Αφετηρία μας ο «Ένοχος» του Γκούσταβ Μέλερ. Βραβεία Κοινού σε Ρότερνταμ, Σάντανς και Θεσσαλονίκη. Ένας αστυνόμος έχει εγκλωβιστεί σε ένα γραφείο, καθώς έχει βρεθεί σε δυσμένεια από την υπηρεσία του. Καθηλωμένος στην καρέκλα του, «καλωδιομένος» με τα ακουστικά του και με μοναδικά όπλα, το τηλέφωνο και την πειθώ του προσπαθεί να σώσει έναν άνθρωπο. Υπερβαίνει τα όρια και τις αρμοδιότητές του. Ένα κλειστοφοβικό θρίλερ μυστηρίου που κρατά σε εγρήγορση τον θεατή μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο, με την εναλλαγή του χώρου. Ποιος άραγε μπορεί να κρίνει με απόλυτη σαφήνεια, την ενοχή κάποιου και πόσο δύσκολο είναι να νιώθεις ένοχος και να προσπαθείς να πολεμήσεις για να αποδείξεις πρώτα απ΄όλα στον εαυτό σου, πως έπραξες, όπως έπρεπε την κρίσιμη στιγμή;
«Lucky»: Το κύκνειο άσμα του Χάρι Ντιν Στάντον σε σκηνοθεσία Τζον Κάρολ Λιντς. Ένας μοναχικός καουμπόι, ζει στην ύπαιθρο των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Μοναδική του συντροφιά, λίγο ποτό και τα τσιγάρα του. Καθώς νιώθει το τέλος να πλησιάζει, επιδίδεται σε έναν αγώνα εξιλέωσης κι άφεσης των αμαρτιών, ώστε να πάρει ήρεμος τον δρόμο για το τελευταίο ταξίδι της ζωής του. Στερνές επιθυμίες, η επαφή με τους ανθρώπους, η επικοινωνία κι η αυτοκάθαρση. Eρωτικό γράμμα για τη ζωή που μένει πίσω και θα συνεχιστεί στους αιώνες των αιώνων. Άλλωστε εμείς είμαστε περαστικοί. Ένας διαλογισμός για την ηθική, την μοναξιά ( “ο καθένας μόνος έρχεται και μόνος φεύγει”), τον φόβο και την πνευματικότητα.
Ο Ασγάρ Φαραντί αποτελεί έναν από τους αγαπημένους σκηνοθέτες του ελληνικού κοινού. «Το ξέρουν όλοι» με τους Χαβιέ Μπαρδέμ, Πενέλοπε Κρουζ, Ρικάρντο Νταρίν. H Λάουρα επιστρέφει με τα δύο παιδιά της από την Αργεντινή στα προάστια της Μαδρίτης για χάρη του γάμου της αδελφή της, Άννα. Σύντομα ξετυλίγεται το παζλ της τοπικής κοινωνίας, με την οικογένεια να έχει εξέχουσα θέση. Και την ώρα που όλοι γλεντάνε στους ρυθμούς του «Su Muere Por Volver» τα φώτα σβήνουν. Όταν θα ανάψουν τίποτα δεν θα είναι όπως πριν … Ένα αιφνίδιο γεγονός ταράζει την ηρεμία κι η χαρά δίνει τη θέση της στην αγωνία. Το μυστήριο επιτείνεται με τη βοήθεια της βροχής. Μία γιορτή μετατρέπεται σε τραγωδία. Οι επόμενες ώρες κι ημέρες ισοδυναμούν με επίγεια κόλαση.
Μία ελληνική ταινία που αποτέλεσε την υποψηφιότητά μας για το OSCAR Διεθνούς ταινίας τη χρονιά που βγήκε στους κινηματογράφους είναι τα «Μήλα» του Χρήστου Νίκου. Ένας μοναχικός τριανταπεντάρης σηκώνεται από τον καναπέ, κλείνει την πόρτα και χάνεται στους δρόμους της πρωτεύουσας. Δεν μιλά, προχωρά και παρατηρεί. Ο κόσμος στα όρια της τρέλας. Ξεχνά με τόσο μεγάλη ευκολία ή έχει ανάγκη να ξεχάσει και να κάνει μία δυναμική επανεκκίνηση; Σύντομα θα καταλήξει να θεωρείται ένας απλός αριθμός (14842), ένας άνδρας αγνώστων λοιπών στοιχείων. Κανείς δε θα τον αναζητήσει στη χαοτική κοινωνία που προσπαθούμε να επιβιώσουμε. Πρωταγωνιστής ο Άρης Σερβετάλης. Δυσκολεύεται να εξωτερικεύσει τον εσωτερικό του κόσμο. Δε γίνεται ξεκάθαρο αν αυτό συμβαίνει από αδυναμία ή επιλογή. Καλείται να πάρει μέρος σε ένα περίεργο πείραμα υπό τις οδηγίες των Αργύρη Μπακιρτζή και Άννας Καλαϊτζίδου. Στο πλάι του τοποθετείται η Σοφία Γεωργοβασίλη.
Η τελευταία μας επιλογή έρχεται από το γαλλικό σινεμά. «Amanda» του Μικαέλ Ερς. Ένα ξαφνικό, μη αναστρέψιμο γεγονός φέρνει έναν νέο άνδρα που απολαμβάνει τη ζωή προ των ευθυνών του. Η ξαφνική κηδεμονία τον αλλάζει. Η αίσθηση του χρέους που οφείλει να φέρει εις πέρας τον σοκάρει. Μία ευαίσθητη σχέση αναπτύσσεται. Το μικρό κορίτσι βοηθάει τον πρωταγωνιστή μας να προσαρμοστεί στη νέα καθημερινότητα και να φορέσει το κουστούμι που του έχει δώσει ο νέος του ρόλος. Μία ανατροπή που ούτε ο ίδιος γνωρίζει καλά καλά αν μπορεί να αντέξει, να διαχειριστεί και να φτάσει την αποστολή του μέχρι τέλους.
Καλή σας διασκέδαση!