Μάιος… Ένας μήνας που είχε μέσα του προεκλογική περίοδο και φυσικά εκλογική διαδικασία. Ο κόσμος απ΄ότι φάνηκε δε συγκινήθηκε ιδιαίτερα. Ο Ιούνιος θα έχει παρόμοια χαρακτηριστικά και εμείς ψάχνουμε εξόδους διαφυγής από την τοξικότητα στην Τέχνη και τον Πολιτισμό. Το σινεμά αποτελεί μία πρώτης τάξης ευκαιρία να ταξιδέψουμε. Ξεχωρίσαμε για έναν ακόμα μήνα τις καλύτερες επιλογές από την Ταινιοθήκη της ΕΡΤ και σας τις παρουσιάζουμε στις παρακάτω σειρές με στόχο να μοιραστούμε στιγμές και συναισθήματα.

Σε Πόλεμο

Ο Στεφάν Μπριζέ σκηνοθετεί με πρωταγωνιστή τον Βενσάν Λιντόν για τέταρτη φορά. Στην Ανζέ της Γαλλίας, η εταιρεία Περέν γερμανικών συμφερόντων αποφασίζει πως πρέπει να κλείσει το εργοστάσιό της. 1100 άτομα στην ανεργία, 4000 μαζί με τις οικογένειές τους στο χείλος της καταστροφής. Τα συνδικάτα ξεσηκώνονται και διεκδικούν τα δικαιώματά τους. Τα μηνύματα συμπαράστασης που φτάνουν απ΄όλον τον κόσμο δείχνουν πως το φαινόμενο είναι καθολικό. «Είμαστε όλοι Περέν» και συνειρμικά ταξιδεύουμε στο «Je suis Daniel Blake». Το φινάλε συγκινητικό. O Λοράν έχει τη συνείδησή του απόλυτα καθαρή. Μέχρι την τελευταία στιγμή σκέφτεται τις επόμενες γενιές και τι θα ζήσουν. Είναι πλέον γεμάτος κι αυτός ο κόσμος δε τον χωράει. Από ανθρώπους σαν αυτούς προέκυψε και το κίνημα των Κίτρινων Γιλέκων. Δεν άντεχαν πια να παραμένουν παθητικοί. «Αυτός που αγωνίζεται μπορεί να χάσει. Αυτός που δεν αγωνίζεται έχει ήδη χάσει»

Το Δίχτυ

Ο Κιμ Κι-ντουκ ήταν ένας από τους σπουδαιότερους Νοτιοκορεάτες σκηνοθέτες. Έφυγε από τη ζωή στα τέλη του 2020. Σε αυτήν του την ταινία πρωταγωνιστής είναι ένας Βορειοκορεάτης φτωχός ψαράς. Ένα ατύχημα με τη βάρκα του, τον στέλνει στον Νότο κι από εκεί ξεκινάει ο εφιάλτης του. Ανακρίνεται ως εν δυνάμει κατάσκοπος, βασανίζεται, απειλείται η ίδια του η ζωή κι όλα αυτά, επειδή αρνήθηκε να εγκαταλείψει τη μοναδική του περιουσία, που είχε για να ζει την οικογένειά του. Μία καθηλωτική ταινία, στα όρια του ντοκιμαντέρ, που σε φέρνει αντιμέτωπο με μία σκληρή πραγματικότητα.

Μήλα

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο μεγάλου μήκους του Χρήστου Νίκου τάραξε τα νερά της Βενετίας κι η Κέιτ Μπλάνσετ άνοιξε τον δρόμο για μία μεγάλη συνεργασία με την CAA (ένα από τα μεγαλύτερα πρακτορεία στην Αμερική). Ένας μοναχικός τριανταπεντάρης σηκώνεται από τον καναπέ, κλείνει την πόρτα και χάνεται στους δρόμους της πρωτεύουσας. Δεν μιλά, προχωρά και παρατηρεί. Ο κόσμος στα όρια της τρέλας. Ξεχνά με τόσο μεγάλη ευκολία ή έχει ανάγκη να ξεχάσει και να κάνει μία δυναμική επανεκκίνηση; Σύντομα θα καταλήξει να θεωρείται ένας απλός αριθμός (14842), ένας άνδρας αγνώστων λοιπών στοιχείων. Πρωταγωνιστής ο Άρης Σερβετάλης. Δυσκολεύεται να εξωτερικεύσει τον εσωτερικό του κόσμο. Ο χρόνος περνά, το κεφάλαιο μοιάζει να κλείνει, το αρχικό vertigo έχει ξεπεραστεί. Με το σχήμα του κύκλου ολοκληρώνεται ένα φιλμ αλλιώτικο από τα συνηθισμένα για τα ελληνικά δεδομένα.

Αγία Έμυ

H Έμυ νιώθει ξένη μέσα στην κλειστή κοινότητα των Φιλιππινέζων Χαρισματικών Καθολικών του Πειραιά, η οποία έχει καλωσορίσει με θέρμη την αδερφή της, Τερέζα. Όταν η Τερέζα μένει έγκυος, η Έμυ έλκεται από μυστηριώδεις, εσωτερικές δυνάμεις, τις οποίες αδυνατεί να ελέγξει. Η ταινία προσεγγίζει μια παράξενη ηρωΐδα με ανεξήγητες, θαυματουργές ιδιότητες μέσα στον, άγνωστο για την ελληνική κοινωνία, μικρόκοσμό της.

Απαγορευμένες Συναντήσεις

Ο Παλαιστίνιος σκηνοθέτης, Μουάγιαντ Αλαγιάν προσπαθεί να μιλήσει για τον αυθόρμητο έρωτα, τις ταξικές διαφορές, μα πάνω απ΄όλα για μία πόλη, την Ιερουσαλήμ που κάθε μέρα μοιάζει ολοένα και πιο αδύναμη. Ο Σαλέμ κι η Σάρα γνωρίζονται στα πλαίσια της εργασίας τους. Τους χωρίζουν πολλά, τους ενώνει όμως το πάθος. Ο ένας έρχεται να καλύψει τα κενά στη ζωή του άλλου. Κι οι δύο έχουν οικογένεια, ωστόσο αυτό δεν τους εμποδίζει από μία παράνομη σχέση στα όρια. Όταν όμως παίζεις εκεί, είναι πολύ εύκολο να κάνεις το λάθος. Μου φέρνει συνειρμικά στο μυαλό την Προσβολή του Ζιαντ Ντουεϊρί. Μία θηλυκή Προσβολή», με τη γέφυρα στη σύνδεση να παίζει ο Καμέλ Ελ Μπάσα. Δεν πάει το μυαλό σου εύκολα, αλλά ίσως αυτό είναι το μυστικό της επιτυχίας. Το ψέμα φέρνει πάντα ψέμα. Πρέπει να έχεις το σθένος να σταθείς με ψηλά το κεφάλι, να αντικρίσεις κατάματα το πρόβλημα και να αναλογιστείς τις ευθύνες σου.

Ραντεβού σε έναν μήνα σε αυτήν εδώ τη στήλη.