Ποια άλλη μπάντα της ιστορίας θα τολμούσε να βγάλει τα τρία πρώτα άλμπουμ τους μόλις 15-16 χρόνια μετά από το σχεδόν αθώα παιδικό «Rock Around The Clock»;

Από το 1955 και το «one, two, three o’clock, four o’clock rock» που εκστόμισε ο Bill Haley, φτάσαμε στις βαριές καμπάνες, την πένθιμη ατμόσφαιρα και την μαυροφορεμένη γυναίκα μέσα σε διάστημα μόλις 15 ετών.

Μόνο οι Black Sabbath μπορούσαν να το κάνουν αυτό.

Αυτά είναι τα 16 τραγούδια που καθόρισαν όχι μόνο την καριέρα της βρετανικής μπάντας, αλλά και του είδους που σήμερα ονομάζουμε χέβι μέταλ, εν γένει.

Into The Void
Ο Tony, σε κάποιο σημείο, κουρδίζει την κιθάρα του τρία ημιτόνια πιο χαμηλά και αρχίζει να παίζει κάτι απλά ριφάκια στην Gibson του. Κάπως έτσι, προκύπτει το οριακό, από κάθε άποψη, «Into The Void», το οποίο εκεί που η κιθάρα παίρνει μπρος, λίγο μετά το πρώτο λεπτό, ακούμε την γέννηση του doom, του thrash και διαφόρων άλλων υποειδών του metal.

Paranoid
Το δεύτερο άλμπουμ της μπάντας ήταν έτοιμο, αλλά έλειπαν περίπου τρία λεπτά χρόνου από την πρώτη πλευρά του βινιλίου –έπρεπε η κάθε πλευρά να έχει από 17 έως 22 λεπτά εγγεγραμμένου ήχου. Ο Ιommi έκατσε και έβγαλε μέσα σε πέντε λεπτά το ριφ που άλλαξε τους κανόνες κι έκανε διάσημο το συγκρότημα εν μια νυκτί.

Sabbath Bloody Sabbath
Και ναι, το 1973, οι περίεργοι αυτοί τύποι από το Μπερμιγχαμ δέχτηκαν τις συμβουλές της δισκογραφικής τους εταιρίας και δέχτηκαν μέχρι και βιντεοκλίπ να γυρίσουν για τις ανάγκες προώθησης του άλμπουμ αυτού –ενός δίσκου βουτηγμένου στην κοκαΐνη, αφού φημολογείται πως καθημερινά μέσα στο στούντιο διακινούνταν συνολικές ποσότητες 1 ουγκιάς (29 γραμμαρίων περίπου).

Εmbryo / Children Of The Grave
Η επιρροή του κομματιού αυτού είναι τόσο μεγάλη, ώστε είναι χαρακτηριστικό πως, δέκα χρόνια μετά, ακόμη και πόστ-πανκ / new wave μπάντες όπως οι Blondie το πήραν, το κατάκλεψαν και έβγαλαν κοτζάμ «Call Me». Ο Moroder είχε φοβερο αυτί, αν μη τι άλλο.

Iron Man
Θυμάμαι ακόμη τη σκηνή από το Beavis and Butthead κάπου εκεί γύρω στο 1992 να μπαίνει το ριφ του κομματιού και τα δυο απροσάρμοστα αντικοινωνικά καρτούν να κάνουν χεντμπάνγκινγκ στο ρυθμό του. Κομμάτι που συγκαταλέγεται ανάμεσα στα 3-4 που επηρέασαν την χεβι μεταλ όσο ελάχιστα.

N.I.B.
Η «Γέννηση στα Μαύρα» (τραγούδι αφιερωμένο στην μακριά γενειάδα του Bill Ward) έλαβε χώρα μια παγωμένη Παρασκευή και 13, μήνα Φεβρουάριο του 1970 και σκέφτομαι πολλές φορές πως θα ένιωσαν οι ακροατές του τότε, δεδομένου πως ο ήχος αυτός που έβγαλαν οι Sabbath με το ντεμπούτο τους, ενίοτε σοκάρει ακόμη και σήμερα με τη δυναμική και τις στιχουργικές του αναφορές.

Electric Funeral
Εδώ το συγκρότημα συνδέει δυο έννοιες που έκτοτε έμειναν σταθερές στην 40ετη καριέρα της μπάντας: τον ηλεκτρισμό και τις κηδείες. Τα θέματα για τα οποία τραγουδάει ο Οζι δεν ξεφεύγουν πολύ από τους θανάτους κάθε λογής ενώ τα ηλεκτρισμένα κατατόπια τους φωτίζονται από τις κιθάρες του Iommi, τα τύμπανα του Ward και το μπάσο του Butler.

Heaven and Hell
Άλμπουμ-ορόσημο με τραγουδαρες, παραγωγή-κρύσταλλο και τις κλασικές διφωνίες του μακαρίτη ιταλοαμερικανου τραγουδιστή Dio, το οποίο έθεσε νέα δεδομένα ποιότητας στον σκληρό ήχο και έδωσε ένα γερο χαστούκι σε καινούργιες μπάντες που ξεπηδούσαν τότε, όπως οι Maiden.

War Pigs
Πάμε στις 11 Νοεμβρίου του 1969, όταν το πρώτο τους άλμπουμ δεν έχει καν κυκλοφορήσει ακόμη (όπως έγινε στις 13 Φεβρουαρίου του ’70) και ο John Peel τους δίνει βήμα για να παρουσιάσουν τα τραγούδια τους. Το Peel Session της ημέρας εκείνης είναι χαμένο στο χωροχρόνο, υπάρχει όμως ένα άλλο, του Απριλίου του ’70 (πριν καν κυκλοφορήσει το άλμπουμ “Paranoid” δηλαδή, τον Σεπτέμβριο του ’70), όταν σε ένα δεύτερο Peel Session οι Sabbath παρουσιάζουν το «Walpurgis». Δηλαδή το τραγούδι που κατόπιν μετονομάστηκε σε «War Pigs».

Neon Knights
Δεύτερο κομμάτι από το Heaven and Hell του 1980 και αυτό που ανοίγει το άλμπουμ και προμηνύει για την καταιγίδα που πρόκειται να ακολουθήσει. Όλως παραδόξως κατάφερε να φτάσει μέχρι το Νο 22 των βρετανικών καταλόγων επιτυχιών, δίνοντας εφαλτήριο για να ακολουθήσει το ίδιο και με το άλμπουμ. Πολλές μπάντες του NWOBHM θα ήθελαν να έχουν γράψει μια τέτοια κομματάρα.

Children Of The Sea
Ίσως το καλύτερο τραγούδι του «Η&Η» άλμπουμ, που θυμίζει παλιότερες εποχές, αλλά περασμένο μέσα από το φίλτρο του 1980. Δυστυχώς μετά την ηχογράφηση του άλμπουμ, ο ντραμερ Ward αποχώρησε από τη μπάντα ώστε να αφοσιωθεί στην αποτοξίνωση από το αλκοόλ και τα ναρκωτικά και να πενθήσει το θάνατο των δυο του γονιών, αφήνοντας ένα δυσαναπλήρωτο κενό.

Symptom Of The Universe
Το ΑΠΟΛΥΤΟ κατ’ εμέ κομμάτι τους, ίσως το πρώτο thrash metal τραγούδι της ιστορίας, εννιά χρόνια πριν το άλμπουμ «Kill ‘em All» των Metallica. Το κιθαριστικό ριφ ακόμη και σήμερα αρκεί για να αναδείξει το μεγαλείο του ταλέντου του Iommi, ενώ οι στίχοι-χάσιμο είναι ακόμη μια μεγάλη συνεισφορά του Butler.

Killing Yourself To Live
Ο Οζι αναρωτιέται «μήπως το να πεθάνει κάποιος νέος, είναι τελικά η σπουδαιότερη και πιο σοφή κίνηση καριέρας που θα μπορούσε να κάνει;»

Black Sabbath
Βροχή, καταιγίδα, βροντές, κεραυνοί και μια μαυροντυμένη γυναίκα να ξεπροβάλλει από ένα ερειπωμένο σπίτι. Όχι, δεν είναι το τρειλερ ενός θρίλερ τρόμου, είναι η εικόνα του εξωφύλλου του πρώτου τους άλμπουμ και οι νότες που φέρνουν τον ακροατή σε επαφή με το μουσικό φαινόμενο «Sabbath». Welcome to my nightmare, που θα έλεγε και ο Alice Cooper.

Planet Caravan
Απομακρυσμένο κι εν μέρει αποστασιοποιημένο από το χέβι μέταλ ύφος των υπόλοιπων τραγουδιών, το εν λόγω κομμάτι δεν αποτελεί εντούτοις παραφωνία στη δισκογραφία τους –άλλωστε, το διασκεύασαν, είκοσι χρόνια μετά, με τρομερή επιτυχία, και οι τεξανοί Pantera. Απόδειξη πως, ακόμη και αν κατεβάσουν ταχύτητα, οι Σαμπαθ ήταν ικανοί να γράψουν κομματάρες.

Snowblind
Στην αγγλική αργκό, η λέξη αυτή, που κυριολεκτικά σημαίνει «τυφλωμένος από το χιόνι», αναφέρεται σε κάποιον που κάνει τρελές ποσότητες κοκαΐνης, αφού «χιόνι» είναι η κωδικη ονομασία της κόκας. Την εποχή εκείνη, γενικά από το 1971 μέχρι το 1976, η μπάντα είχε πέσει για τα καλά με τα μούτρα πάνω από την κόκα.