Το “Beautiful” της Christina Aguilera είναι ένα εμβληματικό μουσικό βίντεο. Κυκλοφόρησε το 2002 και ήταν το δεύτερο single από το άλμπουμ “Stripped” που άλλαξε την εικόνα της Aguilera, μια ξεκάθαρη soulful μπαλάντα που ακολούθησε το πρώτο single “Dirty” που τράβηξε την προσοχή.

Με στίχους επικεντρωμένους γύρω από την ανασφάλεια, την αυτοεκτίμηση και την εσωτερική ομορφιά, το βίντεο έριξε τα φώτα της δημοσιότητας στους ανθρώπους που υποφέρουν από τα αυστηρά πρότυπα ομορφιάς της κοινωνίας, καθώς και σε εκείνους που βρίσκονται εκτός και απορρίπτονται από το mainstream. Αγγίζοντας θέματα από τις διατροφικές διαταραχές και την εικόνα του σώματος μέχρι τη σεξουαλικότητα, το βίντεο κέρδισε το βραβείο GLAAD Media Award για τη θετική απεικόνιση των ομοφυλόφιλων και των τρανσέξουαλ. Τώρα, με αφορμή την 20ή επέτειό του, η Aguilera κυκλοφόρησε μια ανανεωμένη έκδοση του μουσικού βίντεο.

«Το κλιπ ήταν μια γιορτή του θάρρους και της αυτο-αγάπης. Ήταν μια πράξη αντίστασης, ένα ερωτικό γράμμα, ένα μήνυμα για αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την ομορφιά», λέει η σκηνοθέτης Fiona Jane Burgess, στην οποία η Aguilera ανέθεσε να επανασχεδιάσει το βίντεο κλιπ. Μεγαλώνοντας στην αγροτική Αγγλία, πριν από το διαδίκτυο, σε ένα σπίτι χωρίς MTV, η Burgess έβλεπε φευγαλέα μουσικά βίντεο μόνο όταν βρισκόταν στα σπίτια των φίλων της, αλλά αυτό της έμεινε και την επηρέασε βαθιά.

«Μου έδειξε πράγματα που γνώριζα αλλά δεν τα είχα δει ποτέ πριν στην οθόνη: ένα νεαρό κορίτσι που ξεπερνά τη μάχη της με την ανορεξία, ένα νεαρό αγόρι που αντιμετωπίζει τη δυσμορφία του σώματός του, γκέι άντρες που φιλιούνται, έναν drag άντρα», λέει. «Μου έδωσε έμπνευση και κίνητρο να ξέρω ότι μπορούσα να είμαι διαφορετική στον κόσμο και ότι η φωνή μου είχε σημασία».

Σε αντίθεση με το αρχικό βίντεο, το οποίο παρουσίαζε ένα ευρύ φάσμα ηλικιών, η νέα του έκδοση επικεντρώνεται στα παιδιά, καθώς η Burgess ήθελε να διερευνήσει τους τρόπους με τους οποίους η βιομηχανία ομορφιάς και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν τους ανθρώπους σε όλο και μικρότερες ηλικίες. «Περισσότερα από τα μισά κορίτσια και το 1/3 των αγοριών ηλικίας 6 έως 8 ετών είναι δυσαρεστημένα με το σωματικό τους βάρος. Και πάνω από το 80% των 10χρονων φοβούνται ότι είναι “χοντροί”. Αυτό είναι σπαρακτικό», λέει η ίδια.

Από το 2009 έχει σημειωθεί αύξηση κατά 50% στους αυτοτραυματισμούς των εφήβων και το 78% των κοριτσιών στις Η.Π.Α. είναι δυσαρεστημένα με το βάρος τους. «Ο τρόπος με τον οποίο διδασκόμαστε να βλέπουμε και να εκτιμούμε τον εαυτό μας ως παιδιά επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τον εαυτό μας ως ενήλικες», λέει. «Με αυτή την ταινία [εννοεί το βίντεο κλιπ], με ενδιέφερε να εκθέσω τους τρόπους με τους οποίους εμείς, ως κοινωνία, εκθέτουμε ακούσια τα παιδιά και τους εφήβους σε επιζήμια πρότυπα για το σώμα» δήλωσε η Burgess στο Dazed.