μαγκούαϊρ. Η ταινία προβάλλεται μεταγλωττισμένη.

“Kάποτε στο Χόλιγουντ”, του Κουέντιν Ταραντίνο • 00:30 ΕΡΤ1
Επιστέγασμα βαθιάς γνώσης μέσα από την εμπειρία και μία πορεία ετών στην πρώτη γραμμή. Βαθιά προσωπικό, ρομαντικό, ηδονιστικό. Μία διαδρομή μνήμης και ταυτόχρονα ένα γράμμα αγάπης και τρέλας σε όλους εμάς και φυσικά στους επόμενους. Σαν ένα οδοιπορικό αναζήτησης στο παρελθόν, σαν ένα ταξίδι για να θυμηθεί και να γράψει το δικό του έργο ζωής. Από το “Pulp Fiction” και τον Χρυσό Φοίνικα του 1994 στο 2019. Μία άλλη εποχή. Μία νέα εποχή. Έρχεται και ξεπερνάει την παλαιότερη, που όμως είναι χρέος μας να μη σβήσει από την μνήμη. Άκρως ελεγειακό με λεπτή κορύφωση κι ένα ολιγόλεπτο κρεσέντο γεμάτο ένταση, που συνειρμικά μας φέρνει στο μυαλό το έγκλημα μίσους που σημάδεψε το Χόλιγουντ το 1969.

“To Δόλωμα”, του Αλέκου Σακελλάριου • 21:45 ΑLPHA
Ο Μπάμπης Βαλέρης (Αλέκος Αλεξανδράκης) και ο συνεργάτης του Μάνθος (Ντίνος Ηλιόπουλος) ηγούνται μιας σπείρας απατεώνων, οι οποίοι ειδικεύονται σε χαρτοπαικτικές απάτες. Χρειάζονται στις δραστηριότητές τους μία ωραία γυναίκα ως δόλωμα, έτσι ώστε να προσελκύουν ευκολότερα τα πλούσια θύματά τους. Γι’ αυτό ο Μπάμπης επισκέπτεται ένα καμπαρέ της Τρούμπας, στο οποίο ξεχωρίζει την Καίτη (Αλίκη Βουγιουκλάκη) και της προτείνει να συνεργαστούν. Εκείνη δέχεται και έτσι ακολουθεί μια περίοδος εκπαίδευσης, ώστε να αποκτήσει τρόπους και συμπεριφορά αριστοκράτισσας. Μετά από μερικές επιτυχημένες εξορμήσεις σε διάφορα μέρη, η σπείρα βρίσκεται στη Ρόδο. Εκεί, η Καίτη γνωρίζει τον Μίλτο (Βαγγέλης Βουλγαρίδης), ο οποίος εκδηλώνει ερωτικό ενδιαφέρον γι’ αυτήν…

“Κορσές”, της Μαρί Κρόιτσερ • Cinobο
Μεταφερόμαστε στη Βιέννη του 1877. Η αυτοκράτειρα Ελίζαμπεθ έχει κλείσει μόλις τα 40 της χρόνια. Μοιάζει ανασφαλής, αλλά δεν παύει να είναι ένα πρόσωπο εξουσίας. Σε αυτό το κρίσιμο σταυροδρόμι περνάει μία κρίση μέσης ηλικίας. Για να την ξεπεράσει έχει ανάγκη από την επιβεβαίωση, που θα γιγαντώσει το “εγώ” και την ταυτότητά της («είστε η λιακάδα»). Την ίδια στιγμή έχει να αντιμετωπίσει κουτσομπολιά και φήμες, που είναι ικανά να τη φέρουν στο μάτι του κυκλώνα μίας πατριαρχικής κοινωνίας, που έχει συνηθίσει να υποτάσσεται στον ισχυρό από γενιά σε γενιά. Με έξυπνους υπαινιγμούς η δημιουργός οικοδομεί ένα δράμα, στο οποίο έχει την ικανότητα να δίνει κωμικές νότες. Τονίζει πως ο πλούτος δε φέρνει απαραίτητα και την ευτυχία. Παρομοιάζει τη «ψυχή με ένα χαώδες μουσείο, γεμάτο θησαυρούς που δεν μπορεί να τους εκμεταλλευτεί». Ένα αντισυμβατικό μανιφέστο που ήδη από τις πρώτες του σκηνές διευρύνει τους ορίζοντες του θεατή. «Είναι καλό να μελετάς, αλλά ακόμα καλύτερο να αναπνέεις». Την ίδια ώρα η κόρη απαντά πως στολίζουν τα πιο μεγάλα δέντρα. Μία ξεκάθαρη αναφορά στη συμβολή του Πιαζέ στη ψυχολογία.

“Θέλημα Θεού”, του Φρανσουά Οζόν • ERTFLIX
Ένας άνθρωπος σοκαρισμένος πληροφορείται πως ένας ιέρας, ο οποίος του είχε ασκήσει σεξουαλική βία όταν ήταν πρόσκοπος “λειτουργεί” ακόμα και μάλιστα συνεχίζει να συναναστρέφεται με παιδιά. Ξεκινάει ένας αγώνας δικαίωσης που φτάνει μέχρι τον Πάπα. Σημείο κλειδί η δική του μήνυση μετά την αρχική απογοήτευση, ώστε να μην κλείσει η υπόθεση. Είναι θέμα χρόνου να βρεθούν κι άλλα θύματα και τότε οι αποκαλύψεις παίρνουν μορφή χιονοστιβάδας παρά της όποιες προσπάθειες του μηχανισμού της εκκλησίας να συγκαλύψει καταστάσεις και να προστατεύσει το μέλος της. Είναι τρελό, είναι τραγικό. Τα ανεξίτηλα σημάδια δευτερολέπτων ή λεπτών δε θα σβηστούν ποτέ. Τι κι αν ο ίδιος ο Πάπας φωνάζει στους λόγους του πως οι λύκοι δε θα μπουν στο μαντρί. Από τη γαλήνη και την αθωότητα της παιδικής ηλικίας στον απύθμενο πόνο μίας ζωής. Η ατιμωρησία πονάει διπλά.

 

➸ Ακολουθήστε το OLAFAQ στο FacebookTwitter και Instagram.