Σε καιρούς που τα δικαιώματα των τρανς καταδιώκονται ολοένα και περισσότερο, σε εποχές που ο νεοσυντηρητισμός σηκώνει με σθένος το άσχημο προσωπείο του και οι Κάρεν ανάμεσα μας φύονται καταστρέφοντας όσα ελάχιστα έχουμε κατακτήσει μια έκθεση στο Μπρούκλιν που τιμάει την ζωή ως εξέγερση του/της Genesis P-Orridge μοιάζει πιο επίκαιρη από ποτέ. 

“Ο πατέρας μου ήθελε πάντα να είναι ένα είδος ερωτηματικού, που αντιστέκεται στους ορισμούς” λέει στους New York Times η κόρη του τρανσέξουαλ καλλιτέχνη, μουσικού και θρύλου της αναίρεσης, η περίπου συνονόματη τ@ Genesse P-Orridge. Η 36χρονη τιμάει το πνεύμα και το έργο του προγόνου της στην έκθεση “Breyer P-Orridge: We Are But One” ελπίζοντας να υπενθυμίσει ότι όσα επιδίωκε ο/η Genesis Breyer P-Orridge καταστρέφοντας με συνέπεια και χειρουργική ακρίβεια το δυαδικό φύλο, ήταν μια αποστολή ιερή, μια σταυροφορία στο όνομα της αγάπης. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Pioneer Works (@pioneerworks)

Συμμετέχοντας στην αφιερωματική έκθεση, η Genesse που αυτοπροσδιορίζεται ως cis γυναίκα, οικοδόμησε ένα ιερό στον έκπτωτο άγγελο της πρωτοπορίας και πατέρα της που πέθανε αιφνίδια από λευχαιμία δύο χρόνια πριν. 

Κάποιοι ίσως θυμούνται τ@ν P-Orridge ως την cult rocker φιγούρα που αναδείχθηκε στη βρετανική μουσική σκηνή ως δημιουργ@ς των Throbbing Gristle και των Psychic TV προτού εγκαταλείψει τη Γηραιά Αλβιώνα στις αρχές των 90ς για να πυρπολήσει με ξεκάθαρα πανκ πρόθεσεις τη διαφθορά μιας κοινωνίας σάπιας, προτού βρεθεί στο Κατμαντού του Νεπάλ για να εκτιμήσει τους ινδουιστικούς θεούς Σίβα και Παρβάτι και την ιερή υπεροχή και υπέρβαση τους πέρα από οτιδήποτε έμφυλο, πατριαρχικό, υλικό. Η ζωή και το έργο τ@ P-Orridge -αναμφίβολα μία από τις πιο πλέον επιδραστικές και παραγνωρισμένες τρανσέξουαλ περσόνες του περασμένου αιώνα που εμπνεύστηκε γενναιόδωρα από τον συγγραφέα και εικαστικό William S. Burroughs– είναι όλο και πιο εύθετα σήμερα που τα δικαιώματα των τρανσέξουαλ και η μη δυαδική ταυτότητα έχουν στοχοποιηθεί από τους νομοθέτες σε αρκετές πολιτείες των ΗΠΑ. 

Η επανεξέταση των κανόνων του φύλου και της πνευματικότητας ήταν θεμελιώδης για την καλλιτεχνική πρακτική τ@ P-Orridge που ήδη από το 1993 και σε συμφωνία με τη δεύτερη σύζυγο τ@, τη νοσοκόμα και dominatrix Jacqueline Mary Breyer, γνωστή ως Lady Jaye, επιβλήθηκε ως ένα ενιαίο ον χωρίς φύλο. Οι δυό τους ήταν ένα “πανδρόγυνο” (pandogyne) και ως τέτοιο υποβλήθηκαν σε μια σειρά από χειρουργικές επεμβάσεις για να μοιάζουν σωματικά πανομοιότυπ@.

“Έχω χρησιμοποιήσει το σώμα μου ως επίκληση, ως προσευχή” είχε πει κάποτε @ P-Orridge. “Αν κατασκευάζουμε τον εαυτό μας, τότε μπορούμε να είμαστε οτιδήποτε θελήσουμε”. Η έκθεση φόρος τιμής σε μια ζωή ως επανάσταση ενάντια στο φόβο και πρόθυμη στο ρίσκο εγκαινιάστηκε στις 15 Απριλίου και ρίχνει αυλαία στις 10 Ιουλίου στην αίθουσα τέχνης Pioneer Works στο Red Hook Labs του Μπρούκλιν.