Tα θερινά σινεμά έχουν την τιμητική τους αυτό το διάστημα, ωστόσο όσοι μένουν σπίτι ή σε απόσταση από από τους κινηματογράφους έχουν μία επιπλέον εναλλακτική. Αυτή δεν είναι άλλη από την πλατφόρμα Ertflix που φέρνει στις οθόνες μας ελληνικές και διεθνείς επιτυχίες που αξίζει να ανακαλύψουμε. Ξεχωρίσαμε για το υπόλοιπο του Αυγούστου τις παρακάτω επιλογές κι ευχόμαστε να σας αποζημιώσουν.

Ida

1962, στη μεταπολεμική Ευρώπη, μία νεαρή μοναχή εβραϊκής καταγωγής έρχεται σε επαφή με τα εγκόσμια. Μετά τις αποκαλύψεις της θείας της, αποφασίζει να αναζητήσει τις ρίζες της. Γλαφυρές εικόνες, τρομερά πλάνα, μουσική με δύναμη εις τη νιοστή και ένα γκρίζο φόντο που αντικατοπτρίζει αφενός τον ψυχισμό της Άννα(ς) κι αφετέρου τους ανθρώπους της εποχής που κουβαλούν τα ένοχα μυστικά του παρελθόντος κι ένα τεράστιο βάρος που δεν τους αφήνει να συνεχίσουν. Δύο εξαιρετικές πρωταγωνίστριες. Δύο εκ διαμέτρου διαφορετικές, αντιφατικές προσωπικότητες. Αγκάτα Kουλέσα (Cold War)-Κόκκινη Ουάντα κι Αγκάτα Τρεμπουσκόφσκα στο ντεμπούτο της (επιλέχθηκε μέσα από μία φωτογραφία)-Άννα. Ταινία που χάρισε στον Πάβελ Παβλικόφσκι το OSCAR Ξενόγλωσσης Ταινίας και το Βραβείο LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Αrctic

Ένας άνθρωπος σκαλίζει επίμονα τον πάγο. Το πλάνο ξεμακραίνει και βλέπουμε χαραγμένο ένα SOS. Ο Όβεργκαρντ είναι επιζώντας ενός αεροπορικού δυστυχήματος. Κάνει επίμονες προσπάθειες να καλέσει σε βοήθεια με τα λιγοστά μέσα που έχει στη διάθεσή του κι ως τότε τρέφεται λιτά με ψάρια. Ο κίνδυνος όμως συνεχώς παραμονεύει. Την ώρα που βλέπει μία σανίδα σωτηρίας στο βάθος ενός ατελείωτου λευκού τούνελ, η μοίρα θα του παίξει ένα πολύ άσχημο παιχνίδι. O Mαντς Μίκελσεν μαγνητίζει στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Μία ταινία με διαχρονική αξία, καθώς ο ήρωάς μας μοιάζει τόσο ευάλωτος, μακριά από την “ασφάλεια” και τη βοήθεια της τεχνολογίας. Εκεί πρέπει να επιβιώσει σαν θηρίο. Η αρχέγονη πάλη του ανθρώπου με την μητέρα φύση, με τον επίλογο να αφήνεται από τον σκηνοθέτη Τζο Πένα στον ίδιο τον θεατή.

Τέλος της διαδρομής

Στην κατηγορία των «βιογραφιών» συναντάμε το φιλμ του Τζέιμς Πόνσολντ, βασισμένο στο σενάριο του βραβευμένου με Pulitzer δημοσιογράφου, Ντόναλτ Μάργκουλις. Στις αρχές του Σεπτέμβρη του 2008 ο Ντέιβιντ Φόστερ Γουάλας βρίσκεται κρεμασμένος στο σπίτι του. Στην μεγάλη οθόνη μεταφέρεται μία δίκη του άτυπη συνέντευξη στον φιλόδοξο Ντέιβιντ Λίπσκι του Rolling Stone. Ένα ασυνήθιστο road movie με νότες χιούμορ που μας «γνωρίζει» ένας από τους κορυφαίους Αμερικάνους συγγραφείς της τελευταίες εικοσαετίας. Σίγκελ και Άιζενμπεργκ με την υποκριτική τους δεινότητα μας μεταφέρουν στην καρδιά των γεγονότων και θέτουν τον ίδιο τον θεατή σε ρόλο πρωταγωνιστή.

Η Κυνηγός με τον Αετό

O Ότο Μπέλ έχει γράψει τη δική του ιστορία στα ντοκιμαντέρ. Έχει ξεπεράσει τις 15 ταινίες κι όλες σε απομακρυσμένες περιοχές. Αυτή τη φορά επιλέγει το μακρινό Καζακστάν, ώστε να αναδείξει την ιστορία της 12χρονης, Αισολπάν, της πρώτης γυναίκας κυνηγού, με αετό. Πρόκειται για μία παράδοση, που μεταφέρεται από τον πατέρα στον υιό. Όρη Αλτάι, ένα μικρό κορίτσι αποφασίζει, πως μπορεί να πετύχει τα πάντα. Ένα έργο με ντοκιμαντεριστικά στοιχεία, βαθύ συμβολισμό και οικουμενικό χαρακτήρα. Η άγρια ομορφιά της φύσης μας ταξιδεύει σε ένα “σύμπαν” τόσο μακρινό. Η πρωταγωνίστριά μας, έρχεται αντιμέτωπη με τα κατάλοιπα μίας ανδροκρατούμενης κοινωνίας και αφήνει ένα αισιόδοξο μήνυμα για το μέλλον.

Μετέωρο και Σκιά

Αναδρομή σε μία ταινία του 1985. Ο Τάκης Σπετσιώτης αναφέρεται στην άνοδο και την πτώση ενός “καταραμένου” ποιητή του μεσοπολέμου. Ο λόγος για τον Ναπολέοντα Λαπαθιώτη. Ομοφυλόφιλος, ναρκομανής και κομμουνιστής, αποτέλεσε για τη συντηρητική αθηναϊκή κοινωνία της εποχής στην οποία μεσουράνησε, ένα σκάνδαλο με τον τρόπο ζωής του και τη βιοθεωρία του. Έτσι ακριβώς κι η ταινία, σόκαρε το κοινό, όταν παίχτηκε στις αίθουσες. Ο κόσμος είπε ναι στο διαφορετικό και τελικά κέρδισε το πρώτο Κρατικό Βραβείο Καλύτερης Ταινίας από το Υπουργείο Πολιτισμού. Μετά από αρκετά χρόνια είχαμε την προβολή της στο 59ο Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης και την ενότητα του “ελληνικού queer κινηματογράφου” και γέμισε την κεντρική αίθουσα του Ολύμπιον.

Πολιορκία στην Οδό Λιπέρτη

Μία οικογένεια προσπαθεί να σταθεί όρθια στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Οι τράπεζες όμως έχουν διαφορετική άποψη. Ο όρος “υποθήκη” τους στοιχειώνει. Σύντομα θα τρέξουν οι εξελίξεις κι ένα μοιραίο ατύχημα θα ανοίξει τον Ασκό του Αιόλου. Το τελευταίο πράγμα που τους μένει στον κόσμο είναι το σπίτι τους. Δίπλα στην Πράσινη Γραμμή. Δάφνη Αλεξάντερ και Κωσταντίνος Μαρκουλάκης στους πρωταγωνιστικούς ρόλους κερδίζουν τον θεατή. Μοιάζει σαν μία τηλε-ταινία. Σαν το τελευταίο επεισόδιο μίας σειράς που περιμένουμε με αγωνία το φινάλε της. Το θρίλερ μαίνεται. Οι μαραθώνιες διαπραγματεύσεις συνεχίζονται. Τι γίνεται όμως με τα παιδιά; Βραβείο Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου στο 60ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης για τη δημιουργία του Σταύρου Παμπαλλή.