Οι νέες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες, τεχνολογικές εξελίξεις, αγορές και χρήσεις μπαταριών έχουν κάνει την εμφάνισή τους και οι περιβαλλοντικές προκλήσεις που θέτουν θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με νέο φιλόδοξο στόχο. Η παγκόσμια ζήτηση για μπαταρίες αναμένεται να αυξηθεί κατά 14 φορές έως το 2030, και η ΕΕ θα να μπορούσε να αντιπροσωπεύει το 17 % αυτής της ζήτησης. Επιπλέον, η εκθετική παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για μπαταρίες θα οδηγήσει σε ισοδύναμη αύξηση της ζήτησης για πρώτες ύλες, κυρίως κοβάλτιο, λίθιο, νικέλιο και μαγγάνιο, με σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Η αυξανόμενη χρήση μπαταριών θα οδηγήσει επίσης σε αυξανόμενη όγκο αποβλήτων. Ο αριθμός των μπαταριών λιθίου που είναι κατάλληλες για ανακύκλωση αναμένεται να αυξηθεί κατά 700 φορές μεταξύ 2020 και 2040.   

Παράλληλα, η βιομηχανία είναι πλέον καλύτερα προετοιμασμένη για να επιτύχει μεγαλύτερη απόδοση ανακύκλωσης και υψηλότερα επίπεδα ανάκτησης υλικών και, ως εκ τούτου, βρίσκεται σε καλύτερη θέση για να συνεισφέρει στην κυκλικότητα του τομέα. Δεδομένης της στρατηγικής σημασίας των μπαταριών και προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι αρνητικές επιπτώσεις τους στο περιβάλλον, θα πρέπει να θεσπιστούν κανόνες για να διασφαλιστεί ότι η αναμενόμενη ανάπτυξη της αγοράς θα πραγματοποιηθεί με όσο το δυνατόν πιο βιώσιμο τρόπο. Θα πρέπει να υπάρξει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο που καλύπτει όλους τους τύπους μπαταριών και εξετάζει ολόκληρο τον κύκλο ζωής τους, από τη διαδικασία παραγωγής έως τις απαιτήσεις σχεδιασμού, καθώς και τον δεύτερο κύκλο ζωής, την ανακύκλωση και την ενσωμάτωση ανακυκλωμένου περιεχομένου στις νέες μπαταρίες. 

Σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει τον εκσυγχρονισμό της ενωσιακής νομοθεσίας για τις μπαταρίες, υλοποιώντας την πρώτη πρωτοβουλία της μεταξύ των δράσεων που εξαγγέλθηκαν στο νέο σχέδιο δράσης για την κυκλική οικονομία. Οι μπαταρίες που είναι πιο βιώσιμες σε όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους έχουν καίρια σημασία για τους στόχους της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας και συμβάλλουν στη φιλοδοξία για μηδενική ρύπανση που ορίζεται στη συμφωνία. Προάγουν την ανταγωνιστική βιωσιμότητα και είναι απαραίτητες για τις οικολογικές μεταφορές, την καθαρή ενέργεια και την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας μέχρι το 2050.  

Οι μπαταρίες που διατίθενται στην αγορά της ΕΕ θα πρέπει να γίνουν βιώσιμες, υψηλής απόδοσης και ασφαλείς σε όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους. Αυτό σημαίνει ότι οι μπαταρίες παράγονται με τις μικρότερες δυνατές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, με τη χρήση υλικών που λαμβάνονται με πλήρη σεβασμό των ανθρώπινων δικαιωμάτων, καθώς και των κοινωνικών και οικολογικών προτύπων. Οι μπαταρίες πρέπει να έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής, να είναι ασφαλείς και, στο τέλος του χρόνου ζωής τους, θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα για αναπροσαρμογή χρήσης, ανακατασκευή ή ανακύκλωση, ώστε να τροφοδοτείται ξανά η οικονομία με πολύτιμα υλικά. 

Η αύξηση της χρήσης των ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνει με γρήγορους ρυθμούς  σε όλο τον κόσμο, με αποτέλεσμα να αυξάνουν και οι ανάγκες για τα μέταλλα που περιέχονται για την παραγωγή των μπαταριώντους, ιδίως το λίθιο, το νικέλιο και το κοβάλτιο. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 13% του των πωλήσεων νέων οχημάτων το 2022, ένας αριθμός αριθμός που αναμένεται να να ανέλθει σε περίπου 30% έως το 2030. Η προμήθεια όλων αυτών των αυτοκινήτων με τις κατάλληλες μπαταρίες απαιτεί πολύ περισσότερα μέταλλα από ό,τι είναι σήμερα διαθέσιμα. Περισσότερα από 200 νέα ορυχεία αναμένεται να δημιουργηθούν  μέχρι το 2035 για να εξασφαλιστούν οι απαραίτητες ποσότητες κοβαλτίου, λιθίου και νικελίου που απαιτούνται για την παραγωγή μπαταριών για EV. Είναι αξιοσημείωτο ότι η εξόρυξη λιθίου θα πρέπει να αυξηθεί κατά 20 φορές για να καλύψει τις ανάγκες της ζήτησης λόγω ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2050. Η ανακύκλωση θα μπορούσε να αποτελέσει μια σημαντική νέα πηγή πρώτων υλών. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 2021 υπήρχαν πάνω από 600.000 τόνοι ανακυκλώσιμων μπαταριών ιόντων λιθίου. Ο αριθμός αυτός αναμένεται να ξεπεράσει τους 1,6 εκατομμύρια τόνους έως το 2030, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Circular Energy Storage. Μπορεί να γίνει και μεγαλύτερο καθώς μέχρι τότε η πρώτη γενιά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πιθανόν να οδηγείται σε απόσυρση.  

Οι νέες εξελίξεις στη διαδικασία ανακύκλωσης των μπαταριών ιόντων λιθίου μεταμορφώνουν τη βιομηχανία, επιτρέποντας στις εταιρείες ανακύκλωσης να διαχωρίζουν και να ανακτούν τα πολύτιμα μέταλλα ώστε η διαδικασία να είναι οικονομική.  

Η ανακύκλωση δεν μπορεί να αντιμετωπίσει από μόνη της τις ελλείψεις υλικών, επειδή η ζήτηση για τα συγκεκριμένα μέταλλα ξεπερνά την ποσότητα παραγωγής μπαταριών που χρησιμοποιούνται σήμερα.  Αλλά χάρη σε αυτές τις εξελίξεις, θα μπορούσε να καλύψει ένα σημαντικό ποσοστό τις επόμενες δεκαετίες. 

Η αμερικανική εταιρεία Redwood Materials είναι μία από τις ολοένα και περισσότερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στην Αμερική που ανακυκλώνουν μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται σε ηλεκτρονικές συσκευές και σε ηλεκτρικά οχήματα.  

Η εταιρεία ανακοίνωσε το 2022 ότι θα επενδύσει 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις νέες εγκαταστάσεις της, ώστε να μπορέσει να παράγει 1 εκατομμύριο ανακυκλωμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2025 αρχικά, με στόχο να αυξηθεί η παραγωγή  σε 5 εκατομμύρια μπαταρίες έως το 2030. Η Redwood ετοιμάζεται να στείλει το πρώτο της ανακυκλωμένο δείγμα από φύλλο χαλκού  που χρησιμοποιείται στις ανόδους των μπαταριών, στην Panasonic που παράγει τις κυψέλες των  μπαταριών για την Tesla. 

Όταν ολοκληρωθεί το πρόγραμμα της Redwood θα σε θέση να παράγει δύο σημαντικά προϊόντα: το φύλλο χαλκού για τις ανόδους και ένα μείγμα λιθίου, νικελίου και κοβαλτίου γνωστό ως ενεργό υλικό καθόδου. Αυτά τα συστατικά αντιπροσωπεύουν πάνω από το ήμισυ του κόστους των στοιχείων μπαταρίας. Μέχρι το 2025, η Redwood προβλέπει ότι οι εγκαταστάσεις της θα παράγουν αρκετά από αυτά για να να κατασκευάζει μπαταρίες για περισσότερα από ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάθε χρόνο. 

Η Redwood Materials ιδρύθηκε από τον JB Straubel, ο οποίος ήταν επικεφαλής τεχνικός σύμβουλος της Tesla στις αρχές της δεκαετίας του 2010. Ήταν επίσης  υπεύθυνος για τις περισσότερες  έρευνες της εταιρείας στον τομέα των μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων των απαρχών του δικτύου και των σταθμών φόρτισης. Αλλά ακόμη και όταν η Tesla μεταμόρφωνε τον τρόπο με τον οποίο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατασκευάζονταν και πωλούνταν, ο Straubel ανησυχούσε για το πόσο μεγάλη θα ήταν η ανάγκη για περισσότερα υλικά για την παραγωγή  μπαταρίας θα γινόταν. Άρχισε λοιπόν να σκέφτεται τρόπους για να μειώσει το κόστος των μπαταριών και να βοηθήσει επίσης στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που σχετίζονται με την κατασκευή τους. Ο Straubel ίδρυσε την Redwood ενώ εξακολουθούσε να εργάζεται στην Tesla, αποχώρησε το 2019. Ήθελε, όπως λέει ο ίδιος, να δημιουργήσει μια βιώσιμη εταιρεία ανακυκλώσιμων υλικών κατάλληλα για την παραγωγή μπαταριών. “Απλά δεν μπορεί να λειτουργήσει αν δεν έχεις ένα κλειστό κύκλωμα για τις πρώτες ύλες”, λέει. “Δεν υπάρχουν αρκετές νέες πρώτες ύλες για να συνεχίσουμε να κατασκευάζουμε και να τις πετάμε”, συνεχίζει καθώς εξηγεί το όραμά του για το μέλλον της παραγωγής μπαταριών. Η δημιουργία ενός κλειστού κυκλώματος υλικών, όπου οι παλιές μπαταρίες γίνονται πρώτη ύλη για νέες, ακούγεται σαν τη προφανή ιδέα, αλλά στη πράξη δεν είναι εύκολο. “Δεν είναι ένα απλό πρόβλημα διαλογής ή διαχείρισης σκουπιδιών”. λέει ο Straubel. Ο χημικός διαχωρισμός των κρίσιμων μετάλλων που έχουν τοποθετηθεί στις μπαταρίες είναι ένα περίπλοκο έργο. Εργαστήρια, νεοσύστατες επιχειρήσεις και καθιερωμένες εταιρείες αναζητούν την ιδανική διαδικασία για την ανάκτηση των υψηλότερων δυνατών ποσοτήτων πολύτιμων υλικών στην πιο καθαρή δυνατή μορφή. 

Ο ρόλος της ανακύκλωσης 

Οι περισσότερες εγκαταστάσεις ανακύκλωσης για μπαταρίες ιόντων λιθίου χρησιμοποιούν ένα σύνολο χημικών διεργασιών που ονομάζονται υδρομεταλλουργία, όπου τα υλικά στις μπαταρίες διαλύονται και διαχωρίζονται χρησιμοποιώντας μια σειρά από οξέα και διαλύτες. Επιπλέον του νικελίου, του κοβαλτίου και άλλων υλικών όπως ο γραφίτης και το χαλκό, οι πρόσφατες εξελίξεις επέτρεψαν με τη χρήση υδρομεταλλουργίας να ανακτηθεί και το λίθιο σε υψηλά ποσοστά. Μετά από κάποια πρόσθετη επεξεργασία, τα ανακτηθέντα υλικά μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν σε νέα προϊόντα. Ενώ ορισμένα υλικά, όπως τα πλαστικά, μπορούν να υποβαθμιστούν με την πάροδο του χρόνου. Με την ανακύκλωση, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα μέταλλα που ανακτώνται από τις μπαταρίες λειτουργούν εξίσου καλά με τα μεταλλευμένα, τόσο για τη φόρτιση όσο και την αποθήκευση ενέργειας. 

Πολλές μπαταρίες που φτάνουν στα εργοστάσια ανακύκλωσης πρέπει να αποσυναρμολογηθούν με το χέρι πριν από την επεξεργασία. Αυτή είναι η περίπτωση για τις μπαταρίες που έρχονται σε πλήρη πακέτα μπαταριών EV, τα οποία έχουν το μέγεθος ενός στρώματος, καθώς και για τις μπαταρίες που είναι ακόμα συνδεδεμένες με τα προϊόντα, όπως οι φορητοί υπολογιστές ή τα ηλεκτρικά εργαλεία. Όλοι αυτοί οι  τύποι μπαταριών περιέχουν λίθιο, νικέλιο και κοβάλτιο, Αν και οι σχετικές ποσότητες ποικίλουν, για παράδειγμα, οι μπαταρίες των ηλεκτρονικών συσκευών,  τείνουν να περιέχουν περισσότερο κοβάλτιο από εκείνες των ηλεκτρικών οχημάτων.  

Η αποσυναρμολόγηση με το χέρι δεν θα ενδείκνυται όταν οι εταιρείες θα αρχίσουν να παραλαμβάνουν περισσότερα υλικά προς ανακύκλωση.  Μετά τη διαλογή και την αποσυναρμολόγηση, οι μπαταρίες που παραμένουν μεταφέρονται σε τεράστιους θαλάμους για μια διαδικασία που ονομάζεται πύρωση, όπου οι μπαταρίες τοποθετούνται  σε υψηλές θερμοκρασίες για να αποφορτιστούν και να απομακρυνθούν οι διαλύτες. Στη συνέχεια, το υλικό θρυμματίζεται σε σκόνη πριν εισέλθει στην υδρομεταλλουργική διεργασία για να διαχωριστεί σε μεμονωμένα στοιχεία. 

Παρά την πρόσφατη τεχνική πρόοδο, η ανακύκλωση δεν θα δεν θα καλύψει τη ζήτηση για υλικά μπαταριών σύντομα. Δεδομένου ότι η ζήτηση εξακολουθεί να αυξάνεται εκθετικά, οι ανακυκλωμένες μπαταρίες  στην καλύτερη περίπτωση θα αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ των νικελίου και λιθίου μέχρι το 2050. Ωστόσο, καθώς εξελίσσονται οι χημικές ουσίες των μπαταριών, το ποσοστό αυτό θα μπορούσε να αλλάξει, όπως συμβαίνει ήδη με το κοβάλτιο.  

Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων περιέχουν σήμερα λιγότερο κοβάλτιο από ό,τι στο παρελθόν και οι κατασκευαστές κυψελών βρίσκουν συνεχώς τρόπους για να χρησιμοποιούν ακόμη λιγότερο από το ακριβό μέταλλο. Όπως αναφέρει το αποτέλεσμα, το ανακυκλωμένο κοβάλτιο θα μπορούσε να αποτελεί το 85% των αναγκών που απαιτείται μέχρι το 2040. Ακόμα και αν η ανακύκλωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει πλήρως την εξόρυξη, η όσο το δυνατόν ελάχιστη δημιουργία νέων ορυχείων, μπορούσε να μειώσει την κοινωνική και περιβαλλοντική επιβάρυνση από την παραγωγή νέων μπαταριών.  

Πολλά μέταλλα για μπαταρίες εξορύσσονται στην Αφρική, την Ασία και την Κεντρική και Νότια Αμερική. Η εξόρυξη σε αυτές τις περιοχές  συχνά συνδέεται με παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένων της καταναγκαστικής εργασίας, της παιδικής εργασίας, καθώς και σημαντική επιβάρυνση του αέρα και ρύπανση του νερού, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας. 

Περιμένοντας το τσουνάμι των μπαταριών 

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επεξεργάζεται νέους κανόνες για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών, ηθικών και κοινωνικών ζητημάτων που απορρέουν από την παραγωγή μπαταριών. Υπολογίζεται ότι τουλάχιστον 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα μηδενικών εκπομπών θα διατεθούν στην αγορά της ΕΕ έως το 2030. Παρότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, έχουν ένα σημαντικό μειονέκτημα: τις μπαταρίες του, οι οποίες προκαλούν σημαντική ζημιά στο περιβάλλον. 

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εργάζεται για την αναθεώρηση της οδηγίας σχετικά με τις μπαταρίες ώστε να διασφαλίσει την επαναχρησιμοποίηση, ανακατασκευή ή ανακύκλωση των μπαταριών που έχουν φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Η ΕΕ έχει επίσης εξετάσει την απαίτηση οι νέες μπαταρίες να έχουν ένα συγκεκριμένο ποσοστό ανακυκλωμένου περιεχομένου. 

 

Η πορεία προς τα εμπρός 

Οι ερευνητές και οι κατασκευαστές μπαταριών, εργάζονται για να μειώσουν το κόστος και να αυξήσουν τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και τη χωρητικότητά της. Αντίθετα, δεν έχουν σημειώσει ιδιαίτερη πρόοδο στη βελτίωση της ανακυκλωσιμότητας, οπότε σχετικά λίγες μπαταρίες ιόντων λιθίου καταλήγουν να ανακυκλώνονται.  

Το ζήτημα που αφορά τον μεγάλο όγκο εξαντλημένων μπαταριών οδηγεί τους ερευνητές να αναζητήσουν οικονομικά αποδοτικές, περιβαλλοντικά βιώσιμες στρατηγικές για την αντιμετώπιση του τεράστιου αποθέματος χρησιμοποιημένων μπαταριών, που διαφαίνεται στον ορίζοντα. Οι επιστήμονές της εξακολουθούν να πειραματίζονται με τη διαδικασία υδρομεταλλουργίας. Οι ερευνητές εργάζονται για να χρησιμοποιήσουν τη χημεία για την ανάκτηση μετάλλων από υλικά μπαταριών ιόντων λιθίου από τα τέλη της δεκαετίας του 1990. Οι εταιρείες στην Κίνα έχουν προχωρήσει ταχύτερα, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο κέντρων ανακύκλωσης με κυβερνητική υποστήριξη.  

Αλλά ο σχεδιασμός ενός συστήματος που μπορεί να ανακτήσει μεγάλες ποσότητες όλων των ακριβών μετάλλων στις μπαταρίες δεν είναιεύκολος. Το λίθιο αποδείχθηκε ιδιαίτερα δύσκολο στην ανάκτησή του στη διαδικασία της ανακύκλωσης. Η ανάκτηση του χαλκού του νικελίου και του κοβαλτίου είναι πολύ κοντά στο 100%. Η μετάβαση από το εργαστήριο σε πραγματικές συνθήκες μπορεί να να κάνει τα πράγματα ακόμη πιο περίπλοκα. Έτσι, ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα δεν εκπέμπουν CO2, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου που κατασκευάζονται από πρώτες ύλες όπως κοβάλτιο, λίθιο και νικέλιο, προκαλούν ηθικές και περιβαλλοντολογικές ανησυχίες ως προς τον τρόπο εξόρυξής τους. Από την άλλη η έλλειψη πολλών τέτοιων μετάλλων θα μπορούσε να περιορίσει την κατασκευή συσσωρευτών, με όλα τα επακόλουθα στις γραμμές παραγωγής πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών. 

Ενώ οι απλές μπαταρίες των αυτοκινήτων ανακυκλώνονται σε ποσοστό 99%, το αντίστοιχο ποσοστό των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων περιορίζεται σήμερα μόλις στο 5%. Αυτό συμβαίνει γιατί αρχικά οι μπαταρίες δεν έχουν σχεδιαστεί για ανακύκλωση ή επαναχρησιμοποίηση. Αν τα επόμενα χρόνια δεν υπάρξουν εταιρείες που να δραστηριοποιούνται στην ανακύκλωση μπαταριών αυτοκινήτων, αυτές αναμένεται να βρεθούν σε χώρους υγειονομικής ταφής με επιβλαβή αποτελέσματα για το υπέδαφος. 

Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εκτιμά ότι η χωρητικότητα των μπαταριών θα αυξηθεί πολύ σύντομα, δίνοντας τελικά τη λύση στο σημαντικότερο πρόβλημα που υπάρχει σήμερα στην ηλεκτροκίνηση. Αν αυξηθεί η αυτονομία των μπαταριών αυτό θα σημάνει παράλληλα και την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, άρα και αύξηση των παλιών συσσωρευτών τα αμέσως επόμενα χρόνια που θα κληθούν να ανακυκλωθούν. 

Το καλό είναι ότι τόσο στην Ευρώπη, όσο και σε άλλες περιοχές του πλανήτη ξεκίνησαν να δραστηριοποιούνται εταιρείες ανακύκλωσης μπαταριών αυτοκινήτου, που θα δώσουν λύσεις στο μεγάλο πρόβλημα. Μπορεί σήμερα να μην είναι κερδοφόρες , όμως με επιδοτήσεις και τον ανάλογο τεχνολογικό εξοπλισμό θα μπορέσουν να γίνουν βιώσιμες. 

Το κλειδί για την ανακύκλωση στην περίπτωση των αυτοκινήτων είναι ο συνδυασμός μηχανικών και υδρομεταλλουργικών τεχνολογιών ανακύκλωσης που καθιστά δυνατή την ανακύκλωση του 80% των υλικών της μπαταρίας που χρησιμοποιείται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η υδρομεταλλουργική διαδικασία μπορεί να ανακτήσει έως και το 95% των σπάνιων μετάλλων, ενώ παράλληλα δοκιμάζονται και διάφορες λύσεις «δεύτερης ζωής», όπως η επαναχρησιμοποίηση μπαταριών για αποθήκευση ενέργειας σε σταθμούς παραγωγής ενέργειας. Ήδη πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εφαρμόσει πλάνο που προβλέπει την επαναχρησιμοποίηση των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τις δεσμεύσεις των εταιρειών για αξιοποίηση και ανακύκλωση μέρους αυτών των μπαταριών. 

Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα και άλλες ηλεκτροκίνητες επιλογές μεταφοράς γίνονται πλέον μια πρακτική επιλογή καθώς  τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παράγουν λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά τη διάρκεια της ζωής τους από ό,τι τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο. 

Η ανακύκλωση των μπαταριών είναι το κλειδί για το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων. Ενώ το κύμα των νεκρών μπαταριών μπορεί να αργήσει να δημιουργηθεί, η βιομηχανία ανακύκλωσης προετοιμάζεται τώρα για αυτό που έρχεται, επειδή η εκτέλεση των αυτό το νέο όραμα θα χρειαστούν δεκαετίες σταθερής προόδου και καινοτομίας.  

Οι μπαταρίες είναι ουσιώδεις για ζωτικής σημασίας τομείς της οικονομίας και της κοινωνίας μας, όπως η κινητικότητα, η ενέργεια και οι επικοινωνίες. Οι μπαταρίες είναι γεμάτες πολύτιμα υλικά και πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι καμία μπαταρία δεν θα πηγαίνει χαμένη.

➭ Με πληροφορίες από το Science News.