Οκλαχόμα 1990. Σκόρπια αντικείμενα στον δρόμο, μία νεαρή γυναίκα στην άκρη του αναίσθητη, μεταφέρεται στο νοσοκομείο και τελικά καταλήγει. Σύντομα δημιουργείται ένα πλέγμα μυστηρίου. Η αναζήτηση της ταυτότητας του θύματος δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ο ασκός του Αιόλου δε θα αργήσει να ανοίξει, όσα φέρει όμως μέσα του περισσότερο μπερδεύουν παρά διαλευκάνουν την υπόθεση αρχικά. Χρειάζεται μεγάλη επιμονή και τύχη για να φτάσουμε στην άκρη του μίτου που ξετυλίγεται βασανιστικά για τον θεατή. Μία σκοτεινή ιστορία αναπτύσσεται και σοκάρει. 

Για τους έμπειρους πράκτορες του FBI ξεκινάει ένας μαραθώνιος αναζητήσεων. Ούτε οι ίδιοι φαντάζονται τι έχουν να αντιμετωπίσουν. Η ρήση “ο δολοφόνος επιστρέφει πάντα στον τόπο του εγκλήματος” αποτελεί οδηγό για τη χάραξη της στρατηγικής τους. Αγγίζουν τα ίχνη του βασικού υπόπτου, αλλά πρέπει να τεκμηριώσουν με απτές αποδείξεις τις κατηγορίες. Απαγωγές, ψεύτικες ταυτότητες, παιδοφιλία, οπλοχρησία, δολοφονίες, κάθε μορφής βία δημιουργούν ένα ασφυκτικό κλίμα. Ο θύτης αυθάδης, δε διστάζει να διαπράξει την μέγιστη ύβριν, δεν έχει καμία διάθεση μεταμέλειες και παραδομένος στα πάθη του οδηγείται στην καταστροφή, αφού πρώτα όμως έχει στιγματίσει τις ζωές των άλλων. 

Με αξιοσημείωτη παραστατικότητα αυτή η ταινία τεκμηρίωσης δικαιολογεί τον ντόρο που έχει προκύψει γύρω της. Οι μαρτυρίες αποκαλύπτουν τρομακτικά εγκλήματα. Πώς συνδέονται Τόνια Χιουζ, Μάικλ Χιουζ, Σέριλ Κομέσο, Σάρον Μάρσαλ; Ένα αληθινό κτήνος πιστοποιεί με τις πράξεις του πως ο άνθρωπος στις ακραίες εκφάνσεις της φύσης του είναι το πιο επικίνδυνο πλάσμα του ζωϊκού βασιλείου. Δε χωράει ο νους τη διαστροφή του αμετανόητου φονιά. Εκεί που η υπόθεση πάει να κλείσει, ένα ανώνυμο mail έρχεται να ενώσει τα κομμάτια του παζλ. Ανοίγει ξανά κι αυτή τη φορά οι εξελίξεις παίρνουν μορφή χιονοστιβάδας. 

Η επιμονή κι οι πιέσεις των πρακτόρων φέρνουν αποτέλεσμα και τελικά υπάρχει μία έμμεση δικαίωση οικογενειών που για χρόνια έμειναν στο σκοτάδι. Οι απομαγνητοφωνήσεις αποκαλύπτουν το πορτρέτο ενός σαδιστή “πατέρα”. Η αποκατάσταση της αλήθειας και της μνήμης νεκρών, αλλά κι όσων έμειναν πίσω παλεύοντας με τις τύψεις και ένα πελώριο “γιατί” συνδέονται άρρηκτα με μία θηριωδία. Αρκετοί ακόμα και μέρες μετά την προβολή – θέασή της παραμένουν “τρομοκρατημένοι” με αυτά που ήρθαν αντιμέτωποι. Πόσα άτομα είναι ικανός να εξαπατήσει ένας εγωιστής με άρρωστη συνείδηση; 

Σε μία εποχή που οι δολοφονίες γυναικών βρίσκονται δυστυχώς στις πρώτες θέσεις της επικαιρότητας, η Σκάι Μπόργκμαν δημιουργεί ένα έργο απόλυτα επίκαιρο, βασισμένο στο “A Beautiful Child” του δημοσιογράφου, Mατ Μπίρμπεκ. Η ταινία βρίσκεται σταθερά στο TOP10 της μεγαλύτερης πλατφόρμας στον κόσμο, ενώ στην Ελλάδα μπήκε στο TOP5. Τραγική ειρωνεία θα μπορούσε να πει κανείς. Αυτός είναι ο κόσμος μας κάποιος άλλος. Το σίγουρο είναι όμως πως η αλυσίδα πρέπει να σπάσει, όπως κι η σιωπή για να δημιουργήσουμε έναν καλύτερο κόσμο με βασικούς άξονες τον σεβασμό και την αξιοπρέπεια.