Ήταν πολύ σημαντικό το πρώτο επεισόδιο της τέταρτης σεζόν της σειράς του Netflix με τίτλο «Stranger Things» που προβλήθηκε πριν μερικές ημέρες.
Όχι τόσο για αμιγώς κινηματογραφικούς λόγους, όσο για μουσικούς και ευρύτερα…εξωμουσικούς. Γιατί, σύμφωνα με το φαινόμενο της πεταλούδας, πλέον και ζώντας σε ένα ξεκάθαρα meta- περιβάλλον, η επιστροφή και η αναβίωση τραγουδιών και trends προηγούμενων δεκαετιών δεν είναι πλέον η εξαίρεση, αλλά ο κανόνας.
Ειδικά δε, μέσα στο, ούτως ή άλλως τεχνικολόρ ’80s σύμπαν του «Stranger Things» που κοπιάρει ανερυθρίαστα όλο το κλίμα των Eighties.
Στο πρώτο αυτό επεισόδιο λοιπόν περιλαμβάνεται μια σκηνή, όπου η Μαξ (Σέιντι Σινκ) παίζει το τραγούδι «Running Up That Hill (A Deal with God)» της Kέιτ Μπους, ένα κομμάτι που πρωτοκυκλοφόρησε το 1985 και εδώ και μερικά 24ωρα γνωρίζει μια απροσδόκητα επιτυχημένη «δεύτερη ζωή» χάρη στην συγκεκριμένη τηλεοπτική σειρά.
Το «Running Up That Hill» έχει εκτοξευθεί ήδη στα charts του iTunes, κατακτώντας τη Νο1 θέση, όπου και παραμένει, με τον ρόλο της ηθοποιού Γουινόνα Ράιντερ (που επίσης παίζει στην σειρά) να είναι καταλυτικός ως προς την αναβίωση του τραγουδιού.
Η Ράιντερ είπε προχθές στην USA TODAY ότι «πίεσε πολύ προσωπικά η ίδια προκειμένου να συμπεριληφθεί το τραγούδι της Μπους στο πρώτο επεισόδιο».
«Έχω εμμονή μαζί της από μικρό κορίτσι», είπε η 50χρονη ηθοποιός. «Επίσης, τα τελευταία επτά χρόνια, έχω αφήσει πολλά υπονοούμενα στο σετ φορώντας τα μπλουζάκια μου με τις στάμπες της Κέιτ Μπους».
Η ιστορία μιας «συμφωνίας με τον Θεό»
Η ίδια η ιστορία του «Running Up That Hill» είναι αρκετά περίπλοκη και έχει αρκετό «ζουμί».
Το τραγουδι αρχικά ονομαζόταν «A Deal with God» [Μια συμφωνία με τον Θεό], αλλά η δισκογραφική εταιρεία της Μπους, η EMI δεν ήθελε τον συγκεκριμένο τίτλο, φοβούμενη πιθανές θρησκευτικές αντιδράσεις εν μέσω ενός εξαιρετικά πολωμένου κοινωνικού κλίματος στην χώρα, ελέω του επαίσχυντου Θατσερισμού της εποχής εκείνης.
«Μου είπαν ότι κανείς δεν θα έπαιζε το τραγούδι στην Ιταλία, τη Γαλλία, την Αυστραλία, την Ιρλανδία, επειδή είχε τη λέξη “Θεός” στον τίτλο», παραδέχτηκε η ίδια τότε.
Τελικά η, τότε, 27χρονη μουσικός, υποχώρησε και μετονόμασε το τραγούδι, το οποίο εμφανίζεται στο άλμπουμ ως «Running Up That Hill (A Deal with God)».
Το τραγούδι, όπως είχε εξηγήσει η ίδια, μιλάει για μια συμφωνία που κάνει με το Θεό, όσον αφορά μια ερωτική σχέση:
«Το τραγούδι είναι για τη σχέση ανάμεσα σε μια γυναίκα και έναν άντρα. Αγαπιούνται πάρα πολύ, αλλά η δύναμη των συναισθημάτων τους μπαίνει τελικά ανάμεσά τους· τους δημιουργεί ανασφάλειες. Αν όμως ο άντρας μπορούσε να μπει στη θέση της γυναίκας και η γυναίκα στη θέση του άντρα, αν μπορούσαν να κάνουν μια συμφωνία με το θεό και ν’ αλλάξουν θέσεις, τότε θα καταλάβαιναν τι σημαίνει να είσαι το άλλο πρόσωπο και ίσως θα ξεκαθάριζαν τις μεταξύ τους παρεξηγήσεις, όλα τα μικρά προβλήματα που προκύπτουν από τις διαφορές των φύλων», έχει τονίσει η ίδια η Κέιτ, προσθέτοντας ότι πολύ συχνά την βάση για τα τραγούδια της αποτελεί αυτή η ανθρώπινη αδυναμία της έλλειψης ενσυναίσθησης:
«Οι άνθρωποι πολύ συχνά παρεξηγούμε ο ένας τον άλλον επειδή δεν καταλαβαίνουμε τι σημαίνει να είσαι στο αντίθετο φύλο. Νομίζω ότι αν αλλάζαμε για λίγο θέσεις θα βρισκόμασταν μπροστά σε μεγάλες εκπλήξεις», κατέληγε η ίδια εμφατικά.
Το «Running Up That Hill (A Deal with God)» ήταν μεν μια επιτυχία για την ίδια την μουσικό (η οποία το θεωρεί ως ένα από τα σπουδαιότερα κομμάτια που έγραψε στην καριέρα της), αν και αυτό δεν «μεταφράστηκε» και σε επίπεδο charts, καθώς τότε μετά βίας κατόρθωσε να μπει στο Top 30 των βρετανικών καταλόγων επιτυχιών.
Αποτελεί, ωστόσο, την ξεκάθαρη κορωνίδα του πέμπτου album της, με τίτλο «Hounds of Love», το άλμπουμ που υμνήθηκε καλλιτεχνικά στην εποχή του ως πρωτοποριακό και στιχουργικά καινοτόμο και ανάγκασε όλον τον μουσικό και καλλιτεχνικό κόσμο να υποκλιθεί στο αδιαμφισβήτητο ταλέντο της.